Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohteliaasti eroon manipuloivasta ja

Vierailija
25.10.2010 |

muita hyväksikäyttävästä naapurista?

Siinäpä se. Naapureilla 3 pientä lasta, liuta omia harrastuksia ja muiden naapureiden pitäisi sitten kaitsea heidän lapsiaan. Kouluikäiset lapsemme ovat ystäviä, mutta me aikuiset siis vain naapureita. Vievät leikki-ikäiset pienemmät sisarukset aina naapurien huomaan omien liikuntaharrastustensa ajaksi. Ja olettavat, että jos joku naapureista sattuu olemaan kotona illalla, hän voi myös heidän lapsiaan valvoa.

Ovat todella röyhkeitä ja aina yrittävät hyötyä kaikella tavalla muista, kiitosta on tosin turha odottaa. Pitäisi jotenkin muka perustella, jos ei sovi???? En haluaisi sanoa ilkeästi, kun yhdet lapsistamme ovat hyviä ystäviä, mutta... tällaista toisten "lypsämistä" en ymmärrä.

Yksi monista esimerkeistä: pienemmät sisarukset ovat sairaita. Minä kun satun olemaan kotona tuona päivänä, voisin tietysti hoitaa heitä, kun asun tässä vieressä! Joskus pyynnöt ovat niin käsittämättömiä, etten saa sanaa suusta.

Tosiaan rumasti en haluaisi sanoa, mutta kuitenkin haluaisin antaa heidän ymmärtää, ettei ole ihan tavanomaista heidän käytöksensä. Ainakaan minun tuttavapiirissä. Edes ystäväni eivät pyydä sairaita lapsiaan hoitamaan, vaan jäävät itse kotiin ja jättävät harrastukset siltä päivältä, jos esim. isä ei ole kotona.

Vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaavia vastauksia:). Koko viikonlopun olen miettinyt mielessäni, miten muotoilisin lauseen oikein, kun joudun taas tällä viikolla kieltäytymään hoitamisesta. Tuli pyyntö, oikeastaan toteamus loppuviikosta taas niin puskan takaa, että jäin ihan sanattomaksi ja rupesin jo miettimään, että oletti varmaan minun hoitavan pieniänsä tällä viikolla yhtenä iltana, kun en siis vastannut mitään.

En ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa, kun normaalisti olen ihan sanavalmis enkä mitenkään vietävissä. Jotain niin päällekäypää tässä perheessä on, että sitä on vaikea ymmärtää.

Vierailija
22/24 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota "lainauslaatikkotoimintoa" käyttää..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teiltä paljon rohkeutta "tulevaan koitokseen", (heh, ihan kuin ei maailmassa suurempia murheita olisi ;) ja palaan varmasti kertomaan myöhemmin tällä viikolla, kuinka sain tilanteen hoidettua!

Mitenkäs minä löydän tämän keskustelun myöhemmin, ihan selaamalla näitä aloituksia?

Vierailija
24/24 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan näköjään vähän sekaisin, kun en osaa tuota "lainauslaatikkotoimintoa" käyttää..

ap

otsikon alla on nappi, jossa lukee "lainaa alkuperäistä viestiä". Paina siitä. Jos haluat lainaamasi viestin otsikon mukaan lainaukseen, kopioi otsikko ja liitä se lainaukseen ekojen hakasulkeiden jälkeen.

Helppoa!