** Kissankulman naiset marraskuussa**
Kommentit (140)
perseelleen menny yö takana:((
Kaima: On ehkä ollu jo puhetta, mutta millasia sun pojat oli vauvoina? oliko vaativampia kun tytöt?lohduttavaa kuulla että sulla oli samanlaista:)) ja totta, lumi saisi jo tulla, olis valosampaa ja sellanen fiilis, että joulu tulee!
Nyt ei muuta, lähetään Pepin kanssa shoppailee, piristää mieltä kummasti!
Mami
Ei oo helppoa päästä tänne sisään, en tiiä miks tuo kirjautuminen tökkii niin pahasti mulla...??
Voi vitsit! Amalia-Joel!! Oikeinb hurjasti onnea uudesta tulokkaasta, oonki vähä ootellu =D
Aotearoa: Voi että, teillä on kyllä ollu vaikeaa...halit vielä sinne! Meilläki tuo keskimmäinen synty rv32 ja tätäon piätelty viikolta 9 ja koko raskaus menny etappien mukaan, oma lekuriki aina jaksanu tsempata että kuhan sinne päästään niin hieno juttu...kolmosella alkava oli meidän virallinen loppupäämäärä ja tässä sitä nyt sitte ollaan =D
Mutta toivon tosiaan että teillä tärppäis sitte mahd.pikaisesti ku lupa tulee ja pikkuinen jaksais ainaki sinne kolmosella alkavalle jos ei ihan la:han jaksa masussa olla!
Plääh...täällä edelleen yhessä kasassa! Joten älkää te hyvät naiset luulko, että täältä ihan vielä synnärille mennään...sitä piätellään ensin viikko tolkulla niin eihän sitä sitte tulla ku sais...
Eilen oli kyllä jo tosi hyvän olosia suppareita ja yölläki heräsin aivan järkyttävään selkäkipuun (joka oli niiiiiin tuttua ed synnytyksistä)!! Mutta miks ne loppuu ja mihin ne katoaa???????
Onneksemme saatiin äitini tänne illalla, on sitte apuna ja tukena ku lähtö tulee ja muutenki, ei olla ollenkaan tukea saatu koko kk:n aikana ku ukkokulta sairastu...
Jos sitä ite pääsis nyt rentoutumaan ja vauvaki uskaltas maailmaamme saapua ku kaikki ei oo niin pelottavaa ja yhdellä hetkellä elämistä...
Yritän tulla (taas, anteeksi!!) paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttuja...on vaan taas mentävä...
Jaksuja meille kaikille olosuhteista ja kolotuksista riippumatta, koitetaas jaksella taas!
Hanna (ihan Hanna siis oon..mutta voitte naniksiki haukkua =D) ja Junnu 39+1 (?!?!?! :0 )
Aotearolle myös minulta virtuaalihali ja kaikkea hyvää, kunhan pääsette Pikkuista yrittämään!
Ja kivaa, että Amaliajoel liittyi joukkoon, hurjaa, että joku on noin alussa ;)
Pojat vs. tytöt: esikko poika ja odotus sujui krempoitta, seur. tyttö ja hyvin meni. Kolmas tyttö, taisin olla hieman kivuliaampi ja ärtyneempi loppuajasta, neljäs poika ja kaikenlaista vaivaa oli (ei hälyyttävää kuitenkaan), selkä oikutteli paljon. Ja nyt tässä poikaa ootellessa olen aikas hengissä, varmaan tämä pitempi väli on auttanut asiaan. Mieli on kyllä ärtynyt, ei jatkuvasti onneksi. Ennemmin omalla kohallani ärtymys johtuu tästä jatkuvasta "hereillä olosta", siis siitä, ettei tässä neljän lapsen kanssa saa olla rauhassa ja keskittyä mahaansa.. Ja just aloin miettii, miten selvisinkään nelosta ootellessa, kun kaikki lapset oli kotona??! Joo-o..
Viikonloppu oli ihana. Tosin tällä kertaa Ukko-Kolin valloitus jäi miulta, raput ja polut oli sen verran liukkaat. Mutta mökki ja ihan vaan yhessä olo oli upeaa, ja sää oli mukavan talvinen.
ON: vähän mietityttää vauvan asento. Oisko tuo rt? Poikittain? Jotenkin liikkeet ei ihan rt:ltä tunnu. To on nlalääkäri, kovasti toivon, et vauva ois niinku pittääkin. Turvotusta lukuunottamatta fyysinen olotila on hyvä.
Eilen pääsin astetta lähemmäksi vauvalle laittelua, mätin kaikki kestot ja kasan vaatteita pyykkikoriin jo ja räjäytin kodinhoitohuoneen :D Yhdelle tasolle altaan viereen järjestelen sit hoitopisteen ja sen yläpuolella kaapissa on ihan hyvin tilaa vaatteille.
Oho, perhekerhoon kohta lähtö!!
Ananasmehu rv 35+1
Vaikka eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu. Samassa jamassa edelleen ja aina vaan. Lapset jo vänkää vastaan, kun jotain pyytää tekemään, jopa pienemmät ovat alkaneet matkia isompia. Melkein 2v taitaa olla ainoa apulainen, tai apumaimen, kuten neiti itse sanoo. :)
(.) Etovaa oloa edelleen, varmaan vielä pari kuukautta kestettävänä. Eipä sillä, nyt on hyvä tilaisuus laihtua. :) Kun ei oikein ruoka maistu ja muutenkin syö pienempiä annoksia, kun liikuntakin on vähäistä, on puntarin lukema laskenut jo 3 kg. Varaahan on vielä parikin (kymmentä) kiloa, joten ihan hyvä vaan. Posti toi jo ajan rakenneultraan helmikuulle, hui! Eipä siihen enää pitkä ole. :) Ja varasin ajan sokerirasitukseen 8.12, samalla reissulla saavat poistaa sitten kipsinkin. Olispa jo joulukuu...
Aotearoa: toivottavasti näemme sut täällä pian joulun jälkeen! Olen kuumeisesti miettinyt toukojen -07 ryhmää ja tullut siihen tulokseen, että mun muistissa alkaa olla vikaa. Vai oliko sulla kenties joku eri nimi silloin?
Talo on kuin kaatopaikka, kun ei ketään huvita siivota ja mun tekemänä ei oikein onnistu. Ja kun vähän yrittää, niin ei siitä mitään hyötyä ole, kohta on kahta kamalampi kaaos...
Pitää jatkaa päivän hommiin, illalla on PL-kutsutkin pidettävänä.
Voikaa hyvin jokainen mahoinenne!
Äippä ja pötkylä 9+3
Aotearoa, täältä myös osanottoni! Varmasti todella kamala kokemus :(
Toivottavasti olet täällä odotuksen myötä hyvin pian joulun jälkeen!
Noniin mä en nyt sitte muistakaan muuta, oli sen verta paljo tekstiä luettavana, hyvä vain toki.
No ainakin noi tyttö poika raskaudet. Mun kaikki neljä raskautta joissa synnytykseen ja vauvaan saakka päästy, on olleet ihan erilaisia, lapset erinäkösiä, synnytykset erilaisia.
Tytön odotus oli kipua alusta loppuun saakka, pahoinvointia en siitä muista olleen kovin pahaa eikä ainakaan kauaa kestänyt. Pahimmat pahoinvoinnit oli edellisessä ja tässä raskaudessa, tässä tosin loppu aikasemmin, viimeks kesti 30+ viikoille ei nyt joka päivä ollu, mut ihan liian usein silti.
Hassua on et mulla ei ole edellenkään oloja et kumpi tää vauva vois olla, aina ennen on ollut ja kutinsa pitänyt.
Mukavaa hengähtää hetkeksi, kaks on kerhossa ja nuorin nukkuu. Onki menty taas joka paikkaan tukkaputkella ja se ei oo mun juttu ei ollenkaan!
Huomenna telat laitettava heilumaan, tän ja eilisenki edestä ku ei niihin hommiin oo kerennyt.
Tänään käytiin kattoos viimesetkin keittiömuutokset, nyt se meni tilaukseen, kodinkonetarjouksia kyselty ja kylkppärissä meni yks seinä uusiks kokonaan laattojen osalta, samoin listaa vaihtu, suurin osa lattiapinnoista kokonaan valitsematta, mut ne voi juosta ensviikolla valitsemassa.
Tiukille vetää ajan kanssa, mut eikö se tästä, tuntuu toi aika oikein rynnivän eteenpäin.
wattu 23+1
Täytyypä tulla jotain jorisemaan minunkin :)
DolceVitallakin nimi"tuskaa" pukkaa, ihan sama täälläkin. Kivat nimet teidän lapsosilla, tytöt ja pojat rimmaa keskenään hyvin yhteen :) Dario sopii minun mielestä hyvin veljesten sarjaan, ite vähän vierastan noita "vierasperäisiä" kirjaimia. Tuli mieleen mullekin muutama o-loppuinen samantyylinen: Paolo, Roberto... Rakastan nimiä :)
Tervetuloa AmaliaJoel ja onnittelut plussasta! Minäkin muistan sun nikin jostain :) Ihanaa kun tule kulmille uusia katteja, ei hiljene kun joulukuinen joukkue jakaantuu :)
Mami@: teidän vauvelille tulee kyllä aikas ihana synttäripäivä, jos sattuu sinne tammikuun alkupäiville :) Mua oikeasti vähän "harmittaa" tän oman puolesta, kun syntyy näin loppuvuoteen. Just muutama päivä sitten tuo vanhin neiti murehti, että hän on ihan ainoa eskarilainen, joka on vielä 5-vuotias (hällä synttärit 10.12.). Itekkin muistan, että eipä ollu luokkakavereita itelläkään montaa mua nuorempaa, paras kaverikin juhli jo tammikuussa (mulla siis 21.11.). Nyt salaa haaveilen, että syntyis tämä neiti vielä marraskuun puolella, niin sais "oman" kuukauden :) No, näin ku sanon, ni kökkii takuulla joulukuun puoliväliin tuolla ! Teilläkin nimimietinnät mielessä ja komea sarja on teilläkin :) Mulle tuli ihan ekana mieleen Joanna ku "maistelin" tota sarjaa, mut mä nyt oonki tällanen nimihöppänä, et aina innostun :D
Odotusvertailuja sukupuolten välillä oli pohdittu. Mulla valtailmiö on ollut ylipäätään se, että alut on ollu ihan peestä ja loput menny ku vettä vaan. Mukaan mahtuu munasarjatulehdusta, kystia, kaksosen keskenmenoa, vuotoja ym. kremppaa ja sit loppuraskaudet oon yleensä heilunu ku heinämies vailla mitään onkkelmia. Tämä viimonen teki sit siinä poikkeuksen, että alku meni aika tuskatta, melkein huomaamatta (mitähän tässä nyt sit saa odottaa?). Odotusajat pojilta on eronneet tytöistä lähinnä siinä, että makuukamari on ollut hyyyyisen kylmä ;) Hyvä, että saunassa on voinu ukon kanssa käydä, ku oikein pahaa on tehny kattoakin mokomaa "rotjaketta" :) Mieliteot pojilta oli enempi suolaisia kuin makeita ja maha on ollu ihan eri muotoinen, ehkä pojat olleet kovempia potkimaan, ku tytöt niinku "mönkii" enemmän :)
Nanikin vielä läjässä (?) ja kai meidänkin mamiof pitäis vielä jaksaa... Musta tuntuu, että toi rv 35-36 oli sellanen vedenjakaja, et sit alko vähän "ahistaa"! Supistelee pienimmästäkin puuhastelusta (enkä nyt tarkoita lakanajenkkaa!) ja koko värkki on kipeä ku mikä. Väsyttää, ruoka ei maistu ja ylipäätään ketutus ja kenkutus on noussut potenssiin kolme, ukonki kanssa saa harvasa päivä jotain tyhmää väitöstä aikaseks :( Empsu tuntuu vaistoavan mun mielialan tosi hyvin: ei nuku, syö millon mitenkin, tekee koko ajan pahojaan tai jos ei tee, roikkuu ku takiaispallo kiinni!!! Helppo kanniskella tollasta 12-kilosta punttia, ku on syli täynnä mahaa! Kyllä antais maaomaisuutensa ku pääsis pariks päiväks pois tästä sirkuksesta ja sais nukkua...
Kuinkahan Katjalah, vieläkö taival yhessä koossa jatkuu? H-hetket senku lähenee suurella osalla porukkaa, mutta kyllä mielessä on haikeutta kun tulee uusia, jotka vielä alkuviikoilla ja kaikki edessä... Jos tämä nyt sitten on viimeinen kerta kun tässä ollaan, niin kai sitä pitäisi vaan "imeä" itseensä kaikki tuntemukset, niin hyvät kuin ei niin kivatkin.
Kaipa se olis vaan jatkettava harjoituksia. Yritän vaan saada tavaraa paikalleen, muistolaatikoiden tavaroita laatikoihin, turhia roippeita mäkeen ja kirpparikamojakin odottelee muutama kassi hinnoittelua, jos huomenna lähtis kipristelemään sinnekin. Mutta vilkutuksia kaikille, palaillaan!
-omppu ja Yllis 36+2-
TulipAahan käytyä lastentarvikkeessa, kun hoitolaukku oli vihdoin saapunu. Tarttu mukaan sitte itkuhälyttimet ja seisomatelinekin, eli nyt ois kaikki isommat hankinnat vaavia aatellen tehty:)
Pikkutavarat kerkiää ens kk sitte;)
Kaima: Meillä ollu suht helppoja vauvoja kaikki, nukkuneet hyvin ja 2kk iästä pitkiä pätkiä öisinkin. Pojat ollu kyl eneempi äitin ja tissin perään, varsinki illat roikkuneet vaan tissillä ja muutenki tiheemmin syöneet;) Samaa rataa ovat ollu äipän perään aika pitkään, tytöt tullu aiemmin omatoimisiks. Hiukka vaativimpia poitsut meillä kaikenkaikkiaan vauvoina, et palvelua saatava just ja heti ja yks mikä kaikilla ollu, shoppailua inhonneet ihan heti laitokselta lähtien;) Yhtä huutoa aina kaupassa, en tajuu mistä moinen, moni sanonu samaa. Ei siis juuri kaupoilla pyöritty;) Kaikenkaikkiaan kuitenki ihan yhtä ihania ja rakkaita:) Uhmikset vähä helpompia ku jalkaa polkevilla tytöillä, mut nyt 12v. pojan kanss otan useesti yhteen, kun taas pian 14v. tytön kans en juuri ikinä. No, ppoika onkin sellanen jäärä junttura, ei meinaa myöntää virheitään ja minä en oo ikinä oikeessa.. ;)
Ihanan poitsun varmasti saatte:)
Ei oo nani lähtöön enää kauaa! Hyvä, et saitte mummin apujoukkoihin:) Voimia viimisiin päiviin!
Niin, jokohan katjalah jakautunu.. :)
Nyt väsyttää jo niin, et meinaan tähän nukahtaa.. öitä:)
mami@6
Taas tuli vuotuinen räkä rumba tähän taloon. Kolme on yhtä aikaa kipeänä. Pienimmällä on taas korvatulehdus. Viimeksi oli neljä viikkoa sitten. Itsellä on pää täynnä räkää ja tukossa. No ei ollut yllätys. näinhän ne syksyt menee. Pojalla on huomenna synttärit mutta ei olla kertaakaan päästy viettää sen synttäreitä kun ollaan AINA oltu kuumeessa. Huonoon aikaan syntyi muru :(
Masu hikottelee päivittäin. Kiva kuunnella sitä vekkarin tikitystä. Tää tulokas on huomattavasti iisimpi kuin tuo edellinen neiti :) Potkut eivät ole niin ärhäköitä ja ei ole koko aikaa liikkellä. Tuo meidän kuopus tällä hetkellä jatkaa samaa rataa kuin masussa. Ei hetkeäkään paikallaan ja tyytyväinen. Sillä on niiin kova kiire mennä mutta kun ei vieläkään tajua että miten sitä mennään :) ikää on nyt 8 ja puol kk.
Täälläkin odotellaan talvea. Kunnon pakkanen kun tulis niin räätkin kuolis pois...
Pirre 26+0
Huomenia vaan kaikille paksukaisille! Nyt on meikäläinenkin alkanut nukkua vähän paremmin,kun päätin ottaa meidän 5v:lle takas yövaipan. Poitsulla on selvästi vähän viivästynyt tuo yöpissansäätelyhormooni, ja käytiinkin sen tiimoilta lekurissa ja saatiin resepti siihen hormoonikuuriin. Onkos kellään kokemusta. Aloin yöllä aina herätteleen pikkumiestä ja kun siihen meni tovi, en koskaan enää saanut unta. Nyt nukuttaa, kiitos pamppersin.
Aotealoa, osanottoni teidän koettelemukseen, toivottavasti uusi pienokainen ilmoittaa tulostaan, kun lupa annetaan!
Amalia Joel, teretulemast ja onnea plussasta. Se on joka kerta yhtä ihmeellistä kun ne kaksi viivaa pärähtää tikkuun!! Mustakin sun nikki on tuttu, itse olen palstaillut aikaisemmin nikillä MonaLisa, en tiedä ollaanko oltu samaan aikaan!
Ja sitten työ raihnaset tytöt, mamiof@4 ja Wattu, koettakaa kestää, kenkkuva tollaset vaivat! Ainahan sitä jotain kremppaa löytyy,mutta jos kokopäivän kolottelee, siinähän voi tulla pahalle tuulelle..grr.
Mama@6, muistaakseni meilläkin oli cittarissa 5v: kanssa joku gormiti vääntö menossa, olikohan mulla tiukka ilme. Muistan hämärästi pikkumiehen joka kiukutteli kärryssä... kiskase vaan hihasta ens kerralla! teilläkin on ihanat nimet, ja me ollaan nyt tykästutty siihen Dario nimeen, toiseks nimeks tulee William, ja se on siinä. Omppu olit oikeilla jäljillä, ehottamasi nimet löyty listalta..
Poika ja tyttö odotuksista ja sukupuolieroista vauvana... Raskauksissa ainut ero on tuo poikaraskauksissa ilmennyt himokkuus... muutoin raskaudet mulle liiankin helppoja. Ei sitten mitään valitettavaa! Vauvana taas kukaan ei ole nukkunut hyvin, valvoin 10 vuotta putkeen. Jos 2 tuntia nukkuuvat putkeen yöllä, piirrän rastin seinään. meillä eka tyttö ja kolmas poika rauhallisia blondeja, jo mahassa hillittyjä, kun taas kakkos tyttö ja nelospoika tuliset brunetet, jotka yrittivät mahanahan läpi tunkea, ovat olleet tosi vilkkaita etenkin motorisesti. 5kk kontattu ja 9kk täysillä jo kävelty. Nyt luulen , että odotellaan sellasta rauhallisempaa! Kunhan nukkuis!!!!
Omppu muuten, sulta irtoo toi kirjottaminen noin letkeesti, niin alappas esim. vauva lehteen tms. laittaa kolumnia!
Nani, jaksele loppumetrit, maali jo häämöttää!
Mamiof@4 ja mama@6, mä tosiaankin saan sen leikkauspäivän tietoon 8.12, niin kerron sitten mille päivälle tähtäätte Hyvinkäälle!
Mutta kai se on lähettävä tonne remontin keskelle, talo on kuin ydinpommin jäljiltä, tässä vielä jotain vauvakamoja...
Liput korkeella,
DolceVita ja mammanpoika rv 33+6
Dolcevita: Okei, kerrot sitten tosiaan sen päivän kun lähetään synnyttää, tiedetään varata kolmen hengen huone sitten:)) Olis muuten mahtava porukka meitä kasassa, ei haluttas lähteä kotiin enää ollenkaan:D Viimeksi kun olin Peppiä synnyttämässä, oli huonekaverina aivan ihana ihminen:) Me höpötettiin yöt läpi, kummallakin jo laitoksella toooosi tyytyväiset tytöt, söivät kerran yössä, joten aikaa ja hiljasta oli höpötellä... oli oikein ihanaa:) Käytiin yöllä tekemässä eväät ja kätilöitä nauratti kun meidän huoneesta hiljanen rupatus ja hihitys kuului:D Ei ole mulla omakohtasta kokemusta yökastelusta, mutta olen kyllä kuullut jo työnkin puolesta vastaavaa... meillä noi tyttäret on ollu kertalaakista kuivia, yöt ja päivät. Mutta hyvä että saitten sen kuurin, kyllä se siitä! Sulla on ollu huonosti nukkuvia tapauksia? Oletko keksinyt mitään syytä miksi näin, vai jäikö mysteeriksi? Mulla taas sellasia jo laitokselta nukkujia, kerran yössä olen herätelly syömään ja 1,5kk vanhasta ei ole heränny enää mihinkään:o!
Nani-Hanna.... miten voit??? Mitään tuntemuksia??
Kaima: sää oot niin ihana:)) Lämmitti tuo lause, että saatte varmaan ihanan pojan:))
omena: Juu, kyllä! Ihan selkeesit alko menee olo huonoksi kun tuli viikkoja 34 täyteen... ihan outoa!! ja mulla just noin, tytöt mönki silleen pehmeesti ja heilutti näillä viikoilla vaan peppua sievästi, tämä ukkeli sitten potkii, nyrkkeilee, myllää ja VENYTTELEE:)) Ei meinaa uskoa että ei mahu enää ihan miten vaan!! Sänkykamarissa kyllä meillä niin kyyyylmää jotta:D Mua ei itteäni ahista yhtään olla syntynyt loppuvuodesta, eikä meidän esikoista joka on loppuvuoden lyyti kanssa, samoin tuo kuopushan on... aika moni on kyllä mullekkin harmitellu sitä että "voi kun harmi jos syntyy jouluna ja muutenkin loppuvuodesta" Itse en osaa olla siitä harmissani:) Tärkeätä on se, että joululahja ei ole samalla synttärilahja, ja merkkipäivät muistetaan...
ananas: Miksi susta tuntuu että vauva olisi poikkiteloin? Miltä ne liikkeet tuntuu?
Sellasta, täällä ei mitään uutta auringon alla, Miekkonen vähentäny hurjasti käryyttelyä, olen TODELLA ylpeä:)) hienosti menee:) Peppi alkaa parantumaan, sekin on oikein ihanaa! Loppuviikoksi ihanan paljon kaikkea puuhaa, joten sekin oikein kivaa, menee aika nopeasti ja tulee taas viikonloppu. Maanantaina lääkäri+ultra:) Jaksamisia murut.
mami
Eipä kuulu mitään uutta, mut aattelin nyt jotain silti näpytellä.
Nukkumisesta, meillä on nukuttu hyvin, paitsi Antti jonka alkutaival oli rankinta, antibiootit aiheutti mahavaivoja ja se tiesi huutoa tottakai, niistä kun päästiin niin poika muuta tehnytkään ku nukku :D
Ella on ollut huonoin nukkuja, mut ei onneks mikään toivoton tapaus kuitenkaan. Heti on omiin sänkyihin nukutettu ja aika pienestä siirto omiin huoneisiin ja ihan joka inahdukseen ei olla rynnätty hyssytteleen.
Omasta mielestäni ainakin meillä on hurjan helpot ja kiltit lapset, tottakai on väsypäiviä ja kiukkupäiviä, mut ne nyt kuuluu asiaan.
Tänään itsekin torkahdin tunniksi päivällä, mokasin silleen et lähdin ilman eväitä raksalle, aamupalan jälkeen käytiin kaupassa ja kattelees kodinkoneita ja sieltä suoraan maalaamaan, ruokailu väli venähti ja eipä siinä muuta tarvittu, kamala heikotus ja huippaus olo tuli joten tuli sit nopeeta kotona hyyyyvin terveellisesti munkeilla asia korjattua...muistanpa nyt jatkossa et evästä on oltava mukana!
Mukavaa et tänne on tullut uusia, kun suurin osa tekee tollasen joukkosynnytyksen näin loppuvuodesta, niin on mullakin seuraa kuitenkin jatkossakin :) Amalialle jo kirjottelinkin tonne kuumeilupinoon kun oon tosiaan ootellutkin et tulis jo tänne ;)
wattu
Kiitoksia tervetulotoivotuksista :) Tuli heti sellanen lämmin fiilis, että sitä on tervetullut tänne, ihanaa! Oon koittanut tänne päästä kierukan huhtikuisen poiston jälkeen, mutta heinäkuussa tuli varhainen km ja sen jälkeen kierto venähti aivan ööverpitkäksi (40 päivää) ja ovis tuli aina myöhemmin mitä luulinkaan. Nyt sitten oli sihtaus kohillaan ja testiin tuli plussa :) Viime perjantaina sain haamun, joka lauantaina vahvistui, mutta mies ei meinannut uskoa, että oon raskaana, ko hänen mielestään viivat ei olleet yhtä tummia - noi miehet! Sitten isänpäiväaamuna tein digitestin, johon pärähti heti kohta raskaana ja kiikutin sen miehelle ja tuumasin, että jokos nyt uskot?!? :D Sitten vielä vähän lisää omaa napaa - sain varhaiseen ultraan ajan joulukuulle ja eka neuvolakin on sitten sitä seuraavalla viikolla, että näin se taas lähtee.
Mamiof4:n viesti toi niin elävästi mieleen noi kaikki raskausajan rempat, mitä niitä onkaan. toi "puukon tuikkiminen sisuksiin" oli mulla niin rasittavaa, että joskus meinas jalat lähteä alta. Kestämistä kovasti noihin vaivoihin.
Noista tyttö/poikaodotuksista - itellä oli kakkosen (tyttö) odotus ehkä kaikkein "tuskasinta", ko oli noita puukon iskuja alakerrassa, selkä vihoitteli, liitoskivut yhtä tuskaa ja sitten, ko neiti vielä istua kökötti melkein koko raskauden ajan, nii olihan se yhtä "ihanuutta". Kolmosen ja nelosen ootukset meni oikeastaan melko kivuitta ja saas nähä mitä tän vitosen ootus tuo tullessaan - ite oon tällä hetkellä melko oireeton (väsyttää ja hajuaisti terävöitynyt), mutta kerkeää varmasti vielä olot tulemaan. Ja lisäksi mulla on jokaisessa ootuksessa tehnyt sellasen villin teon, että seksi ei oo yhtään kiinnostanut, mutta onneksi mieheni on aina tajunnut tilanteen, ko raukka joutunut jo usein puutteessa melkein elämään, ko tää mamma on raskaana, hih!
Maalaisomena: Kyllä se tais olla vuosi -09 tai sitten se oli -08, ko samassa pinossa kirjoteltiin. Nooh, mulla kuiten nää nuorimmat muksut syntyneet -07, -08 ja -09.
Ja DolceVita (MonaLisa) - muistan hämärästi ton sun vanhan nikkisi, en vaan saa nyt päähän, että mikä pino se on ollutkaan.
Vautsi, että monella on la nyt joulukuussa - tsemppiä teille kaikille viime metreille ja perästä tullaan.
Ai juu ja munkin tiedot voi päivittää tohon alkuun eli Amalia-Joel (AJ tai Amalia käy kans) LPKS, LA: vielä epäselvä, mutta välillä 11.-24.7. ja viides mulle (kuudes meän perheeseen)
Amalia, päivitin sut tuonne listalle:) On kyllä ihan kamalaa tuo "puukottelu" sisuksiin!!!! Nyt kyllä- kop kop- rauhottunu, mutta noi pari päivää oli AIVAN kamalia... Mites se sun "puukottelija", miten synnytys meni? Oliko puukkoiskut valmistellu paikkoja...? Mulla on itselläni kaikissa muissa raskauksissa ainakin (tästä ei vielä tiedä ennen maanantaita) ollut ihan epäkypsät paikat ja tiukasti kiinni vielä viimisimmissä lääkärikäynneissä. Ja synnytysten kesto on mulla ollu minimissään 8h. Mua hymyilytti tuo sun kommentti että mies on joutunut olemaan lähes puutteessa monta kertaa kun ei tee yhtään mieli, että on jo tottunut, niin mulla ihan sama!! Joka odotuksessa melkein heti plussasta- ei vois vähempää kiinnostaa!! Mutta kanssa erittäin ymmärtäväiset miehet on mun elämässä ollu. sekä exä että tämä nyxä, ei kiukuttele yhtään:) Huomasin että sulla on viimisimmät lapset noin vuoden välein, oliko millaset synnytykset kun ikäeroa noinkin vähän ja kolme peräkkäin?
mami
Meän puukottelija eli mun kakkonen muuten istui melkein loppuun saakka masussa ja kyllä niin monesti tuntui, että maailma mustenee, ko monotteli siihen malliin alakertaani. Ja toi meän puukottelijan synnytys meni silleen, että aloin tihkumaan perjantaina vettä ja kävin mutkat synnärillä, vietin siellä yön, mutta laittoivat lauantaina takasin kotiin "kasvamaan". Lauantaina saunottiin mökillä ja maanantai-aamuna heräsin aamuyöstä sisäiseen lorinaan, menin vessaan ja vettä valu ja valu. Soitin synnärille ja aamusta lähettiin sinne 7 maissa. 10 maissa puhkasivat kalvot, iskivät tippaan ja aloin kärvistelemään ja ooteltiin ite toimintaa. Sitten, ko supparit oli melkosen kovia, niin otin spinaalin ja kivut loppuivat, ko seinään - spinaalista vaan tuli aivan tajuton kutina iholle, jota kesti niin kauan, ko neiti syntyi. Synnytys kesti 4,45 h ja ponnistusvaihe 10 minuuttia ja oli helppo synnytys - onneksi :)
Piti tarkistaa nyt ihan neuvolakorteista, niin ykköstä tein pari päivää ja käynnistetyn synnytyksen kesto tais olla vajaat parikytä tuntia. Kolmonen tuli kahessa tunnissa ja lähti itekseen syntymään - oli suorastaan täydellinen synnytys. Nelonenkin käynnistettiin ja silloin synnytyksen kesto vajaat 3 ja puol tuntia.
Tässä pikaisesti pähkinänkuoressa, nyt painelen petiin. Öitä! :)
Kaimalainen, ihana jos kommentti lämmitti:) Uskon, että teiän poitsu on ihan yhtä hyvä nukkuja ja kiltti ku teiän tytsytki:) Hauskalta kuulosti se laitosreissu:) Kävis mullekin tollanen:)
Mulla muutes kakkonen oli pahin puukottelija ja syn. käynnisty vesien menolla ja oli nopeeta toimintaa. Kuopuskin teki kipeetä pitkään ja puukotteli, en tiiä oisko vedet menny siitäkin ku käynnistettiin. Saa nähä miten sulla sit käynnistyy:)
Hyvä joo tietää dolcevita se leikkuri päivä, ni osataan tähdätä samaan:) 3h huone valmiiks jo sitten:)
Nyt ei aivot laukkaa enempää..;)
mami@6
te ootte niin IHANIA:))
Amalia Ja Kaima-armas: Tiiättekö mulla on ihan sellanen fiilis, että tämä poika syntyy vesien menolla:) Ehkä juuri siksi kun puukottelee mua ja niin kovasti venyttelee että en ollenkaan ihmettelisi jos saisi kalvoihin reijän ja sillä alkaisi synnytys:) Amalia ja kaimaliini, millä viikoilla nuo teidän puukkojunkkarit syntyi?
Onpahan satanu lunta:D Oli aamulla aika katastrooffi tilanne lähteä satutunnille kirjastoon, kun pulkat oli vielä kesäteloilla ja piti rattailla ryntätä Peppi kuuntelee satuja!!! HUH HUH! aikamoisen kipeitä suppareita iski parisen kertaa... mutta rauhottu (onneksi!) kun pääsi istumaan...
Jokohan Hanna on laitoksella:))?
mami
tuolla ulkona! Voisi napata joulukorttikuviakin, jos ehtisi tänään. Viime vuotinen kuva oli mainio, vaikka itse kehunkin - kuopus istui potkurissa ja parkui pipari kädessä, muut yritti hyssytellä. Ja teksti tuli kuin itsestään: Ei itkeä saa, ei meluta saa, tonttu voi tulla ikkunan taa!
Nlalekurissa käyty ja rt siellä oltiin. Eilen illalla tunsin moneen päivään potkuja kunnolla ylhäällä, eli alkuvko sai epäilemään väärää asentoa, kun ei potkiskellu. Toi meidän nlalääkäri, vanha mummeli, on ihana ja aina sieltä tulee hyvä mieli. Nytkin painostani tokas, että niitä sulatellaan sit myöhemmin, ikinä siltä ei semmosta ylimielistä kommenttia tule. Ja maha on kuulemma hurjan iso ens näkemältä, mutta mitatessa ihan normi :D
En kyllä muista kommentoitavia, argh.. Mies toi eilen pinnasängyn ja patjan tullessaan ja vaikka sänky tietty yhä laatikossa, on olo tyytyväinen - pienelle on oma paikka nyt (vaikka eikös tuo makaile äidin vieressä sit).
Palaan paremman muistin kanssa!
Ananasmehu rv 35+3
Mami4: Meän puukkojunkkari synty 39+3 ja oli ihan potra neitokainen syntyissään - 3,7 kiloa. Mullahan oli sitten kalvoissa se ylävuoto vai miksi sitä nyt sanottiinkaan eli reikä ylhäällä kalvoissa, josta vesi holisi.
Mulla on NIIIIN sellanen olo, etten oiskaan raskaana, ko mitään oloja ei oo. No hajuaisti on terävöitynyt ja veskissä saa usein vierailla, mutta etominen on hävinnyt sekä väsymystä ei oo enää niin paljon. Pitis vaan olla tyytyväinen oireiden vähyyteen, mutta jotenkin sitä ei osaa. Pössi minä :D
Ihana, rauhallinen aamu:) Peppi lähti juhlimaan läksiäisiä entiselle pph:lle, joten saan olla kahteen asti issekseen:)) Olen täällä hämäränhyssyssä, kynttilöitä ja hidas aamupala ja ulkona juurikin niin postimerkkimaisema/joulukorttimaisema kuten ananas sanoit:) Ihanan joulunen fiilis... Tänään kyllä pitää siivota huusholli kunnolla kun rauhassa saa, huomenna tulee ruokavieraita! Sitten pitäs menu vielä viimeistellä.
Eilinen olikin jännä päivä... aamulla lähettiin könkkää sinne satutunnille noissa kinoksissa missä mikään kulkuvälinen ei ollut kohillaan ja illalla oltiin vielä ulkona parisen tuntia ja tehtiin lumitöitä, siitä (kait) poiki tasan 2h sellaset supistukset JOTTA!!!! Ei ikinä ole ollut sellasta.... siis tosi outoja:O... mitenhän mä selistän. Selkä tosta pakaroitten päältä ihan tulessa, repi reisiin ja PAKAROIHIN ihan saakelisti... ja vatsa meni noin 3-5 min välein aivan kovaksi, hyvä ettei vauvaa nähny läpi nahasta kun niin pinkee oli. Ja siis oli tujuja, mutta jotenkin niinku enemmän sellasien liitos(?)kipujen tuntemuksia kuitenkin... sen jälkeen oli niin hakattu olo...vauva oli myös ihan hissukseen ja aika lailla hissukseen ollu koko yön ja nyt aamun, jotain tosi tosi lievää möyrintää...mutta siis jäi sellanen "arka" ja "turta" olo koko tonne alaosastoon ja jalkoihin...
Mitäpäs muuta... eipä kai muuta:) Maanantaina tosiaan lääkäri+ultra, kivaa tietää mikä tilanne!
Ihanaa viikonloppua kaikille!
mami ja eemeli rv 35!!! HUISIA!!!!
PS:
Kiitos AMALIA vastauksestasi:) kyllä sä raskaana olet, ja pikkuhiljaa ne kaiken maailman oireet ja krempat tulee:D Se on kyllä hassua tämä naisen elämä, sitä tosiaan odottaa että tulee kaikkia "kivoja" vaivoja ja oireita jotta tietäs että kaikki on hyvin, sitten kun/jos niitä tulee niin valitetaan:D
Munkin puolesta vielä aotearoalle osanottoni. Kovin ikäviä koettelemuksia:/ Toivottavasti pian alkuvuodesta uusi tulokas tarraa lujasti mukaan:)
Kaimalle: mullakin on kyllä ollu pojista enempi kaikkia vaivoja;) Päätään ovat poranneet kaikki jo näiltä viikoilta tosi kipeesti alas,just sellasia kauheita äkkinäisiä viiltelyjä, pukamat tullu, kiukuttanu kovasti ynnä muuta. Nyt ei oo tietoakaan laskeutumisesta, enkä tunne yhtään pään ahisteluja. Mieliki ollu paaaljon seesteisempi. Ihan selviä eroja mulla ainaskin tyttöjen ja poikien suhteen. Nyt oikeen korostetusti huomaan, kun 3 poikaa tässä putkeen ollu ja oon aatellu vaivojen johtuvan siitä, ku useampi odotus jo takana, mut ei nyt vaan oo kop kop mitään ollu. Vähän alaselkä vihottelee, mikä tyypillistä, kun väärissä asennoissa nostelee ja töitä tekee. Saa nähä mitä sit, kun viikot vielä tästä lisääntyy;) Koita jaksella, ei oo kauaa enää jäljellä, sit kaikki vaivat palkitaan:)
Nanilla päivät käy vähiin:) Jännää! Tsemppiä hirmusesti matkaan, jos nyt piankin lähet! (ellet oo jo lähteny!):)
Tänään alottelin ite laittelemaan loppuja kamppeita vauvaa varten valmiiksi. Pinniksen putsaus, pinnasuojien ja patjansuojan + äp lakanoiden ja peiton pesu tehty. Vielä huomenna ne paikoilleen, sit katosverhon pesu ja paikoilleen viritys.
Kuopuksella oli se vuokra vaavi sänkykin, nyt oon miettiny, et otanko vaiko en. Ihana on alussa pienellä, mut sit toisaalta aika matala, et saiskohan kokoajan olla vahtimassa, et meneekö pieni isoveikka kiikkumaan siihen.. Pinnis hiukka turvallisempi sinänsä ja äp pakkauksen ku laittaa sinne alkuun sisälle, ni oikein hyvä on. Saa ny nähä, ehkä en sitä nyt ota, 70e vuokra kuitenki.
Nyt sais talvi tulla kyllä jo! Alkaa vesikelit jo riittää!
Hyvää viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!:)
mami@6 & neiti rv 32