Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haimasyövästä toipuminen

25.10.2010 |

Omakohtainen kokemus on, että haimasyövästä voi selviytyä kuten olen itse tehnyt. Kuusi vuotta sitten kärsin pitkästä flunssasta ja sanoin nuorelle lääkärille, että nyt selvität mikä minua vaivaa. Haluan tästä flunssasta eroon.

Seitsemän kertaa lääkäri kutsui minut laboratoriokokeisiin eikä osannut vielä sanoa mikä vaivasi. Olin pelaamassa sählyä kun puhelin soi perjantaina klo 16. Lääkäri totesi vain lyhyesti, että sinä olet vakavasti/kuoleman sairas ja nyt heti Pejakseen sairaalaan. Olin ymmälläni. Olinhan juuri pelannut tunnin sählyä ja olo oli mikä mainoin. Lääkäri kuitenkin vielä pyysi, että kaverini katsoisivat minun valkuaisini ja kysyi, että ovatko keltaiset, jolloin koko porukkka huusi yhteen äneen, no on! Ei muuta kun Peijakseen. En tiennyt vieläkään mikä minua vaivasi. Olin kuin h-moilanen. Lähdin Peijakseen kuitenkin vasta lauantaina. Ottivat aivan käsittämättömän määrän verikokeita. Sitten vaan kärrättiin osastolle. Maanantaina kirurgi tuli viereeni ja sanoi, että sappeni on tukossa eli luultavasti sappikivet ym. että joudun gastroskopiaan vai mikä lie. Kirurgi ja toinen lääkäri teki tutkimuksen (minä tajuttomana) ja kertoi herätettyäni, että ei minulla todettu mitään sappikiviä vaan haiman kasvain on tukkinut sapen ja että laitoittavat stuntin. Pääsin kotiin ja 3 viikon kirurgi soitti, että nyt heti tänne ja sinut leikataan ylihuomenna 31.12. (aattona). Menin kirurgin juttusille ja sain tietää sairastavani haimasyöpää ja että minulle tehdään whipplerin leikkaus - what! Kolme kirurgia leikkasi seitsemän tuntia; ottivat pois 2/3 osaa vatsalaukusta, puolet haimasta, koko sapen sekä pohjukaissuoli. Ei mikään pieni leikkaus siis. Toivuin loistavasti kuten epikriisissä sanotaan. Minulla oli kahdeksan erilaista letkua kiinni itsessäni kun heräsin. Sanoin kirurgirelleni, että yksi letku lähtee päivittäin ja sitten minä lähden kotiin. No ihan niin ei mennyt koska kahdeksantena päivänä kun lähdin kotiin lähti kaksi letkua samaan aikaan :). Olen täysin toipunut, voin hyvin ja elämä hymyilee. Olin vasta 45-v. kun minulla todettiin syöpä eli kyllä siitä voi toipua ihan täysin, paljon tietysti riippuu omasta elämänasenteestaan! Tsemmiä kaikille vaan!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2012 klo 13:12"]

Syövästä selviää rahalla. tämä on fakta. Esimerkiksi noita nhl-jääkiekkoilijoita sairasttuu harva se päivä, mutta en muista yhdenkään kuolleen.

Saku Koivullekin oli kuin flunssan olisi sairastanut.

Vai oliko rahasta pulaa. Taisi muuten mennä juurikin haimasyöpään. Tosin Usassa syöpähoidot ei ole Suomen tasolla

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011102114616260_ul.shtml

Jobs kieltäytyi syöpäleikkauksesta, katui myöhemmin

Vierailija
42/55 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövästä selviää rahalla. tämä on fakta. Esimerkiksi noita nhl-jääkiekkoilijoita sairasttuu harva se päivä, mutta en muista yhdenkään kuolleen.

Saku Koivullekin oli kuin flunssan olisi sairastanut.

Vai oliko rahasta pulaa. Taisi muuten mennä juurikin haimasyöpään. Tosin Usassa syöpähoidot ei ole Suomen tasolla

Laitatko faktaa tuosta, ettei USA:ssa ole niin korkeatasoista syöpähoitoa kuin Suomessa?

http://health.usnews.com/health-news/news/articles/2012/04/09/cancer-care-costs-higher-in-us-than-europe-but-survival-longer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
45/55 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan haimasyöpä on pahimpia syöpiä, johon 90 prosenttia sairastuneista kuolee alle puolessa vuodessa. Setäni eli 10 kk diagnoosista ja lääkärit pitivät sitä poikkeuksellisena. Sanoivat, että vuosi alkaa olla ihan takaraja. Joten paljon onnea sinulle! Kiitos valoisasta kertomuksestasi!

Vierailija
46/55 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimasyöpään sairastuneista 5 % on elossa viiden vuoden päästä taudin toteamisesta. Kyseessä on siis yksi tappavimmista syöpäsairauksista. Haimasyöpä antaa yleensä oireet vasta siinä vaiheessa kun on jo myöhäsistä, aina joku kuitenkin selviää.

Vierailija
47/55 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti gastroskopiaan tämän jälkeen lähetteen saava ei nyt luule, että hänellä epäillään haimasyöpää. Olen tavattoman iloinen aapeen puolesta, mutta muutama lääketieteellinen mutka selostuksessa kyllä oiottiin.

Vierailija
48/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina että voi selvitä - olisko muilla samanlaisia tarinoita niin sais uskoa ja voimaa niistä

Vierailija
49/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista se kaikki on kiinni! Olkoot miten hihulia tahansa mutta tuurista se on kiinni.

Vierailija
50/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövästä selviää rahalla. tämä on fakta. Esimerkiksi noita nhl-jääkiekkoilijoita sairasttuu harva se päivä, mutta en muista yhdenkään kuolleen. Saku Koivullekin oli kuin flunssan olisi sairastanut.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011102114616260_ul.shtml

Jobs kieltäytyi syöpäleikkauksesta, katui myöhemmin

Jobs oli sen ikäinen että syöpä tuli lahjana. 

Vierailija
51/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla erittäin kivulias :/

Vierailija
52/55 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun luusereita??

Vierailija
53/55 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllö, haumasyöpää menehtyy noin 80-95 % sairastuneista. Itsellöni ollut se 1 v 2 kk. Etsin kirjoit uksia, joissa hoitojen yukena olisi käytetty koululääketueteen perintesten hoitoje ohella muutakin. Näiitä ei löydä. Haimasyöpä, vaikka siitä paranee harvat, on elinikäinen sairaus, joka uusii helposti. Syöpä on krooninen sairaus. Itselläni on oululääketieteen hoitojen ohella 3 muuta tukihoitoa ja neljäntenä kansainvälisistä tutkimuksista saadun tiedon pohjakta rakennettu ruokavalio. Lisänä Antioksidanttiklinikan hoito, akupunktio ja colonic.. Olen pysynyt hyvässä ja pirteässä kunnossa, koska immuniteettini on pysynyt em. ansiosta hyvänä. Meen pian kuulemaan TT:n tulokset (olen ollut ilman sytostaatteja 5 kk) ja jos näyttää kasvain rauhouttuneen, lopetan sytostaatit kokonaan. Ne ovat myrkkyä elimistölle ja pitkään köäytettyuinä tappavia. Olen joutunut perehtymää vaihtoehto- eli tukihoitoihin koululääketuetee hoido lisänä. Olisi mahtavaa tavata hlö, joka on myös hoitanut haimasyöpäänsä ravinnolla.

Vierailija
54/55 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun ap sairasti ilmeisesti haimasyödän "helppoa" versiota, joka on leikkaushoidolla (+muilla tukihoidoilla) hoidettavissa. Niitä on vain muutama prosentti kaikista haimasyövistä. Isäni on yksi heistä, onnekkaista.

Steve Jobsista voi ottaa mallia, miten käy, kun jättäytyy kokonaan vaihtoehtohoitojen varaan. Hän sairasti tätä hoidettavissa olevaa muotoa, vaan ei käyttänyt koululääketieteen mahdollisuuksia.

Vierailija
55/55 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja vielä hengissä? Minä kun luin jostain että haimasyöpä on kaikista pahin syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan