Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kristittyjen jumalaan pitää välttämättä juuri "uskoa"?

Vierailija
18.10.2010 |

Miksi ilmeisesti kaikkivaltias tyyppi vaatii kannattajiltaan juuri uskoa? Mitä se sillä uskolla tekee?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ikuinen elämä

b) ikuinen kuolema

sinulla on tämä elämä aikaa todistaa uskosi Jumalalle. "Usko ilman tekoja on kuollut" eli nyt teoillasi osoitat haluatko palvella Jumalaa tulevaisuudessa vai et.

Jumala on antanut valinnan vapauden ja saat ihan itse päättäävalitsetko kumman vaihtoehdon.

Vierailija
22/59 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä kaupasta saa...

Otat selvää, mitä Jumala meiltä ihmisiltä vaatii ja miten miellyttää Jumalaa. Usko tulee sitten, kun tiedät, mitä teet. Ei sitä valmiina saa, kyllä ensin on saatava jotain, miksi uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä kaupasta saa...

Otat selvää, mitä Jumala meiltä ihmisiltä vaatii ja miten miellyttää Jumalaa. Usko tulee sitten, kun tiedät, mitä teet. Ei sitä valmiina saa, kyllä ensin on saatava jotain, miksi uskoa.

Jumalan rakkaus on ostettava teoilla.

Vierailija
24/59 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ne ainakaan tuoneet uskoa.

Ja eikös se nyt mennytkään niin että teoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan uskolla?

ei sitä kaupasta saa...

Vierailija
25/59 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu asettavan niin suuria vaatimuksia Jumalalle, ettei ole ihme jos ei mikään tyydytä. Minusta on luonnollista, ettei Jumala lupaa ikuista elämää yhteydessä Häneen, jos ihminen itse on sitä mieltä että bullshit ja niin edelleen, niinkuin tässä on vastailtu. Mitä Jumala tekisi valtakunnassaan ihmisillä, jotka eivät häneen usko tai turvaudu?

Toisaalta siksi uskoksi riittää se, että turvautuu Jeesukseen ja pyytää häneltä apua tms. Eikös se juuri ole uskomista, että esim. rukoilee? Vai odotatteko te jotain valtavaa kaboom-tunnetta, mieletöntä euforista uskoontuloa, kielilläpuhumista ja vastaavaa? Ei uskominen ole sen kummempaa kuin sen ajatteleminen omassa mielessään, että on olemassa se joku joka minua kuuntelee, on Jeesuskin? Siis mielestäni sellaiselle ihmiselle on annettu usko, joka on sitä pyytänyt. Hänhän uskoo, että on joku, joka sitä "ei ole antanut".

Vierailija
26/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt olikin kysymys siitä rakastatko SINÄ Jumalaa..

Jumala palkitsee sen jolta saa vastarakkautta.

Vähän niinkun sinä voit rakastaa miestäsi mutta et sinä varmaan sen kanssa menisi naimisiin jos se vaan sanoisi että joo kyllä mä sua rakastan (eli vaadit myös jotain millä todistaa rakkautensa ja teoillahan se yleensä ilmenee), etkä myöskään naisi miestä joka sinua ei rakastaisi.

eikö näin?

Vierailija
27/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ne ainakaan tuoneet uskoa. Ja eikös se nyt mennytkään niin että teoilla ei ole merkitystä, vaan ainoastaan uskolla?

ei sitä kaupasta saa... Otat selvää, mitä Jumala meiltä ihmisiltä vaatii ja miten miellyttää Jumalaa. Usko tulee sitten, kun tiedät, mitä teet. Ei sitä valmiina saa, kyllä ensin on saatava jotain, miksi uskoa.

usko ilman tekoja on kuollut niinkuin jo aiemmin sanoin.

en tiedä mistä ihmiset on keksiny sen että uskon että jeesus on kuollut minun puolestani ja that`s it. ei sitä taivaspaikkaa sillä uskolla yksinään lunasteta.. ja niin 24 oli sama kun 17 ja 19

Vierailija
28/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut MITÄÄN sisäistä tunnetta siitä että joku kuuntelisi. Ainakin minulla uskomiseen, rakkauteen yms. vaaditaan sisäinen tunne. Jos sitä ei tule, en voi sanoa että uskon tai rakastan vaikka kuinka yrittäisi niitä tunteita väkisin herättää.

Moni tuntuu asettavan niin suuria vaatimuksia Jumalalle, ettei ole ihme jos ei mikään tyydytä. Minusta on luonnollista, ettei Jumala lupaa ikuista elämää yhteydessä Häneen, jos ihminen itse on sitä mieltä että bullshit ja niin edelleen, niinkuin tässä on vastailtu. Mitä Jumala tekisi valtakunnassaan ihmisillä, jotka eivät häneen usko tai turvaudu?

Toisaalta siksi uskoksi riittää se, että turvautuu Jeesukseen ja pyytää häneltä apua tms. Eikös se juuri ole uskomista, että esim. rukoilee? Vai odotatteko te jotain valtavaa kaboom-tunnetta, mieletöntä euforista uskoontuloa, kielilläpuhumista ja vastaavaa? Ei uskominen ole sen kummempaa kuin sen ajatteleminen omassa mielessään, että on olemassa se joku joka minua kuuntelee, on Jeesuskin? Siis mielestäni sellaiselle ihmiselle on annettu usko, joka on sitä pyytänyt. Hänhän uskoo, että on joku, joka sitä "ei ole antanut".

Vierailija
29/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskonnosta opetetaan että teoilla ei kukaan pelastu, mutta uskolla pelastuu.

usko ilman tekoja on kuollut niinkuin jo aiemmin sanoin.

en tiedä mistä ihmiset on keksiny sen että uskon että jeesus on kuollut minun puolestani ja that`s it. ei sitä taivaspaikkaa sillä uskolla yksinään lunasteta.. ja niin 24 oli sama kun 17 ja 19

Vierailija
30/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoile että saisit uskoa ja tietäisit, mitä tehdä.

Jumala kyllä vastaa sinulle, kun jaksat rukoilla ja etsiä avoimin mielin.

Käytä omaa sinulle annettua ajattelukykyäsi äläkä tyrmää heti jos eteesi tulee esimerkiksi joku "uusi" uskonto tai yllättävä taho, vastaus voi olla siinä.

Vierailija
31/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkivaltiaalla täydellisellä rakkaudella huono itsetunto vai miksi hän kaipaa ihmisiltä tämmöistä pönkitystä, miettii sitä että toi ei turvaudu muhun, en siksi tykkää siitä enkä tee sillä mitään valtakunnassani?

Kyllähän ihmisten epätäydellinen vanhempainrakkauskin sulkee lapset syliinsä silloinkin kun he ovat jo isoja eivätkä enää turvaudu isiin tai äitiin. Ei rakastavat ihmisetkään sano lapsilleen että mees nyt helvettiin täältä kun et kerta turvaudu muhun.

Vierailija
32/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskonnosta opetetaan että teoilla ei kukaan pelastu, mutta uskolla pelastuu.

usko ilman tekoja on kuollut niinkuin jo aiemmin sanoin. en tiedä mistä ihmiset on keksiny sen että uskon että jeesus on kuollut minun puolestani ja that`s it. ei sitä taivaspaikkaa sillä uskolla yksinään lunasteta.. ja niin 24 oli sama kun 17 ja 19

muutenhan olisi ihan sama mitä tekee. miksi sitten Jumala antaa tiettyjä toivouksia millä tavalla tulisi elää?

Vierailija
33/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ihan vaan tavallista pikkumaista ihmisten toimintaa. Joo joo rakastan sua mut en oikeesti vaan ainoostaan jos teet niin ku mä haluun.

mutta nyt olikin kysymys siitä rakastatko SINÄ Jumalaa..

Jumala palkitsee sen jolta saa vastarakkautta.

Vähän niinkun sinä voit rakastaa miestäsi mutta et sinä varmaan sen kanssa menisi naimisiin jos se vaan sanoisi että joo kyllä mä sua rakastan (eli vaadit myös jotain millä todistaa rakkautensa ja teoillahan se yleensä ilmenee), etkä myöskään naisi miestä joka sinua ei rakastaisi.

eikö näin?

Vierailija
34/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tässä varmaan ihan tuota tuolla tavalla tarkoitettu.

mutta mitä jumala tekee ihmisellä joka tekee aivan päin vastoin kun jumala tahtoo?

Vierailija
35/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tässä varmaan ihan tuota tuolla tavalla tarkoitettu. mutta mitä jumala tekee ihmisellä joka tekee aivan päin vastoin kun jumala tahtoo?

oho unohtui lainaus.. vastasin sille joka sanoi että isi ja äitikin rakastaa lastaan aikuisena vaikkei enää heihin turvaudu tai jotain sellasta..

Vierailija
36/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ihan vaan tavallista pikkumaista ihmisten toimintaa. Joo joo rakastan sua mut en oikeesti vaan ainoostaan jos teet niin ku mä haluun.

mutta nyt olikin kysymys siitä rakastatko SINÄ Jumalaa.. Jumala palkitsee sen jolta saa vastarakkautta. Vähän niinkun sinä voit rakastaa miestäsi mutta et sinä varmaan sen kanssa menisi naimisiin jos se vaan sanoisi että joo kyllä mä sua rakastan (eli vaadit myös jotain millä todistaa rakkautensa ja teoillahan se yleensä ilmenee), etkä myöskään naisi miestä joka sinua ei rakastaisi. eikö näin?

Ja tietää, mikä on meille parhaaksi. Myöskin samasta syystä.

Vierailija
37/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei silti saa sitä uskoa? Helvettiin vaan?

rukoile että saisit uskoa ja tietäisit, mitä tehdä.

Jumala kyllä vastaa sinulle, kun jaksat rukoilla ja etsiä avoimin mielin.

Käytä omaa sinulle annettua ajattelukykyäsi äläkä tyrmää heti jos eteesi tulee esimerkiksi joku "uusi" uskonto tai yllättävä taho, vastaus voi olla siinä.

Vierailija
38/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tässä varmaan ihan tuota tuolla tavalla tarkoitettu.

mutta mitä jumala tekee ihmisellä joka tekee aivan päin vastoin kun jumala tahtoo?

Mitä se ylipäätään tekisi kellään ihmisellä? Mihin kaikkivaltias tarvitsee ihmisten tekoja?

Rakastatko itse pientä uhmaikäistäsi vaikka se tekee ihan päinvastoin kuin tahdot?

Vierailija
39/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ja tietää, mikä on meille parhaaksi. Myöskin samasta syystä.

Vierailija
40/59 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei silti saa sitä uskoa? Helvettiin vaan?

rukoile että saisit uskoa ja tietäisit, mitä tehdä. Jumala kyllä vastaa sinulle, kun jaksat rukoilla ja etsiä avoimin mielin. Käytä omaa sinulle annettua ajattelukykyäsi äläkä tyrmää heti jos eteesi tulee esimerkiksi joku "uusi" uskonto tai yllättävä taho, vastaus voi olla siinä.

vilpittömästi etsivät kyllä löytävät ja eiköhän se Jumala sinunkin tilanteesi nää, tuskin joudut mihinkään.

Tilaisuus annetaan kaikille!