Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"fiksut ihmiset eivät laita lapsistaan kuvia internetiin" miksi?

Vierailija
24.10.2010 |

en oiken ymmärrä. miksi se että mulla on FBssä albumillinen kuvia lapsistani tekee musta vähemmän fiksun. kertokaa mulle?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko näet jonkun ongelman siinä? Onhan sun lapsesi luokkakavereiden luokkakuvissakin ja monilla synttäreillä otetaan kuvia, joissa näkyy vieraita lapsia. Ajattele, mitä kaikkea ilkeää ne ihmiset voi tehdäkään joskus 20 vuoden päästä niillä vanhoilla synttärikuvilla, joissa lapsesi istuu kakun äärellä rusetti päässä.:)

kun ne kuvat kerran on ladannut nettiin, niitä ei saa sieltä ikinä pois. Se on eri asia kuin näytellä lapsikuvia jostain paperialbumista kavereilleen.

Isäni uskaltautui joskus 60-luvulla luokkakuvaan ja noin 30v myöhemmin törmäsi siihen Helsingin Akateemisen kirjakaupan ikkunassa jättikokoisena! Ja kuva löytyi myös postiluukusta kolahtaneen mainoksen kannesta! Mitä siis opimme tästä, ei päästetä enää lapsiamme luokkakuviin! Jeah...

Minä laitan kuvia faceen lapsistani aika paljonkin, mutta luonnollisesti en sinne ihan mitä tahansa "nakukuvia" laita!

Kyllä se joku hullu voi lapsiani kuvata uimarannan pusikostakin jos niikseen on! Mä en ainakaan jaksa stressata asiasta.

Vierailija
22/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

internettiin laitettu kuva on vähän laajemmassa levityksessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enemmän tekijänoikeusasia, luokkakuvaajalla on oikeus kuviin julkaista niitä.

Vierailija
24/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko näet jonkun ongelman siinä? Onhan sun lapsesi luokkakavereiden luokkakuvissakin ja monilla synttäreillä otetaan kuvia, joissa näkyy vieraita lapsia. Ajattele, mitä kaikkea ilkeää ne ihmiset voi tehdäkään joskus 20 vuoden päästä niillä vanhoilla synttärikuvilla, joissa lapsesi istuu kakun äärellä rusetti päässä.:)

kun ne kuvat kerran on ladannut nettiin, niitä ei saa sieltä ikinä pois. Se on eri asia kuin näytellä lapsikuvia jostain paperialbumista kavereilleen.

Isäni uskaltautui joskus 60-luvulla luokkakuvaan ja noin 30v myöhemmin törmäsi siihen Helsingin Akateemisen kirjakaupan ikkunassa jättikokoisena! Ja kuva löytyi myös postiluukusta kolahtaneen mainoksen kannesta! Mitä siis opimme tästä, ei päästetä enää lapsiamme luokkakuviin! Jeah...

Minä laitan kuvia faceen lapsistani aika paljonkin, mutta luonnollisesti en sinne ihan mitä tahansa "nakukuvia" laita!

Kyllä se joku hullu voi lapsiani kuvata uimarannan pusikostakin jos niikseen on! Mä en ainakaan jaksa stressata asiasta.

Nykyisin joka kännykässä on kamera. Uimarannalla voikuka vaan ottaa vaivihkaa kuvia ja levittää niitä, jos on tarpeeksi pipi. Pitääkö välttääkäyntejä yleisillä uimarannoilla?

Myöskin nykyaikaisilla phtotoshopeilla voidaan käsitellä vaatettettukin ihminen alastomaksi ja päinvastoin.

Mikäli oman lapseni kuva päätyisi jonnakin pedorinkeihin käsiteltynä, olisi se äärimmäisen huonoa tuuria ja toisaalta kunn en itse noita rinkejä harrastele, en koskaan saisi kuvia edes nähdä enkä niistä teitää. Pedofiileille, jotak kuvia katsovat, ei lapsen persoonalla ole väliä, ainoastaan kuva on heille väline.

Vierailija
25/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan saisi kuvia edes nähdä enkä niistä teitää.

kivat sulle, mutta kyse olikin sinun lapsiesi kuvista.

Vierailija
26/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei itse voi päättää, laitetaanko kuvat nettiin vai ei. Kunhan ikää on tarpeeksi, määritelköön itse haluamansa.

Kyse on lasten suojelusta. Koirien kuvat on erikseen, mutten niitäkään laittaisi.

Ei lapsi ole mikään näyttelyesine-tai pitäisi olla.

Vierailija
27/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan saisi kuvia edes nähdä enkä niistä teitää.

kivat sulle, mutta kyse olikin sinun lapsiesi kuvista.

