Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kissankulman naiset marraskuussa**

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ois tosiaan pitänyt valitella oireettomuutta. Tänään sain jo mennä hetkeksi Arabian viereen nojailemaan, ko niin pahaa teki, plääh! Ei ollu kaukana laatottaminen.

Aotearoa: Voi, on varmasti ollut raskaita teillä noi keskosten vauva-ajat :(

Pirre: Mun kakkonen istua nökötti masussa erittäin tiukasti aina viikolle 36 asti. Kontrollia kontrollin perään ja ultrattiin urakalla neitin asentoa. Ittepäinen tapaus! Käännöksestä ei mulle puhuttu, ainoastaa sektiosta, koska meän synnärillä vältettään tietoisesti pt-synnytyksiä. Sektio pelotti niin maan pirusti! Yks ilta sitten mahassa alko tajuton sinkuminen ja mellastus, tuntui läpi tulevan koko neiti. Kipeää kävi aivan tajuttomasti. Teki onneksi ite kääntymisen eikä tarttenut sektiota tai käännösyrityksiä, koska molemmat mua pelottavat. Toivottavasti teilläkin ymmärretään itekseen kääntyä ja onhan tossa vielä aikaa.

Tajusimpas tuosta Andrean viestistä, että meillä pitää hommata sitten kaikki uudestaan, ko oon mennyt myymään kaikki vauvanvaatteet pois ja istuimenkin, mutta onneksi tässä ollaa vasta lähtöviivoilla eikä kiirettä vielä oo.

Oikein hyviä vointeja jokaiselle!

102/140 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas sitä muutaman rivin raapustelis:)

Vointi mulla ollut nyt hyvä, muutamia suppareita vielä tullu, mutta ei sen kummempaa. Hurjaa aatella, et enää max 6vkoa jäljellä, alkaa kohta synnytys pelottaa.. Mut ihanaa, jo täs alkaaki olla niin kömpelys ahistus olo, et luovuttaa mahan kyllä sit mieluusti;)

Mulla käynnistetty tosiaan aina kalvojen puhkasulla suoraan. Köpötän saliin, vaihdan vaatteet, ootan lääkäriä joka käy kalvot puhkasee, tippa jo valmiiks käteen, sit ootellaan omia suppareita, joita alkaa reilun tunnin päästä puhkasusta tulla. Jossaki kohtaa tipasta laitetaan varmuudeks puhtia suppareihin ja samaan aikaan epiduraali selkään. Koko touhussa puhkasusta vauvan syntymään menee aina jotain 5h ja siinä se sitten;) Saa nähä näinkö jälleen menee:) About varmaanki. Jokaisen kohalla kivut ym. ollu kyllä aina erilaiset ja esim. kuopuksesta sain liikkua ja kävellä ym. kun taas muista joutunu vaan makoilee, koska eivät oo ollu viel kiinnittyneitä. Aina se jänskättää, et miten kaikki menee.

Tänään laittelin minäki täällä jouluverhoja ja lisää koristeita paikoilleen, sieltä se joulu hiipii, tai jo juoksee! Muutaman paketin sain cittarista napattua matkaan myös:)

Toivotaan pirre, että asukki vielä tajuaa kääntyä ite! Mulla kanssa pelotti kun neiti kökötti istualtaan, oli kanssa eka kerta kun näin mulla ollu. Kiepsahti melko huomaamattomasti tossa rv 31+ itekseen ympäri ja saa luvan pysyä nyt oikein päin;)

Koitahan A-J nyt jaksella vointien kanssa! Mulla kanssa aina just sama aamusta iltaan/24h kuvotus ollu. Tuskasta on, mut toisaalta ihana kun tietää ainaki olevansa raskaana:)

Nyt telkan ääreen:)

mami@6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/140 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaimalle: tosiaan varmasti limakalvot ja kohdunsuu ym.niin herkät ja verestävät tässä kohin, että vuotelee vähäsenkin ronklauksen jälkeen. Mulla loppurask. saattanu niiden harvojen lemmenleikkien jälkeen vähän tihkua verta ja ovat sitten nekin vähät kerrat jääneet useimmiten kokonaan;) Aina se säikäyttää kuitenki. Nyt kun mulla oli toi kaatuminen, ni käskivät heti ottaa yhteyttä jos pienintäkään vuotelua, mutta se nyt oli vaan istukan irtoamisuhan takia, eikä lie enää voimassa.

Paikat siellä sulla hyvää vauhtia nyt kypsyy:)

Toivottavasti vuotelu nyt kuitenki loppuu, eikä enempiä ainakaan ala yltymään.

Hyviä vointeja:)

mami@6

Vierailija
104/140 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää aamut on niin ankeita ja kankeita:(( Mä en ole yhtään aamuihminen, tottu jo siihen että mies vei ton höpöttäjän hoitoon töihin lähtiessä ja itse pääsi aikuisten ihmisten kanssa juttelemaan... ikävä jo nyt sitä! Ja aika paljon olisi vielä äitiyslomaa edessä:DD Noo, kyllä se tästä kun herää... tunnin päästä perhekerhoon.

Kiitoksia kaikille kommenteista tohon vuotamisjuttuun, googletinkin sitä ja näyttäs tosiaan olevan varsin yleistä että varsinkin loppuraskaudessa sisätutkimuksen jälkeen vuotaa... edelleen siis sellasta tosi tosi vähästä esiintyy... eipä muutenkaan toi alakerran tilanne ihan priima ole, pukamat tullu taas takasin, ja on ihan SAIRAAN kipeet... salva vie oireita hetkeksi mutta eihän se niitä paranna. Joo, mami, meillä ei tosiaan ole vissiin vkon 26 jälkeen lempeä leiskuteltukkaan, joten ne hommat on history:) Eikä kyllä näillä oireilla vähempää vois kiinnostaakkaan!! Ja totta, aina se verenvuoto raskaana pelästyttää... Kun se VOI olla jotain pahaakin. Sulla on kyllä kivan kuuluset synnytykset:D Tollaset kelpaisi mullekkin!!

Nani on varmaan päässyt jo nyytin haku hommiin:))) uutisia odotellessa...

siellä on lunta tupruttanu taas yön aikana niin paljon että millähän välineellä täältä torpasta tonne kerholle mennään??? saa aikaan varmaan mukavat selkä/alapää/reisi/vatsakivut kun tuolla jotain yrittää työntää tai vetää!!

Palailen päiväunien aikana katsomaan josko joku olisi kirjotellu... eli nania urkkimaan;)

Ihanaa keskiviikkoa mammoille!

mami 35+5

Vierailija
105/140 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis viime viikon to oli neuvolalääkärissä tutut litaniat kohdunsuulla: pehmee, kiinni, pituus 3cm. Noilla tiedoilla on menty pitkälle joka raskaudessa :D Sf-oli 32, ja silloin siis 35+3 viikot. Just oon tässä mielenkiinnolla katellu nelosen ä-korttia, tasan rv36 ollu sf 35cm. Näillä perusteilla tää vauva olisi pienempi kuin nelonen, joka tosin oli pitkäkin (4446g/55,5cm).

Mutta tiiättekö..? Eiks näillä viikoilla pitäs mahan kans olla jo hankalaa? Painaa kylkiluita ja ahistaa henkee? Haitata nukkuessa jne? Tämä ei sit oo itseriittosta kehuskelua, mutta eipä mulla ole juuri vaivoja. Kerkee tietty tullakin!

Ei liitoskipuja, vielä, ei ahista pahemmin, iltasin lähinnä sitä selän pientä kolotusta (on ollut muissa pahaakin!) ja pientä issias-tapaista kolotusta persuksiin. Ja olo on toki iso ja kömpelö, mut ei kipee.. Aamulla voi olla käsi puutunut, mutta suonenvetokaan ei oo pomputtanut öisin pitkilleen.

Hmm, eli jos meille vielä kutonen suodaan, niin ikäero vois olla tämmöisenä hyvä! No mutta eipä nyt mennä liian pitkälle..

Mamilla siellä Isomies! Mut onpa paikkakunnalla eroa. Täällä ei ikimaailmassa lääkäri toteaisi noin, että käynnistys/sektio hyvissä ajoin, vaikka olisi satakiloinen vaavi. Tietty tapauskohtaista, mutta itse kaikki yliaikakontrollit läpikäyneenä, kuten ystävänikin, ollaan kyllä aika tympääntyneitä ja moni muukin on sanonut samaa. Käännytetään ja käännytetään ja sit ihmetellään, kun synnytetään niin isoja vauvoja..

Ääh, 4v ja 2v sählää koko ajan, pakko tulla toisten kirjoittamaan.

Ananasmehu 36+2 vanhan mahan kaa

Vierailija
106/140 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulit höpisee:)

Joo, onhan aika paljonkin paikkakuntakohtaista menettelyä, mutta siis eihän mullekkaan sitä käynnistystä/sectiota luvattu kun manulle illallista, seurataan... mutta siis niin se sano, että jos tällä tyylillä kasvaa vielä parisen viikkoa, on syytä miettiä käynnistystä/sectiota niillä perustein että tuo mun isoin eli se 4440g ei mennyt ihan putkeen... että se on ehdottomasti isoin alakautta mulle. Tyttö oli tosi pahan näköinen, 3 päivää kiputipassa, epäiltiin että on kasvis... ja mullekkaan ei ihan helpolla menny... siksi näin. Ja tosiaan, tapauskohtaista. Mä kanssa vetailin noita ä-kortteja, ja kyllä tämä poika tosiaan aika kolli taitaa olla, ei keltään ole missään kohti mitta ollut 36:tta... eikä kyllä painoakaan näillä viikoilla vielä 3,5 kiloa. Näinhän se on, että mulla kanssa vaan tässä odotuksessa on näitä vaivoja ja iso maha on tosissaan iso ja ahistaa, ja kaikki on hankalaa! Tyttöjen odotukset oli NIIN IHANIA:)))

Perhekerhossa käyty, oli siellä kivaa kun sinne vaan könkkäämään pääsi:D Nyt kyllä issias vaivaa ja vihloo niin perkeleesti kohdunsuulle... pitää käydä nukkumaan ton Pepin viekkuun!

mami

Vierailija
107/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole käyny kulmilla??

Nani on varmaan jo pääsy hommiin:)) Innolla odotan uutisia...

Minä käväsin tänään hyvinkäällä kun ei tuo vuotelu ottanu loppuakseen ja muuttui kirkkaaksi uudelleen...

Ottivat tulehdusnäytteet, kaikki ok, käyrällä olin pitkään ja sekin oikein hieno:) Käyrälle piirtyi pari/kolme oikein komeaa supistustakin!! Heidänkin ultralla pa oli sen 3,5kiloa ja vauvan vatsanympärystä on "runsas":) sanoi että kun mittasi reisiluun, pään ja siihen lisätään tuo vatsanmitta joka ei käyrille riittänyt, että KYLLÄ, tosi reippaan kokoinen vauva on! Sain nyt sitten suoraan ajan tasan rv 38, ja jos tosiaan vauvan paino on silloin jo reilusti yli 4, niin käynnistetään... sanoi kyllä että saat synnyttää ennen sitä ja supistukset jotka käyrälle piirtyi oli niin reippaita että jos sellasia tulee ja säännöllisiä niin sitten sinne vaan... kun sanoin siis sille lääkärille, että kyllähän ne napakoita on ja joutuu vähän huokailee, mutta en mä niistä osaisi vielä lähteä sairaalaan... naureskeli että ne on niitä "parkkipaikalle" synnytettyjä.... vähän hoomoilanen olo. Mitenkään ei siis synnytystä estellä jos se tästä lähtee, mutta kehotti viikon verran ottamaan rauhakseen, sit olisi täysiaikainen. Vuoto tulee tosi kuivista limakalvoista ja verevästä kohdunsuusta... muutaman päivän supistukset on jotain aiheuttanu, kohdunsuu oli nyt sormelle auki ja kanavaa reilu 2 senttiä jäljellä ja hiukan pehmentyny. Kattellaan... ainiin, vauva on harteikas ja lääkäri sanoi että uskoo vahvasti että ilmeisesti siksi tekee tota tuloansa kun ei kunnolla mahdu laskeutumaan niin on vähän tällästä epämäärästä tää tuntemus.... ja tämän saman muistan kyllä kun odotin sitä mun tähän asti suurinta vauvaa...

sellasta!

mami

108/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun sun kaveriks jutustelee;)

Kylläpä oli hyvä, et vuodon syy selvis ja sait samalla kokoa ja synnytystapaa tsekattua! Ihan hyvän kokonen jo nyt poitsu olis:) Ja noin hyvin parissa päivässä alkanu homma edistyy! Jos siis 38 käynnistävät, niin ehtii sit jouluks teille vaavi jo kotiin:) Voihan se olla, että jo ennen sitä tosiaan lähtee tulemaan, kun kokoa jo noinkin verran ja hartiat komiat. Ihan jänskattää täällä nyt sit et miten pian meinaa jo tulla!:)

Nani varmaan tosiaan jo hommissa..:)

Alkaa pikkuhiljaa äipät jakaantumaan!=)

Tuntuu 5vkoa nyt jotenki samaan aikaan pitkältä, mut toisaalta tosi lyhyeltä ajalta itellä ootella. Menee sinänsä nopeesti tää aika nyt, kun joulun laittelua ja odotusta samalla.

Yks kaks huomaa olevansa nyytti kainalossa;)

Meillä oli tänään kerhossa kiva päivä, tehtiin kunnon havukranssit kotiin vietäväksi ja upia tuli vaikka ite sanonki:) Joutus tollasesta piiitkän pennin pulittamaan jos ostais valmiina. Meillä olikin kukkakaupan omistaja vetämässä tuokion, joten rekvisiittaa oli jos minkälaista mitä laitella koristeeksi ja tosi hyviä havuja:)

Nyt on niiiin hieno ovi:)

Nyt lähen tästä laittelee sapuskat pöytään.

mami@6 ja neitonen 33+3

Vierailija
109/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamilla kuullostaa jännälle, josko pääsisit tosiaan pian hommiin ;) Olisihan se hyvä, jos ei kauhean isoksi sitten kasva, jos ei ole tilaa tulla!

ja nani on varmaan nyytin haussa jo, uutisia odotellessa ;)

(.) neuvolassa kieppasi ntänään. Kaikki mallikkaasti, hb tosin hienoisessa laskussa taas. Minulta on kyllä rautatabletitkin loppu, en ole viitsinyt niitä apteekista enää lisää hakea. Mielestäni minulla on loistava raskausajan hb, kun se on koko ajan pysynyt yli 100:n, aikaisemmissa on keikuttu 90 kieppeissä pitkät pätkät. Painoa oli tullut kilo 2 viikossa... vähän liikaa minusta, mutta en ajatellut silläkään stressata. sf mitta muistaakseni 31 tai jotain, ihan keskikäyrällä nätisti kuitenkin. Kuten aina. Käsiin tuo tyyppi kuulemma tuntuu isohkolta, no, eipä ihme. Ja rt:ssa siellä tosiaan onneksi majaillaan.

Seuraava käynti 2 viikon päähän. Ja sitten kuulemma pitäisi alkaa juoksemaan viikottain. Onneksi tuohon tulee joulut sun muut väliin, tuskin minua siellä viitsitään niin taajaan kuitenkaan juoksuttaa :D

Selkäkin on nyt ihan ok, ollut muutaman päivän. Hyvä niin. Ainoat "vaivat" näillä kulmilla on tuon pyykkikoneen toimimattomuus, ja siitä johtuva vaatepula... minulla menee oikeasti herrrmo pian. Ja koska se minun autonikin oli pakko hilata korjaamolle korjattavaksi, ei tuo asentaja-mies saanut sitä korjattua (jokin mystinen sähkö-tms-vika), niin siitäkin on tulossa ihan mukavasti laskua päälle. "Kiva" näin joulun alla.

Mutta isompien lasten kanssa sentään on mennyt ihan mukavasti, esikoinen on taas käynyt koulua ihan kivasti, toisikkokin jotenkuten, tytön asiat hiukan huolettaa (6. luokalla), heillä on tyttöporukassa ilmennyt jotain kiusaamista ja syrjimistä. Ja tyttöni kun on aika neiti, kun vertaa monia muita luokassa jotka ovat olevinaan niiiiin isoja, meikkaavat ja pukeutuminenkin on muuttunut.. niin tyttö jää auttamatta ulkopuolelle. Vanhat kaverit eivät oikein hänen kanssaan enää ole (tyttöä kun ei pojat tms kiinnosta), eikä hän oikein uusia kavereita luokassa saa. Kyllä tytöt on vaikeita tuossa iässä :(

Äh, menipä tämä jaaritteluksi, ja nyt palaa varmaan ruokakin uunissa, jaksellaanpa taas!

Andrea rv 33+6 (olisiko, veikkaus?)

110/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mamiofilla ja pojalla kaikki hyvin, vuotelusta huolimatta. Huh sullahan on homma edistynyt, saat pienen krakamiehen jouluksi kotiinki :)

Tää onki nyt jännää ku niin monella synnytys lähenee ja Katjalah ja Nani ne on varmaan synnärillä.

Andrea, otan totisesti osaa pyykkikoneettomuuteen..ja mä se oon rutissu ku ties miten kauan on pitäny juosta tuolla alakerrassa pyykillä kun oma kone otti ja hajos aika pian tänne muuton jälkeen.

Kurjalta kuulostaa tyttös tilanne :( Minen tajua miks 6luokkalaiset jo meikkaa! Ite alotin yläasteella, ysillä oikeestaan vasta. Mut niin se mun pikkusiskoniki kuudennella jo meikkaili, hilpeen näkönen suoraan sanottuna ja mitä sontaa naamaansa paklaili jo sillon, ääneen mupisinki et ostettas sit ees parempi laatuset pakkelit jos kerta ihan pakko niitä on läträtä ;)

Mut osaa ne pojatkin, ihan tajutonta mut meiän nelosluokkalaiselle yks luokkakaverinsa naureskellu kun pojan yks takeista on piruvie HUUTONETISTÄ! just joo, asiaa ei "pelastanut" edes se et uusi merkkitakki, ostopaikka ratkasee näköjään :))) Muutenki tää samainen poika kyselee aina et mistä ostettu ja mitä makso jne, Nuoresta ne oppii ja mistäköhän..

Mä sain eilen äitiyspakkauksen ja kivahan tuo on, kelpaa vallan mainiosti mulle, tosin nurisen mäki sitä kun ei voi tasapuolisuuden vuoksi olla kertiksiä enää, kestoilla en mitään tee, mut on niillekin uus koti jo :)

Pakkailin jo vauvanvaatteita tuolta, ja niitä on jo aiemmin viety varastoon, aikomuksena vissiin ollut vaatettaa kolmoset ja yritän nyt olla sit ostelematta lisää, en oo kyl hetkeen ostellutkaan, hyvä mä!

Vauva on ryhtynyt vilkkaaksi, mikä on ihan kiva kun tietää et ok on kun liikkuu hyvin, alkaa oleen jo kunnon potkuja ja muljahduksia, mut ei vielä tunnu ilkeeltä missään suunnassa, et sen verta hentosia kuitenki vielä.

wattu

Vierailija
111/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos teille kaikille:) sehän tosiaan oli pääasia kuulla, että vuoto ei ole vakavaa,vaan ihan harmitonta:) Vähän on kyllä sellanen "jännä" olo... tottunu et tytöt on tullu sitten aikanaan yliaikaisina ja ei ole kokemuksia käynnistelyistä tms. Jotenkin mulla sellanen olo, että ei sen kuulu syntyä kun vasta tossa 5 vkon päästä... että tuntuu tosi ennenaikaselta... enkä mä usko kauheesti tohon käynnistykseen omalla kohdalla. Vahva usko että lähtee syntymään ite tyyliin päivää ennen tota 10.12 käyntiä tai sitten todetaan että kasvu on tasaantunu, ootellaan:) supistuksia tuli sen käynnin jälkeen muutamia, lyhkäsiä mutta napakoita, nyt ei ole enää illalla mittään... IHANAA, haluun nukkua yöni rauhassa...

Mami: teeppä mullekkin tollanen kranssi? noin niinku vauvalahjaksi:) noi kerhot on kyllä tosi kivoja, meillä ensi keskiviikkona luvassa kanssa pipareitten paistoa ja sit joku vielä salaisuutena oleva isotöinen askartelu äideille, hauskaa!

andrea: Toi on niin julmaa toi lasten maailma:( Ihan käsittämätöntä että jotkut antaa pienten nättien tyttöjen pilata naamansa meikeillä noin pienenä!!! Meidän tyttöjen luokilla oli kanssa noita ala-asteella jo, ja mua hirvitti!! sanoin opettajalle että jos meidän tytöt ilmestyy meikeillä luokkaan, on mun lupa poistaa naaman pesuun! EN HYVÄKSY! Meillä on sellanen sopimus että nyt kasilla oleva saa laittaa kouluun ilman muuta dödöä ja hajuvettä, hiukset nätisti (pitkät ja julmetun paksut hiukset) ja huulirasvaa/kiiltoa. Sit kun on ollut diskoja tms olen minä laittanut tytölle ripsarit ja luomiväriä. Hiuksia en anna värjätä niin kauan kun pystyn siihen vaikuttamaan, turhaa pilata omaa hyvää tukkaa... noita meikkejä sun muita ehtii käyttää koko loppuelämän, kyllästymiseen asti:) Mutta sehän siinä on, että noista omista säännöistä on välillä ilkeä pitää kiinni kun sitten olet "paska". Mm kotiintuloajat, harrastukset, vaatteet, meikit... sitä pitää olla vanhempana hirveen hyvä itsetunto/luottamus että jaksaa olla "paska" :D Voimia siihen...

