12-vuotiaan kotiintuloaika?? Mihin aikaan teillä pitää olla kotona?
Kommentit (39)
että kaverit saa olla vaikka puol yhteentoista tai yhteentoistakin illalla ulkona, vkonloppuna. Olenko vähän taavi-kalkkis, kun se kuulostaa minusta ihan liian myöhältä, enkä anna olla kymmentä pidempään? ap
kun tytöt 12 ja 13(pian14)joutuvat arkisin ja viikonloppuisin olemaan kotona 19-20 välillä.Omassa lähiympäristössä saavat olla pidempään.Pitäisköhän löysätä liekaa?
arkena ja viikonloppuna, kesällä saa omalla pihalla ja vaikka mökillä kukkua myöhempään, mut kaupungissa ei
Arkena 20.30 (harvoin on noin pitkään) ja viikonloppuna 21.30. Joskus jos nuokalla on joku extra-tapahtuma niin saa olla 22.30, mut silloin me haetaan tyttö.
Olen myös nuorisokodissa töissä ja siellä alle 16vuotiaiden kotiintuloaika on 22 ja 16-17v klo23 viikonloppuisin, viikolla klo20 ja 22
No kyllä klo 22 on liian myöhään, sekä arkena, että viikonloppuna. Arvaa vaan mitä ne siellä tekee?? Seiskalla antaisin olla 22 asti, kasilla 23 asti ja ysillä ehkä 24 asti. Mulla itelläni oli vielä lukion ykkösellä ja kakkosellakin kotiintuloaika klo 2.15. Tuo 15 tuli siitä, kun sain tingittyä 15 min lisää. ;) Itse asiassa se oli noissa aiemmissakin kotiintuloajoissa lisänä. :)
13 ja 15 vuotiaat tytöt. Varsinaista kotiintuloaikaa ei ole tarvinnut määrittää kun tarvetta iltamenoihin on todella harvoin.
Silloin kyseessä on joku tapahtuma joka liittyy harrastukseen tai nuorisokahvilassa on joku bändi jonka keikalle saavat luvalla mennä.
Eilen tulivat kotiin klo 23.
Meillä ei ole ollut minkäänlaista vääntöä asiasta koskaan. Ymmärrän että nuorilla on joskus menoja ja käyvät niissä samoin kuin kaveriensa luona.
Yökyläilyjä on silloin tällöin.
Onko mulla oudot lapset kun eivät notku joka ilta jossain?
Tajuavat että kesäloma-aikaan ja muina koulun loma-aikoina voi olla pidempään ulkona. Tekevät vastuullisesti hommansa koulutyön sekä harrastukset ja osallistuvat kotitöihin.
Eilen tulin työstä niin olivat siivoamassa, toinen imuroi ja toinen oli hoitanut pyykit ja tiskit koneeseen ja oli leiponut iltapäivällä pientä makeaa.
Meillä ei nipoteta. Ollaan sovittu että jossain vaiheessa iltaa soittavat ja ilmoittautuvat jos ovat myöhempään ulkona. Bändien keikoilla ei kuule jos minä soittaisin.
että vuonna "kun isä lampun osti" sain itse olla ala-asteella kuudennella ulkona yhdeksään, joskus kymmeneen.
Yläasteella sain käydä viikonloppuisin discossa, joka loppui klo 24 tai klo 1, mutta silloin isä tuli autolla hakemaan.
No kyllä klo 22 on liian myöhään, sekä arkena, että viikonloppuna. Arvaa vaan mitä ne siellä tekee?? Seiskalla antaisin olla 22 asti, kasilla 23 asti ja ysillä ehkä 24 asti. Mulla itelläni oli vielä lukion ykkösellä ja kakkosellakin kotiintuloaika klo 2.15. Tuo 15 tuli siitä, kun sain tingittyä 15 min lisää. ;) Itse asiassa se oli noissa aiemmissakin kotiintuloajoissa lisänä. :)
arkena ja viikonloppuna klo 21. Jos jotain erikoista niin niistä keskustellaan erikseen.
12v tytöllä viikolla harkkoja ja pelejä jolloin tulee kotiin vasta 21.
Siis kun pidetään rytmistä kiinni niin ei ongelmia, on pirteä jaksaa koulussa ja treeneissä.
Meillä aikuisetkin menee viikonloppuisin nukkumaan klo 22.
14 v poika silloin tällöin kysyy voiko olla nuokkarilla pidempään niin silloin käymme hakemassa hänet kotiin 21.30 perjantai iltaisin.
Meillä kotona pitää olla arkena kello 19. Viikonloppuna saa olla hieman pidempään, mutta omalla pihalla.
Iltapala on aina kello 20.
Poika 12v. erkkalapsi tosin.
Saa olla arkena 20.30 ja viikonloppuisin 21 asti. En todellakaan antaisi olla 22 asti!
11v 5lk:lainen saa olla 20.00 arkisin ja viikonloppuisin 20.30
Kotiin klo 19, iltapala ja pesut 19.30 ja sänkyyn klo 20 jossa saa puolisen tuntia vielä lukea.
Poika on tosin vielä 11v ja viidennellä luokalla, mutta sama meno todennäköisesti jatkuu kutosellakin. Joustan kyllä tarvittaessa jos poika soittaa että nyt on tosi kiva leikki ja kaikki kaverit paikalla. Silloin saatan antaa luvan jopa kasiin, mutta sitten tosi pikainen iltapala ja pesut ja sänkyn ilman lukuaikaa.
Lapsi nukkuu hyvin ja herää itse klo 7 eikä häntä ole juuri koskaan tarvinnut herätellä kun on jo pirteänä ennen kellon soittoa. Koulukin sujuu todella hyvin. Keskiarvo ysin pinnassa.
Perjantaisin kotiin klo 20 ja sänkyyn klo 21. Lauantaina yritän jo palata kasilta sänkyyn periaatteeseen että sunnuntainakin tulisi uni ajoissa kun maanantaina on kasin aamu.
Kotiin klo 19, iltapala ja pesut 19.30 ja sänkyyn klo 20 jossa saa puolisen tuntia vielä lukea.
Poika on tosin vielä 11v ja viidennellä luokalla, mutta sama meno todennäköisesti jatkuu kutosellakin. Joustan kyllä tarvittaessa jos poika soittaa että nyt on tosi kiva leikki ja kaikki kaverit paikalla. Silloin saatan antaa luvan jopa kasiin, mutta sitten tosi pikainen iltapala ja pesut ja sänkyn ilman lukuaikaa.
Lapsi nukkuu hyvin ja herää itse klo 7 eikä häntä ole juuri koskaan tarvinnut herätellä kun on jo pirteänä ennen kellon soittoa. Koulukin sujuu todella hyvin. Keskiarvo ysin pinnassa.
Perjantaisin kotiin klo 20 ja sänkyyn klo 21. Lauantaina yritän jo palata kasilta sänkyyn periaatteeseen että sunnuntainakin tulisi uni ajoissa kun maanantaina on kasin aamu.
on tehty isosta koululaisesta...
Yleensä eivät kyllä ole olleet iltaisin missään.
Mun porukat on laittanu kotiin tulo ajaks 21:00 viikonloppuisin ja muut kaverit saa olla nii kauan ku haluaa..
Mä saan joustettua joskus, jos oon siskon luona yötä nii saatan mennä joskus kahdelta yöllä sit siskon luo eikä tästä kerrota vanhemmille xdd
Ja toki jos oon kaverin luona nii sit saan olla myöhempään..
Arkisin saan olla 19:00 - 20:00
Ite haluisin pidemmät kotiin tulo ajat koska oon kuitenki menossa jo kasille.
Mulla ei oo kotiintulo aikoja, oon 12v mut yleensä äiti kysyy n. 20.30 aikaa millon oon tulossa kotii B)
Mun pitää tulla meidän omalle pihalle kesällä klo 21. Saan olla 23 asti omalla pihalla. Oon 11 mut täytän 12. Oon poika.
Arkena klo 02:00 ja viikonloppuna myöhempään.
No siis miun tytär on 12v ja saa olla klo 20-21 ulkona... Mutta jos on jossain kauempana esimerkiksi kauppakeskuksessa niin sieltä pitää lähteä jo klo 19. Hän on yleensä noin klo 20.30 kotona mutta saa olla siis JOSKUS yhdeksään asti... Hän koko ajan sanoo että kaverit saa olla 23 asti ulkona, mutta minusta se on 6 luokkalaiselle ihan liikaa....
talvella iltapala on klo 19.30 niin viikolla ku viikonloppunakin ja silloin pitää olla kotona.
Toki esim eilen oli isänsä kanssa kaupoilla vielä silloin ja yhtenä päivänä treenit loppuu vasta 20.30 mutta kun ei ole mitään "oikeaa" menoa niin klo 19.30 kotona.
Kesällä iltapala klo 20 ja silloin pitää olla kotona.