Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kissankulman naiset marraskuussa**

Kommentit (140)

21/140 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä olevani ja kohtalaisen hyvässä kunnossakin. Maanantaina vaihdettiin kipsinen lasikuituun ja nyt on kevyempi jalka liikuteltavana. Seuraavat 4 viikkoa vielä menee kuitenkin keppien seurana, tiedä vaikka enemmänkin, jos konsultoitu ortopedi löytää nilkan rtg-kuvista jotain vikaa. Iiks!

(.) sain vihdoin neuvolaan yhteyden ja ajan ens viikon torstaiksi. Isäntä on silloin iltavuorossa ja saa mua ajeluttaa + vahtia muksuja. Tuskinpa se neuvolaan tulee, eipä oo tainnut kenenkään aikana olla. Seinäjoella oli 2 vanhimman rakenneultrassa ja nuorimman aikana tarkistuksessa LA:na, kun meidän lapsukaiset ovat olleet 'vaatimattoman' kokoisia, nuorinta (4,2kg) ja vanhinta (4,5kg) lukuunottamatta 5,1-5,3kg.

Vähitellen oon olosta alkanut epäillä, josko meille olis poika tällä kertaa tulossa. Viimeksi tyttöä odotelles oli vähän enemmän etovaa oloa pitkin päivää kuin nyt. Tilanne päätyy joko tasapareihin (4 poikaa, 2 tyttöö) tai tasatilanteeseen 3 molempia. Rakenneultrassa aion kysäistä näkyykö kumpi. Viimeksi tosin neuvolankin th näki niitten vanhalla ultralla rv 18, että oli tyttö tulossa. :)

Mutta pitää jatkaa hommiin sen mitä pystyy.

Hyvää loppuviikkoa toivotellen,

Äippä ja villahousu rv 7+5

22/140 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta viisaantuneena kokeilen nyt taas eri lailla tätä hommaa…jospa tää nyt sitte onnistus! Niin en mää noita erikoismerkkejä käytä, korkeintaan jotain hymiöitä. Mulla vaan kestää tuo kirjoittelu aikas kauan kerrallaan ku on tässä aina kaikenlaista häslinkiä samalla niin se sitte ilmeisesti pomppaa mut pihalle siinä sitten. Eilen sitte tuli itekki töpättyä eli en muistanu tallentaa tekstiä ennen kuin sen lähetin. Nyt sitte kirjotan tän ensin sähköpostiini ja kirjaudun vasta sitte sisään ku oon saanu jotain aikaseksiki.

Enkelin äidille tervetuloa minunki puolesta ihananaan porukkaan mukaan! Onnea uudesta tulokkaasta ja samalla lämmin osanotto pienokaisenne menetyksestä! (oltiinkohan muuten samassa porukassa kesällä?)

Andrealle oikein kunnon lohturutistus!! Kyllä elämä voikin olla vaikeaa välillä…jaksuja kovasti niin lasten ku vanhempienki kans..toivotaan että se aurinko paistais välillä sinnekkin..

On sillä Mamiof4:lla ollu kyllä ”hassu” säheltäjä kätilö! Kyllä näyttää tuossakin ammatissa olevan jos jonkilaista immeistä. En tiiä miten se oli tuohon hommaan ees päässy? Mutta hieno homma tosiaan ku pääsette näin pikaseen sinne sype-keskusteluun ja varmaa ainaki on että sama kätilö ei eteen enää tuu!

Niin ja juu onnea sitte tulevaan löhöilyyn!!! =D Niin se aika vaan menee ku mammalomat on monella jo eessä..

Mitäs sitä Wattua oikein pelotellaan? Hurjalta kivulta kuulostaa…voiskohan se olla ”vaan” jotain kiinnikerepäisyjä? Mulla oli vähän tuon tapasia kipuja, tuntu että maha repeäisi siihen paikkaan! Mutta toivottavasti kaikki on ok eikä toista kertaa tuollaisia pelotteluja tule! Koitahan muistaa vähän relatakki sielä raksalla sitte ettet oo ihan suunapäänä siellä hommailemassa =D

mami@6 hurja juttu tuo selän venäyttäminen, onneksi ei kuitenkaan ”sen pahempaa” sattunu! Pikaista paranemista ku kohtahan se selkä alkaa muutenki vihoittelemaan (tai ainaki mulla alko)

Ananastaki oli vauva pelotellu! Hui kauhia, onneksi kaikki on kuitenkin masussa hyvin! Mikähän siinä on ettei nää meidän jutut kestä julkistamista???

Pirrelle onnittelut ihanista ultrauutisista ja tietenki tyttölupauksesta! Onneksi kaikki on ok eikä se sun sydänjuttus ole lapsillesi periytynyt. Mutta johan oli mökki hommeessa! Miten ihmeessä ne edelliset on voineet siellä asua!? Ja kehtaavat vielä väittää ettei mitään vikaa talossa ollu…heh heh…mutta onneksi tosiaan on noin selvä homma, toivotaan että raha-asiat saisitte vielä pikaseen kuntoon että saisitte aleta ettimään uutta tilalle!

DolceVita oli kans saanut hienoja ultrauutisia, mukavan kokoinen mammanpoika siellä masussa kasvaa, ei tuo sf-mitta mun mielestä kerro yhtään mitään, pelotellaan meitä oottajia vaan ihan turhaan! Ihana tuon sun reseptijuttu =D

3xäippä74: hurja on kyllä tuo sunki tilanne! Täytyy vaan todeta että onneksi oot vielä alkutaipaleella…oishan se kamalaa könkkästä keppien ja kipsin kans tällasen tynnyrin kans! Pikaista paranemista kuitenkin ja toivotaan että pääset kipsistä pian eroon!