Wattu: kiva että olit noin muuten tyytis pakkaukseen:) onhan siellä tosiaan paljon hyvää!!!

HITSI ETTÄ JÄNNITTÄÄ KOSKA NANI JA KATJALAH LAITTAA UUTISIA!!!!!!!!!

mami

112/140 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon puoliväli ylitetty ja mä oon kohta ihan naatti... Miten juuri täs jaksaa loppuviikon, olis vielä yks esittelykin. Tai no, pääsen kotoa pois 'omaan rauhaan'.Joka päivä on ollut jotain menoa ja meidän porukalta ei meinaa toi ajoissa lähteminen onnistua, ei sitten millään. Vaikka tuntia ennen sanois joka sorkalle, kohta joku laittaa töllön tai tietsikan uudestaan päälle ja puolet istuu sen ääres vaatteet käsis (tai hukassa) ja toinen puoli oottaa kuumissaan vaatteet päällä eteisessä. Ja vaatteet on AINA hukassa. :( Mä en ymmärrä miten meidän muksut on niin lämminverisiä, että ne tarkenee nytkin pikkareilla tai vaipalla koko päivän. Esikko vetää sukat jalastaan heti koulusta tullessaan ja sitten ne on hukassa kun tarvitaan. Kolmosen-viitosen vaatteista ei oo hajuakaan, kun kukaan kolmesta ei tiedä mihin ne on riisuttu ja koska. Ja pyykkikasasta ei löydy mitään vaikka kuinka muut penkois. Mä kun viimein kiukkuisena klenkkaan katsomaan, niin jo löytyy vaikka mitä.

Kovasti alkaa väki vähetä, jos Mami pääsee pian toimiin ja Nani ja Katjalah on jo... Niin se aika vaan vilistää. Tsemppiä! :)

Pakko tästä on taas petiin ittensä raahata, taas on kasi-aamu herätys ja hyvät yöunet katkee ku kanan lento.

Äippä 10+5

Vau, 1/4 jo takana päin :D

Vierailija
113/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs yöllä kirjoitella..

Mamiof, OHO, mikä meininki siulla alkaa olla ;) Itse olisin kuin arojänö, jos tuollaista meikäläisellä tapahtuisi. Tietty kaikista tärkeintä, että te Pienen kans olette ok! Ja ethän loukkaantunut tuosta miun edellisestä viestistä? Ihan ympäripyöreesti tarkoitukseni oli taivastella! Tosi hyvä, että seurataan kasvua, ettet joudu samaan :)

Miulla oli eilen neuvola ja painoo tullu vaan 300g viikkoon. I did it ;D Arvot ok ja masusta hyvät syd.äänet + hikka. Tiistaina on sit rv37 ultra. Ä-poli käynneistä en sit tiedä, riippuu toki, mitä täältä mahasta löytyy tiistaina. Th epäili, et laskettuna voisin siellä käydä, mutta saa nähdä. No, voin toki toivottaa hyvät joulut, heh!

Eilen leivoin 4 maustekakkua (mummoni ihanalla ohjeella) huomisiin koulun myyjäisiin, tuli siitä tuoksusta ja paketoinnista niin jouluinen fiilis

Vierailija
114/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei loppu ollu kuin joutavaa jorinaa.

Palataan! Ananasmehu rv36+4

Vierailija
115/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas: Höppänä, en tietenkään loukkaantunu!! kyllä mä oon kanssa vähän sellanen sähköjänis, jotenkin tosi hermostunu olo... onnea hienosta pienestä painonnoususta, YES YOU DID IT:DD

yö meni ihan hienosti, pissalla saa ravata ja sellasta tuttua, te tiiätte, mutta ei supistele... tosi hyvä:)

myöhemmin lisää!

mami ja mamin iso poika rv 36:))))

Vierailija
116/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vasta tajusin noista teidän viimemetreillä menijöistä että himpskatti kohta minäkin olen samassa tilassa :) Ilmeisen yksinkertainen oivallus mutta hyvin pysäyttävä :) Jotenkin tuntuu että arki on vienyt mennessään. Se on lähinnä taksina olemista kun pitää viedä muksuja kouluun ja eskariin ja kerhoon ja tietty kaikki eri aikaan ja eri puolelle kaupunkia. No siinä se aika meneekin. Illalla tuntuu että olis tehnyt maratonin vattansa kanssa kun saa kantaa tuota " kohta 9 kk " jokapaikkaan. Pakko kai se on myöntää että tää on raskasta kun ikäeroksi tulee alle vuosi. Ei se nyt muuten olis mutta kun tuo vatta alkaa olla eessä :)

viimesk kun Ronja syntyi niin kävin just käyrällä 36+1 ja silloin ne kysy että miten voin ja samalla hetkellä lähti limatulppa. tuli vähän hassu olo. Ihan kuin ne olis tiennyt tilanteesta :) ja ei mennyt kauaan kun neiti jo sitten syntyi :) ja mulla on paikat samassa kunnossa eli pikkasen auki mutta kanavaa jäljellä.

Mua jännittää nyt tuleeko tääkin etuajassa vai normaalisti ja miten päin meinaa tulla?

Pirre 27+2

117/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tullu vuotoo taas, kolmannen kerran nytte tai tää on toka kerta ku ihan housuihin asti, ei kirkasta vaan rusehtavaa. Täytyy nyt soitella neuvolaan ensi et pitäiskö huolestua tms. Aattelen ite ainaki et kuivat limakalvot kun niistäessäkin nenästäkin tulee verta ja iho kuivaa korpuksi.

Kipuja ei ole ja vauva liikkuu hyvin. Enkä ole raksallakaan hillunut ;)

Tässä muuten yks ero kaikkiin muihin raskauksiin, kyllä vaan joka kerta joku juttu tulee mitä ei muista oo ollu, no kolmannessa raskaudessa oli 30+ jotain mitä ny olikaa mut hyväsesti yli kolmenkympin niin runsas verenvuoto, syytä ei löytynyt ja lääkkeillä loppu ja siihen jäi, epäilynä oli liiallinen rasitus tai istukka jonka kätilö tutki synnytyksen jälkeen mut oli niin repaleinen et sano ettei siitä ota erkkikään selvää :D (joskus siinä voi näkyä arpi, joka selittää miks on vuodellut)

Mut tää on ny erilaista kun on tuhrua enkä oo rasittanu itteeni liikaa.

Mulla on mennyt ihan ohi et sulla on Pirre siellä noinkin pieni, varmasti kyllä kantaminen tuntuu.

Ja kyllä, aika menee nopeeta, mä en vielä silleen mieti omaa synnytystä, jännätään nää muut ensi ja joulu ja sit taas seuraava porukka ainaki kolme oli muistaakseni ennen mua.

Tai kyllä mä mietin, kauhulla lähinnä et millastakohan on, mut sit työnnän ajatukset taka alalle :)

Nimiä mietin ja et kumpi on ja muutenki et millanen vauveli sieltä tulee. Poika jos on niin jää pojaksi ku ei miehelle kelpaa mikään nimi.

Tytöllehän se on selvä, ainaki mun mielestä, mahtaakohan sit loppupeleissä kelvata kun ei mee noi muutkaan läpi ja omasta mielestäni kivoja nimiä oon pojallekin keksinyt.

wattu 24+4

Vierailija
118/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tullu pariin päivään täällä käytyä, ko on niin paska olo ollut, ettei tosikaan! Ja kuten Mami6 sanoi, nii tietää ainakin olevansa raskaana :D KYLLÄ, todellakin!

Ananasmehu: Kuulut kyllä nyt niihin onnellisiin, joilla ei oo remppoja loppuajasta :D Saiskos sitä sun tekemääs maustekakun ohjetta?

Mami4: Ootkos sie niitä ihmisiä, joilla kipukynnys on korkee? :) Meinaan vaan, ko sanoit, että vähän oot huokaillut, ko nappasee. Mulla kävi kolmosen synnytyksen alkaessa siten, että saunassa kävin illasta ja pari kertaa siellä suppaili, sitten tyhjeni yhtäkkiä suolisto ja muutamat kipakat supparit lisää, nojailin kaidetta vasten ja vähän piti puhaltaa. Soittelin kuiten synnärille klo 21 ja käskivät tulemaan, ite vielä jaappailin, että noko pitis lapsenlikka hommata. Klo 22 oltiin siellä ja matka meni käsijarrua puristellessa. Samantien tien tutkimuspöydälle ja olinkin jo 6 senttiä auki - ei kyllä tuntunut yhtään siltä, että edistystä ois tapahtunut. Spinaali ja ooteltiin ja yhen jälkeen yöllä tyär sitten syntyi. Oli eka luomuna käynnistynyt synnytys mulla ja oli mahtava kokemus!

Andrea: Ompa ikävää toi tyttösi tilanne :( Lapset osaa olla niin julmia toisia kohtaan, ettei tosikaan. Ja Mami4 - oon niin samoilla linjoilla sun kanssas noista lasten meikkaushommista.

Pirre: Mun vanhin tyär on muuten kans Ronja :) Ja meän kolme nuorimmaista on apaut vuoden ikäeroilla syntyneet.

Wattuvarvas: Toivottavasti toi sun vuotelus on harmitonta.

Jaiks, en oikein pysty keskittyyn, ko nuorimmainen, rapiat 1 vee tulee istumaan koneen päälle, joten pakko nyt lähettää tää, ennenko katoaa...

Vierailija
119/140 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh mä oon ähky:( eka söin pari lautasellista siskonmakkarakeittoa, sit tossa isojen tyttöjen kanssa vedettiin sourcream&onion sipsejä, pepsiä ja irttareita... nyt on aika täysi olo:))

Pirre: Mites mullakin menny ohi että sullahan on tosiaan ihan vauva siellä vielä? On kyllä varmasti ihan tosi rankkaa...

Amalia: juu, kyllä, tunnustan:) olen niitä ihmisiä joilla on korkea kipukynnys:D Mulla siis synnytykset on luomuja muuten, paitsi toi nuorimmainen. Siinä kokeilin ilokaasua ja spinaalia. Ja kaikkea muutakin jänskää on tehty mulle ihan ilman kivunlievityksiä... kerran multa puhkastiin paise ilman mitään kun en halunnu, niin naislääkäri tokas että hänellä tekee pahaa tehdä toimenpidettä jossa iso mieskin on itkeny:D ihanan kuulonen toi sun synnytys josta kerroit:)

Kuulkaas, tiedättekö te, tai onko kokemuksia siitä että onko se loppupeleissä kuitenkin äidin päätös että käynnistetäänkö synnytys vai ei? siis esim. mun tapaus jossa syynä olisi vain iso(hko) lapsi? ymmärrän tietysti kun on tilanteita joissa on lasta uhkaava tilanne, mutta noin muuten? kysytäänkö äidin mielipidettä?

wattu: voi sunkin kanssa, me ollaan sellasia vuotelijoita koko sakki:D saitko selvyyttä mistä johtus....?

nyt meen kampaajalle! Eli mun toiseksi vanhin tyttö haluaa testata jotain uutta kampausta mulle jonka nähny jonku ihqun popparin tukassa:)))

mami

120/140 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut neuvolantätiä kii eilen, oli koulutuksessa. Meen tonne synnärin lääkärille ny sit heti jos vielä tulee vuotoa vlopun aikana. Mut ei nyt oo tullu mitään.

Käynnistyskysymykseen, eikai ne pakottaa siihen voi, mut jos tosi tarpeelliseksi sen katsovat niin varmasti kaikintavoin koittaa siihen ylipuhua, jos vaikka epäilys et liian iso pian tuleen alakautta.

Ja kaippa ne sit toisinpäinki suostuu jos vaan aikansa siinä tinkaa eikä lähe kulumallakaan pois ennenku käynnistyspäivä annettu. Mut nää on mun arvailuja vaan.

Mä täällä ekana taas pystyssä, menin kyllä aikasin nukkumaanki. Oottelen et lapset heräis ja aamupalalle, mun ihana mummo ja paappani haluavat koko lapsikatraan heille koko päiväksi!

Käyn ne viemässä ja mies menee raksalle, saa veljensä avuksi joten mulle jää sit työnjohtajana olo ;) Niin ja ruokien ja herkkujen toimitus.

Pomona olisin kuulemma ihan kauhee, samoin toi meiän Ella, saattaa välillä tokasta isälleen et no mees ny siitä tekeen jo :D Veljensä laittaa kuriin ja järjestykseen kun täytyy esim siivota tai ovat jossain mummoloista keskenään.

Tuomo, eli nuorin sit taas on todella kannustava kaveri, kehuu aina kovasti ihan pienistäkin asioista että hyvä äiti! tai hyvä isi!

Noniin menee taas jaaritteluksi...

wattu