Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"fiksut ihmiset eivät laita lapsistaan kuvia internetiin" miksi?

Vierailija
24.10.2010 |

en oiken ymmärrä. miksi se että mulla on FBssä albumillinen kuvia lapsistani tekee musta vähemmän fiksun. kertokaa mulle?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eivät ota kantaa toisten ihmisten valintoihin, vana pitävät huolen omistaan.

Vierailija
2/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jotkut ihmiset haluaa olla salaperäisiä ja he eivät suostu kertomaan edes asuinpaikkaansa, mutta tuollaiset on harvinaisia. Miksei tosiaan Fbookissa voi olla perheestä kuvia? Kaverithan niitä pääsee katsomaan ja musta on itsekin kiva käydä kurkkaamassa, miltä sen lapsuudenkaverin (sittemmin elämässä hukatun) mukelot nyt näyttääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän mun kaverit näkee mun lapset ihan livenäkin. vai pitäskö niille laittaa aina paperipssit päähän :O

Vierailija
4/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitäskö niille laittaa aina paperipssit päähän :O

Joku pedohan voi vaikka nähdä niistä vilauksen. Meidän lapset pidetään kellarissa, kunnes ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
5/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne kuvat kerran on ladannut nettiin, niitä ei saa sieltä ikinä pois. Se on eri asia kuin näytellä lapsikuvia jostain paperialbumista kavereilleen.

Vierailija
6/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne kuvat kerran on ladannut nettiin, niitä ei saa sieltä ikinä pois. Se on eri asia kuin näytellä lapsikuvia jostain paperialbumista kavereilleen.

väännä nyt rautalangasta mulle, mitä kamalaa tapahtu jos mun lapsen kuva kummittelee netissä maailman tappiin?

Vierailija
7/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko näet jonkun ongelman siinä? Onhan sun lapsesi luokkakavereiden luokkakuvissakin ja monilla synttäreillä otetaan kuvia, joissa näkyy vieraita lapsia. Ajattele, mitä kaikkea ilkeää ne ihmiset voi tehdäkään joskus 20 vuoden päästä niillä vanhoilla synttärikuvilla, joissa lapsesi istuu kakun äärellä rusetti päässä.:)

Vierailija
8/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikista naurettavimmatkin, missä poseeraatte kalsarit päässänne tai puolialastomina tekemässä kuperkeikkaa?

Lapsenne tulisi saada itse päättää mitä kuvia hänestä laitetaan internettiin, joten jättäkää se hänen päätettäväkseen sitte kun hän on 18, sitä ennen suojelkaa hänen yksityisyyttään.

Laittakaa itsestänne koko maailman nähtäväksi(ja näin ollen mahdollisesti hupisivuille photoshopattavaksi ja sitä kautta esim lehtien kansiin ympäri maailmaa) ihan millaisia kuvia haluatte, mutta lapsenne ei ole teidän omaisuuttanne mistä voitte levittää kuvia omien halujenne mukaan, vaan lapsenne on ihan oikea ihminen, kenellä on oikeus yksityisyyteen.

On aivan totta, että fiksut ihmiset eivät laita kuvia internettiin, sillä fiksut ihmiset ovat tietoisia siitä mikä ja millainen internet oikeasti on kaikessa laajudessaan.

Vierailija
9/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi niin univarsaalisti kiinnostava lapsinesi, että sun kuvista kukaan muu edes olisi ylipäätään kiinnostunut, kuin omat tuttusi?!!! Ei mua ainakaan kiinnostasi hevon huilua, vaikka lastesi kuvat tulisi postilaatikosta; roskiin menisivät!

Vierailija
10/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiedättehän myös että kun laitatte luvan facebookiin, siitä kuvasta tulee facebookin omaisuutta ja näin ollen sitä kuvaa voidaan käyttää facebookin markkinoinnissa tai ihan missä yhteydessä tahansa facebook haluaa sitä käyttää, ilman teidän lupaanne.

Vierailija
11/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha

Luuletko olevasi niin univarsaalisti kiinnostava lapsinesi, että sun kuvista kukaan muu edes olisi ylipäätään kiinnostunut, kuin omat tuttusi?!!! Ei mua ainakaan kiinnostasi hevon huilua, vaikka lastesi kuvat tulisi postilaatikosta; roskiin menisivät!

niin kaikki mahdolliset kuvat etsitään ja levitetään kaikkien nähtäville. asianomainen itse ei voi sille mitään.

Vierailija
12/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikista naurettavimmatkin, missä poseeraatte kalsarit päässänne tai puolialastomina tekemässä kuperkeikkaa?

Lapsenne tulisi saada itse päättää mitä kuvia hänestä laitetaan internettiin, joten jättäkää se hänen päätettäväkseen sitte kun hän on 18, sitä ennen suojelkaa hänen yksityisyyttään.

Laittakaa itsestänne koko maailman nähtäväksi(ja näin ollen mahdollisesti hupisivuille photoshopattavaksi ja sitä kautta esim lehtien kansiin ympäri maailmaa) ihan millaisia kuvia haluatte, mutta lapsenne ei ole teidän omaisuuttanne mistä voitte levittää kuvia omien halujenne mukaan, vaan lapsenne on ihan oikea ihminen, kenellä on oikeus yksityisyyteen.

On aivan totta, että fiksut ihmiset eivät laita kuvia internettiin, sillä fiksut ihmiset ovat tietoisia siitä mikä ja millainen internet oikeasti on kaikessa laajudessaan.

Lapseni vanhempana ihan itse teen lastani koskevat päätökset ja niillä eväillä mennään.

Se olisikin hauskaa, kun joku laittais fb-albumiin: "Meille syntyi pikkuinen, kuvia tulee (ehkä) 18v päästä, maltattehan odottaa!" =DDD

Siis häpeätkö itse omai kuviasi lapsuudesta, joissa olet vaikka naama porkkanasoseessa tai mummun kukkahattu päässä? Jos häpeät, traumasi on kyllä syvemmällä kuin perhealbumissa ja suosittelen hoitoa, mutta ellet häpeä, miksi luulet että joku muu häpeäisi?!

Terveen itseluottamuksen omaava aikuinen pystyy kyllä nauramaan lapsuuden kuvilleen ja myös nykyisille, joissa on joku hassu tilannekomiikka.

Vierailija
13/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko näet jonkun ongelman siinä? Onhan sun lapsesi luokkakavereiden luokkakuvissakin ja monilla synttäreillä otetaan kuvia, joissa näkyy vieraita lapsia. Ajattele, mitä kaikkea ilkeää ne ihmiset voi tehdäkään joskus 20 vuoden päästä niillä vanhoilla synttärikuvilla, joissa lapsesi istuu kakun äärellä rusetti päässä.:)

jossain perhekuvassa. Toivottavasti lapsenne ei joudu koulukiusatuksi noiden kuvien takia, maailma on välillä julma. Vai olisitteko itse halunneet viedä perhealbuminne kolmannella luokalla kouluun kaikkien katsottavaksi?

Vierailija
14/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piltti-kilpailuihin ja se on kauheaa, kun lasten kuvia on Vauva-lehdessä! Hävetkää vanhemmat.

Vierailija
15/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveen itseluottamuksen omaava aikuinen pystyy kyllä nauramaan lapsuuden kuvilleen ja myös nykyisille, joissa on joku hassu tilannekomiikka."

Aikuinen kyllä, mutta entä murrosikäinen? Ne murkut osaavat sieltä netistä kaivaa kavereista parhaat otokset. Lapsesi varmasti pitää siinä vaiheessa sinun valinnastasi?

Vierailija
16/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis luovuttanut facebookille kuvia itsestäsi alasti karvainen k*rpä suussasi? tai p*rse levällään ehkä mahdollisesti myös wc-harja työnnettynä sinne?

Sillä tällaisia kuvia sinun lapsistasi on mahdollista levittää, mutta onneksi sinusta se on vaan hassua, ja jos se lapsi siitä jossain elämänsä vaiheessa joutuu kärsimään, niin se johtuu vaan lapsen huonosta itsetunnosta?

Vierailija
17/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveen itseluottamuksen omaava aikuinen pystyy kyllä nauramaan lapsuuden kuvilleen ja myös nykyisille, joissa on joku hassu tilannekomiikka."

Aikuinen kyllä, mutta entä murrosikäinen? Ne murkut osaavat sieltä netistä kaivaa kavereista parhaat otokset. Lapsesi varmasti pitää siinä vaiheessa sinun valinnastasi?

Meillä on sori vaan kaksi murkkua eikä ole ollut mitään ikäviä tilanteita. Facebookiin lataan vain kauniita ja asiallisia kuvia lapsistani.

Vierailija
18/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis luovuttanut facebookille kuvia itsestäsi alasti karvainen k*rpä suussasi? tai p*rse levällään ehkä mahdollisesti myös wc-harja työnnettynä sinne?

Sillä tällaisia kuvia sinun lapsistasi on mahdollista levittää, mutta onneksi sinusta se on vaan hassua, ja jos se lapsi siitä jossain elämänsä vaiheessa joutuu kärsimään, niin se johtuu vaan lapsen huonosta itsetunnosta?

Hei haloo! Onko paha olla sinulla?

Vierailija
19/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtähyvin siitä luokkakuvasta kuin netissä olevista kuvista.

Vierailija
20/79 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänpäiväntuttuja. On kiva, että kauempana asuvat sukulaisetkin pääsevät seuraamaan lasten kasvua ja kuvia arjestamme :) Ehkä sitten olen tyhmä, ihan sama.