Miksi joillekin töissäkäynti on oletusarvo?
Sitä varten tuet on olemassa, että halukkaat voivat elää niillä ja ne jotka haluaa tehdä töitä voi niitä tehdä.
Kommentit (19)
Eivät ole sitä varten, tyhmä pälli
Varmaan samasta syystä kuin työttömien elättäminen on itseisarvo. Laiskoista työkykyisistä en sano mitään, koska tiedät sen itsekin.
Tuet ei ole mikään kansalaispalkka.
Tukien leikkaukset ovat vasta alussa... Odottakaapa ensi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi tukia, elleivät jotkut kävisi töissä ja maksaisi veroja, joilla tuet rahoitetaan.
Yhteiskunta ei pyöri elleivät jotkut käy töissä. Jos sossun ja Kelan virkailijat menisivät lakkoon tai lopettaisivat työnteon, kukaan ei maksaisi sinunkaan tukiasi, ääliö.
Jos teollisuus, maanviljelys ja maahantuonti lopetettaisiin, koska työläiset eivät viitsi tehdä työtään, et saisi mistään röökiä etkä kaljaa.
Se jämpti näin, kyä niin vaan on!
Siksi, että on turha vikistä kun ei rahat riitä ja kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että on turha vikistä kun ei rahat riitä ja kaikki on kallista.
En valita? Minulla jää työttömänä joka kuukausi 400€ säästöön.
ap
Mäkin olen työtön säästäjä. 300 euroa kk.
Ei HALUKKAAT, vaan sellaiset ihmiset, jotka ovat kyvyttömiä pitämään huolta itsestään, esim. sairaat ja vammaiset. Se, että kaltaisesi terveet ihmiset käyttävät tukia hyväkseen, on pois niiltä, jotka eivät ole kykeneväisiä huolehtimaan itsestään.
Aika harva on halukas elämään ankeaa elämää tuilla. Aika moni haluaa elämältä niitä asioita, joita kustannetaan palkalla. Esim. omistusasunto ja riittävä eläke.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on halukas elämään ankeaa elämää tuilla. Aika moni haluaa elämältä niitä asioita, joita kustannetaan palkalla. Esim. omistusasunto ja riittävä eläke.
Noita tiettyjä, haluttuja asioita olisi hyvä alkaa halajamaan jo nuorempana - myöhemmin on yhä vaikeampaa niitä saavuttaa tässä rajallisessa maailmassa.
Mitä tapahtuu, kun nuo ns. pilvet karkaavat yhä kauemmas ulottumattomiin? Milloin on hyvä todeta "ettei se kannata"?
Vierailija kirjoitti:
Tuet ei ole mikään kansalaispalkka.
Käytännössä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on halukas elämään ankeaa elämää tuilla. Aika moni haluaa elämältä niitä asioita, joita kustannetaan palkalla. Esim. omistusasunto ja riittävä eläke.
Noita tiettyjä, haluttuja asioita olisi hyvä alkaa halajamaan jo nuorempana - myöhemmin on yhä vaikeampaa niitä saavuttaa tässä rajallisessa maailmassa.
Mitä tapahtuu, kun nuo ns. pilvet karkaavat yhä kauemmas ulottumattomiin? Milloin on hyvä todeta "ettei se kannata"?
Lampaat eivät halua ajatella noin monimutkaisia, vaan polkevat käskyjen mukaan oravanpyörässä, kunnes kuukahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Tuet ei ole mikään kansalaispalkka.
Pitäisi olla, koska palkkatöitä ei enää riitä kaikille.
Sisäistetty orjuus 100/10 , ei pystytä edes haaveilemaan jostain muusta.
Ei olisi tukia, elleivät jotkut kävisi töissä ja maksaisi veroja, joilla tuet rahoitetaan.
Yhteiskunta ei pyöri elleivät jotkut käy töissä. Jos sossun ja Kelan virkailijat menisivät lakkoon tai lopettaisivat työnteon, kukaan ei maksaisi sinunkaan tukiasi, ääliö.
Jos teollisuus, maanviljelys ja maahantuonti lopetettaisiin, koska työläiset eivät viitsi tehdä työtään, et saisi mistään röökiä etkä kaljaa.