Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teet/teit vain kaksi lasta, jos voit saada enemmän?

Vierailija
22.10.2010 |

Eli, jos olet kykenevä saamaan enemmänkin lapsia, miksi vain kaksi?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuulostaa surulliselta, jos haluaisit kuitenkin vielä lisää lapsia. Nykyään on muuten jotain turvallisiakin pahoinvointilääkkeitä, kannattaa kysyä, jos asiaa vielä mietit.

t. ap, jolla tosin vasta kaksi lasta

Raskausajat eivät olleet herkkua, varsinkin toinen oli yhtä tuskaa alusta loppuun. Periaatteessa kolmannen voisinkin haluta mutta raskautta en halua kokea enää yhtään kertaa. Eli senpä vuoksi lapsiluku on tässä.

Vaikkakin sitäkin oli ihan riittämiin. Oli jatkuvaa infektiokierrettä (flunssaa, poskiontelontulehdusta, virtsatietulehdusta jne), totaalista väsymystä alusta loppuun, liitoskipuja molemmissa raskauksissa riittämiin asti puolivälistä eteenpäin, henkisesti olin kaikkea muuta kuin auvoisassa tilassa ja tokan odotuksen lopun vielä kruunasi raskausmyrkytys. Ei kiitos mulle enää sitä herkkua :)

Vierailija
22/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaa esim. 30-vuotiaana, ei oikein ehdi niitä ensimmäisiä saada aikuisiksi ennen kolmatta.

Itse olen kokemuksesta huomannut, että kolmen tai useamman lapsen perheessä isoimmat joutuvat itsenäistymään ihan liian aikaisin. Jo 6-7-vuotiaan kohdalla sylittelyt ja muut huomionosoitukset jäävät hyvin vähäisiksi, vaikka kyse edelleen pikkulapsesta.

Minä haluan olla hyvä äiti KAIKILLE lapsilleni, en vain sille/niille jotka kulloinkin ovat pienimmät.

hoitamaan oikein tasapainoisesti, onhan lisääntymisikä niin pitkä, että niistä saa osan jo täysi-ikäiseksi halutessaan, kun tekee seuraavia. Hmm, pointti oli se, että en usko, että tämäkään on se ihan yleisin syy. Kyllä varmasti kolme ainakin menee.

Samoin tiedämme jaksavamme ja pystyvämme huolehtimaan näiden kahden tarpeista tasapuolisesti, niin henkisesti kuin aineellisesti. Mielestäni vastuullinen vanhempi tiedostaa oman kapasiteettinsa tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessa muuttunut. Siinä syy :)

(Ja mies on ollut samaa mieltä asiasta.)

Vierailija
24/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sain heti ekasta raskaudesta 2 kerralla, eikä se riittänyt alkuunkaan

saatiin vielä 3 yksöstä siihen päälle

ja kaikille on riittänyt rakkautta ja aikaa, jokainen on ollut kuopus vuorollaan ja saa enemmän huomiota, totta kai

mä tiedän, että me pilaamme maailman ja kehitysmaissa on liikaa lapsia, mutta silti hankin useamman lapsen

tuskin ne pienet kehitysmaan lapset olis yhtään sen onnellisempia tai paremmassa asemassa, jos meillä olis vaan se 1,8 lasta

Vierailija
25/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sain heti ekasta raskaudesta 2 kerralla, eikä se riittänyt alkuunkaan

saatiin vielä 3 yksöstä siihen päälle

ja kaikille on riittänyt rakkautta ja aikaa, jokainen on ollut kuopus vuorollaan ja saa enemmän huomiota, totta kai

mä tiedän, että me pilaamme maailman ja kehitysmaissa on liikaa lapsia, mutta silti hankin useamman lapsen

tuskin ne pienet kehitysmaan lapset olis yhtään sen onnellisempia tai paremmassa asemassa, jos meillä olis vaan se 1,8 lasta

Onko sulla jostain morkkis vai miksi hyökkäät?

Sellainen huomio on pakko sanoa, että vaikka susta tuntuisi että ne viisi lasta saavat yhtä paljon henk.koht. huomiota kuin jonkun 1-2 lasta, niin se ei ole mahdollista. Tämä olettaen, että sekä sinä ja se yhden-kahden vanhempi olette yhtä kiinnostuneita lastenne asioista. Se nyt vain on ajankäytöllinen fakta. Vaikka sinä suuntaat kaiken huomiosi lapsiin, sanotaan vaikka klo 16-21 välisen ajan, niin se henkilökohtainen aika jakaantuu viiden lapsen kesken. Näin yhdelle lapselle riittää tunti jakamatonta huomiota vanhemmalta. Yhden lapsen vanhempi ehtii tässä ajassa antaa sille ainokaiselleen viisi tuntia jakamatonta huomiota.

Vierailija
26/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, jos olet hedelmätön

Vierailija
27/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa paskamaisen oloinen ihminen. Toivottavasti ne viisi lasta saavat muualtakin aikuisen mallia.

Ikäväksesi täytyy sanoa, etten ole edes hedelmätön. Ikävää, jos pilasin päiväsi.

Vierailija
28/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätettiin miehen kanssa että ei enempää lapsia kuin kaksi. Ja kun ovat vielä kumpaakin sukupuolta niin meidän lapsiluku on tässä.

Vierailija
29/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa kestää?

Ei mulla ainakaan ole kuuden lapsen äitinä yhtä paljon aikaa jokaisella muksulle kuin silloin kun niitä oli vain kaksi.

Vierailija
30/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on kuitenkin se, että syntyvyyden säänteleminen Suomessa ei tilannetta muuta. Itse asiassa, jos ns. kehittyneissä maissa tehdään vähemmän lapsia, miten maailman tilanne yleisesti menee mielestäsi. Tulee yhä vähemmän ihmisiä elättämään niitä, jotka ovat kehitysmaissa! Ei tuo voi olla jonkun oikea syy. Myönnä nyt!

Mä oon aina haaveillut neljästä, mutta päätin, että 2 saa riittää, siihen mulla on oikeus. Musta mulla ei ole oikeutta sanoa, että kiinassa ja afrikassa pitäis säädellä syntyvyyttä, jos itse teen niin monta kun lystää.

eka on nyt vauva, toinen tehdään perään ja sitten putket poikki. toivottavasti useampi tekis niin, niin jäis niille parempi maailma ja enempi tilaa, joita tänne nyt syntyy :)

Vierailija
31/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ehdottomasti halua kolmatta, minulle se voisi sopia jos taloudellinen tilanteemme olisi parempi. Mutta kahteen jää ja se riittäköön.

Vierailija
32/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ei ole olemassakaan ja jos olisi, en usko, että ihan tosissaan menee ohi lasten tekemisen vieteistä. Ehkä, kuten sanoin, voi käyttää osasyynä perusteluissaan itselleen tms.

Joillain on ihan oikeasti ekologinen omatunto. Sulla selvästikään ei.

Vierailija
33/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ehdottomasti halua kolmatta, minulle se voisi sopia jos taloudellinen tilanteemme olisi parempi. Mutta kahteen jää ja se riittäköön.

Vierailija
34/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lastani ovat syntyneet sektiolla ja periaatteessa kolmaskin voisi vielä syntyä niin. en silti halua enää yhtään leikkausta jos ei ole aivan pakko.

lisäksi ikäni on este, olen kohta 40 v. enkä halua tulla äidiksi enää kovin vanhana.

Vierailija
35/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi riittää minulle, en vaan halua enempää. Ihan kuin haluan vain yhden miehen tai vain tietyn kokoisen asunnon.

Tämä oli ehkä yksi typerimmistä kysymyksistä vähään aikaan.

Vierailija
36/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että - taas evolutionäärisesti - lapsen kanssa ei tarvitse edes hysteerisesti olla vaan lapsen on hyvä kasvaa yhteisön jäseneksi. Ja ei, en tarkoita toista ääripäätä, että lasten pitäisi olla yksin tai pikku aikuisia.

Tarkoitan, että uskoisin ainakin viiden, pienen väliajan välein tehdyille sisaruksille riittää ihan varmasti Riittävästi aikaa ja seuraa toisistaan, mitä lapsi kaipaa. Eivät varmasti vanhemmat voi leikkiä jokaisen kanssa kotista iltaisin, mutta itse en näe, etä se olisi mitenkään tärkeää.

Eri asia sitten näissä kymmenlapsiperheissä.

Jos aloittaa esim. 30-vuotiaana, ei oikein ehdi niitä ensimmäisiä saada aikuisiksi ennen kolmatta.

Itse olen kokemuksesta huomannut, että kolmen tai useamman lapsen perheessä isoimmat joutuvat itsenäistymään ihan liian aikaisin. Jo 6-7-vuotiaan kohdalla sylittelyt ja muut huomionosoitukset jäävät hyvin vähäisiksi, vaikka kyse edelleen pikkulapsesta.

Minä haluan olla hyvä äiti KAIKILLE lapsilleni, en vain sille/niille jotka kulloinkin ovat pienimmät.

hoitamaan oikein tasapainoisesti, onhan lisääntymisikä niin pitkä, että niistä saa osan jo täysi-ikäiseksi halutessaan, kun tekee seuraavia. Hmm, pointti oli se, että en usko, että tämäkään on se ihan yleisin syy. Kyllä varmasti kolme ainakin menee.

Samoin tiedämme jaksavamme ja pystyvämme huolehtimaan näiden kahden tarpeista tasapuolisesti, niin henkisesti kuin aineellisesti. Mielestäni vastuullinen vanhempi tiedostaa oman kapasiteettinsa tässäkin asiassa.

Vierailija
37/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi

Vierailija
38/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi riittää minulle, en vaan halua enempää. Ihan kuin haluan vain yhden miehen tai vain tietyn kokoisen asunnon.

Tämä oli ehkä yksi typerimmistä kysymyksistä vähään aikaan.

Vierailija
39/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, jos olet kykenevä saamaan enemmänkin lapsia, miksi vain kaksi?

Vierailija
40/82 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata siihe, että oletko tosiaan sitä mieltä, että on jotenkin väärin tehdä vain 2 lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi