Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 173 cm pitkä nainen LIIAN pitkä?

Vierailija
23.10.2010 |

esimerkkinä Martina Aitolehti (hän siis tämän pituinen) ja minä myös.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

160 sopiva.

Vierailija
62/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kateellisten ja koirien haukkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pituuteni on 172 cm enkä edes koe olevani pitkä. Itseasiassa olen perheeni lyhyin.

Vierailija
64/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 173 cm ole vielä oikein pitkäkään. Itse olen juuri tuonmittainen ja tuntuu, että tosi moni nuori nainen on minua pidempi. Mutta kun itse olin koulutyttö kauan sitten, olin kyllä toiseksi pisin meidän luokalla. 

Vierailija
65/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Mulle naisen pituudella ei ole merkitystä.

Taitaa yleisimmin olla, että pidemmät naiset haluavat pidempää miestä. Mä olen 175 cm ja esimerkiksi Tinderissä usein näkee yli 170 cm pitkillä naisilla, että miehen pitää olla yli 180 cm. Ei mua haittaisi, jos nainen on samanpituinen tai pidempi, mutta hankala se on, jos mun pituus on näille pitkille naisille kynnyskysymys.

Vierailija
66/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunhan mies on pitempi. Näyttää tosi säälittävältä, jos nainen on pitempi kuin mies.

Tämän takia ihmiskunta tulee kuolemaan sukupuuttoon (energian kulutus 4 kertaistuun, kun ihmisen keskipittuus on vuonna 3000 noin 2,5 metriä ja paino 200 kg). Eli naisen vika, kun he valitsevat lisääntymiskumppanikseen aina vain sitä pidempää miestä.

Vierailija
67/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Etelä-Pohjanmaalla pitkä nainen on komia. Etelä-Suomessa huonoitsetuntoiset miehet ei kestä edes tuon vertaa.

Vierailija
68/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju, mutta eihän 173 ole keskipituuteen verrattuna edes kamalan pitkä.

Mutta olen ehkä hieman puolueellinen tosin arvioimisessa, sillä oma 15v tytär on 177 cm pitkä, eikä edes omassa lentisjoukkueesaan pisin.

Vierailija
69/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Etelä-Pohjanmaalla pitkä nainen on komia. Etelä-Suomessa huonoitsetuntoiset miehet ei kestä edes tuon vertaa.

Niin justihin!

Ja alle satakilooset punnitahan neuvolas!

Vierailija
70/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tällaisena 165-senttisenä pätkänä äärimmäisen ärsyttävää, kuinka esim kaapit ja kokoni housut lyhyimmilläänkin on suunniteltu lähes poikkeuksetta ihan parisen senttiä pidemmille. Mieluummin olisin sen 173cm kuin haen tuolin tai lyhennän lahkeita sen alle 5 sentin takia...

Ja joku "et löydä miestä, et voi käyttää korkokenkiä..." Naurettavaa. Pitkä, ryhdikäs ja pituuttaan koroilla entisestään korostava nainen on UPEA. Ja jos mies hylkää muuten ihannettaan vastaavan naisen koska hän on pidempi, niin... No, enemmän se vika on silloin miehen itsetunnossa kuin naisen pituudessa.

Yli 190-200cm pituus niin miehillä kuin naisilla saattaa kyllä olla jo ihan käytännönongelma...

Päteehän tämä myös toisin päin?

Ja ei, 173cm nainen ei ole liian pitkä.

t. mies/172cm

Vierailija
71/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoo-Jussi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin justihin!

Ja alle satakilooset punnitahan neuvolas!

Etelä-Suomessa komeutta arvostetaan miehen ominaisuutena. Naisissa täällä arvostetaan kauneutta.

Vierailija
72/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIAN pitkä mihin?

Vierailija
73/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pituus olisi ikinä huono asia. Sehän on positiivinen asia. Pitkät ihmiset on evoluution kehitystä toisin kuin lyhyet. Mallin alamitta on 175cm, miksi? Koska lyhyet ihmiset ei näytä miltään. Pitkä ihminen on aina paremman näköinen kuin lyhyt. Sen mittasuhteet on normaalit toisin kuin lyhyiden, se on kauniimpi luustoltaan. Tutkimusten mukaan pitkät ihmiset on älykkäämpiä. Ole pitkä.

No hö, on kauniita ihmisiä niin pitkissä kuin lyhyissäkin

Vierailija
74/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan. Menettelee, mutta pitäisin enemmän 180 senttisestä korkkareiden kanssa.

