Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan reidet viileät aamuyöllä unipussissa

Vierailija
23.10.2010 |

Unipussia käyttäneiltä kaipailisin kokemuksia. Hommasin 1-vuotiaalle Sucre d´orge -merkkisen unipussin. On pehmeä ja ns. kevytvanupussi. Lapsi on nukkunut pussissa nyt rauhallisemmin kuin peiton kanssa, mutta aamuyöstä alkaa heräilemään. Kun olen yöllä kokeillu tytön käsiä, ne ovat olleet lämpimät, samoin varpaat. Mutta reisistä jalat ovat selkesti viileät. Mietin, että heräileekö siihen että palelee. Unipussin alla on ollut pitkähihainen ja -lahkeellinen pyjama ja nyt viime yönä myös sukat. Onko teillä muilla vauvojen jalat kuinka lämpöiset siellä pussissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt fleecepeiton jaloille pussin päälle ja ensi yönä ajattelin kokeilla tuplahousuja. Olen katsellut useita unipusseja, mutta eipä ne paljon tuon paksumpia ole olleet. Tai sitten ovat sellaisia kovia koppanoita. Olisi kiva jos löytyisi sellainen jossa tarkenisi yöpissä. Ilmeisesti kaveri on sen verran vilukisu, että tarvitsee paksumman pussin vaikka sisällä ihan lämmin onkin (21 astetta).

Tuossa pussissa on vielä aika isot nuo hihan aukot, joten tuntuu että kyljetkään eivät ole niin sanotusti peitoissa. No, katotaan mitä ensi yö tuo tullessaan.

Vierailija
2/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alle voi laittaa vain bodyn, muuten tulee kuuma. Sisaältä puuvillaa päältä pehmeää velouria ja toppaukset välissä. Oli kerrassaan loisto ostos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan: Olet ESIKOISEN äiti.

Vierailija
4/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan jalat ovat kylmät lukuunottamatta nilkasta alaspäin olevaa osaa, eli jalkaterää.

Vierailija
5/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vauvalla on yöpuku ja unipussi. Eiköhän se ole ihan riittävä varustus.

Itse ainakin ahdistuisin, jos mulla olis kuumat jalat yöllä. Varpaatkin pitää olla peiton ulkopuolella "hengittämässä" =)

Vierailija
6/6 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä on inhottavaa, jos on kylmä. Jos reidet ovat viileät, on vauvalla minusta vilu: laita unipussiin vielä toiset, ohuet pitkälahkeiset housut tms vauvalle päälle.

Minulla on isommat lapset jo, mutta ouen kaikille muutamat kerrokset yöksi päälle, ja sukat tietenkin, sillä yöllä lapset potkivat peitot pois ja kylmä tulee helposti.

Vauvan niska ja otsa tulevat hikisiksi, jos vaatetta on liikaa päällä. Jos huomaat yöllä vauvan hikoilevan, niin sitten vain otat sen unipussin pois: alla on kuitenkin muutama kerros vaatetta, joiden turvin pärjää.

Vauvoillahan ei ole samanlaista rasvakerrosta suojanaan, kuin aikuisella, eli helpommin niille tulee kylmäkin. Jotkut vauvat ovat tietenkin erilaisia, hikipäitä ja kuumakalleja, mutta sellaisesta ei sinun vauvasi kohdalla ole kysymys.

Toivottavasti löydätte sopivat yövaatetukset, sinä olet oman vauvasi asiantuntija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän