Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen, kun VIHAAN ulkonaoloa ja lasta pitäisi ulkoiluttaa?

Vierailija
15.10.2010 |

Viime talvi meni vielä, kun pystyi lukkiutumaan sisälle vällyjen alle vauvan kanssa, mutta nyt tuo 1,5v tahtoo joka päivä ulos. Ja minä vihaan oikeasti ulkonaoloa kylmässä syys/talvisäässä! Omistan kyllä joo lämpimiä vaatteita ja pukeudunkin niihin, mutta silti se viima, harmaus, kalsea sää ja kaikki ahdistaa suorastaan. Kauhulla ajattelen tulevaa talvea, miten selviän, joka päivä hankeen, minun helvettini!!!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä "puistossa käyminen" ulkoilumuotona on, josta tällä palstalla puhutaan? Jokin kerrostalossa asuvien yleinen ulkoilutermi?

Näin maatalon pihapiirissä kasvaneelle kolmikymppiselle puisto merkitsee lähinnä kaupungeissa olevia hoidettuja viheralueita (virkistysalue, jolla nurmikkoa ja puustoa).

Vierailija
42/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 10:27"]

Mitä tämä "puistossa käyminen" ulkoilumuotona on, josta tällä palstalla puhutaan? Jokin kerrostalossa asuvien yleinen ulkoilutermi?

Näin maatalon pihapiirissä kasvaneelle kolmikymppiselle puisto merkitsee lähinnä kaupungeissa olevia hoidettuja viheralueita (virkistysalue, jolla nurmikkoa ja puustoa).

[/quote]

se tarkoittaa leikkipuistoja eli paikkoja joissa on lasten leikkitelineitä, keinut, hiekkalaatikko tai muuten kaivettavaa hiekkaa jne. Kenties aidattu alue, jossa lapsen on turvallista leikkiä ja siellä ei pitäisi olla ylimääräistä roskaa, lasinsirpaleita tai koirankakkaa jne. Ihan normaalia touhua kaupunkiolosuhteissa.

Itse keksin pelastukseksi äänikirjat, jotka laitoin mp3-soittimeen ja kuuntelin niitä toisella korvalla kuulokkeella kun ulkoilin lapsen kanssa. Ei äidin tarvitse olla koko ajan 200% läsnä jos lapsi kaivaa hiekkaa jonkun toisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ulkoilun vihaaja myöskin!

Joku ehdotti, että samallahan siinä voi ulkohommia tehdä. Oliks toi vitsi?

Meillä ainakin niin vilkas taapero ettei pysy sekuntiakaan paikallaan. Ihan turha tarttua haravaan. Lapsi joko levittää kasan tai kirmaa talon nurkalle piiloon, joten on pakko laskea se harava kädestä ja mennä muksun perään.

Meillä mies hoitaa lapsen ulkoilutuksen.

Vierailija
44/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain sanottiin ainakin että lapsen on erillaista liikkua ulkona kuin sisällä, jos se ettei heti ole seinä edessä,liittyi myös näkökentään jotenkin.eli ulkoilu tarvitaan muutenki kuin sen hapen takia. 

meillä ainakin huomaa jos ei olla oltu ulkona, varsinkin kun täytti kaksi. 2v,5kk leikkii jo yksin ulkona, siis valvonnassa, ei kaatuile kokoaikaa ja kiipeilee. ärysttää usein mennä ulos, mutta sisälle tultaessa on itselläki on jo parempi fiilis ja tullut sitä liikuntaa.

Vierailija
45/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it.

Mäkin vihaan unenpuutetta, mutta kun on tullut 2 huonoa nukkujaa synnytettyä, niin minkäs teet.

Vierailija
46/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pistäisit 1.5v:n yksin pihalle?

Uskon kyllä, että pihanne on turvallinen, mutta 1.5v:n ei kuulu olla yksin, ilman aikuista, kuin pieniä hetkiä.

[quote author="Vierailija" time="15.10.2010 klo 14:27"]

hihnassako te niitä viette? kun pitää oikein ulkoiluttaa? jos tai kun lapsi haluaa ulos, pannaan haalari päälle ja pipo ja törkätään ovesta pihalle. siellähän ulkoilee. toki ihan hyvä, jos on jotain omaakin hommaa, niin saa samalla tehtyä, mutta jos on sisätöitä, niin eipä sitä tartte pihalla vahtia...

ammatinvalintakysymys, tai asuinpaikka...

[/quote]

Vierailija
47/47 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ulkoilut ovat pääsääntöisesti hoidettu päiväkodin kautta koska siellä he ovat olleet työssäkäydessäni mutta jopa silloin kun olin työttömänä kotona (ei ollut kylläkään mikään alle 3-vuotias enää) ja olin todella tyytyväinen että tuo ulkoilu ja vielä kaveriseura ulkoleikeissä tuli hoidettua päiväkodissa.

Itse asiassa koska päiväkodin päivärytmi oli sellainen että päiväunien ja välipalan jälkeen mentiin ulkoilemaan klo 15.00 niin hain lapsen vasta neljän maissa jotta ehti ulkoilla vielä iltapäivälläkin. Juu nyt peukut alas eli olisi pitänyt varmaan hakea jo puoleltapäivin ja itse mennä johonkin autioon puistoon seisoskelemaan lapsen kanssa sitten iltapäivällä? mutta luonnollisesti tuo päiväkoti vaihtoehto oli mielestäni kaikkein järkevin ja jos olisinkin hakenut lapsen puoleltapäivin niin mitä se olisi hyödyttänyt? Lapsen oli parempi ulkoilla päiväkodissa leikkien muiden lasten kanssa kun minun kanssa ja puolipäiväpaikka ei olisi vähentänyt kustannuksia sen päiväkodin kohdalta mitenkään koska hoitajia olisi kuitenkin ollut sama määrä siitä riippumatta oliko lapseni hoidossa kokopäiväisenä vai ei.

Päiväkodissahan ulkoillaan aamupäivällä n. klo 9.30-10.30 eli pari tuntia ja iltapäivällä klo 15.00-17.00 eli riippuen vanhempien hakuajasta n. puolitoista-kaksi tuntia iltapäivälläkin.

Monikohan kotihoidossa oleva lapsi ulkoilee edes puolia tuosta. En moralisoi. Tiedän kuinka tylsää se on ja jotenkin ainakin vanhemmat lapset tykkää jos on muitakin lapsia keiden kanssa telmiä. Kyllä itsekin aina olin leikkimässä viikonloppuisin puistossa lasten kanssa puistoleikkejä vaikka ei se kovin inspiroivaa ollut heittäytyä vaikka kioski tädin rooliin leikki-ikäisen innolla koska kyllä parhaiten noita leikkejä leikkivät lapset keskenään ja niin se kuuluukin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi