Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi! Miksi kaikki käy Stockmannilla? Onko se hienompaa kuin käydä Prismassa?

Vierailija
26.10.2010 |

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa ainoat kaupat muuten missä käyn. Prismasta ostan pääsääntöisesti ruuat ja Stockalta muun (vaatteet ym). Lisänä käytän sitten nettikauppoja. Stockan valikoima vaan on niin hyvä, että yleensä aina löytää tarvitsemansa ja yhdestä kaupasta. Ei tarvitse kuluttaa aikaa kauppakeskuksen kymmentä liikettä kiertäessä.

Vierailija
62/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä haluaa erottua palvelunsa puolesta niille asiakkaille, jotka sitä haluavat ja osaavat pyytää. Esim. vaateosastolla saa kohtullisen stailauksen samaan hintaan kun antaa myyjälle vapaat kädet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

999,90 euron kone on hienompi malli, siinä on mm. isompi kiintolevy, parempi prosessori

Vertasin huvikseni muutamaa tuotetta netanttilan ja stockmann.comin kautta:

Hackman Muumi kasari:

-Stocka: 53e

-Anttila 52,95e

Iittala Teema-vati 16x16

-Stocka: 17,90

-Anttila: 15,95

Nokia C6 matkapuhelin, valkoinen

-Stocka 299e

-Anttila 349e

Samsung Q530, 15,6" kannettava tietokone

-Stocka 799e

-Anttila 999,90e

Vierailija
64/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin hätäpäissäni, että sama malli tarkoittaa samoja ominaisuuksia.

Ihmettelinkin hiukkasen turhan isoa hintaeroa.

Vierailija
65/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockaa täällä missä asun, mutta se on ainoa tavaratalo missä käyn Helsingissä käydessäni. Ihmettelen kovasti näitä, jotka silmät kirkkaina väittävät, että siellä on "samaa kamaa" mitä vaikka Prismassa tai Anttilassa. No, haloo! Ottaa silmän käteen ja katsoo kuopalla.

Minä käyn siellä ruokapuolella ostamassa pieniä erikoisuuksia, esim hilloja, keksejä tms, sitten kodintarvikepuolella katsomassa ihania kippoja ja kuppeja ja astioita, ja aina olen sieltä jotain ostanutkin. Kangaspuolen valikoima on myös aivan ihana, sieltä viimeksi löysin sängynpeitoksi kangasta, jota nyt ei jostain Anttilasta saisi ikinä. Lisäksi Stockalla on huikea tilauskangasvalikoima. voisin selailla niitä näytekirjoja vaikka kaksi päivää!

Niin, en viitsi enempää jatkaa, mutta ymmärrätte varmaan. Kyllä Stocka mielestäni on ihan omanlaatuinen tavaratalo. Varmaan joitain tuotteita voi saada sieltä täältä putiikeista (Helsingistä), mutta ei muualta saman katon alta. Minä olen käynyt Stockalla pikkutytöstä ja aion käydä ihan eläkeläismummoksi saakka.

Varmaan kävisin siellä useimmin, jos asuisin lähellä.

Vierailija
66/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen boikotoinut sitä Ellen Svinhufvud -kakkujupakan jälkeen.

Eikä Stocka sitä paitsi sen hienompi ole kuin jokin Prismakaan. Samaa bulkkikamaa suurin osa.

muuten et boikotoisi.

Leipomo, josta Stocka lopetti tilaukset sai JATKUVASTI huomautuksia hygieniaongelmien takia.

Siellä säilytettiin myytäväksi tarkoitettuja tuotteita eteisessä ilman suojuksia jne.

Netistä löydät elintarvikeviranomaisten raportit.

Vierailija
67/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varastohalleja joissa hyllymetreittäin samaa bulkkia, nauta-sikajauhelihaa, lenkkimakkaraa, he-vi -osastolla lähinnä omenia, banaaneja ja appelsiineja.

Ja asiakas ravaa.

Stockalla hyvät valikoimat riittävän tiiviisti esillä (varastot, joista hlökunta täyttää hyllyjä tarpeen mukaan, sitten erikseen).

Ja palvelu on Stockalla Suomen parasta.