Vierailija
75/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pituuteni on 172 cm enkä edes koe olevani pitkä. Itseasiassa olen perheeni lyhyin.

No laajemmassa kuvassa kuin vain oman navan ympärillä tämä tarkoittaa, että jos perheessänne on muitakin naisia, te olette perheenä keskimääräistä pidempiä ja suurin osa suomalaisista naisista on teitä lyhyempiä. 

En kuitenkaan pitäisi sitä minään ongelmana. En oikein ymmärrä koko kysymystä, onko joku liian pitkä tai joku liian lyhyt. Me kaikki olemme sukupuolestamme riippumatta eripituisia ja kaikki ihan yhtä "sopivia". Ei kukaan meistä voi omalle pituudelleen yhtään mitään. Henkisesti on jotenkin keskenkasvuista arvottaa ihmisiä pituuden perusteella. 

Vierailija
76/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan liian pitkä. Kerran olen törmännyt itseäni pidempään naiseen, ja ihailin häntä niska vääränä alhaalta ylös.

Hän ei ollut kiinnostunut, joten taisi olla liian pitkä, tai sitten minä olin liian lyhyt.

T: 195cm mies.

Vierailija
77/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet. Kun otatte sen 158 cm pituisen naisen, ( kutsun heitä lapsinaisiksi) ja alatte lisääntyä, vaarana on että poikalapsestanne tulee 160 cm pikkumies.

Todellinen vaara.

173 cm on hyvä pituus, sekä miehelle että naiselle.

Vierailija
78/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on liian pitkä, millä tarkoitan sitä, että tuollainen pituus sopii enää harvalle naiselle,

ei ole yleensä kaunista, ja kuvittelisin hankaloittavan elämääkin jo jonkin verran (tarpeeksi pitkäpunttisten housujen löytäminen esim.) Lisäksi MUN MIELESTÄ miehen pitää olla pidempi kun nainen korkkarit jalassa, ja 184cm+ne 10cm korkkarit, niin voi olla vaikea löytää tarpeeksi pitkää miestä. Toki kaikille ei ole väliä, mutta mulle on.

Se 3, vai mikä olikaan, joka sanoi, että yli 180cm liian pitkä

Mitä helvettiä selität??? Itsevarmuutta peliin! Pituudella ei ole merkitystä.

Vierailija
79/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kommentoijista ovat tosi idiootteja. Ootteko oikeasti aikuisia? Ja puhutte noin naurettavaa paskaa??

Vierailija
80/145 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Kun otatte sen 158 cm pituisen naisen, ( kutsun heitä lapsinaisiksi) ja alatte lisääntyä, vaarana on että poikalapsestanne tulee 160 cm pikkumies.

Todellinen vaara.

173 cm on hyvä pituus, sekä miehelle että naiselle.

Samoin on vaarana, että jollain keskimäärin "normaalipituisella" pariskunnalla on piileviä geenejä, joiden vuoksi heidän lapsensa jäävät (tai joku jää) 5-15 senttiä vanhempiaan lyhyemmiksi. Ei ole aina edes geenikysymys. Jos lapsi esim. syntyy keskosena, hän saattaa kasvaa pituuskäyrien alapuolella. Jos kysymyksessä on tyttölapsi, ja kuukautiset alkavat hyvin nuorena, esim. 10-vuotiaana, pituuskasvu voi pysähtyä siihen. Todellinen vaara. 

On myös mahdollista, että 158-senttinen nainen saa tytön, josta tulee 5-10 senttiä äitiään pidempi. Isän geenit vaikuttavat yhtälailla. Geenejä peritään molemmilta vanhemmilta eivätkä kaikki geenit näy päällepäin. 

Itse olen 17 cm lyhyempi kuin äitini, 24 cm lyhyempi kuin isäni. Isän "lyhyet" siskot ja äiti ovat 7-10 cm minua pidempiä. Mieheni on oman perheensä lyhin, 24 cm pidempi minua. Hänellä on äiti, isä, sisko ja veli, jotka kaikki ovat 2-8 cm pidempiä kuin mieheni. Miehen veljen vaimo on 10 cm pidempi tuota veljeä. 

Meillä ei ole lapsia ainakaan vielä. Tiedän, että on olemassa riski, että jos saamme lapsia, heistä tulee lyhyitä. Toisaalta uskon, että sillä ei ole elämässä pärjäämisen kannalta suurta merkitystä. Osoittaa melkoista pienuutta, jos jonkun toisen ihmisen pituus aiheuttaa näppylöitä.