Saako opettaja takavarikoida lapsen tavaroita?
Esimerkiksi jojon jota lapsi on käyttänyt koulun käytävässä välitunnille mennessään. Ei ole yrittänyt osua kehenkään tai mihinkään, muuta kuin itsekseen rauhassa jojoillut.
Ope oli ilman mitään ennakkovaroituksia mennyt ja ottanut jojon sanoen takavarikoineensa sen. Oli kuulemma luvannut palauttaa joulujuhlassa.
Onko ihan laillista?
Kommentit (114)
kisko nyt se egosi turvottama pääsi jo sieltä syvältä perseestäsi ap. Hyi saatana millainen iljetys olet, ja äpäräsi myös.
kun ei näköjään asiallisesti pysty keskustelemaan ihan ihmisen (joita siis myös lapset ovat) perusoikeuksista.
keksitkö nyt ihan itse tuollaisen hassun lausahduksen, että on lääkkeet jäänyt ottamatta? Voi lellunen sentään.
Sä vaan olet koko tämän ketjun ajan ollut niin VASTENMIELINEN, että en pahempaa ole tänään lukenut. Hyi saatana. Onneksi ei tarvitse olla kaltaisesi idiootin kukkahattutädin kanssa missään tekemisissä.
PS. opeta ne äpäräsi noudattamaan koulun sääntöjä, niin ei tarvitse pillitellä kun tavarat viedään.
Ja kerro edes koulu ja luokka, niin lähetän opettajalle kukkia fiksusta toiminnasta kaltaisesi riemuidiootin ja äpäräsi suhteen.
Onneksi ei tarvitse olla kaltaisesi idiootin kukkahattutädin kanssa missään tekemisissä.
ihmistä taida ihan heti lähipiiriisi kuulua.
Täällä yksi kyselee kännykän takavarikoimisesta, mutta te muut alatte heti syyttelemään huonoksi kasvattajaksi ja vaikka miksi. Kannattaisi vähän kirjoitella positiivisempaan sävyyn. Jos ei ole aiheeseen liittyvää viestiä, ei lähetä viestiä. Mutta miten kysymys opettajan takavarikoimasta puhelimesta päätyi teräaseisiin ja poliisin? Itse haluaisin tietää, että mikä siinä kännykässä on niin vaarallista ja opetusta häiritsevää, kun sitä käytetään välitunnilla.
Ap-kulta!
Vaikuttaa siltä, että sinulla on pahoja patoutumia. Onko sinulla ollut paljon ikäviä kokemuksia, jotka liität opettajiin?
Ei minulla ole mitään opettajia vastaan, itsekin olen opiskellut hyvällä menestyksellä pitkälle ja itse asiassa sisarenikin on opettaja.
En vain hyväksy sitä, että kukaan - oli se sitten opettaja, työnantaja, virkamies tms. käyttää asemaansa tai auktoriteettiaan väärin tai lainvastaisesti. Se on vain vahvasti oikeustajuani vastaan.
Tässä ketjussa suurin osa porukasta ei ole ymmärtänyt itse jujua, sitä että opettaja ei saa toimia väärin ja lainvastaisesti - niin kuin ei saa esimerkiksi poliisit tai muutkaan virkamiehet.
Miksi takavarikoisi?
Meillä on vain ap:n juttu joka oli aluksi jojosta.
Ope saa takavarikoida jos tavara ei kuulu kouluun, on koulun sääntöjen vastainen. Harva viittii tunnillakaan takavarikoida,liian rasittavaa, olkoot sitten oppimatta .
Onneksi ei tarvitse olla kaltaisesi idiootin kukkahattutädin kanssa missään tekemisissä.
ihmistä taida ihan heti lähipiiriisi kuulua.
Itse asiassa kun täällä palstalla voi kuka vaan olla mitä vaan, niin samapa tuo mitä kuvittelet.
Tosin sinun kriteereilläsi minä taidan olla melkoisen sivistynyt ihminen. En vain kestä kukkahattuilua ja idioottien pääntaputtelua.
kännykkä pitäisi olla kielletty välitunnilla? Se varmaan kauhistuttaa muita oppilaita. Olisihan epätasa-arvoista että jollain oppilaalla on parempi luuri kuin toisella.
Ei kaikkia provoja tarvitse uskoa
Alkuperäinen Postaaja on poikkeuksellisen pihalla kaikesta.
Jos et suo jotain jojon takavarikoinnin tasoista kurinpitotoimenopidettä koululta, et toki voi edellyttää muidenkaan vanhempien sallivan heidän muksuihinsa kohdistuvia mitättömiä kurinpitotoimenpiteitä. Lopputuloksena koulu,jossa lapsia ei voi rangaista mistään ja mitään ei voi uskottavasti kieltää.
opettaja raiskasi minut ja sanoi että tekee uudelleen jouluvitunjuhlissaperkele
Vain poliisi voi suorittaa takavarikoinnin. Opetusta häiritsevän esineen saa ottaa talteen pisimmillään loppupäiväksi. Jos jojolla ei satutettu ketään tai häiritty opetusta sitä ei saa ottaa. Opettajalla ei ollut mitään oikeutta takavarikoida tai sanoa takavarikoivansa mitään sillä vain poliisi voi takavarikoida. Jos oppilas antoi jojon vapaaehtoisesti antamalla luvan siihen opettaja ei olisi saanut pitää sitä kuin loppupäivän ajan, jos jojo oli otettu ilman lupaa kyseessä olisi näpistys tai varkaus. Näpistyksestä tai varkaudesta voidaan määrätä sakko tai vankeutta.
Vain poliisi voi suorittaa takavarikoinnin. Opetusta häiritsevän esineen saa ottaa talteen pisimmillään loppupäiväksi. Jos jojolla ei satutettu ketään tai häiritty opetusta sitä ei saa ottaa. Opettajalla ei ollut mitään oikeutta takavarikoida tai sanoa takavarikoivansa mitään sillä vain poliisi voi takavarikoida. Jos oppilas antoi jojon vapaaehtoisesti antamalla luvan siihen opettaja ei olisi saanut pitää sitä kuin loppupäivän ajan, jos jojo oli otettu ilman lupaa kyseessä olisi näpistys tai varkaus. Näpistyksestä tai varkaudesta voidaan määrätä sakko tai vankeutta.
kun ei näköjään asiallisesti pysty keskustelemaan ihan ihmisen (joita siis myös lapset ovat) perusoikeuksista.