Peruselintarvikkeita ostan myös Lidlistä, että en ole mikään vain Stockalla asioiva :-)

Vierailija
68/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tarvitaan jotain spesiaalimpaa, niin sitten Stockalle (Tampere) tai erikoisliikkeisiin.

Koska ainakaan meidän lähimmässä Prismassa ei ole esim. juustotiskiä, YSL:n valokyniä tai cashmere-neuleita. Eli stockalta haetaan erikoisempaa tavaraa kuin lähimmästä isosta marketista.

Vierailija
69/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niitä löytyy kolme suht saatavilla. Hgin keskustan stockka työpaikan vieressä, Itäkeskus suht lähellä kotia sekä Jumbo jossa käydään aina välillä. Käyn siellä vain jos etsin jotain tiettyä vaatetta, mutta yleensä yritän etsiä sen muualta.

Viimeisin oli lapsille syystakit löytyi muualta ja paljon halvemmalla ja tuhat kertaa paremman näköiset. Kävin siis tarkistamassa myös stockkan valikoiman.

Lähimarketti on meillä Prisma (viikki/hki) kävelymatkan päässä siellä käydään suhteellisen usein. Joskus mennään tarjousten perässä itiksen tai malmin cittariin. Ja jos oikein halutaan vaihtelua mennään Jumboon.

Pitääkö huhu paikkansa, että Stockmann ei myy enään villalankoja jos näin on niin se on minun silmissä hirveä puute suorastaan boikotoinnin arvoinen asia. Siis olen kuullut, että ainakaan keskustan stockkalla ei enään olisi muuten kuin hullujen päivillä jolloin en todellakaan mene sinne. Valistakoon minua tässä viisaampi.

Vierailija
70/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan mieleen kun luin sinun listan Prisman hevi osastosta.

Ainakin meidän lähi Prismassa on hieman laajempi valikoima : D

Vierailija
71/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin Prismassa on aika kattava tuo heviosasto, oisko jotain 500 neliötä eli kyllä sinne nyt vähän muutakin mahtuu kuin banaaneja ja omppoja;) Siellä on myös esim litsejä, mutta Stockalla varmaan lukee lychee :D :D :D

Ja kyllä ainakin meidän Prismassa on myös kalatiski ja Citymarketissa on myös kala- ja liha/makkara/lämmin-valmisruokatiski. Ehkä kaikissa marketeissa ei sitten ole.

Vierailija
72/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita Prismasta ei saa.

Stockan valmisruokapuolella on lisäksi muutamia "must"-juttuja, kuten heidän kanacesarsalaattinsa ja falafel-pyörykät.

Vierailija
73/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni stocka ei ole todellakaan mikään luksustavaratalo, vaan ihan normaalien ihmisten kauppa=)

Ensinnäkin en ikinä osta Prismasta tai Anttilasta itselleni vaatteita tai kenkiä, koska siellä ne on mun mielestä ihan retkuja. Tästä varmaan moni mamma pillastuu, mutta se on minun mielipiteeni! En osta ikinä vaatemerkin takia, vaan mallin ja kankaan takia. Haluan että vaate pysyy kuosissaan ja malli täytyy olla pukeva. Toisekseen olen aina itse ainakin saanut Stockalla hyvää palvelua, ja esim. joulukoristeet ja sisustusjutut on myös minun mielestäni sielä paremman näköisiä ja laatuisia. (tuli vaan mieleen kun joulu on parin kuukauden päässä) Bogin vaatteet (Stockan oma vaatemerkki lapsille) on kuin tehty suomalaislapsen mitoille, koska lapseni on harteikas ja isokokoinen, vaikka onkin normaalipainoinen. Isäkin kun on entinen, isokokoinen urheilija, ja lapsi häneen tullut.

Ja ostan paljon myös Herkusta, koska siellä on todella hyvä valikoima, ja esim. pihvilihat aivan ihania, samoin kuin salaatit ja palvelupisteen leivät. Stockalla on monin verroin paremmat valikoimat kuin muualla vastaavan kokoisessa paikassa. Ostan sieltä viherkasveista huonekaluihin. Luulen, että suurin osa näistä Stockka vihaajista kokevat sen jotenkin eliittipaikaksi,ja siitä tämä inho. Valitettavasti Stockka on ihan piskuinen, ja nuhruinen kun vertaa esim. Lontoon tai Pariisin tavaratalovalikoimaan... Eikä siis todellakaan näihin verrattuina mikään eliitti/snobipaikka...

