Miksi kristittyjen jumalaan pitää välttämättä juuri "uskoa"?
Miksi ilmeisesti kaikkivaltias tyyppi vaatii kannattajiltaan juuri uskoa? Mitä se sillä uskolla tekee?
Kommentit (59)
Miksi?
Ja tietää, mikä on meille parhaaksi. Myöskin samasta syystä.
jumala ei varmaan senkään takia ketään hylkää että joku olisi vahingossa väärällä tavalla uskonut.. kyllä hän näkee kaiken. sinutkin.
ja valtavalla tunteella niin voi olla että aika pitkään saa odottaa ;)
Ei ainakaan minulle tullut humahdusta. Olin lapsi vielä kun omassa nielessäni tein päätöksen seurata Jeesusta. Ei tullut mitään tunnetta ei soineet trumpetit. En toisaalta osannut sellaista odottaakaan. Luin vaan Lasten Raamattua ja aloin ymmärtää sitä. Usko on loppujen lopuksi varmaan liian yksinkertainen juttu liian viisaille aikuisille ;)
Ei kai jumala sitä vaadikaan, oman itsemme takia kai uskoa tarvitsemme.
mutta ei tässä varmaan ihan tuota tuolla tavalla tarkoitettu. mutta mitä jumala tekee ihmisellä joka tekee aivan päin vastoin kun jumala tahtoo?
Mitä se ylipäätään tekisi kellään ihmisellä? Mihin kaikkivaltias tarvitsee ihmisten tekoja? Rakastatko itse pientä uhmaikäistäsi vaikka se tekee ihan päinvastoin kuin tahdot?
se nyt varmaan ei ole sinun ongelmasi miksi jumala alunperin loi ihmiset, äläkä kysy sitä minultakaan. ei jumala meitä mihinkään välttämättä tarvitse, miksi pitäisikään?
mutta hän palkitsee ne jotka rakastavat häntä niinkun hän ihmisiä.niin ja tuosta vertauksestasi tottakai rakastan ja niin se uhmaikäinenkin rakastaa minua, osaa se sen osoittaa vaikka välillä uhmaakin. ihan niinkun me vaikka välillä tehdään syntiä "uhmataan"
sori tää kirjoitus ilman välimerkkejä, vauva toisessa kädessä
että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN joka häneen uskoo hukkuisi vaan Hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN uskoo hukkuisi vaan Hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jumala haluaa itselleen jotain tosta ihmisten uskosta enkä vaan kerta kaikkiaan tajua miksi itse täydelllisyys loukkaantuisi siitä että joku ei usko ja tuntisi tarvetta kostaa sen.
mutta ei tässä varmaan ihan tuota tuolla tavalla tarkoitettu. mutta mitä jumala tekee ihmisellä joka tekee aivan päin vastoin kun jumala tahtoo?
Mitä se ylipäätään tekisi kellään ihmisellä? Mihin kaikkivaltias tarvitsee ihmisten tekoja? Rakastatko itse pientä uhmaikäistäsi vaikka se tekee ihan päinvastoin kuin tahdot?
se nyt varmaan ei ole sinun ongelmasi miksi jumala alunperin loi ihmiset, äläkä kysy sitä minultakaan. ei jumala meitä mihinkään välttämättä tarvitse, miksi pitäisikään? mutta hän palkitsee ne jotka rakastavat häntä niinkun hän ihmisiä. niin ja tuosta vertauksestasi tottakai rakastan ja niin se uhmaikäinenkin rakastaa minua, osaa se sen osoittaa vaikka välillä uhmaakin. ihan niinkun me vaikka välillä tehdään syntiä "uhmataan" sori tää kirjoitus ilman välimerkkejä, vauva toisessa kädessä
eli siis tähän en viitsinyt aiemmin puuttuakaan. ettei mene pikku tunneille asti:)
..kun sitä helvettiä ei ole. Siksi alunperin sanoin vaihtoehdot ikuinen elämä tai ikuinen kuolema.
Helvetti kirjaimellisena tulisena piinan paikkana ei ole peräisin Raamatusta.
Raamatun alkukielen sana on käännetty väärin ja todellisuudessa tuo sana Hades tarkoittaa hautaa, ikuista kuolemaa.
Tämä on sopusoinnussa myös sen kanssa että Jumala on rakkaus. Hän ei todellakaan halua kiduttaa ketään, mutta tuomitsee ikuiseen kuolemaan ne jotka häntä eivät tottele.
se nyt varmaan ei ole sinun ongelmasi miksi jumala alunperin loi ihmiset, äläkä kysy sitä minultakaan. ei jumala meitä mihinkään välttämättä tarvitse, miksi pitäisikään? mutta hän palkitsee ne jotka rakastavat häntä niinkun hän ihmisiä. niin ja tuosta vertauksestasi tottakai rakastan ja niin se uhmaikäinenkin rakastaa minua, osaa se sen osoittaa vaikka välillä uhmaakin. ihan niinkun me vaikka välillä tehdään syntiä "uhmataan" sori tää kirjoitus ilman välimerkkejä, vauva toisessa kädessä
eli siis tähän en viitsinyt aiemmin puuttuakaan. ettei mene pikku tunneille asti:) ..kun sitä helvettiä ei ole. Siksi alunperin sanoin vaihtoehdot ikuinen elämä tai ikuinen kuolema. Helvetti kirjaimellisena tulisena piinan paikkana ei ole peräisin Raamatusta. Raamatun alkukielen sana on käännetty väärin ja todellisuudessa tuo sana Hades tarkoittaa hautaa, ikuista kuolemaa. Tämä on sopusoinnussa myös sen kanssa että Jumala on rakkaus. Hän ei todellakaan halua kiduttaa ketään, mutta tuomitsee ikuiseen kuolemaan ne jotka häntä eivät tottele.
VASTAUS SIIS KYSYMYKSEEN MIKSI JUMALA KIDUTTAISI KETÄÄN HELVETISSÄ?
ja lisäksi siitä paikasta kerrotaan että siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Miten tyhjässä tilassa on tulta ja itkua?
hyväilevät hänen egoaan
Ehdoton rakkaus olisi suurempaa.
Mitä jos Chilen kaivosmiehistäkin olisi pelastettu vaan osa? Toi ja toi äänestää väärää puoluetta, ei vedetä niitä ylös vaan jätetään ne ikuiseen kuolemaan tonne.
antamalla ainokaisen Poikansa hengen?
En ymmärrä sun kysymystä.
Kyllä mä halusin olla kaivosmies joskus mutta eihän millään ole mahdollista yhtä aikaa uskoa tällaiseen kaivosmiehiä valikoivaan Jumalaan ja siihen että Jumala on täydellinen rakkaus.
et oikeasti olla kaivosmies joka pääsee vapauteen
Kyllä mä halusin olla kaivosmies joskus mutta eihän millään ole mahdollista yhtä aikaa uskoa tällaiseen kaivosmiehiä valikoivaan Jumalaan ja siihen että Jumala on täydellinen rakkaus.
että se jumala ei valitse niitä kaivosmiehiä vaan ne kaivosmiehet sen jumalan.
tavan huikea ero!
ne ovat valinneet väärin.
Jos Chilen presidentti olisi päättänyt että kapseliin mahtuu vain ne jotka äänestivät minua vaaleissa niin olisihan sielläkin kaivosmiehet valinneet presidenttiehdokkaansa mutta se olisi silti ollut väärin ja julmaa.
että se jumala ei valitse niitä kaivosmiehiä vaan ne kaivosmiehet sen jumalan.
tavan huikea ero!
maailman väestöstä on tuomittu ikuiseen kadotukseen, koska on syntynyt kulttuuriin, jossa kristittyjen jumalaa ei tunneta eikä palvota? Kaikki imeväisiässä ripuliin kuolleet lapset, takapihoilla palloa paljasjaloin potkivat pikkupojat jne. Juu, loin kyllä kaikki mutta mitäs menivät syntymään Papua-UusiGuinean peräviidakkoon, kuolkaa sinne surkimukset.
se nyt varmaan ei ole sinun ongelmasi miksi jumala alunperin loi ihmiset, äläkä kysy sitä minultakaan. ei jumala meitä mihinkään välttämättä tarvitse, miksi pitäisikään?
mutta hän palkitsee ne jotka rakastavat häntä niinkun hän ihmisiä.
niin ja tuosta vertauksestasi tottakai rakastan ja niin se uhmaikäinenkin rakastaa minua, osaa se sen osoittaa vaikka välillä uhmaakin. ihan niinkun me vaikka välillä tehdään syntiä "uhmataan"
sori tää kirjoitus ilman välimerkkejä, vauva toisessa kädessä