Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta nuo kahden kerroksen korkeat olohuoneet on IHAN KAMALIA.

Vierailija
18.10.2010 |

Siis mitä järkeä on tehdä olohuonetta kahden kerroksen korkuiseksi?

Kolkon näköinen, verhoratkaisut mahdottomia, lämpö nousee 5m korkeuteen, kaikuu ja lisäksi ratkaisu kaiteineen on vaarallinen lapsiperheessä.

Miksi niitä tehdään?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso korkea olohuone on IHANA.

Olen niin kyllästynyt näihin halpoihin mauttomiin massatuotantoasuntoihin joissa kaikki tilat ovat kustannussyistä tasakorkuisia, ahtaita ja tunkkaisia.

Haluan ISON olohuoneen ja ilmatilaa.

Eniten ärsyttää rakentamisessa se että olohuone tehdään tasakattoiseksi ja matalaksi silloinkin kun yläpohjan ontelon olisi voinut ottaa asuinkäyttöön.

Liian matalat ikkunat ovat myös typeryyden huippu.

Taitaa olla vähän kateutta ilmassa näissä kommenteissa.

Vierailija
62/86 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kyllä, varmasti moni täällä haukkuu korkeita olohuoneita, mutta tosiasiassa vain valtavasti haluaisi sellaisen itselleen, ja kadehtii sellaisia joilla se jo on. Aivan varmasti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin vihreistä keittiön seinistä, vaikka en ole koskaan vihreästä pitänyt.

Ja olen kateellinen naapurin sovinistimiehestä, vaikka en ole koskaan sovinisteista tykännyt.

Ja olen kateellinen toisen naapurin kriminaaliteinistä, vaikka en ole kriminaaleista koskaan tykännyt.

Ja tietenkin olen kateellinen kolmannen naapurin raiskaajapojasta, vaikka en ole raiskaajista koskaan tykännyt.

Nyt olen ihan tosi kateellinen niistä korkeista olohuoneista kun emme itse halunneet sellaista valita itsellemme kun rakensimme talon.

:D Kyllä, varmasti moni täällä haukkuu korkeita olohuoneita, mutta tosiasiassa vain valtavasti haluaisi sellaisen itselleen, ja kadehtii sellaisia joilla se jo on. Aivan varmasti. :D

Vierailija
64/86 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun talossa, jossa on normaali huonekorkeus. Olen joskus haaveillut korkeammasta olohuoneesta kaksikerroksisess talossa, koska ne näyttävät hyvältä tyylikkäästi sisustettuna. On kuitenkin muutama syy, mitä minäkin oikeasti kammoan niitä; Pelkään korkeita paikkoja ja sitä, että lapset ovat putoamisvaarassa. Ikkunoiden peseminen näyttää myös todella hankalalta. Kaiusta ei ole kokemusta, mutta se ei varmaan olisi kovin kiva juttu. Kaikista mieluiten ottaisin yksikerroksisen talon, jossa kaikkien huoneiden huonekorkeus olisi noin 3,5 metriä. Mutta jos minulle tarjottaisiin kaksikerroksista korkeaolohuoneista taloa samalla hinnalla kuin tavistalomme, ottaisin sen kiljuen innosta vastaan. :D

Vierailija
65/86 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. metsämaisemalla ja tykätään kovasti mjuuri siksi kun ei ole tusinatavararakennus. Loft-parvelle on asennettu puiset pinnasänky-tyyppiset pinnat korottamaan parven seinää pikkulapsia ajatellen ja jotka voi poistaa kun niitä ei lasten takia enää tarvitse ja harvemmin siellä nyt tulee kuikuiltua aikuistenkaan alaspäin, mieluimmin sitä korkeaa tilaa ja ilmavuutta ihailee sieltä alhaaltapäin.

Ikkunanpesut ja lampunvaihdot hoituu tarpeeksi korkeiden tikkaiden avulla ihan niinkuin normi´-olohuoneessakin keittiöjakkaran avustuksella.

Vierailija
66/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huoh*

Vierailija
67/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ahistaa kyläillä "matalissa" ,tunkkaisissa puutaloissa :)

ei kyllä pitäisi olla tunkkainen, päinvastoin. Puutalo hengittää, ellei sitä ole korjattu piloille. Meillä ainakin on todella raikas ilma tässä talossa.

Uusissa taloissa on ilmastointi hoitamassa tekohengityksen virkaa, talohan vuorataan muovilla rakennusvaiheessa. Meillä edellinen talo oli puutalo, ja vaikka olikin osittain korkeaa tilaa mua ahdisti tietoisuus siitä muovista. Nykyisessä kivitalosa ei sellaista tunnetta ole jostain syystä. Molemmissa ilmastointi hoidettu ohjeiden mukaan.

Vierailija
68/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kuin jotain vankiluiluja missä kaikuu. Kolkkoja ja kaikuvia. YÖK

Vierailija
69/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella stressaavaa kyläillä tällaisissa taloissa, jos paikalla on vähänkin enemmän väkeä -> meteliä.

On myös melko epäekologista, sillä turhaa lämmitettävää tilaa tulee helposti useita kuutioita.

ihmeen väliä jos on muutama ylimääräinen kuutio avaruutta tuomassa?

Maapallo lämpenee miljoonassa vuodessa 0,00000000000000000000000001 astetta vähemmän -ou jee!

Vierailija
70/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan siitä että lähes aina sitten yläkerta tosi ahdas kun osan siitä vie tuo tyhjä tila...makkarit yleensä ylhäällä ihan koirankoppeja mut kukin tyylillään. Me rakennettiin 4v sitten eikä tullut mieleenkään rakentaa sellaista hukkatilaa mitä monet sit kummasteli. Heisän mielestään kun kivitalossa pitäis nykyään aina olla sellainen. Mä en vaan tykkää en halua kaikuvaa kuilua enkä ylisuuria ikkunoita joita lähes mahdoton pestä.

Vierailija
71/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan siitä että lähes aina sitten yläkerta tosi ahdas kun osan siitä vie tuo tyhjä tila...makkarit yleensä ylhäällä ihan koirankoppeja mut kukin tyylillään. Me rakennettiin 4v sitten eikä tullut mieleenkään rakentaa sellaista hukkatilaa mitä monet sit kummasteli. Heisän mielestään kun kivitalossa pitäis nykyään aina olla sellainen. Mä en vaan tykkää en halua kaikuvaa kuilua enkä ylisuuria ikkunoita joita lähes mahdoton pestä.

makkareita, joissa on erikseen 2 lapsella omat oleskelutilat ja makuuhuoneet; ei ole kopperoita nähnykään.

Vierailija
72/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki asuntomessutalot jätjestäin yläkerrasta kopperoita ja tilaa taloissa 150-180 m2...ja siis olkkarissa kolkko kaiku ja isot ikkunat joista ei näy järvi ei...mut tosiaan makunsa kullakin onneksi makuja on monia :D

Vierailija
73/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo, kivoihin leikkeihin varmaan houkuttelee ne kaiteet. Vielä isompiakin lapsia, ala-asteikäiset pojat varsinkin saa päähänsä vaikka mitä. En voisi asua lasten (ja kissojen)kanssa tuommoisessa kun ei voisi olla rennosti vaan stressaisi kokoajan että ei kai joku kuiki ja tipahda sieltä.

Niin, ainahan voi sanoa että ei meidän lapset, mutta ei mun äiti taida vieläkään tietää miten istuttiin lapsena viidennen kerroksen parvekkeen kaiteella ym. tyhmää. Ja minä olin kiltti, hiljainen ja luotettava tyttö...

Vierailija
74/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

porraskuilun yläpuolella kaiteilla ja oltiin viidennessä kerroksessa...kotiini en ottaisi tuollaisia avoimia ratkaisuja muutenkaan. Ovat jotenkin kolhoja vähän kuin jokin kirkon lehteri siellä ylhäällä tai jokin toimisto.

Vierailija
75/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat järkyn rumia!

Vierailija
76/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä huvittaa. Itseäni tuollaiset olkkarit eivät häiritse, ovat siis ihan ok.

Vierailija
77/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se ihan jees

Vierailija
78/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kallio- ja metsänäkymällä, tai järvi-/merinäkymällä aivan upeita nuo korkeat ikkunat.

Vierailija
79/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ahistaa kyläillä "matalissa" ,tunkkaisissa puutaloissa :)

ei kyllä pitäisi olla tunkkainen, päinvastoin. Puutalo hengittää, ellei sitä ole korjattu piloille. Meillä ainakin on todella raikas ilma tässä talossa.

35, moderni puutalo ei hengitä! Uusissa taloissa on ilmastointi hoitamassa tekohengityksen virkaa, talohan vuorataan muovilla rakennusvaiheessa. Meillä edellinen talo oli puutalo, ja vaikka olikin osittain korkeaa tilaa mua ahdisti tietoisuus siitä muovista. Nykyisessä kivitalosa ei sellaista tunnetta ole jostain syystä. Molemmissa ilmastointi hoidettu ohjeiden mukaan.

tuosta viestistä, että puhuin nimenomaan vanhoista puutaloista, kuten omastamme. Ja voi nykyäänkin rakentaa hengittävän talon jos haluaa. Tosin ilmastointi on pakko laittaa, yksi näistä nykyrakentamisen idiotismeista.

Vierailija
80/86 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös eteinen on meillä yhtä korkea kuin olkkari ja paljon ikkunoita. Kauhistukaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan