Vinkkejä, plis!
Hei
On ensimmäinen kerta kun minä kirjoitan tällä foorumilla, ja nyt
uskallan kysyä teiltä neuvoa. En ole suomalainen, mutta muutaman vuoden olen asunut täällä Suomessa, olen
naimisissa ja mieheni on suomalainen. Olemme uusia vanhempia, meidän kaunis tytär on vain 16 kuukautta (1v 4 kk) hän on ihana ja se näkyy vahva luonne jo, ilmeisesti isänsä ja minä yritämme kouluttaa parhaiten, asettaa rajoja, puhua hänelle rauhalisesti, olla karsivalisia ja sillee.
Kyse on, että hän ei pidä laittaa pipo päähään eikä käsineet ja talvivaatteita on painajainen, hän olisi tosi illoinen alasti koko ajan :). Emme anna periksi, aikaa menee ja hän kestää
käyttää sitä, mutta kun hän huomaa ja pysty hän poistaa käsineet, pipo ja kaikki.
Onko teillä vinkkejä vai tietoa, että voin käyttää, jotta vakuutan tyttäreni, että ei ole kauhea asia käyttää talvivaatteita?
Terveisiä ja kiitos
P.S. Toivottavasti ymmärrätte minun huono suomen kirjoitaminen.
Kommentit (2)
Ei ole hyvä olla ulkona ilman sopivia ulkovaatteita. Jos lapsi ottaa lapaset, pipon, takin pois, niin laitatte ne takaisin. Vaikka sata kertaa joka päivä. Jossain kohti lapsi oppii, että vaatteet pitää olla ulkona päällä ja talvella voi jo tulla itkukin, kun huomaa että ilman lapasia on kylmä. Tuon ikäistä lasta ei voi vakuuttaa mitenkään, pitää vain laittaa ne vaatteet takaisin päälle. Lapaset voi laittaa klipseillä tai turvahakaneulalla kiinni hihaan, hatuksi sellainen jonka saa naruilla kiinni leuan alta jne.
Sinun vaan täytyy laittaa aina uudestaan ne käsineet ja hattu. Pian lapsi oppii että niitä ei kannata ottaa pois.