Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen meikannut 13-vuotiaasta asti, ja nyt 31-vuotiaana rupesin miettimään että miksi

Vierailija
17.10.2010 |

meikkaan, eli feikkaan. Koko homman mielettömyys on auennut mulle pikkuhiljaa. Miksei voi näyttää omaa naamaa? Tykkään kuitenkin olla meikattuna, mutta olo on silti kiusallinen koska en ole oikeasti ole sen näköinen.

Miksi meikata? Kertokaa mulle hyviä syitä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaan, eli feikkaan. Koko homman mielettömyys on auennut mulle pikkuhiljaa. Miksei voi näyttää omaa naamaa? Tykkään kuitenkin olla meikattuna, mutta olo on silti kiusallinen koska en ole oikeasti ole sen näköinen.

Miksi meikata? Kertokaa mulle hyviä syitä.

En osaa sanoa.

Ja tiedän, että monet miehetkin tykkää luonnollisesta ulkonäöstä.

Vierailija
2/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen meikannut muutaman kerran. Ja olen 32v. En keksi yhtään hyvää syytä miksi meikata. Kun taas keksin monta hyvää syytä miksi olla meikaamatta. Mun iho on pysynyt tosi hyvänä kun en ole meikannut. Niin ja mulla on aina ollut tässä asiassa itsetunto kohdillaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen, taidolla tehty meikki kaunistaa naista kuin naista, ja tämä on fakta.

Vaikka totta kai hyvällä itsetunnolla varustettu nainen voi olla välillä (tai aina) ilman meikkiäkin.

Vierailija
4/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ominaisuuksia.

Esim. ripsiä (ripsiväri), silmien väriä (luomiväri), huulien kokoa/sävyä/muotoa (huulipuna), kasvojen muotoa (poskipuna, varjostukset).

Vierailija
5/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sitten sama fiilis: miksi haluan käyttää esim. meikkivoidetta, koska eihän se oo mun luonnollinen iho! En ole tosin jättänyt meikkaamista kokonaisuudessaan, koska mulla on niin vaaleat ripset, mutta ruskea rajaus ja musta ripsiväri riittää mulle.

Vierailija
6/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= huonon itsetunnon peittely-yritys

Vierailija
7/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaksi ilokseni minä ainakin meikkaan edelleenkin

Vierailija
8/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koet ettet meikattuna näytä itseltäsi? :D

Vierailija
9/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanheneeko iho nopeampaa jos meikkaa? Ja ootteko koskaan saaneet kamalaa silmätulehdusta meikeistä? Entä onko joskus meikaamisen kanssa tulltu ylilyöntejä jotka on jälkeenpäin harmittanut? Joskus näkee aivan hirveitä meikkauksia, tulee ihan mieleen että onkohan ihmisellä kaikki kotona? Siis ihan kunnon sotamaalauksia. Ja sitten kun uimahallissa joillakin meikit valuu pitkin poskia...

Meikkiä ei oikeesti tarvi. Mun mies tykkään kun EN meikkaa.

Vierailija
10/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidokkaasti tehty meikki saattaa olla ns. huomaamaton, mutta kun kasvot pesee, niin naama alla on eri näköinen. Esim. meikkivoide muuttaa ihon ulkonäköä paljonkin. Mies luulee rakastuneensa tasaisen ihon omaavaan naiseen, mutta alla onkin couperosa. Kyllä mä miehenä tuntisin olevani huijattu.

Ap

Vierailija
11/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luulee rakastuneensa tasaisen ihon omaavaan naiseen, mutta alla onkin couperosa. Kyllä mä miehenä tuntisin olevani huijattu.

Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä pukeudun niin että vaikutan hoikemmalta kuin olen, niin huijaan? Mies luulee ihastuneensa hiukan solakampaan naiseen ja sitten alastomana se onkin punkerompi kun antoi ymmärtää..

Tai että käyttää push up -rintsikoita tehdäkseen rinnoistaan hiukan isommat kuin ne ovatkaan. Taas mies-parka pettyy.

Vierailija
12/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi miehillekin turputetaan entistä enemmin ja aika näkyvästikin nykyään kasvovoiteita ja muuta kosmetiikkaa. Mitä useampi saadaan käyttämään erilaisia voiteita ja meikkejä, sitä parempi markkinamiehille. Kohta lapsillekin varmaan aletaan mainostamaan kosmetiikkaa...

Ja mitkä kilohinnat näillä tuotteilla onkaan!

Ja eihän ihminen sitä meikkaamista mihinkään oikeasti tarvitse. Mutta mainonnalla ollaan saatu tarve tähän luotua -

Vierailija
13/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mies luulee rakastuneensa tasaisen ihon omaavaan naiseen, mutta alla onkin couperosa. Kyllä mä miehenä tuntisin olevani huijattu.

Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä pukeudun niin että vaikutan hoikemmalta kuin olen, niin huijaan? Mies luulee ihastuneensa hiukan solakampaan naiseen ja sitten alastomana se onkin punkerompi kun antoi ymmärtää.. Tai että käyttää push up -rintsikoita tehdäkseen rinnoistaan hiukan isommat kuin ne ovatkaan. Taas mies-parka pettyy.

Vierailija
14/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten miehet ei meikkaa samalla intensiteetillä kuin naiset?

miehillä parempi itsetunto? Ja rationaalisempi ajattelutapa?

Vierailija
15/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se on huijausta miehellekin, jos se rakastuu johonkin kaunottareen, ja seuraavana aamuna herää ohuthiuksisen, finnisen, pienirintaisen ja selluliittiperseisen variksenpelättimen vierestä.

Vierailija
16/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni meikkaaminen on mieletön etuoikeus naiselle, miehillä on paljon vähemmän mahdollisuuksia parantaa tai muuttaa ulkonäköään. Sillä sanovat AV-mammat mitä sanovat, kyllä nyky-yhteiyskunnassa ulkonäöllä on valtava merkitys. Tutkimuksetkin osoittavat, että kauniimmat ihmiset saavat parempaa palkkaa ja etenevät paremmin urallaan, miksi siis antaisin turhaan tasoitusta muille, kun on mahdollisuus itse vaikuttaa ulkonäköönsä ja parantaa mahdollisuuksia pärjätä elämässä.

Vierailija
17/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan kenessäkään nähnyt niin suurta eroa todellisuuteen.

Mä meikkaan kanssa, koska se on vaan tapa. Olen ajatellut, että liikunnalla, hyvillä elämäntavoilla olisin normaalikaunis oma itseni. Kelpaan tai en, mutta siltikin.

Luonteeni on aito ja rehellinen, siksi tuo meikkaaminen ei edes sovi luonteeseeni. Turhaa vaivaakin siitä on ja maksaahan nuo meikit älyttömmän paljonkin.

Vierailija
18/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kerta oli, kun laitoin kerran pitkästä aikaa ripsiväriä ja piti sitten kesken kaiken vessassa pestä pois, koska alkoi kutittaa silmiäni.

Vierailija
19/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kerta oli, kun laitoin kerran pitkästä aikaa ripsiväriä ja piti sitten kesken kaiken vessassa pestä pois, koska alkoi kutittaa silmiäni.

Vierailija
20/38 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan kenessäkään nähnyt niin suurta eroa todellisuuteen.

Mä meikkaan kanssa, koska se on vaan tapa. Olen ajatellut, että liikunnalla, hyvillä elämäntavoilla olisin normaalikaunis oma itseni. Kelpaan tai en, mutta siltikin.

Luonteeni on aito ja rehellinen, siksi tuo meikkaaminen ei edes sovi luonteeseeni. Turhaa vaivaakin siitä on ja maksaahan nuo meikit älyttömmän paljonkin.

Miksi et lopeta, jos olet tätä mieltä? Meikkaamattomia on kuitenkin aika paljon ja monet miehetkin tykkäävät juuri meikkaamattomista. En oikeasti ymmärrä, jos tosiaan et itsekään mitään perustetta keksi muuta kuin "on tapana". Kyllähän kasvoista voi huolehtia hyvin ilman maalaamistakin.