Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian tiukkis äiti ja isä?

Vierailija
02.11.2010 |

Onko liian tiukka kuri jos 15-17 v pääsee koulusta klo 16 ja vanhemmat soittavat perään jos ei ole tullut kotiin klo 17-18?

Koulumatka kestää 10 min.

Mietin vaan ollaanko liian tiukkoja kun halutaan että ilmoittaa jos menee johonkin suoraan; varsinkin kun yleensä tulee suoraan kotiin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, Porvoo!

Vierailija
2/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on sovittu, että ilmoittaa mulle edes tekstarilla aikataulujensa muutoksista, niin silloin myös sopimuksesta on pidettävä kiinni. Näin siis meidän perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Lohjalta olen ja tosissani kysyn.

Vierailija
4/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, missä lapsi oleilee.

Vierailija
5/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs sitä olisi ilmoitellut, kun ei ollut kännyköitä? Luotettiin siihen, että tullaan kotiin syömään ja jos ei siihen ehdi, niin sitten etsii jostain lankapuhelimen ja koittaa soittaa. Itse muutin pois kotoa 18-vuotiaana, enkä todellakaan olisi 17-vuotiaana ilmoitellut minne olen menossa koulun jälkeen. :O

Vierailija
6/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä odotan että meidän teini ilmoittaa jos menee suoraan koulusta jonnekkin. Jos ilmoitusta ei kuuluu ja poikaa ei näy laitan viestin tai soitan perään. Kyllä kuitenkin haluan suunnilleen teitää missä poika on menossa, koska tulee kotiin yms.

Vierailija
7/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vanhasta lapsesta kyse. Ärsyttäisi enemmän. Mun lapset 18,16,15 ja 6v enkä soita jos 15v ei ilmesty bussilla koulusta, odotan että hän ilmoittaa missä on. 16v asuu jo yksin, enkä todellakaan tsekkaa hänen menemisiä päivittäin koulun jälkeen (tai töiden jälkeen missä hän myös käy), jutellaan aina iltaisin päivästä.

Vierailija
8/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota ei voi suurin surminkaan kutsua nimikkeellä "liian tiukka kuri". Pidemmällä tähtäimellä on pelkästään hyväksi, että nuori opetetaan ottamaan myös muut huomioon sopiessa omista menoistaan ja mahdollisista aikataulumuutoksistaan.

Jatkakaa vain samaan malliin.

Vierailija
9/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten on sovittu,

nykyaikaan kun on vielpä helppoakin kun jo eskari ikäisillä viimestään on jo känny taskussa

omani teki näin vieläpä 20v kotona asuessaan

tottakai äiti huolestuu, jos yhtäkkiä ei tule lapsi kotiin, kun normaalisti aina tulee

Vierailija
10/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisista mielipiteistä. Näin me vanhemmat ollaan erilaisia, mutta huomaan kuitenkin etten ole "yksin tiukkis". Meillä siis riittää edes tekstiviesti siitä mihin on mennyt, pääasia ettei kotona turhaan huolissaan odoteta. Ap jatkaa siis samaan malliin edelleen..

Vierailija
11/11 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden perheenjäsenten kuuluu vähän tietää missä muut ovat menossa. Kyllähän sitä jossain vaiheessa jo huolestuukin, jos kenen tahansa perheenjäsenen olisi jo pitänyt tulla kotiin, mutta ei näy ja mitään ei ole ilmoittanut.

Musta kaikkien perheenjäsenten pitää sen verran ottaa muita huomioon, että kertoo milloin on tulossa ja menossa. Ilmoittaa edes tekstarilla, että tuleekin vasta esim. tuntia myöhemmin. Jotta vanhemmat tietävät, että kaikki on kunnossa.

Musta toi on itsestäänselvyys aikuistenkin kesken. Kyllä meillä on miehenkin kanssa tapana ilmoittaa mihin aikaan on tulossa töistä tai ainakin, jos se poikkeaa suuresti normaalista ajasta. Eikä se ole kyttäystä eikä tiukkuutta vaan mun mielestä ihan normaalia perheen sisällä tietää vähän toistensa aikatauluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän