Pankkikortti vanhenee eikä enää uusita:
Kommentit (32)
eli ei ole ns. piilokuluja.
Ja koska sinulta on veloitettu jotain ekstraa korttimaksusta vs. käteismaksu?
Tai no joskus vuonna kirves ja kypärä, mut tarkoitan siis nykyaikaa...
voi olla maksupääte vanhanmallinen, joka ei tue sirukortteja tai juuri tietynlaista korttia. Ehkäpä sillä kulmien värjääjällä oli sellainen..
että alle 100 e pankkikorttimaksusta peritään 2 e korttimaksu ja 100 - 500 e maksusta 8 e.
se ei käy pienissä kauppaliikeissä eikä ruuhka-aikaan missään maksuissa. Monesti lauantaina iltapäivällä on myyjä todennut, että ei saada yhteyttä varmistukseen joten voisinko maksaa ihan rahalla. Niin ja viimeksi tuli ongelmia bussissa, piti maksaa pikavuorossa kortilla, mutta taaskaan ei yhteydet toimineet.
Debitistä tuossa kommentoimassasi viestissä oli puhe, mutta mitä ilmeisimmin kitiset electronista. Uskokaa nyt, debitissä ei ole electronin ongelmia.
Electronia minulla ei ole koskaan ollutkaan. Ja pankissa ovat todenneet, että nykyiset maksukortit eivät välttämättä toimi, joten kannattaa pitää käteistä aina mukana.
että alle 100 e pankkikorttimaksusta peritään 2 e korttimaksu ja 100 - 500 e maksusta 8 e.
jossain putiikeissa voi olla maksupääte vanhanmallinen, joka ei tue sirukortteja tai juuri tietynlaista korttia. Ehkäpä sillä kulmien värjääjällä oli sellainen..
Nykyisissä korteissa on magneettiraita, joten vielä toistaiseksi sirukortinlukija ei ole pakollinen.
Kortinlukijoista pienemmät yrittäjät ovat sen sijaan luopuneet pitkin vuotta, loppuvuotta kohti kiihtyvällä tahdilla.
Jäisi kyllä ostokset tekemättä tuollaisessa liikkeessä!
Mukavampi vaan että korttimaksun hinta on leivottu tuotteiden hintoihin, niin saman summan voi maksaa ilman että sitä edes tiedostaa.
voi olla maksupääte vanhanmallinen, joka ei tue sirukortteja tai juuri tietynlaista korttia. Ehkäpä sillä kulmien värjääjällä oli sellainen..
ja kummasti sirukortilla olisi voinut maksaa kosmetiikkaostokset, mutta kulmienvärjäyksen maksuun olisi pitänyt olla vanhanaikainen pankkikortti.
se ei käy pienissä kauppaliikeissä eikä ruuhka-aikaan missään maksuissa. Monesti lauantaina iltapäivällä on myyjä todennut, että ei saada yhteyttä varmistukseen joten voisinko maksaa ihan rahalla. Niin ja viimeksi tuli ongelmia bussissa, piti maksaa pikavuorossa kortilla, mutta taaskaan ei yhteydet toimineet.
Debitistä tuossa kommentoimassasi viestissä oli puhe, mutta mitä ilmeisimmin kitiset electronista. Uskokaa nyt, debitissä ei ole electronin ongelmia.
Electronia minulla ei ole koskaan ollutkaan. Ja pankissa ovat todenneet, että nykyiset maksukortit eivät välttämättä toimi, joten kannattaa pitää käteistä aina mukana.
Visa Debit/credit kortit vaativat sopimusta Visan ja kauppiaan välillä, ihan kuin electroninkin. Korjatkaa jos olen väärässä??
Eli ne kaupat, joilla ei ole Visan kanssa sopimusta, kummatkaan kortit ei käy.
Ja tosiaan tämä "hieno" muutos pankeilta (siis etteivät enää myönnä normipankkikortteja) tulee asiakkaalle "kalliiksi", koska pakkohan ne kulut (mitä ovatkaan 3-4 %?) joudutaan siirtämään hintoihin. Harva kauppias tekee niin, että laittaa lapun kassalle, että korttiostot näin ja näin monta euroa.
Ensin pankin opettaa käyttämään kortteja ja sitten pesevät kätensä koko paskasta. Törkeää mielestäni.
Olen Nordea asiakas. Siirrän rahat S-pankkiin josta voin nostaa niitä ihan mistä vaan toimipisteestä milloin itse haluan välittämättä virka-ajoista.
Maksan joulukuusta alkaen kaiken käteisellä. Pelkkä luottokortti löytyy sitten pahan päivän varalle.
Asiakkaat ne on ennenkin maksaneet, ei se raha ole taivaasta tippunut.
Nyt ne hinnat vaan nousevat pienyrittäjien kannalta niin kohtuuttomiksi, että niiden vieminen hintoihin heikentää kilpailukykyä entisestäänkin.