Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlaflaksiiniin jää todella pahasti koukkuun. Jopa vain 75mg päivittäinen annoskin riittää.

Vierailija
30.10.2010 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexor on "aktivoiva" masennuslääke, eli mielialan kohottamisen lisäksi se aktivoi esim. cipramilia enemmän.

Joillekin tämä aktivointijuttu aiheuttaa niitä lihasoireita, hikoilua, univaikeuksia jne.

Käytetään masennukseen, varsinkin epätyyppiseen (johon liittyy lisääntynyt uni ja väsymys).

Vierailija
2/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lääkkeen aiheuttamia varsinaisia oireita kaikki? Kaikki se miten lääke vaikuttaa, on lääkkeen varsinaista vaikutusta! Sivuoire-hömppä on vain lääkeyhtiöiden hapatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty lopettamaan Ixel-lääkitystä, vaikka masennusta ei ole ollut enää viiteen vuoteen. Unihäiriöt olivat voimakkaita jo silloin kun olin masentunut, mutta nyt jos unohdan vaikka parina päivänä ottaa lääkkeen, niin heti vaikuttaa uniin, en saa nukutuksi joko ollenkaan tai sitten heräilen jo aamuyöllä. Mutta mielelläni käytän lääkettä, joka pitää minut toimintakykyisenä ja maksaakin vain euron kuukaudessa.

Vierailija
4/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lääkkeet, jotka aiheuttavat riippuvuutta ts. joita on pakko ottaa koska on riippuvainen niiden aiheuttamasta tunteesta

-lääkkeet, joiden lopettamisesta seuraa ikäviä oireita (mainitut sähköiskutuntemukset esim), jotka sinällään vaikeuttavat lääkityksen lopettamista, mutta eivät sinällään aiheuta mitään "himoa" lääkettä kohtaan

Venlafaksiini kuuluu jälkimmäisiin, mm. diapamit ensimmäisiin

Vierailija
5/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lääkkeen aiheuttamia varsinaisia oireita kaikki? Kaikki se miten lääke vaikuttaa, on lääkkeen varsinaista vaikutusta! Sivuoire-hömppä on vain lääkeyhtiöiden hapatusta.

siksi, että se ei ole lääkkeeltä varsinaisesti odotettu vaikutus.

Vierailija
6/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään lääke vaikuttanut tarpeeksi, jotta olisin voinut jäädä niihin koukkuun. Ei edes mitkään bentsot. Se on minusta ikävä juttu, koska en sitten saa mitään hyötyäkään lääkkeistä. Mieluummin ottaisin hyvän mielialan ja vieroitusoireet.

Vierailija
7/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 225mg ja hyvä lääke, mutta ei kannata unohtaa yhtään annosta välistä :(

Vierailija
8/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jos se auttaa, hyvä! Pääsee kaikesta tarvittaessa helposti eroonkin. Itse olen muutaman vuoden syönyt venlafaksiinia 75 mg, toista viikkoa sitten tuplattiin annos.

Vierailija
9/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettelin aikanaan noin kolme kuukautta, tosi pahat viekkarit. Viuh viuh vaan pää sano kun vähänkin liikkui, jos ei lääkettä saanut. Saati sit se henkinen puoli. Viimeks otin pieniä muruja, ehkä 10 milliä, niitäkin muutaman viikon, että työkykyisenä pysyi. Nyt Cymbaltasta paha lääkeaineallergia, ja taas samat viekkarit. :(

Vierailija
10/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen lopettanut x 3, tiputettu aina vähitellen ja helppoa on ollut aina.

Vierailija
11/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi valdoxaniin.

Mutta tarkoitushan onkin lopettaa hitaasti asteittain.

Venlaflaksiini on todella tehokas ja hyvä lääke, kahdesti olen käyttänyt ja kahdesti hitaasti vierottautunut, ongelmia vieroittautumisessa ei ole ollut.

Vierailija
12/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitusvaiheessa ja sitten taas kun lääkkeet pikkuhiljaa lopettaa. Lopettamisessa vähemmän oireilua tulee, kunhan lääkkeen jättää pikkuhiljaa. Tarkoitushan sillä lääkkeellä on ja venlafaksiinilla halutaan vaikuttaa mielialaan. Kyllä silloin viikon parin alkuoireilun kestää. Lopettaahan ei koskaan kannata liian nopeasti tai liian aikaisin. Kokeilin itse vuosi sitten Cymbaltaa: se ei sopinut minulle. Sain ankari sätkyjä ja kramppeja enkä saanut nukuttua entisenkään vertaa;-D. Nyt kun tuplasin venlafaksiinin, valvoin muutaman yön: tuntui, että piti koko ajan vaihtaa asentoa ja liikkua. Pari yötä ja päivää myös haukottelin koko ajan, sehän on yleinen sivuoire. Nyt kuulostelen, alkaisiko tuplaus pikkuhiljaa tuntua..tai sitten mua ei auta mikään;-D!

Vierailija
13/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei saa nukuttua öisin kunnolla, kun heräilee jatkuvasti - ja aamuisin onkin sitten ihan pöhnässä.

Vierailija
14/14 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisiin oireisiin auttaa? (Sekä masennus että ahdistuneisuus, psyykkiset ja fyysiset oireet)

Ja onko sen arvoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme