11kk lapseni "lyö" minua eikä viihdy sylissäni
eikä tykkää jos esim yritän halata tai suukotella. Kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta 1-2kk en pystynyt edes katsomaan lastani itkemättä ja muutenki ajattelin kaikenlaisia kauheuksia..... Voiko olla mahdollista että olen itse aiheuttanut lapselleni tämän lyömis ja läheisyys ongelman???? toivoisin saavani asiallisia vastauksia ja apua ongelmaani, kiitos :)
Kommentit (3)
iselläni on myös 11kk joka repii, lyö ja viihtyy kaikkien muiden sylissä paitsi minun. Tosin nyt kun heräsi päikkäreiltä makaa sylissä ja repiim un naamaa. mutta ton ikäinen on jo aika itsenäinen, ja alkaa kokoeilemaan pikkuhiljaa rajojaan. ja ainakin meillä neiti saa jo mukavia pikku itkupotku raivareita..
meillä neiti välillä tahtoo suukkoja tuleeniitä itse hakemaan,mutta jos sanon että anna suukko niin lämpsäsee minua naamaan...
Minulla on samanikäinen poika ja ei myöskään tykkää haleista suukoista tms läheisyydestöä.japoika on kova lyömään ja puremaan
Itse en kärsinyt synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja alkukuukaudetkin meillä meni niin että poika oli rinnassa kiinni tunnin välein ja molemmat nautimme tuosta yhteisestä läheisyydestä.
kun pojalle tuli ikää 6kk niin ei kaivannutkaan läheisyyttä enää samalla tavalla.Halailee silloin tällöin mutta enimmäkseen yrittää lyödä tai purra sylissä ollessaan.
isä kelpaa meillä nyt äitiä paremmin :/ en tiedä miksi.itse olisin halunnut imettääkin pidempään mutta poika ei halua :(
oli sama juttu vajaan vuoden ikäisenä. Olisi ollut kiva pidellä lasta sylissä, mutta kun ei, niin ei. Nyt muutamaa kuukautta myöhemmin taapero jo onneks tykkää vähän aikaa loikoilla ja rauhoittua sylissä.
Älä syyllistä itseäsi! Lapsi kyllä hakee läheisyyttä, kun sitä kaipaa.