Lensin pihalle pöpilästä eikä mulla ole rahaa käydä avohoidossa.
Kun en liikuntarajoitteisena kykene pyörällä terapiaan polkemaan, eikä sossu antanut taksiseteleitä.
Ja jos kakaroiden vanhoja kamoja myymällä saan rahaa, pyrähdän taksilla kyllä mieluummin kaljalle kuin mtt:hen.
Paitsi että mä lähdin sieltä pöpilästä ovet paukkuen, eikä mitään avohoitokontakteja ehtineet edes tarjota.
Kommentit (13)
ei osannut muuta kuin tulostaa mulle netistä tismalleen samat tiedot, mitä sieltä itsekin hain ja totesin, että ei oo rahaa ostaa yksityistä kotiapua.
Ja pöpilän kroonikko-osastolla on nettikone, jonne aina pyyhkäisin ruokailujen välissä aikaa tappamaan kun ne kuolaavat kroonikot eivät varmaan koneen olemassaolosta edes tienneet eivätkä käyttäneet sitä.
Itse olin akuuttiosastolla ja lensin pihalle sieltä torstaina.
Nyt aivan heitteillä, ei oo rahaa mennä sossuun, ei ruokakauppaan, eikä käydä mulle määrätyissä verikokeissa kun ei ole kyytiä.
Pitää alkaa myydä lasten kamoja nettikirppiksellä, niin saa rahaa edes lähteä kaljalle.
sossuun kun sanoin että mulla ei ole rahaa hakea lääkkeitä apteekista.
No, mites vitussa sinne sossuun pääsen, kun matkaa on 7 km ja liikuntakyky rajallinen?
Nostan mut uloskirjoittaneesta lääkäristä syytteen, heitteille jättö.
Mut älä huoli, täällä on palsta täynnä hoitajia ja lääkäreitä. Kyllä me sut kuntoon saadan, joten anna vain vuodatuksen tulla.
kuin täyden ylöspidon ja muiden hullujen juttuseuraa tv-huoneessa. Ei nimittäin ole rahaa olla kotona, eli ei auta muu kuin napata sopiva annos lääkkeitä ja viinaa ja läpsähtää uusi M1-Lähete, jolla pääsen sairaalaan ainakin 4 päiväksi täysihoitoon. Ja mut uloskirjannut akka saa syytteen virkavirheestä, kun heitti hullujen huoneelta pihalle itsetuhoisen ja masentuneen ihmisen.
kovasti jos et saa eläkettä tms.eikö sulla ois se mies,joka vois hakee lääkkeet?
hommaan itselleni kunnallisen kotiavun vaikka sitten vatsahuuhtelun avulla. En ala lasteni isän apuja anelemaan, kun en ole niitä aiemminkaan tarvinnut. Ei ne lääkkeitä apteekista ilman rahaa anna ja sossuun pitäis lähtä maksusitoumusta jonottamaan, muttei ole rahaa taksiin.
Ja eläke tässä on tähtäimessä.
Heitteille jättö, soitan iltalehteen että tekevät jutun.
ja tiedäthän (jos rohkeus riittää) että ranteet auki pitkinpäin, ei poikkipäin...valkoisen kärpässienen aika taitaa valitettavasti olla ohi mutta junarata menee varmaan lähellä?
paikkakuntasi ensiapupolille ja sanoa, ettei tätä kestä kukaan. Kun heti kun pääsi psykiatrisesta hoidosta karkasi kotoa, tekee aivan älyttömyyksiä, ei suostu menemään mielenterveystoimistoon, uhkailee kokoajan tekevänsä itsemurhan. Vaikket puhuisikaan.
Sitten luultavasti sut otetaan takaisin sinne pöpilään. Miksi sut muuten alunperin otettiin sinne?
Kuulostaa siltä, että toi onkin heitteillejättö kun laittoivat sut tossa kunnossa sieltä ulos.
kun rahaton liikuntarajoitteinen jätetty selviämään ilman kunnallisia palveluita. Ja alunperin jouduin pöpilään just itsetuhoisuuden takia, kun karkasin tavissairaalasta kesken lääkehoidon.
jos olet liikuntarajoitteinen. Jos saat päätöksen kunnalta, kunta maksaa hänen palkkansa. Sinä olisit avustajan työnantaja.
Ehkä tuollainen hakuprosessi tosin on ajankohtainen vasta, kun olet paremmassa kunnossa (asennemuutos) tai sitten voit pyytää apua hakuprosessiin, siinä voi mennä 1-2 kk. Pitäisi sen avustajankin jaksaa tulla toimeen kanssasi sen ajan, jonka apua kotonasi tarvitset. Tuolla nykyisellä asenteellasi tuskin kukaan jaksaa olla työsuhteessa kovin kauan...
Kyllä niitä taksiseteleitäkin saa sen 9 edestakaista matkaa/kk, jos tarpeeksi vaikea liikuntavamma on. Pitää vain olla sen verran yhteistyökykyinen, että pystyy selvittämään liikuntavaikeuksien laidan lääkärin kanssa, joka kirjoittaa asiasta todistuksen ja sitten sinun itsesi on vielä kirjoitettava hakemus kunnan sosiaalitoimistoon.
Keskussairaaloissa on ainakin aina sellainen sosiaalitäti, joka auttaa sinua tarvittaessa täyttämään näitä blanketteja, jos tuntuu että omat voimat eivät juuri nyt siihen riitä. Tsemiä!