Meillä oli lapsettomat häät, yksi nainen jätti siksi tulematta
Kukaan muu ei rutissut asiasta. kaikki oli oikein tyytyväisiä ja iloisia juhlista.
Se oli meidän halu, että lapsia ei kutsuttu ja sitä tulee kunnioittaa.
Kommentit (48)
en minäkään haluaisi moisiin häihin. Rivien välistä tulkitsisin, että ko. juhlat ovat joko viinan kanssa örvellystä, sukupuolineutraaliudessaan lapsille arveluttavat tai niin fiinit, etten viihtyisi itsekään siellä pönöttämässä. Tai että juhlan järjestäjät eivät arvosta perhekokonaisuutta.
Meidän lapset osaavat käyttäytyä juhlissa juuri siksi, että he ovat saaneet niihin lähteä pienestä pitäen ja heille on opetettu käytöstapoja. Miksi hyvinkäyttäytyvät lapset pitää sulkea pois perhejuhlista?
Ei mua kiinnosta häät, jotka eivät ole perhejuhlat.
Kirkossa vihittiin ja illallisella kaupungin parhaassa ravintolassa nelistään käytiin. Ei ollut lapsia eikä anoppeja juhlissa ja kivaa oli! Miinuspuolella tosin oli se,että eipä tullut lahjojakaan.
järjestät lapsettomat häät pitäisi sinun olla valmis hyväksymään ja ymmärtämään etteivät kaikki pääse välttämättä tulemaan.
Katsos kuin muillakin on elämää.
Ei maailma pyöri yksin sinun napasi ympärillä.
lasten kanssa tai ilman.
Mutta mitäs jos tuo paikalle tulematon nainen ei saanut lapsilleen hoitajaa häiden ajaksi. Kaikilla ei vaan ole varahoitajia aina saatavilla ja täysin ulkopuolisen palkkaaminen pienille tai aroille lapsille voi olla mahdotonta.
Mutta on sitten vieraiden asia katsoa pääsevätkö vaiko eivät. Meidän voisi olla vaikea päästä häihin, jos ei lapsia olisi kutsuttu mukaan. Ei silti kyllä loukkaannuttaisi (paitsi ehkä vähän jos tosi läheisten häät, esimerkiksi siskon).
päässeet. Kumma että mies kuitenkin halusi tulla =)
Eli tämä, älä tuo lapsia on juuri sellainen. Aika monelle ilman lapsia tuleminen on hankalaa ja kaiken lisäksi vieras ei välttämättä nauti juhlista yhtään vaan sillä on kiire pois. Ei niitä sopivia lastenvahteja nyt niin helpolla saa, varsinkaan jos häät eivät edes ole samalla paikkakunnalla.
mutta toisaalta kutsujan pitää ymmärtää, että jos juhlat on kauempana, kutsutaan pariskunta ilman lapsia, niin toisen on jäätävä kotiin lasten kanssa. Eikä se toinen osapuolikaan välttämättä lähde juhliin, kun toisen on pitänyt jäädä kotiin.
Samoin jos (kuten joku vastaajista sanoi tehneensä) kutsutaan vaan pariskunnasta toinen, niin ei se toinenkaan välttämättä tule.
Meille on tullut kummankin laisia kutsuja, ties millä verukkeella. Ja menemättä on jäänyt. Ainoa mihin mies meni, oli veljensä häät (lapseton iltajuhla), eikä hän sielläkään tainnut olla kuin n. tunnin, siis itse juhlassa. Ei ollut kiva olla "orpona".
Lapsille olisi ollut hoitaja, mutta hän ei halunnut koska ei lapsia ollut kutsuttu. Hänen miehensä kyllä tuli mielellään.
Heillä oli ihan vaan koti-ilta ollut silloin
Saimme monilta lapsellisilta pariskunnilta kiitosta juhlistamme.
Meidän piirissämme on tapana kunnioittaa juhlien järjestäjien toivomuksia, mutta tuo on ilmiselvästi monelle hyvin vaikeaa tällä palstalla.
Meidät kutsuttiin kerran naamiaisiin ja mieheni inhoaa naamiaisia. Arvatkaapa, mitä mieheni teki? Pukeutui kiltisti naamiaisasuun, koska se oli emännän toivomus. Ei ollut kamalan vaikeaa joskus kunnioittaa toisen ihmisen toivomuksia.
"Kun MINUSTA häät ovat perhejuhlat, on se ainoa Totuus." : D Kasvakaa hyvät ihmiset nyt aikuisiksi ja lopettakaa tuo naurettava vänkääminen. Maailma ei pyöri teidän halujenne ympärillä, vaikka miten inttäisitte. Järjestätte ne omat juhlanne sitten omalla tavallanne.
helpoin tapa oli jättää lapset kutsumatta. paikka ei ollut myöskään lapsiystävällinen.
Ja vain yksi nainen jätti siis tulematta, mies tuli
Epäkunnioittavampaa olisi ollut hänen tulonsa paikalle lasten kanssa, vastoin teidän tahtoanne.
asiasta. Hyvin tylysti ilmoitti, että ei todellakaan tule jos HÄNEN lapsiaan ei myös kutsuta. Ehkä parempi tosiaan että ei tullut =)
Esim. tuparit, teatteri-ilta ravintoloineen, karonkka..?
Ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä häät on perhejuhla, mutta en ymmärrä, miksi lapsettomista häistä ei sitten voisi nauttia kuten jostain muusta lapsettomasta illanvietosta. Sinun mielestäsi ne eivät ehkä ole 'oikeat häät' mutta miksei niistä sitten voi nauttia vaikka 'naimisiinmenojuhlina'?
Jos ei saa lastenhoitajaa, niin sitten ei saa.
mun tuttavapiirissä ei ole noita "lapsettomat häät" tyyppejä. Kaikki ovat kiltisti pitäneet tavalliset häät ja kutsuneet porukat perheittäin.
Taitaa itseasiassa olla vain pelkkää palstalegendaa. En usko, että oikeasti kukaan on noin tympeä lapsia ja lapsiperheitä kohtaan.
mun tuttavapiirissä ei ole noita "lapsettomat häät" tyyppejä. Kaikki ovat kiltisti pitäneet tavalliset häät ja kutsuneet porukat perheittäin. Taitaa itseasiassa olla vain pelkkää palstalegendaa. En usko, että oikeasti kukaan on noin tympeä lapsia ja lapsiperheitä kohtaan.
Onneksi minun tuttavapiirissäni kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä. Joillakin pikkupaikkakunnilla tietysti porukka on varmaan homogeenisempää ja joku uusi ja ihmeellinen tapa voi aiheuttaa aivoverenvuodon silkasta järkytyksestä.
T:Kotiäiti, joka kunnioittaa kutsujien toiveita, eikä tunge omaa mielipidettään asioihin, joihin se ei pätkääkään kuulu.
mun tuttavapiirissä ei ole noita "lapsettomat häät" tyyppejä. Kaikki ovat kiltisti pitäneet tavalliset häät ja kutsuneet porukat perheittäin. Taitaa itseasiassa olla vain pelkkää palstalegendaa. En usko, että oikeasti kukaan on noin tympeä lapsia ja lapsiperheitä kohtaan.
Onneksi minun tuttavapiirissäni kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä. Joillakin pikkupaikkakunnilla tietysti porukka on varmaan homogeenisempää ja joku uusi ja ihmeellinen tapa voi aiheuttaa aivoverenvuodon silkasta järkytyksestä.
T:Kotiäiti, joka kunnioittaa kutsujien toiveita, eikä tunge omaa mielipidettään asioihin, joihin se ei pätkääkään kuulu.
meidän hääpaikka oli noin 50 hengelle ja jos kaikki olisi ottaneet lapset niin luku olisi ollut yli 100. Se on jo ihan riittävä syy.
jos hän ei olisi kunnioittanut toivettanne, hän olisi marssinut lapsineen paikalle huolimatta siitä, mitä kutsussa sanottiin. Tuo mitä hänen osaltaan nyt kerrot, ei ollut muuta kuin mielipiteen ilmaisu. Tylyydestä en tiedä, mutta tekipähän asian omalta osaltaan selväksi.
Kutsuhan sisältää aina kaksi vastausvaihtoehtoa: suostumisen tai pois jäämisen. Hän käytti oman vaihtoehtonsa ihan asiallisesti ja jäi tulematta perusteltuaan ensin oman kantansa sinulle (vaikken hänen sanatarkkoja kommenttejaan tiedäkään).
Tarvitseeko sitä nyt jälkeenpäin enää noin murehtia? Häät menivät varmasti ihan hyvin tuon henkilön poissaolosta huolimatta, vai mitä..?
Ei kunnioittanut, koska valitti asiasta. Hyvin tylysti ilmoitti, että ei todellakaan tule jos HÄNEN lapsiaan ei myös kutsuta. Ehkä parempi tosiaan että ei tullut =)
Hääpari saa kutsua, ketä haluaa ja kutsutut saavat päättää, haluavatko tulla.