Taysissa lähiaikoina synnyttäneet
Mitään tietoa en oikein taysin sivuilta löytynyt.
Jos kaikki menee hyvin synnytyksessä, niin kauanko pidetään osastolla?
Millaiset pesutilat osastolla? Vammalassa olen pari kertaa synnyttänyt ja mieleen jäi todella viileät suihkutilat.
Muutenkin kokemuksia haluaisin tietää, kun en haulla mitään ketjuja löytänyt.
Kommentit (6)
lääkäri tarkastaa vauvan. Jos silloin kaikki on hyvin, pääsette kotiin. Aiemminkin voi päästä, mutta vauva on tuotava lääkärin tarkistettavaksi.
Me viivyttiin viikko, kun vauva kellastui.
Suihkutilat on huonekohtaisia kakkosen osastoilla, mutta nelosella oli iso yhteinen. Kylmä ei kyllä ollut (ei nyt elokuussa, eikä ollut kyllä joulukuussa 2008) vaan päinvastoin kuuma, molemmilla kerroilla.
Se täytyy sanoa, että ruoka oli kyllä todella hyvää! =P
Pääasiassa henkilökunta oli mukavaa, vaikka pari harakkaa mahtuikin mukaan, mutta niin kai kaikkialla.
kotiutus on mahdollinen, jos tietyt kriteerit täyttyvät. Tuolloin on käytävä kuitenkin Taysin kätilöpolilla tarkastuksessa vielä kahtena päivänä.
Toinen mahdollisuus koitutua on, kun vauva on vuorokauden ikäinen. Tuolloin on käytävä vielä seuraavana päivänä kätilöpolilla tarkastuksessa.
Tai jos haluat, voit olla osastolla tarvittaessa pidempään.
Jos vauva kellastuu tms. sekin hoituu jo nykyään usein polikliinisesti!
nimimerkillä: synnytys edessä taysissa
Jotain kuviakin onnistuin löytämään. Vähän vaan sekavan oloiset sivut...
ap
Vuodeosastolta pääsee vuorokauden kuluessa jos kaikki on jees ja kun lääkäri on tilasi tsekannut.
Meillä oli kahden hengen huone ja suihkutilat oli jaettu kahden huoneen kesken. Mielestäni toimiva ratkaisu. Ovi vain lukkoon molemmin puolin kun meni suihkuun. Ei kukaan häirinnyt. Tarpeeseen oli kutsunappi hoitajalle ja lämmitetty lattia.
Itse viivyin 2,5 päivää kun meni vähän kehnommin tuo synnytys. Olisivat pitäneet kauemmin mua siellä, mutta halusin kotiin...