Ihan rauhassa saat olla hysteerinen lastesi kuvista, minä en aio olla.

On erittäin marginaalinen prosentti tai promille, että lapseni joutuisi noihin kuviin ja kuten sanottu, saattaa joutus ihan uomarannalla kuvatuksi ilman että kukaan paitsi kuvaaja tietää. Älä irrottele lauseita asiayhteyyksistään.

Vappasti saa skitsoilla kukin mistä tykkää.

Vierailija
28/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teitä pelottaa pedofiilit muualla, mutta ei netissä. Kun se kuva lähtee nettiin seilaamaan, se päätyy jonnekin pedofiilin runkkuarkistoon ja ties minne.

Inhottava ajatus, mutta täysin todennäköinen. ajatelkaas sitä.

Vierailija
29/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikista naurettavimmatkin, missä poseeraatte kalsarit päässänne tai puolialastomina tekemässä kuperkeikkaa? Lapsenne tulisi saada itse päättää mitä kuvia hänestä laitetaan internettiin, joten jättäkää se hänen päätettäväkseen sitte kun hän on 18, sitä ennen suojelkaa hänen yksityisyyttään. Laittakaa itsestänne koko maailman nähtäväksi(ja näin ollen mahdollisesti hupisivuille photoshopattavaksi ja sitä kautta esim lehtien kansiin ympäri maailmaa) ihan millaisia kuvia haluatte, mutta lapsenne ei ole teidän omaisuuttanne mistä voitte levittää kuvia omien halujenne mukaan, vaan lapsenne on ihan oikea ihminen, kenellä on oikeus yksityisyyteen. On aivan totta, että fiksut ihmiset eivät laita kuvia internettiin, sillä fiksut ihmiset ovat tietoisia siitä mikä ja millainen internet oikeasti on kaikessa laajudessaan.

netisssä muuten luuraavat? Itse ole heittänyt ulos sellaiset ihmiset fb:stä jotka eivät edes pärstäänsä näytä eivät kirjoittele mitään. Seuraavat vain toisten elämää.

Vierailija
30/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teitä pelottaa pedofiilit muualla, mutta ei netissä. Kun se kuva lähtee nettiin seilaamaan, se päätyy jonnekin pedofiilin runkkuarkistoon ja ties minne.

Inhottava ajatus, mutta täysin todennäköinen. ajatelkaas sitä.

Lähipiirissänne voi olla pedofiilejä ja he saavat teidän mussukoittenne kuvia ihan joulukortteina, ajatelkaas sitä.

Vierailija
31/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se luokkakuva on 30 ihmisen käytössä,internettiin laitettu kuva on vähän laajemmassa levityksessä

Joopajoo, mahan voisin sitten skannata sen kuvan ja laittaa omalle fb-sivulle? tuliko mieleen...

Mulla on lapsista kuvia, sukulaisia varten.. :-)

Vierailija
32/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti näyttäessä vaikkapa kaupassa kuka tahansa voi kuvata lapsesi ja julkaista kuvan netissä.

Kyllä siinä menee lapsen elämä pilalle välittömästi ja kasvaa kieroon, kun jossain joku katselee lapsen kuvaa ja hyväilee ihtiään.

Vierailija
33/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niille, joilla on tekninen koulutus ja ovat tekemissä internetin kanssa (eli ymmärtänevät jotain asiasta), eivät lapsiensa kuvia nettiin laita. Ei ainutkaan. Myöskään meillä ei ole lapsen kuvia netissä.

Toisaalta taas (alemmin) koulutetut ja ne, jotka eivät ammatikseen kehitä verkkosovelluksia tai ole tekemisissä asioiden kanssa, laittavat kuvia lapsistaan. Mitä matalampi sivistystaso, sitä enemmän kuvia ja jopa kylvetys- ja alastonuintikuvia.

Meillä on lapsella omalla serverillä salasanasuojattu blogi sekä kuvapalvelu sukulaisille. Tietoturva on kohdillaan. Tällainen on suhteellisen helppo ja halpakin toteuttaa ja kontrolli on täysin itsellä.

Esim. FB:ssa juurikin kuvien oikeudet siirtyvät FB:lle siinä vaiheessa, kun ne sinne lataa. Niitä voi FB käyttää sitten haluamallaan tavalla ja vaikka myydä eteenpäin.

Vierailija
34/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirin voi jakaa koulutustason/suunnan mukaan kuvien esittämisen kanssa Eli niille, joilla on tekninen koulutus ja ovat tekemissä internetin kanssa (eli ymmärtänevät jotain asiasta), eivät lapsiensa kuvia nettiin laita. Ei ainutkaan. Myöskään meillä ei ole lapsen kuvia netissä.

Toisaalta taas (alemmin) koulutetut ja ne, jotka eivät ammatikseen kehitä verkkosovelluksia tai ole tekemisissä asioiden kanssa, laittavat kuvia lapsistaan. Mitä matalampi sivistystaso, sitä enemmän kuvia ja jopa kylvetys- ja alastonuintikuvia.

Meillä on lapsella omalla serverillä salasanasuojattu blogi sekä kuvapalvelu sukulaisille. Tietoturva on kohdillaan. Tällainen on suhteellisen helppo ja halpakin toteuttaa ja kontrolli on täysin itsellä.

Esim. FB:ssa juurikin kuvien oikeudet siirtyvät FB:lle siinä vaiheessa, kun ne sinne lataa. Niitä voi FB käyttää sitten haluamallaan tavalla ja vaikka myydä eteenpäin.

Vierailija
35/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti näyttäessä vaikkapa kaupassa kuka tahansa voi kuvata lapsesi ja julkaista kuvan netissä.

Kyllä siinä menee lapsen elämä pilalle välittömästi ja kasvaa kieroon, kun jossain joku katselee lapsen kuvaa ja hyväilee ihtiään.

Kotona otetuissa kuvissa lapsi on tuttavien kanssa, tilanteet voivat yksityisiä ja tiettyä herkkyyttä mukana.

Jossain kaupan kärryssä talvihaalarissa istuvasta lapsesta ei voi sanoa samaa.

Lisäksi jos kuvassa on selkeästi vain yksi ihminen, on hyvien tapojen mukaista pyytää julkaisuun lupa.

Vierailija
36/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutettu ihminen ei myöskään yleistä noin mustavalkoisesti!

-En usko että FB-ylläpito jaksaa selailla käyttäjiensä miljardeja valokuvia etsiäkseen sieltä käytettäviä/eteenpäinmyytäviä kuvia. Toki kaikki on mahdollista, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.

Jos joku pitää minua älyllisesti matalammalla tasolla FB-kuvien takia, niin olkoon hyvä vaan, en jää arvostustanne kaipaamaan!!!

Vierailija
37/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tästä aiheesta näkee näitä valopää-vastauksia "ne kuvathan näkee vaan mun kaverit ei mun kaverit oo pedoja". A) mistäs tiedätte? tulisko sitä julkisesti levitettyä pitkin toreja? B) kun joku kaveri kommentoi fb:ssa sitä kuvaa niin myös tuon kaverin kaverit saattaa ko. kuvan nähdä ja siinä poppoossa jo saattaakin olla joku häiriintyneempi mukana.

Ei mutta mitä näistä ylihuolehtivaisista äideistä, onhan se kiva kun teidän pikku-petterin uimakuvat photoshopataan pedojen runkkuarkistoon ja pannaan leviäks ympäri maailmaa, mitä siitä, kyllä se lapsi varmasti osaa kiittää siitä myöhemmin.

Vierailija
38/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

B) kun joku kaveri kommentoi fb:ssa sitä kuvaa niin myös tuon kaverin kaverit saattaa ko. kuvan nähdä ja siinä poppoossa jo saattaakin olla joku häiriintyneempi mukana.

Vierailija
39/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe, mikäli on laittanut asetukset kuntoon.

B) kun joku kaveri kommentoi fb:ssa sitä kuvaa niin myös tuon kaverin kaverit saattaa ko. kuvan nähdä ja siinä poppoossa jo saattaakin olla joku häiriintyneempi mukana.

Kuka tahansa kaverisi voi kopioida kuvan ja jaella sitä eteenpäin. Myös FB voi näin tehdä.

Todennäköisyyksiä, että joku näin tekee, voi tietysti vain arvailla. Mutta kyllähän tietysti monet kotiäidit tietää, mitä joku jollain kuvilla tekee, kun asetukset ovat oikein.

Vierailija
40/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, älykäs ja koulutettu ihminen ei myöskään yleistä noin mustavalkoisesti!

-En usko että FB-ylläpito jaksaa selailla käyttäjiensä miljardeja valokuvia etsiäkseen sieltä käytettäviä/eteenpäinmyytäviä kuvia. Toki kaikki on mahdollista, mutta sen riskin olen valmis ottamaan.

Jos joku pitää minua älyllisesti matalammalla tasolla FB-kuvien takia, niin olkoon hyvä vaan, en jää arvostustanne kaipaamaan!!!

Taisi itselläsi kolahtaa?

Jos olet niin älykäs, niin miksi et hallinnoi omaa serveriä? Samalla vaivalla ne kuvat sinne laitta ja voi OIKEASTI valvoa niiden käyttöä!