Miksi kaikki ei tajua, ettei lapsia voi kutsua joka paikkaan!!
Tilanne on se, että hääkutsut ovat menneet perille ja nyt se helvetti onkin irrallaan :(
Pidämme lapsettomat häät, mutta omat lapsemme osallistuvat kirkko osuuteen sekä ruokailun ajaksi tulevat juhliin. (miehen kaksi tyttöä sekä oma tyttöni 4,7,8v)
Uskomatonta, että osa sukulaisistamme suoraan sanoi, ettei meidänkään lasten kuuluisi olla paikalla kerta ovat lapsettomat häät. WTF???
Ja tämä oli nätisti muotoiltu kutsuun, yhtään sylivauvaa ei ole.
Vaikka kuinka selitimme syyt miksi lapsia ei näihin juhliin tälläkertaa haluta, uskomaton kiukku alkoi.
Parille sanoinkin, että ymmärrämme täysin mikäli hoitajaa lapsille ei saada emme tietenkään loukkaannu mikäli niin kurjasti käy ettei ko pari pääse juhlimaan kanssamme.
Tähän totesivat vain ettei hoitajasta ole kyse vaan siitä etteivät he katso olevansa toivottuja vieraita mikäli kutsu ei tule myös lapsille!!!
Ensin mietimme ettei omatkaan osallistuisi, mutta mielestäni on perheemme kannalta erittäin tärkeää heidän olevan paikalla kun perhe yhdistyy ns virallisesti.
Miksi vain ei voi ihmiset käsittää, ettei yksinkertaisesti kaikki juhlat ole lapsille tarkoitetut.
huoh
Kommentit (227)
Taisin jo kerran mainita, että ymmärrämme mikäli lapselle ei saa hoitajaa ja joutuu jättämään välistä.
Joku sanoi tälläisen kutsun olevan ihana, ei tarvitse mennä ja saa nauttia kotona perheestä. Jos joku läheisistäni noin miettii, niin on korvien välissä vikaa (anteeksi vain).
Meille tuli kerran kutsu, myös lapsille jotka jätimme välistä koska oli ainoa vapaa viikonloppu perheen kesken, emmekä olleet hääparin kanssa nähneet moneen vuoteen, en siis kokenut tarvetta mennä.
Eli häistä voi kieltäytyä ilman tekosyytäkin mikäli ei huvita mennä.
Lapsillekkin on elämys olla mukana, joo onhan se tietenkin, niitä voi vanhemmat itsekkin tarjota.
Kävittekö koskaan häissä ennen omia lapsia? Vai millä syyllä silloin kieltäydyitte?
Joku kysyi kutsuimmeko vain toisen puolison, no voin kertoa miten jako meni SILLÄ JOHONKIN SE RAJA OLI VEDETTÄVÄ.
Avo-ja aviopuolisot tietenkin yhdessä vaikka itse en tunne mieheni serkun miestä, no nytpä tutustuu.
Eli ne jotka ASUVAT yhdessä niin kutsuttiin yhdessä.
Ne jotka ovat ns ikisinkkuja tai sinkkuja kutsuja tehdessä saivat kutsun ilman avecia.
Mikäli tiesimme jonkun seurustelleen jonkin aikaa mutta nimeä emme tienneet sai myös avec kutsun.
ap
Minulla on ex AVOpuolison kanssa yhteinen lapsi.
Miehellä on ex AVOpuolison kanssa kaksi lasta.
Olemme asuneet yhdessä AVOPUOLISOINA ja nyt meistä tulee AVIOpari.
Ja emme siis ole olleet ennen naimisissa, emme toistemme kanssa eikä entisiäkään liittoja ole takana.
Mikä hiton kolmas kierros??
ap
Minulla on ex AVOpuolison kanssa yhteinen lapsi.
Miehellä on ex AVOpuolison kanssa kaksi lasta.
Olemme asuneet yhdessä AVOPUOLISOINA ja nyt meistä tulee AVIOpari.
Ja emme siis ole olleet ennen naimisissa, emme toistemme kanssa eikä entisiäkään liittoja ole takana.
Mikä hiton kolmas kierros??
ap
Taisin jo kerran mainita, että ymmärrämme mikäli lapselle ei saa hoitajaa ja joutuu jättämään välistä. Joku sanoi tälläisen kutsun olevan ihana, ei tarvitse mennä ja saa nauttia kotona perheestä. Jos joku läheisistäni noin miettii, niin on korvien välissä vikaa (anteeksi vain). Meille tuli kerran kutsu, myös lapsille jotka jätimme välistä koska oli ainoa vapaa viikonloppu perheen kesken, emmekä olleet hääparin kanssa nähneet moneen vuoteen, en siis kokenut tarvetta mennä. Eli häistä voi kieltäytyä ilman tekosyytäkin mikäli ei huvita mennä. Lapsillekkin on elämys olla mukana, joo onhan se tietenkin, niitä voi vanhemmat itsekkin tarjota. Kävittekö koskaan häissä ennen omia lapsia? Vai millä syyllä silloin kieltäydyitte? Joku kysyi kutsuimmeko vain toisen puolison, no voin kertoa miten jako meni SILLÄ JOHONKIN SE RAJA OLI VEDETTÄVÄ. Avo-ja aviopuolisot tietenkin yhdessä vaikka itse en tunne mieheni serkun miestä, no nytpä tutustuu. Eli ne jotka ASUVAT yhdessä niin kutsuttiin yhdessä. Ne jotka ovat ns ikisinkkuja tai sinkkuja kutsuja tehdessä saivat kutsun ilman avecia. Mikäli tiesimme jonkun seurustelleen jonkin aikaa mutta nimeä emme tienneet sai myös avec kutsun. ap
niin muutkin voivat tehdä saman? Entä jos muut eivät halua kierrätysperhettä?
Ja miksi sillä on korvien välissä vikaa, joka priorisoi kivan perheviikonlopun häittesi edelle? Tuskin hääsi nyt niin upeat ovat, että niistä oikeasti on iloa kenellekään. Moni sukulaisesi kävi jo ensimmäisissä häissäsi, ja uusinnat on aina jotenkin niin noloja.
Itse kolmen lapsen kotiäitinä kiljun riemusta, kun pääsen juhlimaan kavereiden kanssa vaikkapa häihin ilman lapsia. Kerrankin saa jutella oikein kunnolla, eikä juosta kamikaze -taaperon perässä vuorotellen miehen kanssa. Saa hakea ruokaa vain ja ainoastaan itselleen, saa syödä sen rauhassa, ottaa vain yhden lautasliinan, ei tarvitse metsästää syöttötuolia, saa ottaa alkoholia rauhassa ja voi juhlia ilman velvoitteita yömyöhään hyvässä saurassa. : )
Lähetä meille kutsu, me tullaan ainakin!
syvalle morsiamensa silmiin ja on juuri sanomassa "tahdon" niin jonkun NicoPetteri kailottaa AITI MULLON PISSAHATA! Siinahan on haaparille muistot loppuiaksi.
Jokainen kutsuu häihinsä ne ihmiset jotka haluaa.
Minusta on ihanaa kun on iso tila ja sielä paljon väkeä ja 2v ja 98v saavat tanssia valssia yhdessä sukulaistytön häissä.
Olen ollut kesäravintolassa ihanissa häissä joissa oli mukana morsiusparin sisarusten lapset, ei muita. Aika hassua olisikin ollut, sulhasen serkuilla oli yhteensä 49 lasta paljon muuta porukkaa ei olisikaan mahtunut mukaan.
Olen ollut ihanissa talvihäissä, joissa oli vain parin lapset.
Olen ollut myös serkkuni häissä joista oma 8v:ni sanoi että hän ei ole koskaan nähnyt vihkiparia, tuli kuintenkin mukaan koska oli kutsuttu.
Lisäksi olen ollut ihan lapsettomissa ravintolahäissä ja ihanat olivat nekin.
Kutsussa ei tarvitse erikseen mainita onko kutsu lapsellisista häistä vai ei. Kirjekuoreen tulee kutsutut, Mari ja Mikko Makkonen tai Mari ja Mikko Makkonen perheineen, jokaisen törpönkin pitäisi ymmärtää että vain kutsutut ovat tervetulleita eikä loukkaantua.
