Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tarvetta julki-imetykseen

Vierailija
18.10.2010 |

Onko paikalla ketään, jolle ei olisi tullut tilannetta, jossa olisi pitänyt imettää julkisella paikalla? Tuli mieleen äitini, joka ei osannut imettää kuin pitkällään ja imetti kuitenkin 3 lasta ja nuorinta pitkästi toiselle ikävuodelle. Muistan, että kesälomareissu tehtiin, kun sisko oli 1-vuotias. Muita matkoja ei varmaan sitten ollutkaan. Omassa kaupungissa käytiin ruokakaupassa. Perhekahviloita tms. ei siihen aikaan (80-luvulla) ollut.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vetäydyin esim kauppakeskuksessa vessaan. Musta nykypäivänä mammoilla on subjektiivinen oikeus vetästä tissit esille missä vain, ilman että ajattelee muita. Ja ei, en koe sitä seksistisenä. Sitä vaan perustellaan luonnollisena asiana. Ei kai kukaan vaihda vaippaakaan julkisesti esim ravintolassa vaan vetäytyvät vessaan

Vierailija
2/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vetäydyin esim kauppakeskuksessa vessaan. Musta nykypäivänä mammoilla on subjektiivinen oikeus vetästä tissit esille missä vain, ilman että ajattelee muita. Ja ei, en koe sitä seksistisenä. Sitä vaan perustellaan luonnollisena asiana. Ei kai kukaan vaihda vaippaakaan julkisesti esim ravintolassa vaan vetäytyvät vessaan

3 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

wc-koppiin sitä varten, että imettää. Kaikkiallahan ei ole sellaisia täyden palvelun lastenhoitohuoneita. Olen 40v enkä todellakaan sulkeudu kopperoihin imettämään. Suurin osa ohikulkijoista ei näe tissin tissiä, vaikka vauva imisikin.

Vielä alle 30-vuotiaana olin moisesta huolissani, mutta taitaa olla nuorten äitien paineita :D

Vierailija
4/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin imettämään lenkkipolun varrella penkillä, kun vauva heräsi nälkäisenä kesken kärryttelyn, laitoin harson näkösuojaksi, eikä siitä tainnut mennä ohi kuin pari pyöräilijää. Muuten jos lähdettiin kaupungille minulla oli aina pullo pumpattua maitoa mukana pienen kylmäkallen kanssa kassissa. Myös sukuloidessa otin aina pumpattua maitoa mukaan.

Vierailija
5/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin kyllä vielä yli 1v lasta, mutta ei tarvinnut jättää yhtään matkaa, lomaa tms. väliin imetyksen vuoksi, lapselle voi kyllä antaa ruokarauhan ilman wc-kopissa istumistakin. Ostosmatkailun voi ajoittaa lapsen päiväuniaikaan, lomamatkoilla imetin autossa parkkipaikoilla silloin kun pidimme taukoja muutenkin. Ravintoloissa tai kahviloissa en ole imettänyt, ei mennyt kenenkään herkkätunteisen ruokailu pilalle lapseni syömisen vuoksi!

Ihan hyvin selviää imetyksestä ilman julkista "paljastelua" eikä kotiin tarvitse linnoittautua.

Vierailija
6/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostosmatkan aikana.

Vierailija
7/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ei koskaan ollut tarvetta julki-imetykseen. Hän söi säännöllisesti 4 tunnin välein ja kelpuutti pullonkin. Pystyi myös odottamaan jonkin tovin maitoansa ongelmitta. Tosi helppoa.

Kuopus olikin sitten toisenlainen, epäsäännöllisempi. Hänestä ei koskaan tiennyt milloin tarvitsee maitoa. Käytännössä hän söi 30 min - 2 tunnin välein eikä kelpuuttanut tuttia eikä tuttipulloa. Maito piti myös saada äkkiä, ei siinä ollut aikaa etsiä mitään rauhallisia imetyspaikkoja. Hänen kanssaan olisin joutunut pysymään tiukasti kotosalla jos olisin halunnut välttää julki-imetystä.

Imetyspaitojen kanssa onneksi pystyi imettämään niin ettei tarvinnut tissiä kenellekään esitellä :)

Vierailija
8/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina on löytynyt vessa tai sovituskoppi. Ja jos ei muuta, niin olen vetäytynyt jonnekin syrjemmälle ja laittanut harson tai huivin suojaksi. Eli olen närkästyttänyt ihmisiä varaamalla vessan tai sovituskopin "turhaan" ja joku on voinut kuulla vauvan iljettäviä imetysääniä ja yökkäillä sitä.

Vierailija
9/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin imettäessäni menemään jonnekin rauhalliseen paikkaan kuten vessaan, lastenhoitohuoneeseen yms. Syinä halu tehdä kyseinen toimitus rauhassa ilman ulkopuolisten ihmetyksiä, halu antaa lapselle, joka häiriintyi ympäristön melusta imiessään, rauhallinen ympäristö sekä aivan yksinkertaisesti siitä syystä, että meillä imetysoperaatio oli aikamoinen toimitus. Pojan imeminen kuulosti aika härskiltä ja kuului aika kauaksikin ja mulla lensi maitoa kaaressa joka suuntaan, joten esteettinen imetys oli vain toive. Imetin muutaman kerran syrjäisemmässä paikassa lenkkipolun varressa penkillä ja meni ihan ok. Myös autossa olen huoltsikan pihalla tai kauppakeskuksen parkissa ollessani imettänyt. Monissa kauppakeskuksissa on pääkaupunkiseudulla hyvät lastenhoitohuoneet ja joissakin ihan omat "imetyshuoneet" tai sermillä eristetty tila naistenhuoneen yhteydessä. Hyvin usein myös pumppasin maitoa mukaan.

Mutta jokainen tehköön miten taitaa ja jos osaa esteettisesti imettää niin ei minua häiritse.

Vierailija
10/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne jotka valtaavat sen yhden ja ainoan lastenhoitohuoneen imetykselle. Parhaimmillaan olen joutunut odottamaan melkein tunnin vauvan kanssa jolla on kakat vaipassa. Kuopuksella kakka aiheutti helposti ärtymystä. Niin onpa todella todella kiva kun jotkut julki imettämistä kammoavat valtaavat ne vessat. Jos ei halua/uskalla imettää julkisesti, menkää vaikka autoon imettämään tai kotiin. Niitä lastenhoitohuoneita tarvitsee muutkin.

Vierailija
11/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsee urku suorana huutava vauva, kun paidan alla imevä ;) Toisaalta mua ei oikeastaan kauheasti kiinnosta. Mieheni tukee asiassa. Hänen mielestään vauvalla on suurempi oikeus saada rintaa kuin jollain ohikulkevilla seksuaalisesti häiriintyneillä pällistelijäeukoilla oikeus olla näkemättä imeviä vauvoja.

Vierailija
12/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä julkisestikin, en kuitenkaan missään ostokeskuksen keskusaukiolla molemmat tissit esillä. Imetyksen voi tehdä niin huomaamattomasti että vieressä tai vastapäätä istuva ei huomaa mitään.

Mutta en kyllä missään vessassakaan, hyi yäk, en itsekään syö edes purkkaa kun käyn vessassa saati ruokkisi vauvaa vessassa. Ilmeisesti vessaimettäjät syövät itsekin eväänsä vessassa.

Vierailija
13/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin suunnattomasti ottaa päähän ne jotka valtaavat sen yhden ja ainoan lastenhoitohuoneen imetykselle. Parhaimmillaan olen joutunut odottamaan melkein tunnin vauvan kanssa jolla on kakat vaipassa. Kuopuksella kakka aiheutti helposti ärtymystä. Niin onpa todella todella kiva kun jotkut julki imettämistä kammoavat valtaavat ne vessat. Jos ei halua/uskalla imettää julkisesti, menkää vaikka autoon imettämään tai kotiin. Niitä lastenhoitohuoneita tarvitsee muutkin.

Imettämisen häpeäminen ei ole järkevää muiden huomioon ottamista.

Vierailija
14/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä paljon lapsella on oikeus saada siellä ruokaa kuin vaippakin. Hoitoa molemmat.

Vierailija
15/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella paikalla hälinässä??

Vierailija
16/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella paikalla hälinässä??

Vierailija
17/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassun minuutin, kun maitoa tulee niin helvetillisellä vauhdilla. Ja näin on aina ollut. Me ei todellakaan siellä lastenhoitohuoneessa asuta eikä olla kauaa. Kauemmin sen lapsen perseen hygienisointi siellä vie, kun se hetken imetys. Ja hirveen bakteerikammosta jengiä liikkeellä, kas kun ette ota omaa pottaa mukaan.

Ja aivan tosiaan, lastenhoitohuoneessa tehtävät toimenpiteet eivät rajoitu vain siihen perseen pesuun.

Ja että ihan miehen tuki, no voi hellan tuutelis!

Vierailija
18/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä paljon lapsella on oikeus saada siellä ruokaa kuin vaippakin. Hoitoa molemmat.

pääsee joku vaihtamaan sen vaipan.

Vierailija
19/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassun minuutin, kun maitoa tulee niin helvetillisellä vauhdilla. Ja näin on aina ollut. Me ei todellakaan siellä lastenhoitohuoneessa asuta eikä olla kauaa. Kauemmin sen lapsen perseen hygienisointi siellä vie, kun se hetken imetys. Ja hirveen bakteerikammosta jengiä liikkeellä, kas kun ette ota omaa pottaa mukaan.

Ja aivan tosiaan, lastenhoitohuoneessa tehtävät toimenpiteet eivät rajoitu vain siihen perseen pesuun.

Ja että ihan miehen tuki, no voi hellan tuutelis!

Joidenkin lapset taitavat olla todella hitaita syömään. Kuten minun kuopukseni oli. Saattoi syödä helpostikin tunnin. Lopetti aina hetkeksi yms.

Vierailija
20/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään varaisi lastenhoitohuonetta sitä aikaa. Ja olen päästänyt jengiä samaan aikaan vaihtamaan lapsille vaippaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän