Ei tarvetta julki-imetykseen
Onko paikalla ketään, jolle ei olisi tullut tilannetta, jossa olisi pitänyt imettää julkisella paikalla? Tuli mieleen äitini, joka ei osannut imettää kuin pitkällään ja imetti kuitenkin 3 lasta ja nuorinta pitkästi toiselle ikävuodelle. Muistan, että kesälomareissu tehtiin, kun sisko oli 1-vuotias. Muita matkoja ei varmaan sitten ollutkaan. Omassa kaupungissa käytiin ruokakaupassa. Perhekahviloita tms. ei siihen aikaan (80-luvulla) ollut.
Kommentit (42)
Suoraan sanoen en HALUA imettää julkisella paikalla. Poika oli osaimetyksellä ihan syntymästään asti (jopa sairaalassa sai pullosta). Jos oltiin jossain niin kotiinpäin ruvettiin suuntaamaan kun ruoka-aika lähestyi. Hyvin selvisi vaikka vedellä hetken aikaa kunnes kotiin päästiin. Ei tarvinnut vetäsitä tissiä esiin metrossa, bussissa taikka puiston penkillä eikä kenenkään tarvinnut kuunnella vauvan nälkähuutoa missään. Kyllä pulloruokittu lapsi on helppo.
Minua vaan ällöttää imettäminen julkisella paikalla, siis minua itseäni. Jos joku muu sen tekee niin tehköön... Mutta siellä kahvilassa ei sitten tarvitse heittää niitä ryntäitä siihen pöydälle. Voi joko kääntää selkänsä tai peittää jollain. Menee jopa ruokahalu minulta... sorry vaan.
Niin toivoa vain täytyy, että mikäli sikäli seuraavia lapsia siunaantuu, niin ne ovat hieman lunkimpia imemisen suhteen kaikkialla. Onneksi minulla on ollut toimiva rintapumppu=)