Olenko minä vastuussa jos 16v vetää kevarilla ympäri tässä
kelissä? Maa siis jäässä ja pakkasta ja herra häipyi pyörällä kouluun.
Kommentit (15)
talveksi pois. Naapuri soitti, että poika lähti kevarilla kouluun (soitti siis muuta asiaa). On kyllä teroitettu että maan ollessa jäässä sillä ei ajella.
Ihan sama kuka on vastuussa jos penska teloo itsensä, mutta laita ihmeessä täydelliseen käyttökieltoon, ettei tarvitse kohta miettiä omaa syyllisyyttä mahdolliseen onnettomuuteen.. Ja VALVO, ettei enää aja sillä.
Ihan sama kuka on vastuussa jos penska teloo itsensä, mutta laita ihmeessä täydelliseen käyttökieltoon, ettei tarvitse kohta miettiä omaa syyllisyyttä mahdolliseen onnettomuuteen.. Ja VALVO, ettei enää aja sillä.
mutta en tiedä onko järjestänyt. Ja minä kun olen töissä, niin en voi aamulla olla katsomassa ajaako poika siläl vai ei. Mutta tänään lähtee avaimet kun kotiin pääsen. t.ap
mutta en tiedä onko järjestänyt. Ja minä kun olen töissä, niin en voi aamulla olla katsomassa ajaako poika siläl vai ei. Mutta tänään lähtee avaimet kun kotiin pääsen. t.ap
Avaimet minäkin veisin.
Onko vakuutukset vielä voimassa?
Tänään varmaan kannattaa ottaa kaikki avaimet pois, ettei uudestaan pääse lähtemään, ja joku järjellinen sanktio, kun ei osaa järkeään käyttää.
Syytä vaikka koulua tai kavereita tai yhteiskuntaa sitten kun jotain tapahtuu. Ja onko tullut mieleen, että penska voi itsensä lisäksi teloa jonkun syyttömänkin? Ihme nössöilyä, että ette muka saa lastanne kuriin. Pyörä pois kokonaan jos ei tottele.
Uskomatonta miten avuttomia jotkut vanhemmat ovat!
Syytä vaikka koulua tai kavereita tai yhteiskuntaa sitten kun jotain tapahtuu. Ja onko tullut mieleen, että penska voi itsensä lisäksi teloa jonkun syyttömänkin? Ihme nössöilyä, että ette muka saa lastanne kuriin. Pyörä pois kokonaan jos ei tottele.
Uskomatonta miten avuttomia jotkut vanhemmat ovat!
minä olen vastuussa, koska isänsä on työreissussa ja äitinsä toisella puolella Suomea. Kuten aikaisemmin sanoin, avaimet lähtee tänään kun koulusta tulee, kesken työpäivän en niitä lähde hakemaan.
Sitten täällä vielä kehtaat kysellä että oletko vastuussa. Mietihän vähän mahtaisitko olla.
Huhhuh mitä porukkaa.
Sitten täällä vielä kehtaat kysellä että oletko vastuussa. Mietihän vähän mahtaisitko olla.
Huhhuh mitä porukkaa.
ajeta pyörällä ja tähän mennessä on tämän uskonut. Viime viikollakin kun oli luntakin maassa niin meni fillarilla kouluun. Nyt sitten oli lähtenyt pyörällä, vaikka ei saisi ja minä olen ollut töissä jo muutaman tunnin. t.ap
Kun on kyse alaikäisestä. Ei siinä sitten enää auta selitykset, että "no kun mä kerkesin jo lähteä töihin".
Huhhuh mitä porukkaa.
ajeta pyörällä ja tähän mennessä on tämän uskonut. Viime viikollakin kun oli luntakin maassa niin meni fillarilla kouluun. Nyt sitten oli lähtenyt pyörällä, vaikka ei saisi ja minä olen ollut töissä jo muutaman tunnin. t.ap
Se on hyvä jos sinä pystyt olemaan kotona kyttäämässä mitä kukainenkin tekee, mutta mun täytyy käydä töissäkin. poika on yleensä ihan fiksu, mutta ilmeisesti kuvittelee että se on muut kenelle voi sattua jotain, ei hänelle. t.ap
ei kannata vastata tuohon jankkaamiseen. Minkä sä sille enää voit, jos poika on lähtenyt kevarilla kouluun? Häntä on kielletty lhtemällä pakkaskelillä kouluun, ja nyt noin iso poika on päättänyt olla noudattamatta tekemäänne sopimusta. Miten muka sä voisit olla kotona vahtimassa, että poika ei kevarilla lähde? Et mitenkään? Kyllä noin isolla ihmisellä on myös joku oma vastuu asioista, kun pyörän käytön rajoituksista on kerran sovittu.
Tarkoitan siis, että 16-vuotiashan on rikosoikeudellisesti vastuussa. Jos poika ottaa salaa sinun autosi ja ajaa jonkun päälle sillä tai tappaa itsensä, niin et sinä siitä vankilaan joudu. Kyllä tämä nuori herra on ihan itse vastuussa jo tekemisistään vaikka on alaikäinen.
En minäkään töistä lähtisi kesken päivää tämän tapauksen takia, mutta illalla ne avaimet kyllä lähtisi. Mielestäni toimit ihan oikein.
Nuoret ovat nuoria ja pääseehän sillä kevarilla paljon nopeammin kouluun eikä tuon ikäiset ajattele sitä turvallisuus puolta ja siinä mielessä ymmärrän myös sen nuoren kannan, mutta sopimuksista on pidettävä kiinni.
Toivottavasti minusta tulee samanlainen vanhempi, kun omat lapset ovat tuossa iässä.
Ehkäpä hän on asentanut pärräänsä talvirenkaat? Varmaan tiedät että myös mopoihin ja moottoripyöriin on niitäkin saatavilla.