Mitähän muuten Katjalahille kuuluu? Onkohan Anselmi hylännyt yksiönsä jo vaikka saishan sitä vielä malttaa hiukka kauemmin siellä masussa kölliä!! Mutta onneksi ootte saaneet viikkoja ihan kivasti kasaan ettei toinen ihan rääpäle enää olen…

Tai missäs omppu on?? Voi voi että sullaki ne viikot vaan vähenee ja Yllis pian saapunee =DD

Tukiverkosta olitte juttua vääntäneet! Juu-u sitä ei täälläkään oo…sain sen oikein kunnolla tuta ku tuo ukkokulta sairastu! Jos ei meillä ois tuota 15v esikkoa niin en tiiä miten ihmeessä oisin selvinny nää edellä menneet viikot?! Miehen vanhemmat on niin itteensä täynnä etteivät ees soitelleet ja kysyneet poikansa vointia yms. en ymmärrä miten jotku ihmiset on tuollasia…

Oma äiti taas on lupautunu tulemaan meille ku vauva syntyy mutta sisko sai tyttövauvansa viime pe (rv41+0, 4360g 51cm, niin ja hänen saamat akupunktiohoidot eivät sitte auttaneet) ja on siellä heillä nyt sitten. Siskohan asustaa Altassa jonne on meiltä vaivaiset 1200km ja jos äiti kotiansa asti tässä välissä ehtii niin heiltäki kestää ajaa meille 5h ja mun edellisten synnytysten mukaan hän ei myöhästy ku muutaman tunnin…

Ja muutenki tässä nyt pari päivää jännitetään ku tuo ukkokulta tunsi ittensä jo niin hyvävointiseksi että ”oli pakotettu” käväisemään 2pvn työreissun tehtaalle juurinkin tuonne 5h päähän…eli olen sitten tässä lasten kans pari päivää omin nokkinensa…parempihan se on että se tässä vaiheessa siellä käy ku että ois esim. ens viikolla menny, enää en ois päästäny. Ja joo junalla nyt meni, auton rattiin siitä ei vielä kovin ole vaikka on sellasia parin km:n matkoja jo itekseenki tehny. Ei tuosta sairaudesta ole tällä hetkellä enää muita merkkejä jäljellä ku se että jos liikaa väsyy niin silmät alkaa taas vilistä. Aika jännät paikat meillä tosiaan oli ku nuo oireet mitä hällä oli on ku suoraan kirjasta ja diagnoosina siis oli vestibulaarineuroniitti (vasemman sisäkorvan tasapainoelin siis sanoi sopparin irti) mutta ku oireet eivät helpottaneet niin nopsaan ku ois ilm. pitäny niin neurologi teetätti sitte pään magneettikuvauksen ja silloin kyllä ne pari päivää tuntuivat tosi pitkiltä! Kuulemma vuoden verran menee aikaa ku aivot oppii olemaan noteeraamatta noita sisäkorvan tasapainoelimen vääriä signaaleja. Sitä ennen pitää olla aika varuillaan ku noita huimauksia yms. voi aina välillä tulla..

Pikku hiljaa siis on tällä viikolla töitä alotellu ja me päästään taas normielämää jatkamaan…

( . ) Oma olotila tosiaan unohtu melkein kokonaan tässä reilussa parissa viikossa! Nyt ku taas elämä jotenki hymyilee niin huomaan että supparit ovat helpottaneet hurjasti, kolotukset yms. ovat vielä tallella. Mutta eipä siinä vaikka alapäätä juilii ja repii, kovasti supistelee (siis tähän mennessä) yms. niin ei se tarkota sitte yhtään mitään, viime pe viimesessä nlalekurissa paikat oli vielä ihan samassa ku ennenki, painoarviota lekuri sai 2700g joka viittaa kuulemma 3700-3900g vauvaan jos la:n menee(mutta eihän sinne oo ku 3vkoa kertaa 200g niin sehän on 3500g eikös??)..

Tiistaina oli nla ja tuloksena sieltä oli puhdas pisu, RR normi, hemppa noussu miltei 130:iin (miten sitte voin olla NÄIN väsyny??), sf-mitta 33cm (ollu viimeset 3vkoa sama), turvotusta +++++ mutta paino aika lailla samassa. Vauva on alhaalla mutta ei ole kiinnittyny, siitä sain tuta toissa yönä ku neiti tunki päätä jo tuossa suoliluun kohdalla ylöspäin…onneksi sain sen pikku hiljaa ujutettua takaisin alaspäin…ei siinä muuta mutta kyllä supisti ja masu kramppas aivan tyystin tuossa operaatiossa..niin ja ei se kyllä kovin iso neiti vielä ainakaan oo ku tuossa se heiluttelee pebaansa niinku isompiki nainen =D eli selkä on millon vasemmalla puolen ja millon oikealla puolen masua.

Synnytys on alkanu hirvittään…miten sitä taas on ittensä tähän jamaan laittanu että kohta pitäs alkaa puskemaan tuollaista neitinalkua tuolta alakautta maailmaan???? HUI HIRVITYS!

Itelläki ois tuo mammaloma kuulemma alkanu jo 20.10 mutta ei sitä yrittäjällä niin vaan lomalle aleta..

Öhöm…pakko kait sitä ois töihin taas ruveta että joskus pääsis tuolle mammalomalle asti…

Voikaahan hyvin ja paksusti!

nani ja Junnu rv 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh! On se hommaa, jumpanveto raskaana ja yskässä ja pää täynnä räkää:D Koko ajan toistan itseäni, mutta HUOMINEN enää:DDDD!!! Kotiovi olikin sitten ihana äsken avata, vastaan tuli pitsan mahtava valkosipulinen tuoksu:) isäntä oli tehny yllärin. Ja sauna päällä jossa kynttilöitä... kävin löylyissä ja kohta pitsaa ja sitten kotikatua katsomaan ja unille! Huomenna pitää jaksaa pitkä iltakin, kun on mun läksiäiset.

Meillä ei olekkaan täällä enää vauvaa:/ Tyttö on jokin aika sitten jättänyt vaipat kokonaan pois, ja tänään oli isin kanssa vienyt tutit pihalle oravavauvoille, ja huomenna sinne on oravat tuonu lahjan;) Noo, kohta onkin ihan uusi vauva:) Isosisko puhuu paljon "veikosta", silittää mun mahaa, ja sanoo että Veikko leikkii, nukkuu, pissii, millon mitäkin mun mahassa:) ja että Veikko tulee hänen huoneeseen nukkumaan, ja hän työntää vauvaa vaunuissa ja että äiti antaa Veikolle sitten lääkettä...?? okei:) niin ne kasvaa äkkiä.

Äippä, kiva kuulla sustakin, tosi inhottava tuo sun koipi:( Toivotaan että saat pian kaikki kipsit sun muut hommelit pois ja jalan kuntoon:) Kauhean kokosia lapsia teillä ollut:D Herranen aika!!!! Onko millä viikoilla syntyneet? alakautta? Onko sulla r-diabetesta ollut? Mun isoin on ollu 4440g ja sekin oli mun mielestä TOSI jätti:D

Nani: Noniin, sait vähän pitempää stooria aikaiseksi:) Se painon nousu sikiöllä loppumetreillä on n. 200-300g/vko. Ja ultrassa kun on se vähintään10% virhemarginaali suuntaan jos toiseen, eli jos sanotaan että La:a on noin kolmikilonen se tarkoittaa käytännössä n. 2700-3300g, ja siis nelikiloinen n. 3700-4300g. Mutta siis kivan kokonen sun vauva nyt on:) Ja onneksi sun ukollasi ei sen "pahempaa" löytynyt, vaikka pitkä kuntoutuminen ja toisenlainen elämä tietysti... koita jaksella, sulla se alkaa olee maali ihan ovella:))

Tosiaan, missäs Omena on??

Te ette sitten vastanneet mun rytmi ja rutiini galluppiin, tai siis mamikaima vastasi, tänks:)

Nyt sitten sitä pitsaa ja töllötintä!

Huomiseen. Öitä!

mami

24/140 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt riitti unta puol kaheksaan saakka.

Heti ekana vastaan nyt mamiofin rytmikysymykseen, miten tolleen jäänytkään välistä!

Kyllä rytmit pitää olla, täällä on kaikki sekasin, äitiä myöden jos niitä ei ole.

Joskus on jotain ettei onnistu päikkärit tai ruoka just sillon ku pitäis ja kyllä sen huomaa ja iltasin jos venähtää nukkumaanmeno niin pienemmillä on ollut levoton yö, tosin alkaa toi nuorinkin olla jo niin iso ettei enää niin muutokset näy.

Mulla on noiden koirienki kaa ja vauvan ku syntyy niin eka pari viikkoa sellasta kaaosta itellä ku ei uudet tulokkaat ole talon rytmissä :D Sit helpottaa kun rytmi tarttuu heihinkin.

Meiän vauvalla on vielä vaipat, hyi mua! Kivoja kalsareitakin ostettu et pitää nyt vain ottaa homma asiaksi, ei siinä kauaa mene kun on päiväkuiva. Tuttipullo jätettiin 1v kaikilla pois ja tutit on hoitanut isommat, esikoiselta ostettiin tutti ja toiselta myös mut kolmannelta tää toinen kävi salaa iltasin viemässä tutin kun samassa huoneessa nukkuivat ovi kiinni, meni jonkun aikaa kunnes tajusin et miks pienellä on aina aamuisin leluja kasa sängyssä mut tuttia ei näy missään, no neitihän se lahjo pikkuvelin leluilla ja lussutti salaa itse tuttia :D Nuorimman kanssa sit poika hoiti homman aikalailla samalla kaavalla :) Helppoa siis ;)

En mä oo nani nyt tuola heilunut, mieskin aika tiukka paasaamaan jos näyttää siltä et rehkin liikaa, hiominen on jätetty sille kokonaan jo mut kyl mä lauantaina maalaamaan aion ja maanantaina sit värejä pintaan kun ne maalit tulee sillon.

Piti vielä kommentoida kans kun mamiof kerto miten isosisko puhelee veikosta, ihana :) Meillä esikoinen on vain sanonut et tyttö kiitos, samoin toinen eli toi tyttö sanoo et tyttö oltava! Ei kestä jos on poika, mut tyttökään ei saa hänen mekkojaan eikä mitään lelujakaan, hankkikott omat, nih. Sit nää pikkupojat yhteen ääneen kertovat kuinka he kyllä antavat uudetkin autot vauvalle leikittäväksi, tyttöä toivoo vanhempi pikkupojista, poikaa nuorempi ja hänen mielestä vauva aina itkee mun mahassa.

Musta on ihan typerää puhua lapsista numeroina :D

Meiltä löytyy siis Juho, Ella, Antti ja Tuomo, vanhimmasta nuorimpaan järjestys tuossa. Kyllä tutut on mut jo ajat sitte tunnistanut jos tätä ketjua ovat seuranneet niin ihan sama vaikka nimillä kirjotanki.

wattu

Vierailija
25/140 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en miekään mitään erikoismerkkejä käytä.. Kummaa puuhaa :(

Mamiof4, mikä gallup..? Kysy uuestaan :)

Ananasmehu

ja

rv

33

+4

26/140 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaimalle ihunata mammalomaa:) Niin se vaan aika äkkiä meni. Itellä ei sen alkaminen muuten näy, paitsi että tulot nousee aika paljon, kun nyt vaan perus kotihoid.tuki ilman kuntalisiä ym. ;)

Arvatkaas vaan, tänään oli neuvola ja kaikki hyvin, painoakaan ei ollu tullu. Mutta: syy vauvan samassa asennossa oleiluun selvis, neiti istuksii tiiviisti PERÄTILASSA! Kaikki on aiemmin ollu täs kohtaa jo tukevasti pää alaspäin. Hyvinhän hää kerkiää vielä kääntyä, mut vähän silti nyt jännittää ja hirvittää! 5vk päästä jos ei oo kääntyny, ni sit synnärille kääntöyritykseen. Siitä oon kyl kuullu aika paljon kamaluuksia? Perätilassa en varmaan voi synnyttää, kun käynnistetty synnytys? Sektiota en haluais ikuna, pelkään sitä ja haluaisin nopeesti palautua ja kuntoon. Vauva nyt ollu jo niin pitkään tos asennossa, et vähän pelkään aikooko enää pyörähtää..:/ Kokoakin ku tulee kokoaika lisää. KLUPS sanon minä!

No, eipä tarvii enää miettiä, et miks liikkeet niin ykspuoleisia;)

Nyt oon niin ajatuksissani tän asian ympärillä, etten yhtään muista mitä piti kommentoida!

Nanille ainakin, että ei vauveli enää kerkiä mikskään jätiksi kasvaa!;)

Viikonloppuja kaikille:)

27/140 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää tästä päivä kerrallaan menee. Paljon ei saa tehtyä ja sitte kaikki jää isännän hommiksi ku se vihdoin kotiutuu töistä. Koululaisista ja isännästä jo huomaa, että sais kipsi jo lähteä vikkelästi. Ens viikko onkin tuskaa, ku ukkokulta on iltavuorossa. Lähtee 12 jälkeen ja palaa joskus ennen yhtä yöllä. Jaiks!

Mamiof4 taivasteli meidän vauvojen kokoa. :) Me ollaan isännän kans oltu samaa kokoluokkaa (mä 4350g ja mies 4700g) syntyessämme, joten ei ihmekään, jos lapset ottaa mallia. Esikoisen aikana jo sanottiin, että kyllä täältä 5-kiloinen mahtui, ja niinpä on 3 mahtunut oikein hienosti. :) 2 ensimmäisen aikana oli sokerirasituksessa häikkää, mutta osasto- ja kotimittaukset oli ok. Muitten aikana ei sitten ollut mitään. Ja lapset on syntyneet seuraavasti: rv 41+1, 39+5, 40+3, 40+4 ja 40+5. Kolmas ja neljäs käynnistettiin, kun painoarvio LA:na oli 5 kg. Arvata saattaa, etten millään meinannut uskoa, kun nuorimmalle annettiin painoarvioksi 3,7 kg. Ja aika pienellä vaivalla on kaikki maailmaan saatu, kun ponnistuslupa on annettu: esikoinen 5 minuutissa, muut minuutissa. Viimeksi kätilö kyllä tuumas, että minuutti on pakko laittaa kun ei vähempää saa. Neiti tuli kyllä sellaisella syöksyllä, että kätilö sai ottaa kopin. :)

Meillä on jonkinlaista rytmiä, joka tosin on nyt vähän rempallaan, kun ei musta oo pihalle menijäksi eikä yksin noita voi päästää.

Mutta nyt unten maille kinttua lepuuttamaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Äippä ja villis huomenna rv tasan 8

28/140 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoo sulle omasta ulkokäännöksestä, hyvin meni jne :)

Olin äitiyspolilla tarkistuksessa kun lääkäri totes et tää vauva istuu täälä ja kokeillaan kääntää heti, tuli mullekin sellanen apua olo ja sanoinki lääkärille siitä, tää lääkäri ihan puuskahti harmistuneena et minkä ihmeen takia äitien täytyy pelotella toisiaan!

Väkisin kun ei runtata ja koko ajan kysellään miltä tuntuu ja ultrataan se koko käännöksen aika.

Ensin otettiin pitkä käyrä, sit sain jonku supistuksia estävän piikin, siitä voi tulla vilu ja sydän alkaa hakkaamaan hiukan nopeempaa, ne kertoo nää sulle varmasti mut mulle ei tullu mitään muutakuin kuuma, heh. Sit sängyllä vietiin eri huoneeseen ja kätilö piti ultralaitetta ja lääkäri alko kääntään, ei todellakaan sattunut en sanois ees et ny epämukavaltakaan olis tuntunu, vauva pyörähti hyvin nätisti siitä pää alaspäin ja sit taas pitkä käyrä ja ennen kotiinlähtöö lääkäri tarkisti vielä ultralla et jäi pää alaspäin.

Mut arvaas vaan, kotona illalla alko kunnon melskaus ja vauva käänty perätilaan takasi!!

Jonku aikaa en muista montako päivää niin oli mut siitä se itse meni takas oikeinpäin ja niin pysy.

Tarkistin nää viikot oikein kortista eli käännös tehtiin rv36+3 37+6 merkitty vielä neuvolassa perätilaksi uusiksi ja sit kuitenki rv38+3 ollut niinku kuuluukin ja niin pysy, nää on kaikki katottu ultralla aina. Lapsi oli aika isokin ja silti vaan noin kääntyili, syntyessään 54cm ja 4170g

Jos se vauva siellä istuu ja on pylly edellä tulossa niin pyörähtää helpommin kuin et olis jalat edellä tulossa.

Esikoinen on ainoo joka pysynyt oikeinpäin koko ajan ku merkkailtu, mut nää kolme muuta, neitokainen se viihty 32 viikolla poikittainki ja perätilaki oli merkitty myöhemmin käänty itse sit oikeinpäin.

Toivottavasti mun selostukseni ees hiukan hellittäis jännitystä.

wattu

Vierailija
29/140 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vietämme miehen syntymäpäivän merkeissä, 29v täyttää hän :D Käytiin jo aamusaunassakin. Meillä molemmilla "erikoiset" juhlapäivät, miun synttäri on aprillipäivänä, mies on vaan saanut liputuspäivän itselleen..

Mami@6, onpas uutinen, toivotaan, että masukki älyää kääntyä suosiollisempaan asentoon!

Hyvä, että täällä on muitakin isojen synnyttäjiä, mut en mie ihan yli 5-kilosia :) Eka (41+2) ja toka (41+3) olleet ihan normeja 3,9kg ja 3,7kg, sit kolmas (41+6) oli 4730g ja neljäs (41+6) 4446g. Neljännen kohdalla oli loppuajasta rv37+ tehdyssä rasituksessa hitusen häikkää.

Nyt olikin hassua, kun ke ultrassa täti sanoi, et tätä vauhtia vitonen jäisi alle 4kg, noo, en usko ennen kuin näen.

Niin ja POIKAhan se täällä yhä. Sykettä mitatessa täti kysyi, tiedänkö kumpi ja vastasin, että poikaa lupailtu. Täti totesi, et pojilla onkin matalampi syke. Sitten tovi myöhemmin tädin kirjaillessa ja opiskelijan ultratessa täti hihkaisi, että kun kerta äiti jo tietää, niin katotaans nyt. Herra käänsi kalleutensa kuvaan, en kyllä olisi itse älynnyt eikä opiskelijakaan, mutta aivan selvä tapaus.

Eli ke ultrassa kaikki ok, istukassa hieman kalkkia, mut kuuluu jo viikoille. Vettä normaalisti ja paino 2,2kg tasan keskikäyrällä.

Tulen kyllä vastaamaan mamin gallupiin, mut naapurin setä tulee pian auttamaan miestä kantamaan poreammetta sisään, pitää kai ettiä lisää vaatetta. Ite en ala moista möhkälettä kantamaan. Viime su kannoin miehen kans 4 ikkunaa yläkertaan ja tunsin kyllä kantaneeni..

Ananasmehu napa paukkuen 33+5

Vierailija
30/140 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana ilta, ja nyt on lomaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pikkasen tuppas väsyttää, edellisenä yönä unta 4h ja se ei ihan (mullekkaan) riitä, mutta oli tosi tosi kivaa:) Käytiin syömässä, leffassa ja sitten meillä oli pöytävaraus yhdessä ravintolassa ja sain kaikkea ihanaa itelleni ja vauvalle:)) mm. lahjakortin kosmetologille, äidin "hemmottelupaketin", lahjakortin risteilylle, vauvalle vaatetta, vaippoja, ensilelun, tutteja jne.... Kotona olin vasta kahden aikaan, ja varmasti ensi yönä uni maittaa:o! Mä olen kyllä niin kauheen energinen ihminen että aamulla jo sanoin miehelle, että mitäköhän mä tekisin kun se lähti tytön kanssa pihalle, mies vastasi että mitäs jos nyt välillä ihan vaan olet?? MITÄ SE ON??

Veikkovauva masussa on kovasti rauhoittunut. Ei (luojan kiitos) melskaa enää öitä mahassa, ja liikkeet on sellasta "hiplausta" käsillä ja napakoita potkuja kylkeen:) Mulla vauvat on tosi pikkuviikoilta aina perätilassa ja siinä pysyneet, niinkuin tämäkin poikanen... pikkusen on tainnu laskeutua kun yht äkkiä hengitys helpompaa ja närästys ei niin kauheeta kun on ollu! Jotenkin ihan ihme ajatus että VAJAA 2kk niin meillä on vauva:) Ensi ke on tosiaan se sype keskustelu, sitä varten täytettiin tossa yksi ilta valmiiksi kysely lomake peloista ja toiveista...

Siitä pääsen aasin sillalla kysymykseen PERÄRUISKEESTA? ei vissiin enää ole tapana antaa kaikille? mites hyvinkäällä synnyttäneet, pitääkö se pyytää? Mulle ei ainakaan viimeksi siellä tarjottu...?

Ananas: Elikkä laitoin tossa männnäviikolla kysymyksen rutiineista ja rytmeistä? Pidättekö tärkeinä ja kuinka tarkasti noudatatte? kuinka pienestä teillä on vauvat oppineet talon tavoille? Miehekkeelle onnea onnea onnea:)) Noista hassuista päivistä, meidän tämä nuorin on siitetty aprillipäivänä, Laskettu oli aatto, ja syntyi mun kolmikymppisiksi:D Onneksi sulla kaikki oli hyvin ja POIKA sieltä sitten saapunee:) Mulla painoarvio oli muuten viimeksi nla ultralla 32+3 2,5kg

Kaima: Kiitos:) ja voin kanssa kertoa, en kyllä omakohtaisesti, mutta kahelta tutulta on kääntäminen onnistunu hienosti eikä ollu sattunu yhtään:) Joten älä pelkää, kyllä ne tosiaan kuten Wattu kirjottikin kyselee koko ajan miltä tuntuu, ja mitäänhän ei väkisin kenellekkään tehä...

wattu: kiitos vastauksesta:) mua alko hymyilyttää kun olen ihan samanlainen:) inhottaa kun eläintenpennut on kanssa ekoilla viikoilla ihan "sekasin" ja sit kun ne oppii miten meillä ollaan niin on paaaaljon parempi olo:) Munkin tekis mieli puhua lapsista nimillä, ärsyttää kirjottaa että se ja se tyttö sitä ja tätä... Joten paljastan että meidän tuo nuorimmainen on Peppi:) Kivat nimet sun lapsilla! Eikä mullakaan niin kauheita luurankoja kaapissa ole, että jos joku tunnistaa niin sou not:D

äippä: on kyllä tosiaan sulla ja miehelläkin ollu kokoa:) mutta on tollanen reilu 5 kilonen varmaan jo aika haastava ponnistaa, vaikka sulla on nekin menny hienosti! Mulla tuo 4440g oli kyllä ihan liian hurja paketti mun kokoon nähden... kolme kätilöä survo mahasta ja lääkäri avusti, vauva oli ihan reppana musta naamasta ja itki pari ekaa päivää kipuja:( sullakin on kaikki menny vähän yli, kuten mulla. Mikäköhän siihen on syynä että joillain menee kaikki yli, ja joillain tulee heti sallituilla viikoilla? kai sekin menee jotenkin synnyttäjä kohtaisesti! tai en tiiä...

No, nyt sitä voisi lähteä pesemään suihkun puolelle eiliset meikit pois:D mä oon ihan pesukarhun näkönen, ja peikon! Tukka takussa lakasta ja naama kirjava... palataan!

Hauskaa ruotsalaisuuden ja pyhäin miesten päivää, ja ihan lauantaitakin:)

mami

31/140 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti wattu selostuksesta!:) Selvensi asian kuvaa paljon, en oo niin siitä tienny, et miten käytännössä menee. Uskon, et neiti tajuaa ihan ite tässä vielä kääntyä.. hope so!:)

Jos ei, niin kääntöön sitte vaan. Mieluummin kärsin vaikka käännöksessä vähän, kun meen leikkuriin.

Ja voihan se tosiaan ihan helpostikin kiepsahtaa, niinkun sulla:)

Isoja vauvoja tosiaan oot pakertanu! Mulle riitti kakkosen 4660g ja nopea synnytys, nyt sit ne käynnistykset, ettei niin isoks ehi kasvaa;)Sellanen 3500-3700g on paaaaljon helpompi synnyttää:) Hienosti oot hoitanu homman kyllä!

Mies oli ahkera tänään ja tekas kaks porttia aitoihin, nyt ei pääse kaks vee enää karkailemaan rekkansa kanssa tielle:) Helpottaa huomattavasti omalla pihalla oloa:) Tähän asti naapurit saanu kyl kuulla mun karjumista ihan tarpeeks, kun pikkumies kokoajan karkaili. Ihme homma, et siellä tiellä onkin niin kiva ajella rekalla, vaikka kävelytie vieressä. Onneks toi pihatie on rauhallinen, mut 30 rajotuksesta huolimatta tosi moni taulapää (teinit lähinnä) kiihdyttää tähän tien loppuun mis ollaan ni ainaki jotain 70-80! Siinä ei paljon jarrutella, kun lapsi hyppää eteen. Oon täällä murissu itekseni ja mulkassu aika pahasti näitä kuskeja, teksi mieli nyrkkiä, keskaria ja ties mitä heristää tai alkaa lapioimaan tohon jotaki koroketta.. Tyhmiä ovat vaan jotkut ihmiset!!;( No, nyt meil komiat portit:)

Nonnii, jospa sitte saunan lämmitykseen ja kynttilöistä nautiskelemaan:)

mami@6 ja pyllerö 30+5

Vierailija
32/140 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä aloittaa samalla tavalla joka kerta, mutta en taaskaan muista mitä minun piti kommentoida kenekin kirjoitukseen. Lahopää kun olen. Mutta ulkokäännöksestä sen verran, että viimeksi neuvolassa tuosta kysyin. meillä tyyppi on istuskellut tai mahdollisesti ollut poikittain lähes koko odotuksen. Terkkari sanoi minulle, että täällä ei pahemmin ulokäänöksiä enää yritetä, kun ei ne oikein tahdo pysyä oikeassa asennossa- jos siis suostuu ylipäätään kääntymään. Ja kun se kääntö tehtäisiin tosiaan tuolla 36+ viikolla, niin ei sitä meille varmaan edes yritettäisi. Ainoa ennenaikaiseni syntyi 36+2 viikolla, ja painoi jo silloin reilu 3,8kg.. Täysiaikaiset ovat olleen 4,5-5 kiloisia, eli perätilasynnytyskään ei tulisi kyseeseen. Sektio olisi ainoa vaihtoehto jos tämä nyt perätilassa olisi. Onnekseni hän on tuon kyseisen neuvolakäynnin jälkeen kieppaillut (ensimmäisiä kertoja) myös täysin ympäri, ja ehkä ollut hiukan enemmännkin pää alasuuntaan. Toivottavasti tuo suunta nyt pysyisi! Niin tai näin, minulle on luvattu koko- jne arvio tuonne loppuraskauteen, koitan olla jännittämättä turhaan.

Meillä vietetiin lasten synttäreitä viikonloppuna. Ihan kivasti meni, hiukan vaan otti voimille. Ja kun nuo vahvemmat kipulääkkeetkin on olleet joksenkin vähissä, en niitäkään sitten iltaisin ottanut. Tuloksena useampi huonosti nukuttu yö, useamman kerran yöss olen saanut nousta ylös jaloittelemaan, kun selkä ja lonkat ovat olleet niin kipeät. Eilen illalla otin sitten viimeisen Panacodin, ja nukuin huomattavasti paremmin. Ylös ei tarvinnut nousta kertaakaan, vaikka muutaman kerran heräsinkin. Nyt pitäisi vaan saada tuo resepti uusittavaksi työterveyshuoltoon.

Meillä on esikoinen vaihteeksi kipeänä. Tiedä sitten kuinka kipeänä, mutta ei ainakaan koulukunnossa tänään. Ja minua taas jännittää, nuo päivän kipeänä olot kun yleensä saa sitten taas jumittamaan päiviä, hän ei rutiinista saa uudelleen kiinni millään :( Muut lapset ovat reippaana koulussa, eikä minun onneksi tänään tarvitse kuskatakaan ketään, kuopus tulee tytön kanssa kävellen kotiin. No, en kyllä voisikaann, kun tuo auto otti ja hajosi eilen. Toivottavasti mies saa tuon kuntoon tänään!

Näillä ajatuksilla siis tähän viikkoon.. jos lähtisin kaivelemaan talvivaatteita jostain kunnolla esille. Ovat kuulemma lunta luvanneet tännekin.

Andrea 31+

33/140 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan Andrea kestää, kurjaa tollaset kivut :( sikoisellesi myös pikaista paranemista ja kouluintoa rutkasti :)

Ihania lahjoja mamiof saanut! Ei muutakuin hauskaa mammalomaa nytten ja kiva nimi teidän pikkuisella :)

Peräruiskeesta, ei ole laitettu koskaan mulle moista, ei ees esikoisen aikaan vaikka sillon enempi oli vielä ne käytössäkin.

Ananasmehu se vaan ikkunoita sielä kanniskelee, koitahan säkin himmata jo ja rentoutua poreammeessa, se oliskin kiva sellanen, ei vaan mun iho kestä näin talvella varsinkaan vedessä lillumista.

Nanin kuulumisia vaklasinkin toisesta pinosta, hienoa että miehesi voi paremmin!

Sitten omaa napaa, tänään oli neuvola kaikki ok paitsi hb 99 täytyy käydä labrassaki joku pv tän takia, vauvan syke 155 verenpaine oli alhanen eli en lopeta lakujen syömistä varsinkaan kun painokin -1kg ehti kerran jo plussaakin tulla mut ei olla vielä lähtöpainossa.

Mulle hyvin outoa et käyrä asettunut keskiviivan alapuolelle, yleensä ainakin mitä pojista muistan huidellut pilvissä.

Talvi tosiaan tuli tännekin, piti ottaa noi kolme pienintä mukaan neuvolaan ja vain yhellä talvikengät täällä, toiselta puuttuu nauhat ja kolmannella ei niitä kenkiäkään. Miehelle kyllä illalla sanoin et voisko penkoo kellarissa mut ei jaksanu enää lähtee, kävin penkomassa itse aamulla ei tulosta en tiä missä on ja mitä kokoa jne. Nyt se ukko kulta sitten työpäivänpäätteeksi kiertänyt kauppoja kahelle etsi kengät kolmannelle ne nauhat ja neljännellähän ne kengät olikin, toivottavasti koot meni nappiin ettei tarvi sen huomenna tehä uusinta kierrosta, ei oikein toi shoppailu ole hänen lempipuuhaansa :D

Eilen työpäivänsä päätteeksi nimittäin oli huonekalukaupoilla, yksin :DD soitti vaan ja käski kattoo liikkeen nettisivuilta miltä näyttää ja näin osti sohvan ja keittiönpöydän, joulukuussa mä sit näen ne livenä et mitä tuli hankittua, meillä on hyvin sama maku monessa asiassa et hyvät ne on.

Mulla olis tänään ohjelmassa alakerran kahen makkarin pohjamaalus ja siitä sit saa jatkaa loputkin, on aika loppusuoralla hionta ja tasotus ja voisin tuhannen kirosanan voimin kertoa miten "ihanaa" toi pohjatyövaihe on ollut...mut eiköhän se nyt tullu tällä selväksi :) Tänään on tullu kasa tavaraa joten ihan pian alkaa valmista pintaa tulla, jes!

wattu rv 22

Vierailija
34/140 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörii nyt sitten entero:((( tosi kivaa!

kiitos wattu:) Ihana sun mies kun on käyny shoppailee vaimon nettituki mukana:DD

Miksiköhän mä olin kirjottanu että meidän vauvat on ollu ihan pikkuviikoilta perätilassa:D tarkotin tietysti raivotarjontaa!!

Andrealle jaksamista...

Multa ei nyt muuta näköjään lähe, menen telkkarin ääreen... vointeja!

mami

35/140 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tekis mieli sanoa muutama valittu sana... Argh!

Äiti soitteli eilen, kun oli käynyt kylässä ja siellä oli kysytty: kilpaileeko se likka XX:n kans? Siis mitä vitsiä??? Miten se, että satutaan odottamaan yhtä aikaa kuudetta (ja pari kertaa ennenkin ollaan yhtä aikaa odotettu), liittyy kilpailemiseen? Ja mitä kisaamista tässä edes on? Tämän toisen LA on tämän vuoden aikana, meillä vasta kuukausi sitten saatiin tietää tästä tulevasta. :O Ainoa mahdollisuus on, että ovat mut kesällä nähneet jossain ja luulleet mun odottaneen, koska kesällä kysyi yks sukulainenkin, onko meille tulossa vauva. Silloin ei tosiaankaan ollut. Onneksi en kovin usein kyseisiä tuttuja näe, tulis varmaan sanottua rumasti päin naamaa...

Eilen oli muutenkin aivan kamala päivä. Mikään ei sujunut, terveempää jalkaa särki ja illalla vielä selvis, että meidän pulska 11v oli viikonloppuna kiivennyt auton katolle ja aiheuttanut sinne kunnon lommon + maalia lähti julmettu pala. Tiedossa siis monen sadan euron remppa. Ei tykänny isäntä yhtään, ei... Meinas myydä auton, mutta eipä sitä kukaan tuossa kunnossa osta, kun muutenkin on vanha auto.

Kyllä huomaa, että alkaa jo kaikkien hermoja kiristää tää tilanne, eikä tuollaiset jutut auta asiaa yhtään. Taitaa tulla niukka joulu lahjojen puolesta, vaikka ei niitä yleensäkään ole paljo laitettu, nyt vielä vähemmän. :(

Meen jatkamaan hommia, ainakin yks pestävä taas löytyy. Kiitos kun sain purkaa. :)

Hyvää viikkoa ja vointeja kaikille!

Äippä ja villis (menossa ylihuomenna neuvolaan)

Vierailija
36/140 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lunta:))) Ihan tuli eri fiilis, kun maa kohta valkosena!! eihän toi jää, mutta kivan näköstä edes hetkeksi:))

Äippä, täällä ollaan sitä varten että saapi purkaa:D Noita tollasia ihmisiä riittää... en kyllä mäkään ymmärrä mitä lasten teossa on kilpailemista???ja voi sitä teidän lasta!!! uskon ja ymmärrän täysin että isäntä ei ollut kiitollinen, mä oisin repiny varmaan silmät päästä!! Tuleppa kertoilee miten neuvolassa!

Mä jouduin perumaan sen huomisen sype-ajan, kun tuo tyttö on kotona, eikä sen kanssa siitä mitään tulis... en varannut uutta aikaa ees, jotenkin koko ajan oli sellanen olo että se ei ole kauheen tarpeellinen. Eri asia olis jos varsinainen hoitovirhe tms olisi sattunut. Kun ei mua se synnytys sen enempää pelota kun mikään muu mun synnytyksistä...

Jotenkin kun mammaloma alko, niin alko olee sellanen "viimisten viikkojen" fiilis... itkettää, väsyttää, vituttaa, huono olo, huimaa, närästää, kusettaa... koskaan aikasemmin en ole ollu näin kypsä raskaana olemiseen, tää on ihan perseestä:( tää vauva on niin ilkeä että painaa sisuskaluja ja isoja suonia tuolla selän puolella niin että tää huimaus on jotain aivan kamalaa... ja nyt kun ei oikeesti tarvi jaksaa töissä, on helppo tunnustaa että en ois jaksanu enää... tais mennä sisulla vikat viikot muutenkin!

Meidän rokko potilas alkaa onneksi olemaan parempaan päin, huomenna päästään perhekerhoon:)

Ainiin, muistinkohan mä onnitella NANIa tätiytymisestä? jos en, niin onneksi olkoon:))

mami

37/140 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista mami4! Hassua ku en oo ees pientä nähny muutako kuvissa ja ei oo sitte mitään hajua millon ees nähdään...menee varmaan ens kesään..

Pikaista paranemista enteron kans, ei oo kyllä kivaa!! Toivottavasti pääsette kerta heitolla siitä eroon!

Aivan ihanat kemut sulla ollu ja ai että mitä paketteja sait!!

Peräruiskeesta en kyllä osaa sanoa mitään, ite en oo sitä koskaan tarvinnu ku mulla tuo suoli on tyhjentyny aika lailla ennen h-hetkeä..

Niin joo niistä rytmeistä...meillä on periaatteessa aika tarkat ja vauva kyllä rytmitetään sen mukaan eikä meillä mennä vauvan rytmin mukaan sitte..joskus rytmi heittää häränpyllyä esim loma-aikaan mutta lähinnä vaan aamu-unisuutemme takia =DD

3xäippä74: no voi kurjuus mitä porukkaa siellä...ihan ku tosiaan noita lapsia tehdään ja saadaan kilpailumielessä =DD kyllä jollaki on omassa elämässään tylsää...pahoitteluni sun/teidän puolesta!

Andrealle taas haleja kyllä suo nyt koetellaan ;(

Wattu: juu ukkokulta voi paremmin, tosin huonoja päiviä tulee väliin kuten tänään...heti ku on yö nukuttu hänen osaltaan hyvin niin se tekee huonoa tuolle sairaudelle, eikös oo hassua?! Noista tuo neurologi varoitteliki..

Eikös sitte vaan pensselit heilumaan, se on kyllä ihan kivaa hommaa :)

mami6: onneksi ei ole kerenny sattua mitään vaikka noin kovaa porukka siellä ajelee! Onneksi saitte portit paikoilleen hyvissä ajoin!

Ananasmehulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja älähän sinä hyvä ihminen kovin kantele enää noin painavia juttuja :)

Omppu??

Katjalah??

( . ) heräsin yöllä klo 4:30 SUPISTUKSIIN, mää olin että jee!! Mutta niinhän siinä kävi että kahen tunnin puhaltelujen, kärvistelyjen ja vessassa ravaamisen jälkeen uni tuli ja supparit kaikkos, minne lie...nyt on kyllä alavärkki niiiin kipeä että kävely ei oo lainkaan kivaa ja suoli on kyllä tyhjenty aika lailla...jospa se enteilis vaikka viikon sisällä tapahtumaan jotaki??

Huomenna muistaakseni neuvola..

Pitää mennä, lähetään keskimmäisen 11v sellokonserttiin, soittaa meille sen Lumiukon! Ihanaa! Ei kyllä ollu kovin innokas sellisti ku ukkokulta lähti viemään kenraaliharkkoihin...joku ihmeen esimurkkuikä päällä... :(

nani ja Junnu rv38+2

Vierailija
38/140 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanilla ne vaan supistelut kummittelee!! Mie lahjotan sulle kaikki vähätkin harkkasupparini, niin pääsisit pian pinnistämään!

Nyt siihen kalluppihin: kyllä meillä täällä väkisinkin rytmissä eletään, sen verran koulut ja kerhot sitä pitää yllä. Kaksi nuorinta on kyllä vauvoina olleet maailman huonoimpia nukkumaan päikkäreitä, viihtymään vaunuissa tahi pinniksessä taikka popsimaan tuttia (nuorin ei ollenkaan) ja ihan kunnon tissivauvoja olleet, mutta onneksi sentäs yöt meni heillä unten mailla ja tissi suussa. Nyt olenkin tilannut tuttia syövän ja vaunuissa nukkuvan pienokaisen :D Niin ja mie tykkään, että lapset menee ajoissa nukkumaan, tarviin illasta sen oman hiljaisen hetkeni ja aamuvirkku olen ollut aina, joten ne toisinaan olevat aikaiset aamut ei häiritse.

Mamiof4, onnea äippälomasta, taatusti oot sen ansainnu ;) Omani alkaa 13.11., ootan kuin kuuta nousevaa, hih. Minkäsikäinen se teidän nuorin olikaan??

Meillä kans onneksi nuorin pääsi vaipoista kesällä eroon, hiljaa toivoin edes pientä päiväkuivuutta, kun vauva syntyy, mutta paremmin tässä näytti käyvän. Yökuivakin poika on, tosin saunaillan+pillimehun jälkeen laitan varoilta vaipan.

Kävin tuossa 1,5h pikareissun nuorimpien kans kaupungilla, vihdoinkin sen pinnasängyn sain varattua. En oo käytettynä löytäny mieleistä, vaikka etsinyt olen. Tukeva pitää olla, kun meillä varmasti jokunen kiipeilee laidalla vauvaa kattomassa.

Vaan pikkuisen pisti CM-parkkihallissa potuttamaan. Miulla oli auto reunimmaisessa parkissa ja ihan tasan viivojen sisällä. Joku urpo oli tunkenut autonsa, oikein valtavan Toyota maasturin siihen viereen niin ahtaasti, että takakyljet oli melkein vastakkain!! En tajua.. Koetin veivata ja veivata eikä siitä mitään tullut, ku eessä oli vielä kunnon tolppa, thank god se äijä tuli siihen autolleen. S-tanan juntti mulkas vaan Ja-TAAS-akka-ratissa-ilmeellä ja ylpeenä asteli autoonsa :( Helppohan sen oli lähtee vieressään tyhjä ruutu.

Andrealle paljon jaksuja kipuilujen kans! Ja anteeksi, myös tää laho ei muista kaikkea kommentoitavaa.

ON: no ei tässä taasen mittään. Mitään kummempaa kolotusta ei oo, selkälihakset iltaisin väsyneet, mutta pärjään kyllä. Viime viikon olin aika väsy ja pahalla tuulella, mutta nyt pääkoppakin ihan ok. Lumi tekee ihmeitä aina meikäläiselle!

Nyt kahveelle! Ananasmehu rv 34+2

Vierailija
39/140 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moneen päivään en ole päässyt edes lukemaan mitään sivuja, kun jostain syystä tämä ihana nettiyhteys päätti taas sabotoida meikäläisen surffailut.

Jos nyt pääsisin sen verran ilmottautumaan, että kasassa ollaan edelleen... Tänään 35+0!!!!! JA sen kunniaksi limatulppa päätti valua ulos. Veriviiruja ei toistaiseksi kuitenkaan liman seassa ole näkynyt. Yöt menevät supistuksia laskiessa ja päivät tokkurassa... Jotenkin tässä jo oli alkanut asennoitua, että täysaikaiseksi tässä päästään, mutta saa nähdä... Jos Nani kuitenkin lähtisit ensin synnyttämään.

Nyt ei uskalla kauemmin uhmata kohtaloaan tämän netin kanssa joten lähetänpä ennen kuin taas päättää pätkäistä... Oikein hyvät voinnit kaikille siinä raskauden vaiheessa jossa itsekukin sattuu olemaan.

Katjalah+Anselmi(iina?) rv35+0!!!!!!

Vierailija
40/140 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkut naapurimaasta. reissu meni hyvin ja oli mukavaa. Ja saatiin kaupanpäälle vielä toinenkin risteily ja lähdetään jouluviikolla käymään... Eikä edes tuullut mitä inhoon...

Mamille: meilläkin on kotona Peppi 4v. Nuorin on Ronja 8 kk. Nyt kun tiedetään että on tyttö tulossa niin päätettiin miehen kanssa että jatketaan noita satumaailman hahmoja eli viimeinen villahousu tulee olemaan Reeta upponallen mukaan :)

Ja taas nuo kutsuvat, tuli lyhyt käynti koneella...

Pirre 25+0