Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 173 cm pitkä nainen LIIAN pitkä?

Vierailija
23.10.2010 |

esimerkkinä Martina Aitolehti (hän siis tämän pituinen) ja minä myös.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan kateellisten, 150-senttiseen persjalkojen kanssa, jotka uskottelevat itselleen miesten himoitsevan kääpiöitä.

Vierailija
82/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan kateellisten, 150-senttiseen persjalkojen kanssa, jotka uskottelevat itselleen miesten himoitsevan kääpiöitä.

Lyhytkasvuiset eivät ole 150-senttisiä. Mitään virallista määritelmää lyhytkasvuiselle ei ole, mutta Suomessa lyhytkasvuiseksi ei yleensä määritellä yli 140-senttistä aikuista. Lyhytkasvuisuuteen myös liittyy diagnoosi, joka selittää pituuskasvun pysähtymisen. Ilman diagnoosia esim. 145-senttinen aikuinen on kyllä lyhyt, mutta ei lyhytkasvuinen. 

Olisi hirveää kohdata mies, joka himoitsisi minua pituuteni vuoksi. En ainakaan itse pidä yhtäkään miestä pituutensa vuoksi himoittavana, oli kyseessä sitten lyhyt, keskipituinen tai pitkä mies. Itsestä huolehtiminen, sivistys, älykkyys ja itsevarmuus on seksikästä. Ei se, kuinka monta senttiä mies ilmoittaa omaksi tai tavaransa pituudeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Kun otatte sen 158 cm pituisen naisen, ( kutsun heitä lapsinaisiksi) ja alatte lisääntyä, vaarana on että poikalapsestanne tulee 160 cm pikkumies.

Todellinen vaara.

173 cm on hyvä pituus, sekä miehelle että naiselle.

Samoin on vaarana, että jollain keskimäärin "normaalipituisella" pariskunnalla on piileviä geenejä, joiden vuoksi heidän lapsensa jäävät (tai joku jää) 5-15 senttiä vanhempiaan lyhyemmiksi. Ei ole aina edes geenikysymys. Jos lapsi esim. syntyy keskosena, hän saattaa kasvaa pituuskäyrien alapuolella. Jos kysymyksessä on tyttölapsi, ja kuukautiset alkavat hyvin nuorena, esim. 10-vuotiaana, pituuskasvu voi pysähtyä siihen. Todellinen vaara. 

On myös mahdollista, että 158-senttinen nainen saa tytön, josta tulee 5-10 senttiä äitiään pidempi. Isän geenit vaikuttavat yhtälailla. Geenejä peritään molemmilta vanhemmilta eivätkä kaikki geenit näy päällepäin. 

Itse olen 17 cm lyhyempi kuin äitini, 24 cm lyhyempi kuin isäni. Isän "lyhyet" siskot ja äiti ovat 7-10 cm minua pidempiä. Mieheni on oman perheensä lyhin, 24 cm pidempi minua. Hänellä on äiti, isä, sisko ja veli, jotka kaikki ovat 2-8 cm pidempiä kuin mieheni. Miehen veljen vaimo on 10 cm pidempi tuota veljeä. 

Meillä ei ole lapsia ainakaan vielä. Tiedän, että on olemassa riski, että jos saamme lapsia, heistä tulee lyhyitä. Toisaalta uskon, että sillä ei ole elämässä pärjäämisen kannalta suurta merkitystä. Osoittaa melkoista pienuutta, jos jonkun toisen ihmisen pituus aiheuttaa näppylöitä. 

Tämä onkin se pointti, pitkiä naisia on aina ja joka tilanteessa lupa arvostella, ja kauhistella, muttei lyhyitä?

Tasapuolisuuden vuoksi, arvostellaan molempia, pitkiä ja lyhyitä.

Suurinta moukkamaisuutta on ääneen kauhistella keskenkasvuisen lapsen pituutta tai lyhyyttä. Pitäkää turpanne tukossa, aikuiset!

Vierailija
84/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mainitun Martina Aitolehden pituus ei ole 173 cm. Omien sanojensa mukaan hän on 170cm, mutta todellisuudessa tuossakin on muutama sentti liikaa.

Max. 168cm.

Vierailija
85/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Kun otatte sen 158 cm pituisen naisen, ( kutsun heitä lapsinaisiksi) ja alatte lisääntyä, vaarana on että poikalapsestanne tulee 160 cm pikkumies.

Todellinen vaara.

Samoin on vaarana, että jollain keskimäärin "normaalipituisella" pariskunnalla on piileviä geenejä, joiden vuoksi heidän lapsensa jäävät (tai joku jää) 5-15 senttiä vanhempiaan lyhyemmiksi. Ei ole aina edes geenikysymys. Jos lapsi esim. syntyy keskosena, hän saattaa kasvaa pituuskäyrien alapuolella. Jos kysymyksessä on tyttölapsi, ja kuukautiset alkavat hyvin nuorena, esim. 10-vuotiaana, pituuskasvu voi pysähtyä siihen. Todellinen vaara. 

On myös mahdollista, että 158-senttinen nainen saa tytön, josta tulee 5-10 senttiä äitiään pidempi. Isän geenit vaikuttavat yhtälailla. Geenejä peritään molemmilta vanhemmilta eivätkä kaikki geenit näy päällepäin. 

Itse olen 17 cm lyhyempi kuin äitini, 24 cm lyhyempi kuin isäni. Isän "lyhyet" siskot ja äiti ovat 7-10 cm minua pidempiä. Mieheni on oman perheensä lyhin, 24 cm pidempi minua. Hänellä on äiti, isä, sisko ja veli, jotka kaikki ovat 2-8 cm pidempiä kuin mieheni. Miehen veljen vaimo on 10 cm pidempi tuota veljeä. 

Meillä ei ole lapsia ainakaan vielä. Tiedän, että on olemassa riski, että jos saamme lapsia, heistä tulee lyhyitä. Toisaalta uskon, että sillä ei ole elämässä pärjäämisen kannalta suurta merkitystä. Osoittaa melkoista pienuutta, jos jonkun toisen ihmisen pituus aiheuttaa näppylöitä. 

Tämä onkin se pointti, pitkiä naisia on aina ja joka tilanteessa lupa arvostella, ja kauhistella, muttei lyhyitä?

Suurinta moukkamaisuutta on ääneen kauhistella keskenkasvuisen lapsen pituutta tai lyhyyttä. Pitäkää turpanne tukossa, aikuiset!

Tarkoittaako tämä että tasapuolisuuden nimissä naiset alkavat pitämään yhtä paljon pitkistä ja lyhyistä miehistä?

Vierailija
86/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ehdottomasti yli sallitun av-turvarajan ja standardin menevä pituus...

Ehdottaisinkin siis  jalkojen oikeaan mittaan sahausta viipymättä !

Vierailija
87/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen vaara.

Miksi pitäisi arvostella yhtään ketään pituuden vuoksi?

Mistä olet edes keksinyt, että lyhyitä ei "saisi" arvostella? 

Olen kohdannut elämäni aikana aivan uskomattoman määrän epäasiallisia kommentteja ja "neuvoja" ja ihan suoranaista ilkeyttä liittyen pituuteeni, joka on täydet 144,7 senttiä. 

Vierailija
88/145 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 18v ja 180cm.Olen saanut kuulla monta kertaa että olen kirahvi mikä mua ihmetyttää koska 178-180cm on suomalais miehen keskipituus.En välitä mitä muut sanoo!Olkaa ylpeitä pituudestanne!

Vierailija
89/145 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä mihin?

Vierailija
90/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 42v nainen 189 pitkäja mulla on kaksi ihanaa tyttöä toinen on 15 vuotias ja 193 pitkä ja toinen 11 vuotias ja 191 pitkä eivätkä ole koskaan valittaneet pituudestaan niin ei ole mitään väliä minkä pituinen on

Vierailija
91/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan saa olla sen mittainen kuin on, mutta itse pidän 173-senttistä naista yhtä puoleensavetävänä kuin esimerkiksi 120-kiloista. Mielestäni liiallinen pituus on ehkä jopa epäseksikkäämpää kuin runsas ylipaino.

Vierailija
92/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara ei odes170

Vierailija
93/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla ihan mielipidekysymys. Minä olen 180cm pitkä nainen, mutta ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia löytää itseä pitempää miestä, enkä myöskään ole saanut kuulla pituudestani mitään negatiivista kommenttia.

Vierailija
94/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo jonkun trollin kirjoitus, että 158 cm nainen saisi 160-senttisen pojan. Ensinnäkään se ei olisi millään lailla huono asia, mutta äärimmäisen epätoidennäköinen kuin siinä tapauksessa, että poika olisi transtaustainen. Kaikkien tuntemieni alle 160-senttisten naisten pojat on olleet yli 180-senttisiä, koska lapsen isä on ollut pitkähkö. Lyhyt nainen kun voi vapaasti valita miehensä pituuden. Ja edelleen, pituus ei ole mitenkään parempi asia ihmisessä, todellakaan. Kuten ei huonompikaan.

Eli siis on täysin ok olla lyhyt nainen, siis heterojen parisuhdemarkkinoilla, mutta vastatakseni aloitukseen, joka on provo, ei kai tätä kukaan voi ottaa vakavasti? 173 cm on varmasti se ihailluin pituus naisella.

Vierailija
95/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen vaara.

Kaikkein mieluisin pituus pojalleni olisi ollut juuri 160 cm, eli minun pituuteni. Hänestä vaan tuli huomattavasti pitempi, vaikka vaimoni on minuakin lyhyempi.

Vierailija
96/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm nainen ja tunnen itseni välillä liian pitkäksi. Usein olen porukan pisin naisista ja ei se edes haittaa, mutta saan usein kuulla miten olen niin "kauhean pitkä". Täällä palstalla suurin osa sanoisi näköjään, että olen suunnilleen keskipituinen tai vähän pidempi. Mistä sitten tosielämässä ilmestyy ne ihmiset, jotka hämmästelevät pituuttani jos en edes ole kovin pitkä? Haluaisin käyttää korkkareita, mutten aina kehtaa kun olen silloin niin pitkä.

Vierailija
97/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi pitää pitkiä naisia epäseksikkäinä siinä missä esim lihaviakin? Jokaisella on omat mieltymyksensä ja mielestäni ne ovat kaikki yhtä hyväksyttäviä.

Vierailija
98/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään olla pieni ja hoikka 158. Mutta mulle on ihan sama minkö pituisia muut naiset ovat. Pitkät miehet ovat ainakin hot♥️

Vierailija
99/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole liian pitkä, 173 cm on juuri ja juuri sillä rajalla, ettei näytä enää persjalkaiselta tanttaralta. Toivottavasti ap on laiha. 

Vierailija
100/145 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen vaara.

Taidat nyt keksiä itse tuon kauhistelun ja arvostelun. Olen aika pitkä, mutta en ole koskaan kuullut mitään negatiivista pituudestani. Moni on arvellut malliksi yms., mutta olen ottanut sen kehuna.