Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä jään paitsi, jos lähden somesta?

Vierailija
17.10.2024 |

Mulla on siis FB- ja IG-tili. Käytän harvakseltaan. FB:ssä olen liittynyt joihinkin ryhmiin, joissa on keskustelua omista harrastuksista. Jotain hyödyllistä olen niistä oppinutkin.

Usein keskustelusta tulee kuitenkin hirveää ilkeilyä. Joku käyttää väärää sanaa, josta alkaa hirveä riehunta. Keskustelu lähtee ihan väärille raiteille. Ihmisiä liiskataan ilkeästi, osoitetaan omaa paremmuutta. Olin jossain siivousryhmässä, jossa joku kertoi siivousvinkkinsä. Siitä alkoi hirveä meteli, jossa haukuttiin aloittajaa. Muiden kotona ei koskaan ollut tuollaista ongelmaa jne.

Olen nyt funtsinut, että lähtisin FB:stä kokonaan. Tällä hetkellä homma on aika säästöliekillä. Mutta jotenkin kun se tili on, käyn siellä kuitenkin lueskelemassa, vaikka homma on tyhmää kuin mikä. 

Onko joku lakkauttanut tilinsä kokonaan? Mitä haittaa siitä oli? 

Ajattelen, että saatan jättää IG-tilin, koska tykkään valokuvauksesta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään tärkeästä. Poistuin somesta kolme vuotta sitten, ja oikein hyvin olen pärjännyt ilman.

Vierailija
2/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Voin kertoa, mistä jää paitsi, jos silloin alkuaikoina jätti menemättä: kaverit, ystävät, parisuhteet. Toisaalta, jos ne kaverit, ystävät ja parisuhteet jäävät pois, koska ei ole somessa, ei niillä ole mitään arvoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään mistään. Pidin parin kuukauden tauon. Tasan yksi kaveri noteeraai sen verran että kysyi onko kaikki kunnossa, miks oon tilin poistanut. Yksi oli siellä rallatellut yksinään ja laitellut jotain "no moro/terve/iltaa/miten menee" ja hölöttänyt omista asioistaan vaikka en siellä edes ollut.

Pidän vaan kirppisryhmiem takia kun saa rahaa sieltä.

Vierailija
4/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa!

Vierailija
5/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Voin kertoa, mistä jää paitsi, jos silloin alkuaikoina jätti menemättä: kaverit, ystävät, parisuhteet. Toisaalta, jos ne kaverit, ystävät ja parisuhteet jäävät pois, koska ei ole somessa, ei niillä ole mitään arvoakaan.

Oho. Aikamoinen väite.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään henkilökohtaisia someja, mutta silti olen parisuhteessa ( okei, muodostettu jo lankapuhelinaikaan), ja minulla on hyviä ystäviä ja kavereitakin. 

Vierailija
6/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Aikamoinen väite.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään henkilökohtaisia someja, mutta silti olen parisuhteessa ( okei, muodostettu jo lankapuhelinaikaan), ja minulla on hyviä ystäviä ja kavereitakin. 

En väittänyt tuota universaaliksi totuudeksi. Vain oma todellisuuteni.

Vierailija
7/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varsin mainiosti pärjännyt koko ikäni ilman mitään somepalveluita.

N48

Vierailija
8/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä somesta ei löydä itselleen mielekästä sisältöä, ei siellä ole mitään järkeä olla.

Vierailija
9/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tiliä tarvi poistaa, jos joskus haluaa palata. Eikö riitä, että ei vaan mene someen tai vaikka poistaa appsin puhelimesta? 

Vierailija
10/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa olen ainoastaan kippis- ja roskalavaryhmien ja joidenkin muiden ryhmien takia, lisäksi joidenkin virallisten instanssien tiedotusta on helppo seurata sieltä. Uutisvirtani olen muokannut sillä tavalla, että siellä näkyy ainoastaan itseäni kiinnostavat jutut.

Mitään muuta syytä en keksi miksi siellä pitäisi olla, yhtäkään kaveria minulla ei siellä ole eikä myöskään tule. Muissa someissa en ole. 

Vierailija
11/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa olen ainoastaan kippis- ja roskalavaryhmien ja joidenkin muiden ryhmien takia, lisäksi joidenkin virallisten instanssien tiedotusta on helppo seurata sieltä. Uutisvirtani olen muokannut sillä tavalla, että siellä näkyy ainoastaan itseäni kiinnostavat jutut.

Mitään muuta syytä en keksi miksi siellä pitäisi olla, yhtäkään kaveria minulla ei siellä ole eikä myöskään tule. Muissa someissa en ole. 

Miten toi kippisryhmä, onko se siis alkoholisteille?

Vierailija
12/12 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu ihan ihmisestä ja siitä millaisia kavereita siellä somessa on. Itse käyn fb tai ig, koska pysyn sitä kautta hyvin kärryillä sukulaisnuorten kuulumisista. Ovat siis aikuisia, osa perheellisiä, osa asuu ulkomailla jne. Eivät he tädille saisi aikaiseksi tekstareita laitella, mutta someen päivittävät kuvia ym.

Monessakaan ryhmässä en siellä ole ja niissä harvoissakaan en koskaan sano sanaakaan. Että niitä en harmittelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän