Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukan haitat?

Vierailija
01.11.2010 |

Suunnittelen vaihtavani kuparikierukan johnkin toiseen ehkäisymenetelmään. Mitä haittoja hormonikierukasta voi olla? Onko hormonilaastari helpompi? Mitkä kustannukset?

Kiitos jos joku vois kertoa kokemuksiaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää kyllä huoli takaisin. Mulla on runsaat vuodot, joten sikäli hormonikierukka oli hyvä, että vuodon määrä väheni, mutta toisaalta sitten kuukautiset kesti 10 päivää kun ennen oli 2 päivää. Ja pahanhajuista valkovuotoa oli koko ajan. En tykännyt.

Vierailija
2/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ollut mitään vaivaa h-kierukasta. Asennus teki kipeää ja seuraavana päivänä kramppaili, mutta sen jälkeen kierukka ei ole aiheuttanut mitään oireita. Vuodot ovat loppuneet kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette aikoneet ottaa tilalle?

Vierailija
4/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sopinut minulle hyvin...

Vierailija
5/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin hormonikierukan. Aivan valtavat ovulaatiokivut ja kuukautiskivut. Ei sopinut kuparikierukkakaan noiden kipujen vuoksi ja enpäs päässyt kivuista tälläkään. Aika pitäis hankkia poistoon. Harmittaa vain vietävästi kun olis muuten niin runsaat kuukautiset ja hemoglobiini oli 112.

Vierailija
6/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisylaastarista?

Vierailija
7/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierrukan käyttäjä. Tosin vasta elokuussa laitettu mut silti. :)

Laitto sattui vähemmän kuin mitä pelkäsin ja eikä muutenkaan tuntunut mitään erikoista. Vuoto on pysynyt niukkana kuten pillereilläkin, 2-3pvää. odotuksissa et vielä loppuis vuodot kokonaan.

En vaihtaisi todellakaan mihinkään, pillereitä en muista ottaa ja jos pitkällä ajalla mietii hintaa niin tää on paras. Hinta oli vissiin jotain 180€, mut jos mietin et se kestää 5v ja pillerit n.10€/kk niin kierukan hinnalla sais vaan 18kk pillereitä..

Vierailija
8/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa tiputtelua ensimmäiset 6 kk ja sen jälkeen kävinkin otattamassa kierukan pois. Harmitti, koska oli aika kallis puolen vuoden ehkäisy :/

Sen lisäksi mulla meni iho ihan kauheaan kuntoon, näppyä näpyn vieressä. Se oli todella yllättävää, koska olen koko ikäni kärsinyt kuivasta, osin atooppisesta ihosta. Finnejä/aknea ei ollut edes murrosiässä.

Lisäksi hiukset rasvoittuivat ihan järkyttävää vauhtia. Ne oli pestävä joka päivä ja näyttivät siltikin siltä, että olisin jollain silavalla niitä sivellyt.

Oon käyttänyt e-pillereitä, mutta mietin renkaan kokeilemista. Siitäkin olen kyllä kuullut aika paljon negatiivista.

Vierailija
9/9 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toiveissa tosin kropan 'sopeutuminen' tähän, koska laitatin sen vasta heinäkuussa.

* laittaminen sattui aivan sairaasti ja vasta oli kipeenä pitemmaän aikaa

* kierto todella epäsäännöllinen, aikaisemmin kropap toimi kuin kello

* vuotoa on vähemmän, mutta koskaan ei tiedä milloin voi jättää siteen pois

* iho ei kestä, hirveitä paiseita kokoajan jossain

* mies joutuu kuitenkin käyttää kortsua, koska kuulemma hiertää ja painaa häntä siellä kohdun suulla

* ihme haju huokuu jostain

* tukka ihan rasvainen koko ajan

--- muuta en nyt just muista, mutta lisään, jos tulee mieleen