Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroan kirkosta jos kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia.

Vierailija
28.10.2010 |

Kodille ja ihmisille voi pyytää Jumalan siunausta.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eroan minäkin. Joku raja ja tolkku sentään. Ei semmosessa kirkossa voi olla missä synti siunataan. Tähän asti kirkossa sentään on synnistä varoitettu.

Vierailija
42/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyuskovainen ei tunnu enää kilpailevan toisten kunnioittamisessa, vaan toisten sortamisessa ja loukkaamisessa. Mitä julmempi ja nöyryyttävämpi kommentti, niin sitä kovempaa ja suuremman yleisön edessä se sanotaan.

Hävetkää. Herra Jeesus Kristus ei tunnusta lapsikseen sydämettömiä ja toisille pahaa tahtovia ihmisiä.

Kyllä tunnustaa. Tunnustaa lapsikseen aivan kaikki.

Voidaan toki kiistellä siitä, onko meillä oikeus puhua hänen nimissään. Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta homoliittoja, mutten pidä kirkon alati häilyvistä kannanotoista. Eroan.

Mielestäni kirkko pitää erottaa valtiosta.

Vierailija
44/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

”’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: ’Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’.” (Matt. 22:37-39)

Jännä miten vihamielistä porukkaa te "aidot oikeat uskovaiset!111" tunnutte olevan. Pelottaako että muna onkin maukasta?

Vierailija
45/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun eroat. Eipä paljon kiinnosta avautumisesti - oi sinä hurskas uskovainen.

En ole ap, mutta itse en ole hurskas uskovainen, en silti halua, että homopareja aletaan vihkiä avioliittoon kirkossa, sehän on niin räikeää raamatun hylkäämistä kuin voin vain olla ja jos kirkko alkaa joustamaan kaikissa opeissa niin mitä jää? Minulle kirkko ei ole ikinä edustanut mitään kiihkouskovaisuutta tai edes Jumalaa vaan pysyvyyttä, turvaa jne. Jos kirkko on joku hiton trendintekijä joka tekee mitä vaan saadakseen asiakkaita niin eihän se silloin ole myöskään pysyvä tai turvallinen vaan hylkää milloin kenetkin oman etunsa tähden. Eräs pappi sanoi, että voi siunata homoja muihin liittoihin, ei avioliittoon koska avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Ehkä olen itse samaa mieltä, koska silloin se ei enää loukkaisi kirkon oppeja vaan kiertäisi niitä. Noh. Haluan kuitenkin homoille kaikkea hyvää, ehkä tässä joku sopu syntyy, ehkä mielipiteeni muuttuu, ehkä ei. Mutta eniten loukkaa nämä "kirkko joko vihkii kaikki tai ei ketään" -onko homot niin itsekeskeinen ihmisryhmä, että ottavat kaikilta jos eivät itse jotain saa? Eiväthän he voi lisääntyäkään luonnollisesti, täytyykö lisääntyminen kieltää kaikilta koska homot? Hmm.

Vierailija
46/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot "te uskovat" mutta siteeraat Raamattua. Ei-uskovaisen lausumana sanalla ei ole voimaa.

Voit yrittää vaikuttaa toisiin vain sanomalla asioita, joihin itsekin uskot.

T. Homoliittojen kannattaja

Vierailija
47/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: ’Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’.” (Matt. 22:37-39)

Jännä miten vihamielistä porukkaa te "aidot oikeat uskovaiset!111" tunnutte olevan. Pelottaako että muna onkin maukasta?

Mitäs siellä raamatussa sanotaan homosexistä?

Vierailija
48/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta itse en ole hurskas uskovainen, en silti halua, että homopareja aletaan vihkiä avioliittoon kirkossa, sehän on niin räikeää raamatun hylkäämistä kuin voin vain olla ja jos kirkko alkaa joustamaan kaikissa opeissa niin mitä jää? Minulle kirkko ei ole ikinä edustanut mitään kiihkouskovaisuutta tai edes Jumalaa vaan pysyvyyttä, turvaa jne. Jos kirkko on joku hiton trendintekijä joka tekee mitä vaan saadakseen asiakkaita niin eihän se silloin ole myöskään pysyvä tai turvallinen vaan hylkää milloin kenetkin oman etunsa tähden. Eräs pappi sanoi, että voi siunata homoja muihin liittoihin, ei avioliittoon koska avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Ehkä olen itse samaa mieltä, koska silloin se ei enää loukkaisi kirkon oppeja vaan kiertäisi niitä. Noh. Haluan kuitenkin homoille kaikkea hyvää, ehkä tässä joku sopu syntyy, ehkä mielipiteeni muuttuu, ehkä ei. Mutta eniten loukkaa nämä "kirkko joko vihkii kaikki tai ei ketään" -onko homot niin itsekeskeinen ihmisryhmä, että ottavat kaikilta jos eivät itse jotain saa? Eiväthän he voi lisääntyäkään luonnollisesti, täytyykö lisääntyminen kieltää kaikilta koska homot? Hmm.

Elätkö itse Raamatun ohjeiden mukaan kirjaimellisesti? Tapat mm. poikasi morsiammen, jos paljastuu että hän ei ole neitsyt? Pidät orjia? Tuskin. Olet jo ottanut osan raamatun opeista ja osan jättänyt noudattamatta, joten päätöksesi noudattaa homoseksuaaleille kielteisiä opinkappaleita kumpuaa vain omista ennakkoluuloistasi ja omasta moraalikäsityksestäsi.

Vierailija
49/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin kirkosta, kun halusin tehdä itse päätöksen siitä, mihin käytän ne rahat joita veroina kirkolle maksoin. Annan mieluummin aitoa hyväntekeväisyyttä tekeville tahoille almuni.

Vierailija
50/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi keväänä, heti kun edes toinen näistä papeista on vihkinyt homoparin, meidän perhe marssii kirkkoherranvirastoon kun se aukeaa, ja liitytään takasin kirkkoon. Jeesus hyväksyisi näiden pappien toimet, ja tämäkin keskustelu osoittaa, että jotkut seuraavat mielummin juutalaisille tarkoitettua kirjaa ja Paavalia, kuin kristinuskon päätyyppiä.

Vierailija
51/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot "te uskovat" mutta siteeraat Raamattua. Ei-uskovaisen lausumana sanalla ei ole voimaa.

Voit yrittää vaikuttaa toisiin vain sanomalla asioita, joihin itsekin uskot.

T. Homoliittojen kannattaja

Olen uskovainen, kannatan homoliittoja. Sanoin "te aidot oikeat uskovaiset!!!111". En tosin ymmärrä miten ei-uskovaisen suora lainaus raamatusta tekeekin yhtäkkiä Jumalan sanasta kelvottoman.

Vierailija
52/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähyvä. Voisitko erota jokatapauksessa? :)

Vierailija
53/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö itse Raamatun ohjeiden mukaan kirjaimellisesti? Tapat mm. poikasi morsiammen, jos paljastuu että hän ei ole neitsyt? Pidät orjia? Tuskin. Olet jo ottanut osan raamatun opeista ja osan jättänyt noudattamatta, joten päätöksesi noudattaa homoseksuaaleille kielteisiä opinkappaleita kumpuaa vain omista ennakkoluuloistasi ja omasta moraalikäsityksestäsi.

En ole tuo jolle vastaa, mutta ei kannattaisi aukoa päätänsä, kun on ihan pihalla aiheesta mitä kommentoi.

Vanha Testamentti on lähinnä aikalaiskuvausta, Uusi Testamentti on se, mistä ev.lut. kirkko ammentaa oppinsa. Ja sitäkin tulkitaan!

Vierailija
54/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liityn kirkkoon, jos alkavat vihkiä homopareja.

Vierailija
55/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä taas erosin, koska kirkko ei suostu vihkimään samaa sukupuolta olevia. Lisäksi en pidä kirkon maahanmuuttoasenteesta. Vieraan maan kansalaisia hyysätään jopa laittomuuksiin asti, mutta ikänsä Suomessa asuneita ja Suomeen veroja maksavia lesboja tai homoja ei voi vihkiä, ei edes siunata.

Häpeällistä.

Vierailija
56/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, tämä onkin jo vuosia vanha ketju, mutta vastaan silti. Myös minä eroan kirkosta, jos samaa sukupuolta olevia pareja aletaan vihkiä avioliittoon kirkossa.

En vielä ole päättänyt, liittyisinkö "virallisesti" johonkin toiseen kristilliseen kirkkoon / seurakuntaan, jos tapahtumat johtaisivat siihen, että joutuisin eroamaan kirkosta, ja jos liittyisin, mihin. Ortodoksikirkko? Katolinen kirkko? Helluntaikirkko? Baptistiseurakunta? ...

Ja mikä on Luther-säätiön / Lähetyshiippakunnan asema siinä vaiheessa? Luther-säätiö on v. 1999 perustettu "luterilainen järjestö, jonka pyrkimyksenä on rakentaa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisälle jumalanpalvelusyhteisöjä... tunnetaan voimakkaasta kirkon maallistumisen ja naispappeuden kritiikistään" (Wikipedia).

Vastikäänhän kirkon piispainkokous antoi selvityksensä samaa sukupuolta olevien parien vihkimisestä, ja päätös oli kielteinen: kirkko ei tule vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja. Toistaiseksi sellaista ei siis ole näköpiirissä, onneksi.

Jäädään seuraamaan tilannetta.

Vierailija
57/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että vasta tämä asia saa eroamaan kirkosta, eikä vaikkapa naispappeus ja eronneiden vihkiminen ole ihan niin justiinsa.

Ja kuka voi sanoa, että mahdollisesti vihkivien pappien Raamatuntulkinta on väärin, kun kristinusko on muuttanut oppejaan jo vaikka kuinka monta kertaa näiden vuosisatojen aikana.

Uskonnot ovat juuri sellaisia kuin kannattajansa, ei evlut kirkko ole mitenkään poikkeus (varsinkin kun valtaosa jäsenistä on tapakristittyjä).

Eiköhän parin vuosikymmenen päästä pidetä järkyttävänä, että kirkko on edes pohtinut sitå, ettei kristittyjä homoseksuaaleja suostuisi vihkimään.

Ja odotan hihhuleiden sekoamista ensi vuonna, kun ensimmäiset homoseksuaalit naimisiin menevät.

Vierailija
58/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi. Homouden hän ilmaisi olevan syntiä, vaikka syntisetkin toki saavat hänen luokseen tulla, niin homot kuin murhamiehetkin jne.

Avioliitot alkavat rakoilla, menettää alkuperäisen merkityksensä ja perheet tulevat hajoamaan. Lopun aikaa on näin ennustettu.

Vierailija
59/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

X kirjoitti:

Jumala loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi. Homouden hän ilmaisi olevan syntiä, vaikka syntisetkin toki saavat hänen luokseen tulla, niin homot kuin murhamiehetkin jne.

Avioliitot alkavat rakoilla, menettää alkuperäisen merkityksensä ja perheet tulevat hajoamaan. Lopun aikaa on näin ennustettu.

Aamen. Kaikki me olemme syntiä tehneet. Kaikki saavat tulla Jeesuksen luo ja jättää syntinsä ristille.

Vierailija
60/94 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole koskaan kuulunut tähän ukkojen puulaakin. Eikä kuulu lapsikaan.

Pelkästään pyramidihuijausta koko kirkko. Rahat pois tyhmiltä ja samalla saa juoda ilmasta viinaa, asua ilmaiseksi ja pääsee vielä matkustelemaankin sekä kerryttää omaa omaisuutta. Saarnaamaankin pääsee kullitetuissa kirkoissa tyhjille saleille mitä mieleen juolahtaa. Ei lokoisemmin voi päiviään viettää ilmaisia suklaamunia vielä imeskellen. Ja kaikki tämä muiden piikkiin. No antaahan ne muutamat vaivaiset roposen näön vuoksi köyhille.

Vastaan sanojat laitettiin ennen miekalla ja jalkapuilla kuriin. nyt enää vain kiusataan henkisesti. Kirkko ottaa kyllä rahat erittäin mielellään, mutta valikoi asiakkaansa. Hiekkaa ei siis kannata kirkkoon mennä turhaan kantamaan.