Vierailija
74/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on aika hullua kuvitella, että siellä käydään siksi, että se olisi jotenkin "hienompaa" :-O No, ehkä se sitten on niille, jotka siellä eivät yleensä käy.

Stockaltahan saa esim. vaatteita, joita marketit eivät myy. Ihan samalla lailla kuin pikku-putiikeistakin. En minä ainakaan haluaisi 100% olla Prisman varassa.

Vierailija
75/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa poiketa Mankkaalla K-Supermarketissa.

Stockan Herkku keskustassa on ainoa kunnollinen ruokakauppa koko maassa! Tuolta näyttävät kunnon kaupat ulkomaillakin, valinnanvaraa ja palvelua riittää. Toki minä Prismassakin käyn, mutta jos tahdon viihtyä ostoksilla ja hemmotella aistejani, valitsen Stockan.

Mikäs tässä Stockan herkussa on niin erikoista?

Mitä sellaista te oikein ostatte sieltä mitä muualta ei saa?

Itse pidän sitä todella ahtaana ja pienenä paikkana suhteessa siihen kuinka suosittu se on.

Ja en minä nyt mitään kovin erikoista sieltä ole löytänyt.

Vierailija
76/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on aika hullua kuvitella, että siellä käydään siksi, että se olisi jotenkin "hienompaa" :-O No, ehkä se sitten on niille, jotka siellä eivät yleensä käy.

Stockaltahan saa esim. vaatteita, joita marketit eivät myy. Ihan samalla lailla kuin pikku-putiikeistakin. En minä ainakaan haluaisi 100% olla Prisman varassa.

Stockalla valikoima on kätsästi saman katon alla. Ja okei, onhan se huomattavasti viihtyisämpi ja "hienostuneempi" kuin joku Prisma mutta ei se silti siitä "hienompaa" tee. Ja sitä paitsi; mitä sitten vaikka tekisikin? jos joku käy Stockalla sen takia, että kokee itsensä paremmaksi ihmiseksi ja jaksaa arkeaan paremmin, niin mitä se on keltään pois? Onko niin väärin, jos ei halua samaa harmaata prisma-arkea???

Vierailija
77/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se valikoima on silti pienempi kuin Stockalla. Tosin Stocka sitten taas häviää esim. Hakaniemen hallille.

Ja kyllä ainakin meidän Prismassa on myös kalatiski ja Citymarketissa on myös kala- ja liha/makkara/lämmin-valmisruokatiski. Ehkä kaikissa marketeissa ei sitten ole.

Vierailija
78/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensäkin tulee käytyä n. kerran kuussa. En tiedä onko meillä sitten vaan huono tuuri, kun melkein aina esim. tomaatit on huonompia kuin lähimmässä isossa k-kaupassa, banaanit usein raakoja jne. Yleensä suositaankin sitä k-kauppaa, tai kampin keskuksen k-kauppaa (työpaikan vieressä) jossa on muuten myös TODELLA hyvä hevi-osasto!

Stockalla tulee käytyä kanssa ehkä kerran kuussa, ja täytyy kyllä sanoa että siellä olen vain hyvin harvoin heviosastolla törmännyt raakoihin tai huonoihin tuotteisiin. Ja (hgin) keskustan Stockan juustotiski on kyllä moninverroin parempi kuin mitä olen yhdessäkään marketissa pk-seudulla nähnyt :)

Vierailija
79/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Ellen Svinhuvud -kakkujupakka päättyi?

Kakkujupakka päättyi niin että leipomo joka alunperin kakkua valmisti meni konkkaan, kun stockmann ei ostanutkaan kakkua heiltä. Leipomo joka valmisti samaa kakkua eri nimellä ei saanut markkinoida enää kakkua.

Ellen kakun valmistusoikeuden osti Billnäsin ruukki.

Pääkaupunkiseudun cittarit näköjään myy...

http://www.ellensvinhufvud.fi/index.html

Vierailija
80/81 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kodikkaampi ja tunnelmallisempi paikka kuin Prisma. En tosin nykyään käy kummassakaan, kun ei ole lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän