Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v. lapsen hiusten peseminen täyttä itkua, auttakaa!

Vierailija
14.10.2010 |

Meidän 2v. tykkää kovasti käydä suihkussa ja saunassa ja pulikoida ammeessa, mutta sitten kun on hiustenpesun aika niin alkaa huuto. Vartalonpesun hän hyväksyy. Miten saisin pestyä hänen hiukset niin ettei hänen tarvitsisi itkeä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa!

Vesi riittää.

Vierailija
22/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa! Vesi riittää.

Täällä mennään nyt ihan aiheen ohi.

Ap:n lapsi - samoin kuin minun - inhoaa, kun hiukset kastuvat. Siitähän tässä oli kyse. Unohtakaa ne sampoo jutut!

2-vuotias rakastaa istua suihkualtaassa, kylvyssä, mutta auta armias, kun rupean kastelemaan hänen päätään (sampoolla tahi ilman...). Silloin neiti huutaa naama punaisena.

Eihän tuossa auta. Tenava kierittelee sormalla kiharoitaan ruokapöydässä usein, joten kyllä hiuksista on ruoka huuhdotta lähes joka päivä.

Minä vain pesen ja yritämme kestää pesutilanteen.

Tuo tuiki tuiki tähtönen oli ihana (( :

Pitänee miettiiä tuota sylihommaa, mutta meidän suihkukaapissa tulee raamit vastaan. Lohduttavaa kuitenkin kuulla, että muillakin on tenavat huutanet 2-vuotiaina. Esikoinen ei näin tehnyt, siksi olen h-moilasena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt innostuivat astetta enemmän kastelemaan hiuksiaan kun saivat siellä rauhassa leikkiä suihkuilla.

Oletteko muuten huomanneet käyttäytymiseroja lapsilla jotka ovat käyneet vauvauinnissa ja jotka eivät? Meillä nimittäin toinen likoista ei uinnissa käynyt ja inhoaa hiustenpesua paljon enemmän kuin toinen, joka kävi vauvauinnissa ja tottui pienempänä pään kasteluun.

16

Vierailija
24/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi että ei pestä joka kerta hiuksen sampoolla vaan kastelu riittää monesti. Hiustenleikkaus ei auta tähän hätään, koska saparon peseminen ei haittaa vaan se että vettä tulee päähän.

Mä olen yleensä antanut pesun jälkeen leikkiä vielä vähän aikaa, niin ei jää päällimmäiseksi sitä negatiivista tunnetta suihkusta. Joka kerta aina yhtä innoissaan lähtee suihkuun, joten hän ei "muista" tai "tajua" että saatetaan hiukset pestä. Hän ei kuitenkaan "suutu" hiustenpesusta, koska suostuu halimaan ja pusuttelemaan tuon "kohtauksen" jälkeen.

Joku kirjoitti että pitää lapsen kädestä kiinni ettei kaatua... Laita jarrusukat jalkaan. Mä laitan lapselle aina jarrusukat, mentiin saunaan tai suihkuun. Ei tarvitse pelätä kaatumista.

Toi tähti idea oli hyvä, pitänee kokeilla. Sylihomma ei toimi meillä, sitä olen kokeillut.

ap

Vierailija
25/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt innostuivat astetta enemmän kastelemaan hiuksiaan kun saivat siellä rauhassa leikkiä suihkuilla.

Oletteko muuten huomanneet käyttäytymiseroja lapsilla jotka ovat käyneet vauvauinnissa ja jotka eivät? Meillä nimittäin toinen likoista ei uinnissa käynyt ja inhoaa hiustenpesua paljon enemmän kuin toinen, joka kävi vauvauinnissa ja tottui pienempänä pään kasteluun.

16

Vierailija
26/26 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muuten hommasta ei tullut yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi