Mari Perankoski: "tyhmin kansanosa kirjoittelee keskustelupalstoilla"
Aamuradiossa oli tuolta mieltä.
Olemmeko me sitä tyhmintä kansanosaa?
Kommentit (72)
Kyllä mukaan mahtuu toisinaan erittäin hyvin kirjoitettua ja hyvin ajateltua näkemystä. Minua eivät tyhmät jutut niinkään haittaa, vaan negatiivinen asenne. Ymmärrän kyllä, että netti voi olla joillekin ainoa kanava purkaa pahaa oloaan muihin ihmisiin. Mielestäni provokatiiviset aloitukset ja toisten kirjoittajien tölviminen kertovat ennen kaikkea kirjoittajan omasta elämäntuskasta.
Tätä palstaa seuranneena voi kyllä sanoa, että täällä on 20% fiksuja ja normaaleja ihmisiä ja loput tyhmiä, typeriä, laiskoja ja harvinaisen ahdasmielisiä ali-ihmisiä.
Mille palstalle?
Ketkä kirjoittaa esim Mensan keskustelupalstalle, "se tyhmin kansanosako"?
On nyt Marilla puurot ja vellit sekaisin... keskustelupalstoja on muitakin kuin suoli.24
Aamuradiossa oli tuolta mieltä. Olemmeko me sitä tyhmintä kansanosaa?
Harvoin tänne mitään kirjottelen mutta tulee lähinnä luettua ajankuluksi. Sekin on vähentynyt todella paljon koska jutut täällä on ihan täyttä skeidaa liian usein.
Aikamoista tekstiä tännekin kirjoitellaan.
tyhmin kansanosa taitaa tehdä ala- arvoista sketsi"viihdettä" telkkariin. Taisi ottaa tätiä pannuun kun sen ohjelmaa pidetäänkin paskana.
Kyllä taidetaan olla... Aikamoista tekstiä tännekin kirjoitellaan.
käsittääkseni ole ainoa netissä oleva keskustelupalsta.
kyllähän tätä on kai tutkittu aiemminkin, ja itse uskon, että näin on.
tutkimuksesta mahtaa olla kyse? En kyllä tuollaista väitettä purematta niele.
Tuollainen tulkinta on välttämätön, jotta omanarvontunne säilyisi.
sillä me av-mammat tiedämme, että olemme viisaita ja älykkäitä!
en ymmärrä mitä vikaa on keskustelupalstoissa. Jos olette itse sitä mieltä, että esim. tänne kirjoittaminen on typerän ihmisen merkki, niin miksi ihmeessä sitten kirjoittelette ja mollaatte sen jälkeen itseänne? No ehkä te olettekin sitten vähän yksinkertaisia. Keskustelupalsta on vain virtuaalinen versio keskustelusta, onko ihmisten kanssa kommunikointi sitten tyhmää myös? Jos ei esim. tykkää Marin näyttelemisestä tai kirjoitustaidoista tässä uudessa ohjelmassa, niin sitä ei vissiin saisi sanoa, ettei tuu Marille paha mieli. Tästähän tuossa kommentissa vain on kyse. En kuitenkaan tajua, miksi julkkikset aina alkavat haukkua kritisoijiaan, jos joku ei heidän tekeleistään tykkää, sen sijaan että miettisivät, onko heissä itsessään ja ahkeruudessa ja taidoissa jotain vikaa.
Heh, ei ollut saanut ihan toivottua palautetta niillä keskustelupalstoilla
Tuollainen tulkinta on välttämätön, jotta omanarvontunne säilyisi.
Itse olen pari kertaa katsonut ohjelmaa kun yleensä tykkään sketsi ohjelmista, mutta tuo on niin kuraa, kuin olla voi.
Ei vissiin sit tykkää, kun saa huonoa palautetta. =D
ei nyt suoraan ole sanottu, että tyhmät kirjoittelee, mutta tulos on ollut kuitenkin se, että tietty ihmisryhmä kirjoittelee eniten keskustelupalstoille (rivien välistä sanottuna tyhmät). Mun mielestä se on ihan itsestään selvää jopa, aika tyhmähän sitä saa olla, että keskustelupalstoilla kirjoittelee. Kuten itsekin olen kun täällä aikaani vietän. Voisihan sitä paljon järkevämminkin viettää.
miksi on tyhmää kirjoitella keskustelupalstoille? Eihän tämä suinkaan ole maailman ainoa palsta, itse käyn tämän lisäksi keskustelemassa eräästä urheilulajista. Miksi koko ajan pitäisi käyttää aika järkevästi ja tehokkaasti? Miksei saa puhua vaikka telkkariohjelmista tai naapurin ärsyttävyydestä? Älykkyysosamääräni oli psykologin testin mukaan korkeampi kuin suurimmalla osalla (ei Mensan tasoa) ihmisistä ja silti vaan kirjoittelen keskustelupalstoille. Ei aina tarvitse olla niin älykäs ja järkevä. Joten lakatkaa häpeämästä itseänne te, jotka ette haluaisi käydä täällä mutta käytte silti. Eihän täällä tarvitse osallistua mihinkään lynkkausketjuun, minusta kuitenkin esim. tän Marin ohjelman määritteleminen roskaksi ei ole muuta kuin oma mielipide.
katsoa sitä ekaa jaksoa siitä sen viihdeohjelmasta.
Luulin yksenkertaisesti odotuksieni olevan liian korkealla, sillä kertaakaan ei edes hymy karehtinut kasvoillani.
Nyt ymmärrän olevani vain ainoastaan liian tyhmä katsomaan ko. shouta.
Kiitos Mari selvennyksestä, tämä helpotti tuskaani.
niin selvästikin olemme.
Jos emme olisi, niin minkähänlaista tekstiä täällä olisi jos vielä meitäkin tyhmemmät alkaisivat kirjoitella?
Tyhmä osaa vain passiivisena toljottaa. Vähäisillä lahjoilla varustettu oppii kirjoittamaan. Harva osaa ajatella omilla aivoillaan.
On parempi ottaa osaa keskusteluun kuin vain hymistä siellä sohvalla telkkaria toljottaen.
Parhaimmillaan keskustelupalstat ovat ajatuksia herättäviä ja järkevää asiaa täynnä, mutta monesti taustakohina, white noise ja keskustelua väärään suuntaan johtavat häiriköt saavat koko keskusteluperinteen vaikuttamaan tyhmien ihmisten kokoontumispaikalta.
Aivan samalla tavoin olisi voitu tuomita Sokrateen keskustelut ja väittelyt Ateenan toreilla ja Platonin perustama puistofilosofikoulu jos joku vain erehtyy huutelemaan typeryyksiä ja tällä tavoin tuomita sen alhaisimman ajattelutason mukaan.
Kommentin perusteella Perankoski ei vaikuta kovin älykkäältä ja avoimelta.