Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstalla muita extreme-luomu-synnyttäjiä?

Vierailija
01.11.2010 |

Eli alakautta ilman mitään kivunlievityksiä. Kaksi lasta on jo tehty näin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se mitään extremen tavoittelua oo jos vauva syntyy normaalisti ilman kivun lievitystä ???

Vierailija
2/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synnyttänyt lapseni ilman kivunlievitystä ja vieläpä kotona makuuhuoneessamme...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että kyllä se synnytyspelko unohtuu kun päästään tositoimiin.

Itse melkein oksensin kauhusta, kun piti laitokselle lähteä. Kauhu vaan lisääntyi koko ajan. Uskon, että pelkoni aiheutti kroppani täydellisen jumittamisen ja sektioon päädyttiin.

Vierailija
4/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen tavoite on saattaa lapsi turvallisesti maailmaan, ei saada aikaan äidille jotain äärikokemusta ja drenaliiniryöppyä.

Vierailija
5/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi extremeä. 2 lasta olen ilman kivunlievitystä punkenut. en vain kokenut tarvitsevani mitään. toinen tuli tosin niin nopeasti, ettei mitään olisi kerennytkään..

Vierailija
6/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi synnytin ilman kivunlievitystä.

Vierailija
7/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi ehkä olla vaikea synnytys ilman kivunlievitystä. Semmoisesta minulla valitettavasti on kokemusta. Itse olisin kyllä kivunlievitystä toivonut, mutta perussairauteni takia en sitä voinut saada.

Onneksi seuraava synnytys oli ihan normaali luomusynnytys :)

Vierailija
8/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitään extremeä ei ole ollut. 5 lasta ilman mitään kivunklievitystä ja ihan siksi ettei sitä ole ehditty antaa. yksi syntyi ambulanssiin.

Vierailija
9/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo?

Kakkonen ja kolmonen syntyi "luomuna".

Vierailija
10/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 normaalia alatiesynnytystä, kivunlievityksenä vesi: suihkussa ja altaassa sekä mies hieroi ja kannusti, oli oikeasti tukihenkilö

Mutta tosiaan ei ollut mitään erityistä pelättävääkään esim.erityisen isokokoista lasta tai perätilaa tms.

Lapset (kevein 3150g ja painavin 3955g) syntyivät tasasen harvakseltaan vuosina 1993-2010. Kätilöopiston palvelu on ollut erinomaista!

Vierailija
11/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon extremempää. Synnytyshän on luonnollinen tapahtuma, toisin kuin hampaanpoisto!

Vierailija
12/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pakon sanelema juttu. Oon niin nopea synnyttäjä että en oo kerennyt mitään saada.

Vierailija
13/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vain siksi, etten kokenut puudutteita tarvitsevani vaan hoisin kivunlievityksen lämpimässä suihkussa.

Mutta ei mielestäni mitään extremeä.

Vierailija
14/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neljä lasta, joista kaksi on syntynyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja kahdessa kivunlievityksenä ilokaasu. Muuten kivunlievityksenä on ollut kahdessa synnytyksessä amme ja kaikissa mm. liikkuminen, suihku, lämpimät kaurapussit, hieronta jne. En koe olevani mikään extreme-synnyttäjä. Omien tuntemuksien mukaan on menty ja kivun lievitykset sen mukaan.

Ainoastaan yhdessä synnytyksistäni tunsin, että kivunlievitys oli riittämätön ja syynä koviin kipuihin oli kalvojen puhkaisu synnytyksen alkuvaiheessa ja siitä alkanut jatkuva supistus ilman taukoja. Muut synnytykset ovat edenneet omaan tahtiinsa ilman ulkopuolista puuttumista. Mun synnytykset on kaikki olleet nopeita, joten sekin on osaltaan vaikuttanut siihen että en ole halunnut / tarvinnut enempää lääkkeellistä kivunlievitystä.

Vierailija
15/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksi poikaa on sattumusten kautta ja kiireellä tullut maailmaan ilman kivunlievitystä alakautta. Ei kai siinä mitään extremeä ole, jos kuitenkin on sairaalaan ehtinyt, mitä luonnollisin tapahtuma. Tosin kyllä minä mielelläni olisin jotain puudutetta ottanut, mutta ei vaan ehtinyt.

Vierailija
16/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ilman kipulääkkeitä, mutta vaan siitä syystä et en ehtinyt saamaan epiduraalia. Ei tuntunu yhtää extremeltä ku vauva tuli niin kovalla vauhdilla et kohdunsuu repes.. Eikä jälkeenpäinkään fiilistelly millää luomusynnytyksellä..

Vierailija
17/17 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut luomusynnytyksiä. Inhoan koko sanaa, enkä normaalisti sitä edes käytä. Ja ainakaan extreme-sanaa en osaa liittää synnytyksiini.

Se on totta, että nämä 2 synnytystä ovat olleet ne parhaimmat. Kutsuisin esim. ensimmäistäni ennemmin extremeksi, se oli kauhea kokemus. Avautuminen päättyi 5 cm:n kahden päivän kovien supistusten jälkeen. Tulehdusarvot nousivat jne. lopulta päädyttiin sektioon. Se oli aika extremeä.

Kaksi luomusynnytystä ovat olleet sen rinnalla oikein kivoja luonnollisia tapahtumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi