Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännön haittaa voi olla, jos neuvolassa kertoo epärehellisesti raskausviikot alakanttiin?

Vierailija
17.10.2010 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin niin kuin neuvolan kannalta, jos et mene ultriin. Niissähän ei ole pakko käydä, tällöin laskettu aika lasketaan kuukautisten perusteella.

Ja jos haluat ultrissa käydä siten, että haluat varmistua, että kaikki on ok, menet yksityisellä käymään, ja maksat lystin itse.

Noita yksityiseltä saatuja tietoja varmasti käytetään sitten, jos jokin vaaratilanne, jossa rv:t ovat tärkeitä tietää, käytetään, eikä neuvolan kuukautisten mukaan laskettua aikaa.

Ihan uteliaisuuttani, ehtisikö nuorin lapsi täyttämään kolme ennen laskettua aikaa ilman muutaman päivän kikkailua?

Vierailija
2/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totuus ultrassa paljastuu... taitaa Ap.llä tosiaan olla useampi isäehdokas tarjolla.. Et sinä valehtelemalla saavuta yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kyselee! :)

Vierailija
4/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim parilla viikolla huijaat.

Mutta mietippä esim loppuraskautta jos sulla viikkoja kasassa oikeasti täydet 40. Raskauksien annetaan mennä yli parilla viikollakin, mutta jos olet huijannut niin saat kärvistellä kauemmin. Haitoista voi googlata ihan itse

Vierailija
5/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siellä kotona vaan ja valehtelet silmät ja suut täyteen kelle lystäät.

Vierailija
6/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani, ehtisikö nuorin lapsi täyttämään kolme ennen laskettua aikaa ilman muutaman päivän kikkailua?

tapauksessahan viikot pitäisi ilmoittaa ylälanttiin! Kuten minä tein...

Vierailija
7/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim parilla viikolla huijaat.

Mutta mietippä esim loppuraskautta jos sulla viikkoja kasassa oikeasti täydet 40. Raskauksien annetaan mennä yli parilla viikollakin, mutta jos olet huijannut niin saat kärvistellä kauemmin. Haitoista voi googlata ihan itse

Vierailija
8/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjataan virallisesti, jos se heittää +/- 5 päivää kuukautisten perusteella lasketusta.

Vierailija
9/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tätä ei tehty ultran tuloksen perusteella, vaan sen mukaan, että kättärillä ohjelma laski lasketun ajan eri tavalla kuin neuvolan ohjelma...

Vierailija
10/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä nuorimman lapsen iällä on merkitystä? Liittyykö Kelan tukiin?

Vierailija
11/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin. Hänellä aina raskaudet menneet pitkälle. Ilmoitti neljännestä lapsesta viimeiset kuukautiset alkaneeksi myöhemmin.

Lääkärimiehensä antoi siunauksen asialle.

En kyllä muista liittyikö asiaan jotain ä-loman alkamispäiväjuttuja tms.

Vierailija
12/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä nuorimman lapsen iällä on merkitystä? Liittyykö Kelan tukiin?

ei mitään merkitystä Kelan kannalta nuoremmilla lapsilla, itselle kysyessä tuli ajatusvirhe, aivan kuten joku edellä sanoi, pitäisi rv:t ilmoittaa yläkanttiin tukien kannalta. Eli minun moka...

Vierailija
13/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

La on ennen kuin edellinen lapsi on kerennyt täyttämään 3v. niin saa samat äitiysrahat kuin ensimmäisestä.

Käytännössä tällä ei ole merkitystä muuta kuin kotiäitien ja työttömäksi jääneiden osalta, jos ensimmäisen lapsen kohdalla on tuet laskettu jonkun erikoishyvän verotusvuoden perusteella.

Paremmat rahat saa käymällä välillä töissä, ja laskettamalla uuden mammarahan viimeisen 6 kk tulojen mukaan, jos siis palkkakehitys on ollut nousujohteinen.

Vierailija
14/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on paskanen loppu. Se jolle kerrot noita valheita, ei pidä sinua missäään arvossa.

Vierailija
15/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

La on ennen kuin edellinen lapsi on kerennyt täyttämään 3v. niin saa samat äitiysrahat kuin ensimmäisestä.

Pyh, mulla kävi niin et 2 mammalomaa ihan putkeen ja ekasta oli paljon parempi ku meni 2008 tulojen mukaan, ja nyt tää toinen menee 2009 tulojen niin tippui vaikka kui.. Joten ei pidä toi paikkansa.

Niin ja lapset syntyy alle vuoden ikäerolla..

Vierailija
16/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, mulla kävi niin et 2 mammalomaa ihan putkeen ja ekasta oli paljon parempi ku meni 2008 tulojen mukaan, ja nyt tää toinen menee 2009 tulojen niin tippui vaikka kui.. Joten ei pidä toi paikkansa. Niin ja lapset syntyy alle vuoden ikäerolla..

Tarkistuta asia vielä kuitenkin. Näin se on mulle aina selitetty. Jossain kohtaa on voinut tulla tieto/ajatus katko.

Vierailija
17/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, mulla kävi niin et 2 mammalomaa ihan putkeen ja ekasta oli paljon parempi ku meni 2008 tulojen mukaan, ja nyt tää toinen menee 2009 tulojen niin tippui vaikka kui.. Joten ei pidä toi paikkansa.

Jos 2 lasta syntyy kolmen vuoden sisään, niin on oikeutettu saamaan samat äitiyspäivärahat! Otapa yhteys paikalliseen Kelaasi. Miksi ihmeessä et saisi vuoden 2008 verotuksen mukaan? Toki, jos tulot on parantuneet paljon, voi hakea uuden verotuksen mukaan. Mutta jos olet ollut kotona lapsen kanssa, niin saat kyllä saman kuin esikoisesta.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160701134915EH?OpenDocument

Vierailija
18/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pitää huolta ja tehdä taustat itselleen selviksi, ettei päästä viilaamaan linssiin.

Vierailija
19/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne laskee sieltä kelalta, että kannattaako sun ottaa tulojen vai edellisten äp-rahojen mukaan seuraavat äippärahat.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
20/26 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, mulla kävi niin et 2 mammalomaa ihan putkeen ja ekasta oli paljon parempi ku meni 2008 tulojen mukaan, ja nyt tää toinen menee 2009 tulojen niin tippui vaikka kui.. Joten ei pidä toi paikkansa. Niin ja lapset syntyy alle vuoden ikäerolla..

Meniköhän sulla nyt hakemuksessa ruksit ihan oikeisiin ruutuihin!! Pidä puoliasi nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi