Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi vai Essi???

Vierailija
15.10.2010 |

Elikkä, tyttövauvalle nimeä etsitään... Olisi mielessä kaksi ehdotusta: Päivi (lapsen isän eli mieheni, ja anoppini ehdotus) sekä Essi, joka on oma suosikkini... Eli kumpaa... hmm. Apua kaipailisin. Tyttömme on ihana ja pieni, mielestäni Essin näköinen...

:)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60-luvulla. En ole koskaan erityisemmin pitänyt nimestäni, kun Päivejä oli niin paljon omassa lapsuudessani ja nuoruudessani, mutta en sitä inhoakaan. Mulle yksi pikkutyttö sanoi hiljattain, että "Päivi on sitten ihana nimi, tulee ihan päivä ja aurinko mieleen".

Vierailija
22/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi on ihana nimi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen 60-luvulla syntyneen Päivin, jolla on 90-luvulla syntynyt Essi-tytär ja tunnen muitakin noin 20v Essejä.

Vierailija
24/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi saa varmasti kummasteluja osakseen, samalla tavalla kuin 18v. kirsti, jonka tunnen..

Vierailija
25/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi tulee nousemaan suosiossa jatkossa, te olisitte ennen muotia liikkeella.

Päivin merkitys on kaunis, kuten joku jo edellä totesi.

suomen kieleen kuuluvat ääkköset, eikö ole kivaa, että meillä on sellaisia, ihan kirjoitettuina.

Vierailija
26/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta itse pyörtyilin kauhusta vielä 10 vuotta sitten kun alkoi ilmestyä näitä pikkuisia Marttoja, Elsoja, Kerttuja ja Hilmoja. Nykyään näitä kaikkia alkaa olla lapsilla niminä, ja vielä aika paljonkin eli niihinkin on tottunut.

Juuri nämä -50-70 lukujen nimet Päivi, Sirpa, Irja, Leila, Seppo, Jorma, Pertti jne. tulevat ihan varmasti piakkoin takaisin muotiin. Minusta kaikki edellä mainitut nimet ovat ihan karseita, niin keski-ikäisten ihmisten nimiä kuin olla ja voi. Mutta muotiin tulevat, ihan varmasti :)

Vierailija
27/27 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässi vai Essi =D

Ehkä on tarttee mennä nukkumaan.

Essi on kivempi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän