Eettisiä joululahjoja
Antakaa ideoita joululahjoista, jotka saastuttavat mahdollisimman vähän. Lapset 2 ja 6 vuotta. Sukulaiset, joille haluan antaa lahjan ovat kaikkea välillä 20-65 vuotta.
Kommentit (12)
mistä saa sellaisia aikakauslehtipapereista punottuja helmiä? Yhdellä kaverilla oli kerran ja ne oli valmistettu reilun kaupan systeemissä jossain Keniassa? Sellaiset ostaisin anopille, jos tietäisin, mistä niitä saa.
Iso kiitos. Vanhempi lapsi on tyttö ja pienemmpi poika.
Ja aivan upeaa, jos joku ehtii työpäivän jälkeen myös askarella. Minulla ei voimat riitä. Pyrimme tekemään ruuan itse ja välttelemään eineksiä ja enempää emme pysty.
palvelulahjakortteja, lapsille jos haluaa jotain materiaa, niin vaikka askartelutarpeita (en kyllä tiedä niiden ekologisuudesta, mutta ainakaan ne eivät ole krääsää). Kirjojakaan en osaa pitää epäekologisina tai -eettisinä.
Nää on nyt aika vanhoja ehdotuksia tietysti...
ja luomuna ja reilua kauppaa suosien tietysti.
lähinnä mietin lelupuolta. Askartelukamoja meillä ostetaan arkenakin, joten lahjan pitää kuitenkin olla jotain erityistä. Mutta en haluaisi ostaa Kiinassa tuotettua krääsää. Mitä vaihtoehtoja on?
mistä saa sellaisia aikakauslehtipapereista punottuja helmiä? Yhdellä kaverilla oli kerran ja ne oli valmistettu reilun kaupan systeemissä jossain Keniassa? Sellaiset ostaisin anopille, jos tietäisin, mistä niitä saa.
aiheuttaisi lapsilleen pahan mielen?
hyvä kun on aikaa käydä ne lahjat ostamassa, siksi täälä kyselenkin. Olen päivät töissä ja viikonloput täyttyvät ihan itsestään, kun sukulaiset tarvitsevat apua jne. Itse tekeminen ei nyt ole vaihtoehto ja jotain lahjoja haluan silti ostaa.
Varsinkin jos joku osaa neuvoa netistä tilattavia, niin olen tosi kiitollinen.
Ylipäätään ajattelen, että kestävät, sarjoiksi koottavat lelut ovat suht. ekologisia ja eettisiäkin, esim. Lego (Ok, on muovia, mutta kestää sukupolvesta toiseen), Brio ym.
Ehdotin askartelutarvikkeita, kun kuvittelin ap:n puhuvan vieraista lapsista. Omille tosiaan haluaa hankkia jotain lelua tms. Oliko tyttöjä vai poikia?