Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla että jotkut eivät saisi lapselle/lapsille hoitajaa, että itse pääsisi

Vierailija
31.10.2010 |

(miehen knassa) vaikka häihin! Olettepa huonosti asianne järjestäneet. *otan osaa, todella*

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki häät eivät aina ole kotipaikkakunnalla.

ap

Vierailija
2/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin "korpikuusen kannon alla" ettei paikkakunnalla ole MML:a tai muuta palvelua, josta hoidon voisi ostaa. Ja minusta isovanhempiakaan ei voi velvoittaa reissaamaan ympäri Suomea vain sen takia, että MINÄ pääsisin juhliin. Elämä se on heilläkin.

Täällä kotona meillä on kyllä hyvä hoitaja, jonka voi kutsua illaksi hoitamaan lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kuolemasta vasta muutamia kuukausia, isän kuolemasta vuosia. Mukavaa kun joku ottaa osaa.

Miehen vanhemmat asuu Pohjois-Suomessa eikä kummallakaan ole sisaruksia. Ystävillä lapsia, ei viitsi kuormittaa niitä omilla.

Mutta ole onnellinen ja parempi vanhempi kun saat lapset hoitoon.

Usko tai älä, me ollaan silti onnellisia!

Vierailija
4/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(miehen knassa) vaikka häihin! Olettepa huonosti asianne järjestäneet. *otan osaa, todella*

Jos aivan pienen annat tuntemattomalle hoitoon. Ja miten ihmeessä sulla voi silloin olla hauskaa??

Vierailija
5/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku löytyi naapurista, osasta lapsenvahdista sain vinkin tai yhteystiedot ystäviltä (jotka kanssa tänne muualta muuttaneita, ei siis sukua hoitamassa)

Vierailija
6/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua lapsia jättää millekään tuntemattomalle MLL:n typykälle.

Vierailija
7/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mll-lastenhoitajia

- mutta kun oltiin koko perhe mukana miehen työmatkalla iislmessa savossa- niin olisin tarvinnut illaksi lastenhoitajan- ja iisalmessa sain ihmettelyä

- mikä ihmeen MLL-lastenhoitopalvelu???

- ja miksi???

Vierailija
8/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aivan pienen annat tuntemattomalle hoitoon

Vierailija
9/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Minun vanhempani asuvat 500 kilometrin päässä ja ovat vielä työelämässä. Heillä ei ole aikaa hoitaa lapsia silloin kuin me haluaisimme.

b) Miehen vanhemmat ovat jo niin vanhoja ja sairaita, että ennemminkin meidän pitäisi hoitaa heitä kuin heidän meidän lapsiamme

c) Lastenhoitajan voi varata esim. Mannerheimin lastensuojeluliitolta, mutta läheskään aika kun olemme pyytäneet emme ole saaneet hoitajaa.

d) Ystäviä ja sukulaisia ei tee mieli "pakottaa" käyttämään omaa viikonloppuaan meidän lapsiemme hoitamiseen. Heillä on omatkin menonsa

e) Ihan kuka tahansa ei edes halua hoitaa kolmea alle kouluikäistä lasta. Perheellisille kolme lisälasta on liikaa. Perheettömät eivät taas kestä kolmen lapset aiheuttamaa häslinkiä.

f) Lastenhoitaja tulee myös todella kalliiksi.

Vierailija
10/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestää lapsettomat häät, niin silloin pitää myös ymmärtää, että kaikki ehkä eivät ole valmiita ja halukkaita näkemään kaikkea sitä vaivaa, mitä häihin tuleminen edellyttäisi.

Kyllä minä ainakin harkitsisin tapauskohtaisesti vaivan, kustannukset ja sen, kuinka läheisiä olemme hääparin kanssa. Jossain vaiheessa vain tilanne on se, että lapsettomiin häihin lähteminen jonnekin hornan tuuttiin on liian vaivalloista ja kallista. Tottakai jostain saa isolla rahalla milloin tahansa lapsenvahdin, mutta miksi haluaisin maksaa satoja tai jopa tuhansia euroja jonkun puolitutun häihin osallistumisesta jos vaihtoehtoisesti voin viettää laatuaikaa perheeni kanssa?

(Jos häät ovat satojen kilometrien päässä ja edellyttävät hotelliyöpymistä tai paria ja lisäksi pitäisi hankkia koko ajaksi maksullinen lastenhoitaja, niin se voi todellakin maksaa tuhansia euroja.)

Hääpari tekee valinnan siitä, millaiset häät järjestää. Kutsutut tekevät valinnan siitä, osallistuvatko hääparin ehdoilla vai eivät.

Vierailija
11/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin lapset 2 vrk ajaksi. Niissä häissä kun on usein isovanhemmat ja sisarukset vieraina vai pitääkö minun vanhempieni jäädä häistä pois hoitamaan lapsiani, että minä pääsen juhliin?

Vierailija
12/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole mummoloita tai empaattisia saati lapsirakkaita naapureita

Vierailija
13/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset asuvat kaukana.

Olemme uusia paikkakunnalla, joten työkavereiltakaan en ilkeä apua pyytää.

Naapurit on tuntemattomia ja heillä on vastasyntynyt ja uhmaikäinen jo itsellään.

Ei olla miehen kanssa käyty neljään vuoteen edes ulkona syömässä yhdessä.

Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
14/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko he luotettavia lastenhoitajia? Mä olin nuorena usein isonsikoni työkavreiden lapsia hoitamassa, kerran jopa kotimaanmatkalla:-)

Vierailija
15/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita on elämän aikana tullut nähtyä useampikin. Ainoastaan parhaan ystäväni tai oman sisarukseni häihin olisin valmis panostamaan niin paljon, että hankkisin lapselle hoitajan. Olettaen siis, että kumpikaan heistä ei halua omaa kummilastaan häihinsä.

Onko morsiammen niin vaikea ymmärtää, että hän ei ole sen päivän keskipiste koko maailmalle, vaikka onkin itse oman napansa lumoissa? Äideille ja isille se oma lapsi on edelleenkin heidän maailmansa keskipiste ja he haluavat ensisijaisesti turvata lapsen hyvän olon ja hyvän hoidon joka hetki. Vasta sen jälkeen tulee kaukana, kaukana, hääparin mukavuudenhalun ja toiveiden miettiminen.

Vierailija
16/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä ollaan oltu yötä pois kotoa ainoastaan kahden viimeisen lapsen synnytyksissä.

Jos minä sairastun tai mun pitää mennä hammaslääkäriin tms. niin mies on pois töistä hoitamassa pienintä.

Ei meillä oo ketään. Mun vanhemmta on alkoholisteja. Miehen äiti ikivanha. Mulla yks kaveri, jolle kerran vuodes voi pariks tunniks lapset jättää.

Mieluummin oon menemättä häihin, joihin ei lapset ole tervetulleita.

Vierailija
17/17 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät ovat vaikka 300km päässä. Matkat maksaa ainakin 50e, häälahja 50e, palkattu lapsenvahti vähintään 100e. Nuo aika alakanttiin laskettuna. Lisäksi vielä mahdollisesti vaatekuluja. Ei kaikilla ole varaa!