Kaiketi av-mammat raahaisivat kakaransa linnanjuhliinkin jos ei erikseen kutsussa lue EI LAPSIA, sitten loukkaannuttaisiin kun omat kultapapanat ei pääse katsomaan kristallikruunuja.
Itse olen sen verran vastuullinen vanhempi, että en tahtoisi lastani mukaan bilettämään kanssani. Kokisin, että lapsen olo on epämieluisa, jos ympärillä on juovuksissa olevia aikuisia. Ja se tietty on ymmärrettävää, että moni haluaa häistään hyvät bileet eikä sellaisia, että jäykistellään ensin pöydässä ja sitten lähdetäänkin jo kotiin nukuttamaan lapsia.
Itse kolmen lapsen kotiäitinä kiljun riemusta, kun pääsen juhlimaan kavereiden kanssa vaikkapa häihin ilman lapsia. Kerrankin saa jutella oikein kunnolla, eikä juosta kamikaze -taaperon perässä vuorotellen miehen kanssa. Saa hakea ruokaa vain ja ainoastaan itselleen, saa syödä sen rauhassa, ottaa vain yhden lautasliinan, ei tarvitse metsästää syöttötuolia, saa ottaa alkoholia rauhassa ja voi juhlia ilman velvoitteita yömyöhään hyvässä saurassa. : ) Lähetä meille kutsu, me tullaan ainakin!
Haluaisin itsekin kutsun häävieraaksi ja ehdottamasti lapsettomiin. Syyt on juuri yllämainittu.
osata ajatellakaan mitään menoja ilman lapsia.
Olisin halunnut tehdä saman kuin ap, mutta oma pokkani ei riittänyt. Siis että lapsettomat häät, mutta paikalla silti oma lapsi. Onhan se nyt eri asia, onko paikalla 1-3 lasta, kuin 30 lasta...
Minusta on lapsellista ryhtyä kiukuttelemaan aiheesta. Jos lapsettomat häät noin pahasti loukkaa, niin aikuinen kieltäytyy kutsusta kohteliaasti ja jättää asian siihen.
Toivotan ap:lle kaikesta huolimatta ihanaa hääjuhlaa ja kiukutteleville ihmisille kasvamista!
Itse kolmen lapsen kotiäitinä kiljun riemusta, kun pääsen juhlimaan kavereiden kanssa vaikkapa häihin ilman lapsia. Kerrankin saa jutella oikein kunnolla, eikä juosta kamikaze -taaperon perässä vuorotellen miehen kanssa. Saa hakea ruokaa vain ja ainoastaan itselleen, saa syödä sen rauhassa, ottaa vain yhden lautasliinan, ei tarvitse metsästää syöttötuolia, saa ottaa alkoholia rauhassa ja voi juhlia ilman velvoitteita yömyöhään hyvässä saurassa. : )
Lähetä meille kutsu, me tullaan ainakin!
Meidän häät olivat juuri tuolleen osaksi lapsettomat. Omia ei vielä silloin ollut mutta vain ihan läheisimpien lapset olivat alussa. Eipä tuosta kukaan tuntunut hernettä nenään ottavan. Hyvin kelpasi juhlat lapsellisillekin, jotka olivat muksuilleen saaneet hoitajat. Itse asiassa kukaan perheellinen ei perunut tuloaan.
Nykyään kun lapsia meilläkin jo on, niin on ihana päästä välillä juhlimaan ilman mukelolaumaa. Olemme yksissä häissä päässeet käymään miehen kanssa kahdestaan ja oli ihanaa kun sai huolehtia vain itsestä :)
Itse kolmen lapsen kotiäitinä kiljun riemusta, kun pääsen juhlimaan kavereiden kanssa vaikkapa häihin ilman lapsia. Kerrankin saa jutella oikein kunnolla, eikä juosta kamikaze -taaperon perässä vuorotellen miehen kanssa. Saa hakea ruokaa vain ja ainoastaan itselleen, saa syödä sen rauhassa, ottaa vain yhden lautasliinan, ei tarvitse metsästää syöttötuolia, saa ottaa alkoholia rauhassa ja voi juhlia ilman velvoitteita yömyöhään hyvässä saurassa. : ) Lähetä meille kutsu, me tullaan ainakin!
Haluaisin itsekin kutsun häävieraaksi ja ehdottamasti lapsettomiin. Syyt on juuri yllämainittu.
vaikka heidät olisi kutsuttukin.
että et ymmärrä ap:n ratkaisua sallia häissään OMAT lapsensa (3kpl) ja rajaamalla muiden lapset (29kpl) pois?
Nro 221 vaikutti sen verran fiksulta, että hän ymmärtäisi, jos häissä on hääparin lapset, mutta ei muita lapsia.
Eri asia olisi jos VAIN YHDEN vieraan lapset on rajattu pois.
Me mennään AINA miehen kanssa häihin ilman lapsia - ihanaa pukeutua ja olla vieraana ilman jatkuvaa ramppaamista lasten perässä :D.
Poikkeuksena ehkä aivan lähisukulaisten häät, mutta niitä ei ole vielä ollutkaan.
Ja kuten sanottu, ne ovat teidän juhlanne. Äärimmäisen epäkohteliasta alkaa vinkua päin naamaa, pysykööt kotonaan muksujensa kanssa.
Meneekö nämä aina-koko-perheellä myös kaikkiin muihin juhliin lastensa kanssa?
Lapsettomat häät ovat kivoja.
Itse kolmen lapsen kotiäitinä kiljun riemusta, kun pääsen juhlimaan kavereiden kanssa vaikkapa häihin ilman lapsia. Kerrankin saa jutella oikein kunnolla, eikä juosta kamikaze -taaperon perässä vuorotellen miehen kanssa. Saa hakea ruokaa vain ja ainoastaan itselleen, saa syödä sen rauhassa, ottaa vain yhden lautasliinan, ei tarvitse metsästää syöttötuolia, saa ottaa alkoholia rauhassa ja voi juhlia ilman velvoitteita yömyöhään hyvässä saurassa. : )Lähetä meille kutsu, me tullaan ainakin!
mä nautin myös juhlista miehen kanssa kahdestaan, vaikka se täällä tuomitaankin.
että mielestäni on myös perusteltua kutsua esimerkiksi parin sisarukset lapsineen mutta vaikkapa työkaverit jne. ilman lapsia. Tila on monilla ahdas jne. Vaikka av-logiikan mukaan jos ei ole varaa järjestää 500 ihmisen häitä, ei niitä tulisi juhlia ollenkaan vaan mennä salaa naimisiin harmaassa neuvostomekossa ja ilman kukkia tai kynttilöitä tai juhla-ateriaa, ettei vaan kukaan loukkaannu...=/
että et ymmärrä ap:n ratkaisua sallia häissään OMAT lapsensa (3kpl) ja rajaamalla muiden lapset (29kpl) pois?
Nro 221 vaikutti sen verran fiksulta, että hän ymmärtäisi, jos häissä on hääparin lapset, mutta ei muita lapsia.
Eri asia olisi jos VAIN YHDEN vieraan lapset on rajattu pois.
Tottakai ap pitää juusi sellaiset juhlat kuin haluaa, eikä siihen ole vierailla nokan koputtamista. Tämän luulisi olevan selvä asia jokaiselle aikuiselle ihmiselle.
kovin monessa joulupöydässä pysty harjoittelemaan, joten tilanne ei ole realistinen
Kutsu vaikka 200 ihmistä juhlimaan omaa syntymättömyyspäivääsi hienojen kynttiläillallisten merkeissä. Pidä ihan niin monet kutsut kuin katsot lapsesi tarvitsevan. Eihän nyt lastesi kasvattaminen voi olla muiden ihmisen vastuulla? Kulujahan siitä tietenkin tulee, mutta ei se ole ilmaista kenellekään.
Totta kai lapset kasvavat koko kylän voimin. Harvalla meistä ikävä kyllä on mahdollisuus esimerkiksi vuokrata kokonaista lentokonetta opettaakseen jälkikasvulleen, miten lentokoneessa käyttäydytään.
Joku on sinutkin opettanut, eikö niin? Tai ehkä ei.
Ei sinua yhtään hävetä ja nolota?
Kuolemaanko asti lupaat nytkin tahtoa, vai sittenkin vähän vähemmän?