Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahdon NYT vastauksen sille, miksi raamatun homouskielto on otettava kirjaimellisesti,

Vierailija
19.10.2010 |

mutta esim. avioerokieltoa, naisten vaikenemista seurakunnassa tai kuukautisten aikana seksin harjoittamiskieltoa ei?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on kielletty raamatussa.

Vierailija
2/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt. Jos pystytte? Onko raamattu jumalan sanaa vain JOILTAIN osin, tulkinta sallitaan toisissa kohdissa, mutta toisissa ei? Mistä sen ihminen tietää koska pitää tulkita ja koska ei missään nimessä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kirkko saa itse päättää yhteistuumin, että homoliitot on syntiä. Mitä sitten! Älköön homot sitten liittykö siihen? häh.

Vierailija
4/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perustelette sen itsellenne, kai teillä on joku kanta asiaan oltava! Ette te nyt voi sulkea silmiänne tädelliseltä epäloogisuudelta...

Vierailija
5/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kirkko saa itse päättää yhteistuumin, että homoliitot on syntiä. Mitä sitten! Älköön homot sitten liittykö siihen? häh.

Ja uskovaiselle homolle se varmaankin on iso asia.

ap

Vierailija
6/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirkko ei saisi vaikuttaa maalliseen lainsäädäntöön.

Vierailija
7/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun mielestä homous on kans syntiä eli en itse sitä harrastais ja mun mielestä on väärin vaatia, et papit joidenka mielestä se on syntiä joutuis sit siunaamaan niitä?

Vierailija
8/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. avioerokieltoa, naisten vaikenemista seurakunnassa tai kuukautisten aikana seksin harjoittamiskieltoa ei?

avioero ilmestyy sekä vanhassa että uudessa testamentissa. Se ei ole suotavaa, mutta se on olemassa vanhan testamentin laissa ja myos uusi testamentti hyväksyy sen.

Naisten vaikeneminen seurakunnassa?? Tietääkseni vain uudessa testamentissa on yksi viite tähän asiaan. Vanhassa testamentissa on naisia ollut tuomareina, Jeesus oli itse tekemisissä naisten kanssa ja kohteli heitä samoin kuin miehiä.

Kuukaustisten aikainen seksikielto?? Luultavasti viittaat joko johinkin juutalaisten harjoittamaan veren välttämiseen tai johonkin muuhun. Siitä ei ole edes minkäänlaista oppia kristinuskonnossa. Jos haluat niin voit juutalaisilta ystäviltäsi kysyä heidän mielipidettä asiaan. Itse en edes tiedä mistä puhut.

Homous?? Seksuaalisuus on tarkoitettu avioliiton sisään. Ja avioliiton ulkopuolella tapahtuvat toimenpideet ovat haureutta, älä tee aviorikosta on yksi kymmenestä käskystä.

En tiedä mikä uskonto ei saarnaa avioliiton sisälle kuuluvaa seksielämää.

Jos tämä ei riitä sinulle, niin entäs sitten. Jos et pidä kymmenestä käskystä niin tee sitten niin kuin itseäsi lystää

Vierailija
9/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raamatun mukaan ihan yhtä suuri synti kuin homous.

Vierailija
10/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastettu vaipossa.

Vierailija
11/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraali on sellanen ettei hyväksy homoja niin mun mielestä on väärin, että jotkut ihmiset joutuis työssään tekeen niiden moraalia vastaan..

Vierailija
12/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt. Jos pystytte? Onko raamattu jumalan sanaa vain JOILTAIN osin, tulkinta sallitaan toisissa kohdissa, mutta toisissa ei? Mistä sen ihminen tietää koska pitää tulkita ja koska ei missään nimessä saa?

Yhdestä virkkeestä ei kuitenkaan voi rakentaa oppia jne jne

Katso kirjaa kokonaisuudessa ja lue koko kappale.

Jos on kyse teemasta joka jatkuvasti toistuu, niin puhutaan jo opista

Vierailija
13/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanha testamentti on myös kuvassa mukana?

Vierailija
14/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kymppi koskaan masturboinut?

Raamatussa on vain yksi kohta missä viitataan masturbaatioon.

Joten tuo on aihe josta voi sanoa että raamattu ei puhu. Joihinkin kysymyksiin ei ole vastausta

Vierailija
15/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän sanoisin..

Oletko kymppi koskaan masturboinut?

Että kyllä masturboin, mutta en pakota pappia siunaamaan tätä toimitusta!

Vierailija
16/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioero ilmestyy sekä vanhassa että uudessa testamentissa. Se ei ole suotavaa, mutta se on olemassa vanhan testamentin laissa ja myos uusi testamentti hyväksyy sen.

Naisten vaikeneminen seurakunnassa?? Tietääkseni vain uudessa testamentissa on yksi viite tähän asiaan. Vanhassa testamentissa on naisia ollut tuomareina, Jeesus oli itse tekemisissä naisten kanssa ja kohteli heitä samoin kuin miehiä.

Kuukaustisten aikainen seksikielto?? Luultavasti viittaat joko johinkin juutalaisten harjoittamaan veren välttämiseen tai johonkin muuhun. Siitä ei ole edes minkäänlaista oppia kristinuskonnossa. Jos haluat niin voit juutalaisilta ystäviltäsi kysyä heidän mielipidettä asiaan. Itse en edes tiedä mistä puhut.

Homous?? Seksuaalisuus on tarkoitettu avioliiton sisään. Ja avioliiton ulkopuolella tapahtuvat toimenpideet ovat haureutta, älä tee aviorikosta on yksi kymmenestä käskystä.

En tiedä mikä uskonto ei saarnaa avioliiton sisälle kuuluvaa seksielämää.

Jos tämä ei riitä sinulle, niin entäs sitten. Jos et pidä kymmenestä käskystä niin tee sitten niin kuin itseäsi lystää

sopii tarkoitusperiisi (naisasia) jolloin hylkäät Paavalin (miksi sitä ei tulkita kirjaimellisesti)?

Ihan silkka kakkaa. Joko tulkinnanvaraa on tai sitä ei ole, mutta ei molempia. Oikeasti.

Vierailija
17/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohti Raamattua tällainen ohje annetaan?

Vierailija
18/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain uusi testamentti on oikeaa Jumalan sanaa,

Miksi vanha testamentti on myös kuvassa mukana?

tai voi sanoa että kummallakin kirjalla on sama kirjailija.

Yksi puhuu ajasta ennen juutalaisten messiasta (vapahtajaa), toinen sen messiaksen elämästä ja sen jälkeisestä ajasta.

Vierailija
19/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastaan homoja vaan sitä, että pakotetaan "töissä" toimimaan omaa moraalia vastaan! Muuten ihmisinä homot on ihmisiä siinä missä muutkin.

Vierailija
20/64 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi että "joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin." Mark.10:11-12

"Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin." Luuk.16:18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi