Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette vaatteita?

Vierailija
22.09.2024 |

Alusvaatteet ja t-paidat ym ihonmyötäiset toki pesen päivittäin, t-paitaa saatan joskus pitää muutaman päivän, mutta sitten housut, farkut, hupparit, neuleet ym, pesen aika harvoin, ellei niihin tule näkyvää likaa tai ala haista pahalle. Saattaa siis mennä kuukausia pesemättä housut tai hupparit, toki vaihtelen vaatteita, etten käytä jatkuvasti samoja, mutta tuli vain mieleen kuinka usein te muut pesette vaatteitanne? 

Olen pohtinut tätä viime aikoina, kun täällä oli joitain päiviä sitten joku talvitakin pesuun liittyvä ketju, jossa joku ihmetteli kun oli vuosia ollut takki pesemättä (yllätys yllätys, en itsekään pese talvitakkeja kuin harvoin, jos koskaan). Myös Sara Sieppi kauhisteli jossain haastattelussa kun joku exänsä pesi housujaan harvoin ja kuulemma haisi(?). Mietin vain miksi niitä päällys vaatteita pitäisi pestä viikottain, jos ne eivät ole likaisia eivätkä haise? Se jatkuva pesuhan niitä vasta kuluttaakin? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet päivittäin, käyttövaatteet kerran viikossa tai kun likaantuu useamminkin, päällystakit ja ulkovaatteet kauden vaihtuessa. 

Vierailija
2/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se, että kaikki pestään 60 asteessa, kun on niin bakteerisia vaatteita.... Itse olen kaltaisesi pesijä. Pesen myös pesuohjeen mukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et varmasti paljon liiku, mulla kyllä likaantuu takit myös...

Vierailija
4/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se, että kaikki pestään 60 asteessa, kun on niin bakteerisia vaatteita.... Itse olen kaltaisesi pesijä. Pesen myös pesuohjeen mukaisesti. 

Jatkan. Pesukone pyörii n 1-3 krt/viikko-kaksi viikkoa. Riippuen, mitä olen keräillyt sinne. En siis pese alusvaatteita jika päivä, van vaihdan ne joka päivä.

Vierailija
5/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin lähinnä olenko muiden mielestä ällöttävä, jos en pese paitojani ja housujani viikottain? 

Jotkut materiaalit nukkaantuukin melko helposti pesujen myötä, niin siksikään en pese vain tavan vuoksi. 

-ap

Vierailija
6/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesu paljon kuluta, mä pesen matalalla lämmöllä ja uudella koneella joka säästää vettä.

Vierailija
7/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin lähinnä olenko muiden mielestä ällöttävä, jos en pese paitojani ja housujani viikottain? 

Jotkut materiaalit nukkaantuukin melko helposti pesujen myötä, niin siksikään en pese vain tavan vuoksi. 

-ap

Ne ovat huonolaatuisia ja kyllä sitä huonoa laatua myydään myös Suomessa, osta laadukkaita vaatteita, sellainen lyhyt ikäinen vaate se vasta luontoa tuhlaa...

Vierailija
8/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikkumisella tarkoitat ihan liikuntaa, niin kyllä liikun, mutta silloin siihen tarkoitukseen on omat vaatteet joita toki pesen säännöllisesti koska alkavat haista, mutta esim joku talvitakki, vaikka kävellessä, niin ei siihen hajut tartu, vaikka vähän hikoilisikin, kun on kuitenkin muuta vaatetta alla. Takeissa lähinnä kaulukset likaantuu. 

Vierailija
9/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletan farkkuja ja paitoja aika paljon.

Vierailija
10/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liikkumisella tarkoitat ihan liikuntaa, niin kyllä liikun, mutta silloin siihen tarkoitukseen on omat vaatteet joita toki pesen säännöllisesti koska alkavat haista, mutta esim joku talvitakki, vaikka kävellessä, niin ei siihen hajut tartu, vaikka vähän hikoilisikin, kun on kuitenkin muuta vaatetta alla. Takeissa lähinnä kaulukset likaantuu. 

Takeissa likaantuu nyös hihansuut.

Vierailija
11/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takeissa likaantuu nyös hihansuut.

Joo totta, nekin likaantuu, mutta jos takki muuten on ok eikä haise, en halua ottaa riskiä että pilaan esim untuvatakin pesemällä. Minä en omista kuivausrumpua, mikä on ehdoton edellytys sille että untuvatakki kuivuu oikein ja täyte palautuu. 

Vierailija
12/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä täyden koneellisen 1-2 kertaa viikossa. Taloudessa 2 aikuista. Vaihtovaihteia riittää alushousuista lähtien.

Vierailija
13/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vaatteita sitä mukaan kun niitä tulee tarpeeksi. En pese pyykkiä jos ei ole täysiä koneellisia.

Vierailija
14/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykkiä täyden koneellisen 1-2 kertaa viikossa. Taloudessa 2 aikuista. Vaihtovaihteia riittää alushousuista lähtien.

Pointti ei ollutkaan se että kuinka usein kone käy, vaan se että kuinka monen käyttökerran jälkeen vaate menee pyykkikoriin.

-ap

Vierailija
15/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo 😂 itse pesen vaatteet aina tarvittaessa. Mitään ei pidä tai kuulu tai täydy pestä jonkun kaavan tai säännön mukaan. Mietippä taas vähän. Itsellä saattaa kulua välillä kuukausikin kun vaihdan sängystäni lakanat. Ja ihan vain siksi koska olen reissuhommissa ja välillä olen viikon välillä 4 viikkoa niin etten kotona edes käy kääntymässä. Mitä jos pesisit vain ne, mitkä ovat likaiset ja pesun tarpeessa? Pälli.

Vierailija
16/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan. Pesukone pyörii n 1-3 krt/viikko-kaksi viikkoa. Riippuen, mitä olen keräillyt sinne. En siis pese alusvaatteita jika päivä, van vaihdan ne joka päivä.

Sulla on siis kahdet alkkarit?? Aika porvari.

Vierailija
17/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi kuukaudessa. Asun yksin ja vaatteita on niin paljon, että puhtaita riittää koko kuukaudeksi.

Vierailija
18/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo 😂 itse pesen vaatteet aina tarvittaessa. Mitään ei pidä tai kuulu tai täydy pestä jonkun kaavan tai säännön mukaan. Mietippä taas vähän. Itsellä saattaa kulua välillä kuukausikin kun vaihdan sängystäni lakanat. Ja ihan vain siksi koska olen reissuhommissa ja välillä olen viikon välillä 4 viikkoa niin etten kotona edes käy kääntymässä. Mitä jos pesisit vain ne, mitkä ovat likaiset ja pesun tarpeessa? Pälli.

Miksi haukut, kun juuri noin minäkin toimin? Halusin vain kysyä että olenko valtaosan mielestä outo, kun en laita farkkuja tai hupparia viikon välein pyykkikoriin? 

Itse vaikutat täydelliseltä idiootilta.

-ap

Vierailija
19/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei ollutkaan se että kuinka usein kone käy, vaan se että kuinka monen käyttökerran jälkeen vaate menee pyykkikoriin.

-ap

Tarkoitko kenties käyttöpäivän jälkeen? Alushousut vaihdan silloin kun käyn suihkussa, samoin t-paidat. Suihkussa käyn viileillä keleillä joka toinen päivä. Farkut pesen joka toinen viikko ja pitkähihaiset sitä mukaan kun haisevat hieltä.

Vierailija
20/37 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tai kaksi kuukaudessa. Asun yksin ja vaatteita on niin paljon, että puhtaita riittää koko kuukaudeksi.

Tämän tuntuu nyt kaikki ymmärtävän väärin. Kyse on keskimääräisestä pesuvälistä tietylle vaatteelle, esim housut tai huppari. Pidätkö samoja housuja tai hupparia kuukauden tai yli, ennenkuin se menee pyykkiin, vai heitätkö koriin viikon jälkeen ja otat puhtaan tilalle? Se on epäoleellista kuinka usein itse kone käy.