Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka antaa pientenkin lasten valvoa kymmeneen asti?

Vierailija
22.10.2010 |

Mulla 4v tyttö ja suunnilleen kymmeneltä laitan aina nukkumaan. Menee arkisin vasta yhdeksään hoitoon joten riittää kun herätän kahdeksalta joten tulee kymmenen tunnin yöunet täyteen kuitenkin. Asutaan kahdestaan niin ei oo mitään "pakko laittaa kahdeksalta nukkumaan jotta saisin miehenkin kanssa kahdenkeskistä aikaa".

Monet kaverit tuntuu alottelevan jo seittämän maissa iltatoimet että saa lapset viimeistään kahdeksalta sänkyyn/nukkumaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin just 5v ja 2.5v lapset nukkumaan. Nuorempi menee yleensä vähän aikasemmin nukkumaan muttei aina. Lapset on kotihoidossa joten aamulla saa nukkua, tänäänkin noustiin vasta klo 11! Vanhempi nukahtaa yleensä kyllä vasta lähempänä 23.30 vaikka 22 sänkyyn meneekin. Lukee kirjoja hissukseen joten samapa tuo koska nukahtaa.

Vierailija
2/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mun tyttökin valvoo vielä kun huomenna on viikonloppu, leikkii tossa vieressä kun katon bb:tä ja välillä sekin ihmettelee noiden touhuja :D

Ihanaa kun aamulla molemmat nukutaan 10-11 asti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään aamulla seittemältä. Satoi tai paistoi.

Meillä lapset ei jaksa olla huomenna virkeinä jos valvoo myöhään.

Ei tarvita "yhteistä aikaa" . me toimitaan lapsien mukaan. Sinä haluat nukkua itse pitkään aamulla niin lapsi valvoo pitkään. Ymmärrän sua.

Vierailija
4/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita "yhteistä aikaa" . me toimitaan lapsien mukaan. Sinä haluat nukkua itse pitkään aamulla niin lapsi valvoo pitkään. Ymmärrän sua.

halusin nukkua pitkään jo lapsena. Kerran siskoni kanssa pyydettiin äitiämme herättämään meidät lauantai-aamulla katsomaan lastenohjelmia, joista olimme jostain kuulleet (aikana ennen kuin meillä oli edes vhs-laitetta). Joo, eipä tarvinnut toiste herättää! Jotkut on aamuvirkkuja ja toiset iltavirkkuja, miksei muka jo lapsissakin olisi eroja? T:2

Vierailija
5/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4v tyttö ja suunnilleen kymmeneltä laitan aina nukkumaan. Menee arkisin vasta yhdeksään hoitoon joten riittää kun herätän kahdeksalta joten tulee kymmenen tunnin yöunet täyteen kuitenkin. Asutaan kahdestaan niin ei oo mitään "pakko laittaa kahdeksalta nukkumaan jotta saisin miehenkin kanssa kahdenkeskistä aikaa". Monet kaverit tuntuu alottelevan jo seittämän maissa iltatoimet että saa lapset viimeistään kahdeksalta sänkyyn/nukkumaan.

joten lapsi sänkyyn/nukkumaan viimeistään klo 21.

Vierailija
6/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järkevä äiti anna 4-vuotiaan katsella BB:tä

Vierailija
7/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaa joskus venähtää 22 astikin ennen kuin uni tulee jne. Lapsi on kotihoidossa ja nukkuu mielellään pitkään aamullakin, joten en näe ongelmaa. Tämä rytmi sopii meille, koska isä on sellaisessa työssä, että ehtii kotiin usein vasta 19.30 maissa ja menettäisi siis lapsen kanssa vietetyn ajan kokonaan jo lapsi ei saisi leikkiä niin pitkään kuin jaksaa virkeänä. Meillä lapsi alkaa väsyä tuossa 20 jälkeen.

Vierailija
8/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin; minäkin olen ennen lapsia nukkunut aamulla pitkään ja valvonut illalla.

Nyt juon olusen loppuun ja menen nukkumaan. :)

Suosittelen kokeilemaan vaikka vuorotyötä niin loppuu tollanen ehdollistaminen. Ihan paskapuhetta kaikki iltavirkkujutut.

T. nro 5-ex iltavirkku, joka aidosti menee lapsien mukana. Eikä koita kääntää lapsen rytmiä itselleen sopivaksi.

Vierailija
9/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herää aamulla kymmenen maissa. Just hyvä rytmi, eipä tarvi itekään olla kovin aikasin nousemassa eikä tunnu päivät niin pitkiltä lasten kanssa kotona.

Vierailija
10/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan sama mun mielestä - äiti voi selittää lapselleen että tv ei ole totta ja ne hölmöt ei oo tosissaan.

Vierailija
11/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukkuu aamuisin pitkään viikonloppuisin ja lomilla.

Viikolla täytyy mennä kellon mukaan nukkumaan, kun on työt, koulut ja hoidot.

Meillä onneksi kaikki edellä mainittu alkaa ysiltä, ni ei arkenakaan tartte herätä ennen kasia eli lapset menee nukkumaan kympin maissa.

Vierailija
12/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan sama mun mielestä - äiti voi selittää lapselleen että tv ei ole totta ja ne hölmöt ei oo tosissaan.

OMG. Muuta en voi ällistykseltäni sanoa.

Vierailija
13/18 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin; minäkin olen ennen lapsia nukkunut aamulla pitkään ja valvonut illalla.

Nyt juon olusen loppuun ja menen nukkumaan. :)

Suosittelen kokeilemaan vaikka vuorotyötä niin loppuu tollanen ehdollistaminen. Ihan paskapuhetta kaikki iltavirkkujutut.

T. nro 5-ex iltavirkku, joka aidosti menee lapsien mukana. Eikä koita kääntää lapsen rytmiä itselleen sopivaksi.

Lapset menee nukkumaan n. klo 22 ja heräävät 10-11.

t. iltavirkku aamuntorkku

Vierailija
14/18 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pakota lasta valvomaan, toki saa mennä ja meneekin/vien välillä sänkyyn jo aikasemmin jos kovin väsyttää.

Ja ihan aikuisten oikeasti kuuntelee ja kattoo sivusilmällä välillä bb:tä (4v8kk) kyseessä.

Muuten kun on normaali terve kotikasvatus niin en ole käytöksessä/puheessa huomannut muutosta sen takia. Ja niin kuin päiväkodin täti yksi päivä tuumasi "eipä mitään kerrottavaa, hyvin niin kuin aina" kun kysyin pitkästä aikaa miten tytön päivä oli mennyt (tuolla eivät ainakaan tän ikäsistä lapsista kerro päivän kuulumisia jos ei erikseen kysele haettaessa, olettavat varmaan että osaa itse kertoa). Ei ikinä ole tullut mitään negatiivista mainintaa käytöksestä tai puheista.

Paitsi että nyt osaa kysyä, "mikä buugi" ja tietää mitä se tarkottaa :D Naureskeltiin just eilen illalla yhdessä että mitä päiväkotikaverit tuumais jos se niiltä kysyis "mikä buugi". Tyttö sano hymyillen ettei ne ymmärtäis sitä :)

T.ap

Vierailija
15/18 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko lauantai aamuna herätä pimeään synkkään aamuun ennen kukon laulua.

Missä ihmeessä on sanottu että kaikki lapset herää kello kuusi. Kyllä se on opetettu juttu, ihan yhtä varmasti kuin se että illalla voi valvoa pidempään.

Vierailija
16/18 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko lauantai aamuna herätä pimeään synkkään aamuun ennen kukon laulua.

Missä ihmeessä on sanottu että kaikki lapset herää kello kuusi. Kyllä se on opetettu juttu, ihan yhtä varmasti kuin se että illalla voi valvoa pidempään.

t.ap

Vierailija
17/18 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tämä ,että ne jotka laittaa lapsen nukkumaan seittämältä ihmettelevät miten jotkut lapset voi nukkua aamulla pitkään. Minä tunnen monia lapsiperheitä ja kaikkien lapset ei todellakaan ole samassa rytmissä, toisten lapset valvoo myöhempään ja heräävät myöhempään, toisten lapset taas herää aikaisemmin, tätä aikaa milloin herätään tärkeämpää on kuitenkin se, että lapsi saa tarvisemansa unimäärän.

Minun lapsi on kotihoidossa (2-vee) ja ennen ysiä menee illalla nukkumaan, joskus jos päiväunet venähtäneet pitkiksi saattaa olla ettei uni tule heti yhdeksän aikoihin ja sitten taas jos päivä on ollut uuvuttava niin kyllä jo kahdeksalta on hyvä aika mennä nukkumaan. Minun lapsella ainakin on tämän kahden vuoden aikana ollut monia eri rytmejä, alle 1-vuotiaana heräsi viiden aikoihin jne..

Minä en ole muokannut lapsen rytmiä omanlaiseksi vaan lapsi on muokannut minun rytmit, tietysti sitten kun lapsi lähtee hoitoon niin silloin pitää aina herätä samaan aikaan eli silloin lapsen omaa rytmiä ei niinkään pysty kuuntelemaan vaan se muovautuu ulkopuolelta.

Vierailija
18/18 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin; minäkin olen ennen lapsia nukkunut aamulla pitkään ja valvonut illalla. Nyt juon olusen loppuun ja menen nukkumaan. :) Suosittelen kokeilemaan vaikka vuorotyötä niin loppuu tollanen ehdollistaminen. Ihan paskapuhetta kaikki iltavirkkujutut. T. nro 5-ex iltavirkku, joka aidosti menee lapsien mukana. Eikä koita kääntää lapsen rytmiä itselleen sopivaksi.

olen tehnyt vuosia 4-vuorotyötä ennen lapsia ja oli kuule varsin selkeästi havaittavissa että yövuorot oli mun juttuni! Ja mitään kamalempaa ei ollut kuin aamuvuorot! Miten ihmeessä joku ei voi tajuta ettei kaikki lapset ole aamuvirkkuja?! T:2/6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi