Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Länsi-Tampere ei ole suosittu?

Vierailija
02.11.2010 |

Minulla asuu paljon sukua ja tuttuja Tampereella, vain YKSI asuu Länsi-Tampereella. Siihen ilmeisesti on joku syy, alkoi nyt kiinnostamaan. Onko Länsi-Tampereella joku maine?

Kommentit (22)

21/22 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorena opiskelijana jonkin aikaa Länsi-Tampereella. Rahola, Tesoma, Kaarila, Epilä jne. tulivat tutuiksi. Bussireitillä keskustasta Raholaan oli kauniita maisemia, erityisesti Kaarilan kohdalla.

Tuli vaikutelma, että läntisissä kaupunginosissa asui enimmäkseen vanhempia ihmisiä ja lapsiperheitä. Eikä se ole ihmekään, kun yliopiston ja muiden oppilaitosten rakennukset sijaitsevat lähinnä keskustassa ja itäisillä alueilla.

Olihan Raholassa ja Tesomallakin paikalliset kuppilat, joten joskus iltaisin humalaisia keski-ikäisiä kulki muuten hiljaisilla kaduilla, mutta mitään levottomuuksia ei ollut ainakaan silloin parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
22/22 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mitään mainetta ja mielestäni paljon parempi kuin Itä-Tampere. Olen kummassakin asunut. Täällä huono maine on Tesomalla ja Itä-Tampereella taas Hervanta ja Kaukajärvi.

Itse asun Lielahden lähellä ja luontoa on ja järvi vieressä. Venepaikkakin meillä on ja matkaa sinne n. 200 metriä.

Ihan paras paikka on missä olen Tampereella asunut.

Peukutin, koska samat kokemuksen perusteella mielipiteeseen. Paitsi, että Lielahti ei ole ainoa, missä rauhallista ja lähellä luontoa, keskustassa kuitenkin, maksaa. Tampereen keskustan ja keskustan ympäristön kämpät maksaa aivan sikana, kun laskee päälle mm. autopaikat, joita ei ole. Markkinoilla sontaa, kun mainostetaan järvinäköalat, niin kun katsoo oman ikkunan sivusta, voi nähdä sen edessä olevan kerrostalon välistä pienen siivun vettä, voi kiesus tätä touhua.

Siis asun Lentävänniemessä ja en kyllä näe yhtään kerrostaloa . On rivitaloalue ja järvelle 100 metriä. Luontoa on riittämiin. Sanoin kyllä että Lielahden lähellä, kun en nyt halunnut ihan asuinaluetta mainita mutta menköön nyt sitten tämän kerran.

Vaikka tänne nyt rakennetaan niin ei oikeastaan vaikuta kovinkaan meille muuten että viereiseen venesatamaan tulee kerrostaloja ja meillä siinä venepaikka.

Eikä ole yhtään epäsuosittua aluetta. Kyllä kumpaakin löytyy asukkaita mutta mun makuun on Länsi-Tampere enemmän ja kyllä mulle Lielahtikin on liian kerrostalomaista asumista, kun olen luontoa rakastava.

Tosin voisin kyllä muuttaa Teiskoonkin päi.

6 vuotta kulunut kommentista. Niin vaan on Lentävänniemi tehty täyteen kerrostaloja ja ratikkaa jo suunnitellaan. Se siitä luonnonrauhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla