Onko kollegan nälviminen ja mustamaalaaminen hauskaa seurattavaa?
-Onhan toki, sehän selvästi ansaitsee sen kaiken, on niin kummallinen ja loukkaantuu kaikesta mahdollisesta...
Se mitä en osaa käsittää, on että miten ihmeessä joku VOI onnistua kuvittelemaan että otsikossa kuvatulla tavalla käyttäytyvä ihminen on täysin "viaton"? Jotenkin outoa. Jos on kyse siitä ettei tämä ihminen pysty hallitsemaan käytöstään, niin sen pitäisi sitten olla ihan yleisesti tiedossa, muuten syntyy väärinkäsityksiä.
Kiusaamisen palkitsevuus perustuu siihen että kiusaaja kuvittelee oman arvonsa nousevan toista arvostelemalla ja alistamalla - kiusaaminen on tietynlaista (usein julkista) hyväksikäyttöä ja siksi loukkaavaa...
Kommentit (2)
ihan hirveästi näiden kiusaajien puolesta - sekä myös suututtaa. Minä en voi sietää toisista ihmisistä pahaa puhumista kiusaamismielessä, toinen asia, jos kaverien kanssa haukutaan kilpaa anoppeja, se ei ole mun mielestä varsinaista kiusaamista.
Mä ajattelen niin, että jollain tasolla ihminen (kiusaaja ja sitten nämä kiusaajan pönkittäjät ja samaa mieltä olijat) kyllä tiedostaa tekevänsä väärin ja olevassa väärässä ja takertuvansa mitättömiin sivuseikkoihin kiusatessaan ja huomaa vielä omankin käytöksensä vääryyden.
Joku eläimellinen voima se kait on joka saa kiusaamaan. Joku biologinen.