Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tarvetta julki-imetykseen

Vierailija
18.10.2010 |

Onko paikalla ketään, jolle ei olisi tullut tilannetta, jossa olisi pitänyt imettää julkisella paikalla? Tuli mieleen äitini, joka ei osannut imettää kuin pitkällään ja imetti kuitenkin 3 lasta ja nuorinta pitkästi toiselle ikävuodelle. Muistan, että kesälomareissu tehtiin, kun sisko oli 1-vuotias. Muita matkoja ei varmaan sitten ollutkaan. Omassa kaupungissa käytiin ruokakaupassa. Perhekahviloita tms. ei siihen aikaan (80-luvulla) ollut.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisessa vessa en kuitenkaan ala imettämään.

Olen imettänyt autossa, kahvilassa, ravintolassa, keskuspuistossa, rautatieasemalla, junassa... näitähän riittää. Onneksi vauva nyt vanhempana kestää ilman maitoa jo useamman tunnin, ettei tarvitse ihmisiä häiritä. Mutta, jos tulee nälkä niin imetän.

Vierailija
22/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään varaisi lastenhoitohuonetta sitä aikaa. Ja olen päästänyt jengiä samaan aikaan vaihtamaan lapsille vaippaa.

Ja olen tosiaan odottanut niin kauan että äiti tulee lapsensa kanssa pois huoneesta. Enkä kehdannut lähteä etsimään toista. Tiedä milloin olisi vihdoin tullut pois sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän sieltä edes tissiä näy! Toki katson ravintolassa tms sellaisen istumapaikan, ettei nyt ihan näytillä ollut. Pari kertaa kokeilin käydä vessassa imettämässä ja kyllä se tuntui jotenkin inhottavalta ja epähygieniseltä istua siinä pöntön kannen päällä. ja sitten pitäisi sinne raahata mukaan vielä 2-v ja 6 -v...

Vierailija
24/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden imetyksessa nakyy paljasta pintaa? Itse kaytan ihan tavallisia trikoopaitoja, mutta mitaan ei nae. Ei sen julkisella paikalla imettamisen tarvitse olla _julki_-imettamista.

Vierailija
25/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään siinä paidassa ole se ratkaiseva juttu. Mun lapsi ei suostunut syömään harson/huivin alla vaan halusi alkaa leikiskelemään sillä harsolla ja repäisi sen pois. Missään paidan alla ei suostunut syömään, kun kaikki mahdollinen ympärillä kiinnosti. Jos jokin ääni katkaisi ruokailun niin pään käänsi välittömästi pois. En tiedä, minkälaisilla jonglöörikeinoilla olisin saanut imetettyä edes jotenkin niin ettei koko rintavarustus olisi näkynyt. Tähän lisättynä se maidon järkyttävä suihkuaminen, joka monesti tarkoitti paidan vaihtamista.

Itse minusta on tosi hyvä juttu, jos jotkut äidit saa taitavasti imetettyä itselleen ja erityisesti lapselleen sopivasti julkisella paikalla. Täällä taitaa monella olla lähtökohtaisesti se oletus, että kaikki lapset syövät tissiä noin vain missä vain, eikä mitään ongelmaa ole. Noh, kaikilla ei ole näin.

Vierailija
26/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vessat on lähtökohtaisesti niin paskaisia, että niistä saa suurin piirtein sen ebolan. En minä enkä lapseni nuole vessan kahvoja, lattioita tai muitakaan. Ja kädet olen aina pessyt, jos ovat olleet likaiset.

Vierailija
27/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä koskaan ole tissejäni siinä yhteydessä paljastellut. Jos jotain ärsyttää/ällöttää se, että näkee vauvan olevan ruokailemassa, vaikka rintaa ei näy ollenkaan, niin se on kyllä hänen ongelmansa eikä minun tai vauvani.

Musta on typerää rinnastaa vaipan vaihto ja imettäminen toisiinsa, ei kai kenenkään vessassa tarvitse syödä.

Vierailija
28/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä, mutta ei mulla kyllä näy rinnasta mitään. Vedän siis paidan helman vauvan suupieleen asti kiinni ja rinta on piilossa. Mahaa ei myöskään tarvitse esitellä, kun pidän paidan alla hihatonta toppia, jonka kaula-aukkoa vedän alaspäin. Tsi-imetyspaita siis. Enemmän paljastelua tulee muuten nähtyä kesällä, kun naiset kulkee hihattomissa, avonaisissa topeissa. Hyi heitä! ;)

Vierailija
29/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en minä syö vessassa vaan siteeni sielä vaihdan siinä missä lapselleni paskavaipan!

