Laitetaanko CV:hen lasten lukumäärä ja iät?
Olen päivittämässä CV:täni työnhakua varten ja tuli mieleen että laitatteko te siihen mitään perhesuhteista. Eli mainitsetteko esim. että olette naimisissa ja mainitsetteko lapset, montako lasta ja iätkin?
Antakaapa viisaammat vinkkejä!
Kommentit (29)
tai lasten iät?
siviilisääty on beisikki tieto
Ei ole muuta merkitystä. Siviilisääty sen sijaan ei selitä mitään. Jos sillä kerran on merkitystä jollekin työnantajalle niin voisi epäillä, että tietyn siviilisäädyn edustajia suositaan ja toisen ei.
naimisissa, 1 lapsi (synt. 3/2007).
CV:stäni näkee myös, että olin vain 10 kk pois työelämästä äitiys- ja vanhempainvapaan takia sekä sen, että tein sinäkin aikana opiskelua + hieman töitä. Eli mielestäni antaa siinä mielessä minusta tehokkaan kuvan. (Ja ennen kuin joku ehtii surkutella lastani niin voin kertoa, että mies jäi hoitamaan lasta eli ei joutunut noin pienenä hoitoon.)
Tähän asti olen hakemukseen laittanut myös sen, että viihdymme kolmihenkisenä perheenä ja olen halukas panostamaan työelämään. Eli epäsuorasti ilmaissut, että lisää lapsia ei ole lähitulevaisuudessa tulossa. Nyt on alkanut mieli vähän muuttua, eli enää en kirjoittaisi hakemukseen noin.
Eli kun siviilisääty on naimisissa niin silloin sulla on lapsenhoitaja sairaalle lapselle? Jos siviilisääty on naimaton (joka muuten on avoliittolaisten siviilisääty) niin sittenkö ei ole? Entäs jos se siviilisääty on leski - saako silloin jättää valitsematta kun ei ole sitä puolisoa lapsenvahtina?
vaikuttaa kyllä työnantajan mielessä mm. sairaiden lasten hoitojärjestelyihin.
Jos olisin yh, en laittaisi siviilisäätyä näkyviin.
pohjalta lisään lasten lukumäärän ja naimisissa tiedon. En myöskään halua olla töissä firmassa jolle lapset ovat miinusta.
Kiitos kaikille!
Ap
esim. sairaiden lasten hoitojärjestelyistä. Kyse on lähinnä mielikuvasta, jos kerran mainitsee lapset niin silloin on aika loogista kertoa olevansa naimisissa, jos kerran on. Antaa se ainakin jossain määrin kuvan, että on ns. sitoutuvaa tyyppiä. Tuskin ainakaan heikentää työmahdollisuuksia. Rerkrytoijissa on kaikenlaista porukkaa, yllättävän vanhakantaistakin meininkiä on vastaan tullut.
Mutta TÄYSIN VAPAAEHTOISTA on sekä siviilisäädyn että lasten merkitseminen CV:hen, jokainen päättää näistä itse.
Ja mihin muuhun? Eli kun siviilisääty on naimisissa niin silloin sulla on lapsenhoitaja sairaalle lapselle? Jos siviilisääty on naimaton (joka muuten on avoliittolaisten siviilisääty) niin sittenkö ei ole? Entäs jos se siviilisääty on leski - saako silloin jättää valitsematta kun ei ole sitä puolisoa lapsenvahtina?
vaikuttaa kyllä työnantajan mielessä mm. sairaiden lasten hoitojärjestelyihin.
Jos olisin yh, en laittaisi siviilisäätyä näkyviin.
koska mulla on aukko työhistoriassa lapsen saamisen takia. Pätkiä kun teen. Eli mä laitan henkilötietoihin avioliitossa, 1 lapsi (syntymävuosi). Toistaiseksi en ole päässyt edes yhteenkään haastatteluun, ja veikkaan, että tuo yksi viime vuonna syntynyt lapsi vaikuttaa aika paljon.
Mitään muuta mainintaa en cv:en ole laittanut kotonaoloajasta, pitäisköhän jotenkin ajanjaksona merkitä se, ettei näyttäisi siltä, että olen vuoden ollut työttömänä... Hm.
tai lasten iät?
siviilisääty on beisikki tieto