Mitä käytännön haittaa voi olla, jos neuvolassa kertoo epärehellisesti raskausviikot alakanttiin?
Kommentit (26)
jos et ole asiasta ollut tietoinen, et ole voinut osata sitä hakea.
Ensimmäinen ultra liian myöhäisillä viikoilla seulontojen (niskaturvotus) kannalta.
Muuten ei mitään.
Uteliaisuudesta, miksi tarkoituksella kerrot väärin?
Jos ollaan sillä rajalla, että onko kyseessä keskenmeno vai uhkaava ennenaikainen synnytys. Niin sitten oikeasti pidemmällä viikolla olevaa ei edes yritetä pelastaa vaikka pystyttäisiin.
Yleensä ultrassa kuitenkin vaihdetaan laskettu aika, jos se on yli 7-10 päivää eri kuin kuukautisista laskettu.
Onko sulla siis eri isä kandidaatteja vai miksi kyselet?
Uä.ssä viimeistään selviää todelliset viikot?
Tiettyjen kokeiden (np-ultra, veriseula) ajoitus on tarkea, muuten tuloksia ei voi lukea oikein. Tosiaan myos tuo, etta siina 24 rv tienoilla ruetaan yrittamaan hoitaa syntyvaa lasta ja myos estamaan synnytysta, sita aikaisemmilla viikoilla ei. Myohemmassa vaiheessa voi tulla ongelmia sikion koon takia, eli luullaan makrosomiaksi (sairaalloisen suureksi). Lisaksi esim. kaynnistys voidaan ajoittaa liian myohaiseksi. Tosin luulen etta alkuraskauden ultrassa raskauden kesto pystytaan yleensa maarittamaan erittain tarkasti, eli jos ja kun sellainen tehdaan, naytat itse vain aika poljalta jos olet valehdellut raskauden keston...
pamahdin todellakin yllättäen raskaaksi. Mulla ei ole kunnollista kiertoa, joten edellisistä menkoista ei voinut päätellä yhtään mitään. Raskauden kesto arvioitiin ultralla.
Koko raskauden vatsa kasvoi yläkäyrillä. Lapsen synnyttyä selvisi, että oli saanut alkunsa 2 viikkoa ultrien arviota aiemmin.