Ei tulisi mieleen alkaa paskanhajussa imettämään lasta. Sääli jos sinä koet sen itsellesi ja lapsellesi hyväksi paikaksi syödä. :(

Montako rintatulehdusta sulla on ollut?

Hyiiiii!

T. neljän lapsen äiti joka voi imettää lapsensa jos tälle nälkä iskee.

PS: Ranskassa on ihan laissa sanottu että rintaruokinta pitää sallia kahvilassa ja ravintolassa. Älyvapaata se on mennä imettämään puoleksitunniksi vessaan. Siinä tulee pidätyskykyset mummot jo vihasiksi.

Vierailija
30/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä koskaan ole tissejäni siinä yhteydessä paljastellut. Jos jotain ärsyttää/ällöttää se, että näkee vauvan olevan ruokailemassa, vaikka rintaa ei näy ollenkaan, niin se on kyllä hänen ongelmansa eikä minun tai vauvani.

Musta on typerää rinnastaa vaipan vaihto ja imettäminen toisiinsa, ei kai kenenkään vessassa tarvitse syödä.

Vierailija
31/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska just lapsi ei suostunut syömään kuin pitkällään ja silti siitäkin seurasi aina huutoa ja raivareita.

Vierailija
32/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vessat on lähtökohtaisesti niin paskaisia, että niistä saa suurin piirtein sen ebolan. En minä enkä lapseni nuole vessan kahvoja, lattioita tai muitakaan. Ja kädet olen aina pessyt, jos ovat olleet likaiset.

käynyt 1-2-vuotiaan kanssa vessassa. Nehän nuolee kaikki paikat mihin ehtivät suunsa länttäämään =D

Kuuluu kuule ihan normaaliin kehitykseen.

Vierailija
33/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se ei tarkoita imettämistä vessan lattialla maaten. Ja jos imettää imetysikäistä niin se ei ole sen ikäinen, joka itse mitään tutkii vessassa. Ja minulla ei ole ollut rintatulehduksia. Ja jos vessa on likainen ja epämiellyttävä, niin en ole sinne mennyt.

Onko se helvetin helvetti joillekin niin vaikea uskoa, että se ei ole kaikilla kiinni siitä paidan kankaasta, mallista tai muusta se imetys julkisella paikalla. Ja olen imettänyt niin sanotusti julkisella paikalla ulkosalla esim. puistossa penkillä, kun on ollut RAUHALLISEMPAA. Eli kysymys on lapseni kanssa ollut rauhallisen paikan löytymisestä.

Vierailija
34/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(paitsi jos se on ainut vessa niin ei ole kohteliasta antaa ihmisten jonottaa) vaan siitä että ei ole mikään velvollisuus mennä sinne. Ja vaikka imettäisi vauvaikäistä niin kaikilla se ei ole ainut lapsi, siinäpä vasta hupia on tunkea sinne likaiseen koppiin imettämään isompien taaperoikäisten kanssa.

niin se ei tarkoita imettämistä vessan lattialla maaten. Ja jos imettää imetysikäistä niin se ei ole sen ikäinen, joka itse mitään tutkii vessassa. Ja minulla ei ole ollut rintatulehduksia. Ja jos vessa on likainen ja epämiellyttävä, niin en ole sinne mennyt.

Onko se helvetin helvetti joillekin niin vaikea uskoa, että se ei ole kaikilla kiinni siitä paidan kankaasta, mallista tai muusta se imetys julkisella paikalla. Ja olen imettänyt niin sanotusti julkisella paikalla ulkosalla esim. puistossa penkillä, kun on ollut RAUHALLISEMPAA. Eli kysymys on lapseni kanssa ollut rauhallisen paikan löytymisestä.

Vierailija
35/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä mikä on näkemyksesi julkisesta vessasta!

Vaikka se NÄYTTÄÄ siistiltä niin pöpöjä on joka paikassa, siinä ovankahvassa jo. :)

Ei tässä kukaan ole makuultaan imettämisestä puhunut, vaan siitä että vessassa ei ole hyvä syödä! Söisitkö itse? "Anteeksi, meillä on täyttä mutta vessassa on pari tyhjää pönttöä!"

Ei bakteerit tartte paskaa lattialla. Liian hyvällä hygieniallakin on tuhoisia vaikutuksia. Et sinä niitä pöpöjä silmin näe!!

Vierailija
36/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vetäydyin esim kauppakeskuksessa vessaan. Musta nykypäivänä mammoilla on subjektiivinen oikeus vetästä tissit esille missä vain, ilman että ajattelee muita. Ja ei, en koe sitä seksistisenä. Sitä vaan perustellaan luonnollisena asiana. Ei kai kukaan vaihda vaippaakaan julkisesti esim ravintolassa vaan vetäytyvät vessaan

3 lasta.

OIkea vertuas vaipan kanssa olisi se, että eihän ihmiset käy paskallakaan julkisesti. Mutt aihmiset kyllä syövät julkisesti. Miksi eivät siis vauvat saisi syödä ihmsiten ilmoilla? Menetkö itse vessaan eväsretkelle???

Vierailija
37/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet "helppoja" imetettäviä. Heitä ei ole häirinnyt melu eikä häly ja ruokailu on sujunut ihan ilman kommervenkkejä. Siispä olen aina imettänyt siellä missä nyt lapsille on sattunut nälkä tulemaan. Ostoskeskukset, kahvilat, ravintolat, bussit, junat jne. ovat tuleet tutuiksi. Ja näkyi siitä rinnasta kaistale eli ei, niin minun mielestäni ongelma on kyllä katsojan silmässä. Jos joku ei kestä nähdä tissiä, kun pieni lapsi on syöntipuuhissa, niin ehkä hän on se ihminen, jonka pitäisi linnoittautua kotiinsa.

Vierailija
38/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkemassakaan sinne vessaan imettämään, mutta mitä minä teen jos lapsi itkee nälkäänsä eikä rauhoitu imemään meluisella paikalla, niin sitten on löydettävä rauhallisempi paikka. Ja pakko ei tässäkään tapauksessa lue lakia aivan niin kuin täällä perusteltiin julkisella paikalla imettämistä. Ja vaikka en olekaan mikään bakteerikammoinen henkilö niin saatan avata sen vessan kopin oven esim paperilla ja tai kyynärpäällä en suullani tai edes paljaalla kädelläni. Olen siitä onnekas, että meidän läheisissä kauppakeskuksissa on imetyshuoneet, joissa on oma penkki tai tuoli imettämistä varten eli olen joutunut imettämään sellaisessa tavallisessa vessassa vain muutamia kertoja.

Mutta se on mennyt näin: avaan oven ja lykin vaunut sisään. Lapsi on vaunussa. Pesen kädet ja nostan syliini lapsen ja asetun imettämään (yleensä vessassa on ollut tuoli ja vain muutaman kerran olen istunut suljetulla vessan pöntöllä. Imetyksen jälkeen lapsi vaunuun ja sen jälkeen avaan paperilla tai kyynärpäällä oven. Että näin sitten.

Ja haluan vielä painottaa, että todennäköisesti imettäisin aika lailla kahvilassa huivin alla yms. jos lapseni vain keskittyisi kyseisen toimenpiteen siellä hoitamaan. En ole tuominnut julkisella paikalla imettämistä, vaan mielestäni imettäköön jokainen arvionsa mukaan missä haluaa. Ja en todellakaan imetä sellaisessa paikassa, mikä on likainen, vaarantaa lapseni terveyden, vie kusipaikan pidätyskyvyttömiltä mummoilta tai paskahousuisilta lapsilta tai muutoin on epämiellyttävä.

Mielestäni tämä keskusteluketju taasen todistaa hyvin sen, miten ihmeellisen latautuneita tunteita imetykseen, imetyspaikkaan tai mihin vain siihen koskevaan liittyykään. Itse olen ollut tyytyväinen, että olen saanut imettää, vaikka sittenkin se on merkinnyt aina tarkemmin sen paikan miettimistä.

Vierailija
39/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen mammat eivät näköjään kaikki ymmärrä, että sinne vessakoppiin pitää sitten tunkea myös ne isommat lapset, jotka kyllä lähmivät ovenkahvoja ja pöntönreunoja odottaessaan.

Ja kivaa jättää kahvilan pöytään kalliit pullat ja pillimehut ja häippästä koko poppoo pöpövessaan imetystä seuraamaan! : D Ehkäpä kuitenkin on fiksumpaa imettää sitä vauvaa ihan siinä kahvilan pöydässä, jonkun huivin tai imetyspaidan alla, mikäli vauvaa ei siis meteli häiritse. Itse olen imettänyt kolme lasta ihan just, missä olen sattunut sillä hetkellä olemaan: lentokoneessa, bussissa, ravintolassa, puiston penkillä, kaverilla kylässä...

Voin myös 100%:sen varmasti taata, että missään vaiheessa ei kukaan elollinen olento vauvaa lukuunottamatta ole nähnyt tissistäni vilaustakaan imetyshetkellä.

Ihmeellisiä paineita pitääkin ottaa luonnollisesta ja kauniista asiasta. Ihmiset ovat kyllä todella vieraantuneita elämän monimuotoisuudesta: vanhukset, lapset ja vammaiset vaan kaikki omiin lokeroihinsa, pois tuottavien kansalaisten silmistä.

Vierailija
40/42 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vauva ei hälinässä ime, sille ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän